Większość czytelników Copybloggera jest prawdopodobnie zaznajomiona z pojęciem “above the fold”, które odnosi się do umieszczania najważniejszych lub najbardziej przyciągających uwagę treści na górnej połowie pierwszej strony gazety. Stosując tę samą koncepcję do treści publikowanych w Internecie, możemy myśleć o tym jako o “nad zwojem”, ponieważ sprawiamy, że tradycyjna treść” nad fałdą ” jest widoczna dla czytelników bez konieczności przewijania w dół.
Dzięki StumbleUpon, niedocenianej, ale niezwykle potężnej witrynie do odkrywania treści napędzanej społecznie, przebywanie nad zwojem jest ważniejsze niż kiedykolwiek. To dlatego, że “potknięcie” jest bardzo podobne do surfowania po kanałach w telewizji.
Jako użytkownik witryny wielokrotnie klikasz przycisk potknięcia, aby zobaczyć losowe strony na podstawie swoich preferencji. Dajesz albo ” kciuki w górę “lub” kciuki w dół ” w oparciu o swoją opinię o wartości tej strony. Podobnie jak surfowanie po kanałach, jednak użytkownicy StumbleUpon surfują po sieci w poszukiwaniu treści, które natychmiast urzekają, dzięki czemu mądrze korzystać z wyżej przewijanej nieruchomości jest ważniejsze niż kiedykolwiek.
Oto szybkie porównanie dwóch witryn, do których mam dużo szacunku i regularnie je czytam (oba obrazy są artykułem w widoku pojedynczego postu):
Surferzy kanału dadzą witrynie 2 do 3 sekund, aby sprawdzić, czy dzieje się coś ciekawego, zanim się potkną. W tym pierwszym przypadku możesz zobaczyć, że artykuł Copybloggera Chrisa Garretta zaczyna się od obrazu, który natychmiast przyciąga twoją uwagę i zmusza cię do treści. Poza obrazem, artykuł zawiera pytanie wstępne, kilka opracowań i trzy pozycje z listy siedmiu, wszystkie nad zwojem.
Jednak dzięki Freelance Switch (nawet na moim ekranie, który jest większy i ma wyższą rozdzielczość niż przeciętny czytelnik i może pomieścić więcej treści) widzisz nagłówek i linijkę witryny, które zajmują 50 procent miejsca na ekranie, a meta-elementy postów zajmują kolejne 25 procent, pozostawiając tylko 25 procent dla rzeczywistej treści, w której ledwo widać dwie pierwsze linie artykułu i nie można w ogóle dostrzec obrazu.
Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, pisząc specjalnie dla potykaczy:
1. Włóż poważne myśli do swojego tytułu: Kiedy zaczynasz pisać post, oczywiście masz pomysł w głowie. Jeśli nie możesz zacząć od nagłówka, napisz tymczasowy tytuł, gdy zaczniesz, ale gdy skończysz, upewnij się, że przepisałeś go, aby się wyróżniał.
2. Zacznij od uderzającego sygnału wizualnego: Obraz jest wart tysiąca słów, a potykacze biorą to sobie do serca. Nic nie przyciąga ich uwagi bardziej niż uderzający obraz. Użytkownicy StumbleUpon wydają się bardziej skłonni do przyciągania przez inteligentne wykorzystanie obrazów i nie ma lepszego miejsca na świetny obraz niż u góry artykułu.
3. Mieć substancję nad zwojem: Kiedy mój kursor znajduje się na przycisku potknięcia na pasku narzędzi, nie chcę go przenosić aż do paska przewijania i przewijać w dół, aby przejść do zawartości. Rozłóż go dla mnie, abym mógł zdecydować, czy chcę zainwestować czas w twój artykuł, czy nie przy minimalnym wysiłku z mojej strony.
4. Zrób wciągający splash otwierający: Jak na razie dobrze, ale żeby mnie przewinąć w dół musisz zrobić splash z otwarciem. Po prostu posiadanie treści powyżej fałdy nie wystarczy. Zadaj mi pytanie prowokujące do myślenia lub powiedz, że pomożesz mi zarobić miliony (ale jeśli nie dostarczysz treści ciała, dam ci kciuk w dół i nigdy nie wrócę). Dodaj dodatkowy wysiłek do otwarcia, ponieważ to sprawi, że przeczytam resztę twojego artykułu, poprowadzę mnie aż do sekcji komentarzy i dam ci duże kciuki w górę i być może miłą recenzję na temat StumbleUpon.