To znowu się stało.
Czytam, ale nie rozumiem. Może jeśli będę nadal czytać, wszystko stanie się jasne.
Nie.
Czuję się głupio.
Najwyraźniej coś mi umyka. To moja wina. Przeczytam jeszcze raz.
Nie, nadal nie rozumiem.
Zdjęcia wyglądają świetnie, ładny projekt strony. Wygląda na firmę godną zaufania.
Zatrzymaj pieniądze, Chris. Może ktoś mi to później wyjaśni (o ile pamiętam).
Przykro mi przyjacielu, właśnie przegrałeś sprzedaż.
Tak łatwo dać się złapać w żargon, branżowe skróty, akronimy-zwłaszcza w dziedzinie technicznej. Ale musisz pamiętać, że twoja publiczność nie składa się całkowicie z ludzi dokładnie takich jak ty. Twoi potencjalni klienci nie staną się klientami lub klientami, jeśli nie rozumieją, co mówisz.
Możemy znać nasze widgety z naszych thingamajigs. To nie znaczy, że każdy czytelnik to zrobi. Osoba, która wants the thing nie zawsze jest osobą kto decyduje jeśli należy go kupić. Brzmi znajomo?
Jeśli nie możesz wstępnie zakwalifikować odbiorców przed przedstawieniem wiadomości, musisz poświęcić trochę czasu na wyjaśnienie kilku rzeczy. Nie stracisz klientów, czyniąc swoją kopię zbyt jasną, ale po prostu możesz, czyniąc ją zbyt skomplikowaną. Zachowaj rzeczy proste i jasne przez cały czas.
Nie myśl, że oczekuję, że zgłuszysz swoją kopię. Tu nie chodzi o pisanie dla dzieci. Po prostu uzyskaj drugą opinię, najlepiej od nie-niszowego Geeka. Być może od twojej mamy lub taty, współmałżonka lub asystenta.
Może nawet babcia-ostateczny test.
Zdezorientowany perspektywa jest mało prawdopodobne, aby ich pierwszy wybór, i szanse są sprzedaż jest stracone na zawsze w tym momencie. Dodatkowo, chcesz przekazać wrażenie, że jesteś kimś, z kim łatwo się pracuje, a nieporęczna Kopia przy pierwszej interakcji nie wysiada na właściwej stopie.
Hej, jeśli sprawisz, że Twoja wiadomość będzie łatwa do zrozumienia, stanie się nie tylko łatwa do kupienia od ciebie, ale także łatwiejsza do rozpowszechniania. To bonus słowny, którego potrzebujesz do spektakularnego wzrostu, a prostota jest kluczem.
Proste pomysły po prostu działają lepiej. Co możesz dzisiaj uprościć?
Subskrybuj Blog Chrisa Garretta, aby uzyskać więcej blogów, copywritingu i porad marketingowych oraz bezpłatny ebook na temat tworzenia flagowych treści.