Wirusowe manipulacje dla sławy i zysku

Chociaż był to gorący temat, ponieważ Hotmail stał się ogromny, buzz o marketingu wirusowym nigdy nie był silniejszy dzięki mediom społecznościowym i wszechobecnym filmom online. Bez wątpienia każdy MBA z naciskiem na marketing mówi o “wirusowych historiach” pomiędzy latte slurps.

Jako bolesny przykład historii, która szybko stała się popularna, pomyśl o tym, ile osób znało nazwisko John Mark Karr przed dwoma tygodniami.

Jak zauważa Scott Baradell, Karr spełnił wszystkie “Old school” kryteria replikacji wirusów:

Skuteczna kampania wirusowa:

1. Rozdaje cenne produkty i usługi.
2. Zapewnia bezproblemowy transfer do innych.
3. Łatwo skaluje się od małych do bardzo dużych.
4. Wykorzystuje wspólne motywacje i zachowania.
5. Wykorzystuje istniejące sieci komunikacyjne.
6. Wykorzystuje zasoby innych.

Scott mówi (i zgadzam się), że “cenna usługa” była wyznaniem Karra, ponieważ była to historia, którą chcieliśmy usłyszeć.

Nic dziwnego, że ludzie są zawiedzeni, że to wszystko było kłamstwem. I chociaż nie ma wątpliwości, że Pan Karr jest niezrównoważoną osobą, oznaki, że nie był mordercą były tam od początku.

Wciąż chcieliśmy wierzyć, a historia się rozeszła, bo ludziom nie podoba się fakt, że zabójca Jonbeneta pozostaje nieodkryty. Że intensywne pragnienie, aby believe zawsze pogarsza Luz, gdy sprawy potoczą się inaczej.

Taka jest natura mocnych opowieści.

Gdzie indziej, przy znacznie mniej tragicznych okolicznościach, sensacja YouTube LonelyGirl15 jest nazywana szyldem. Jeśli nie nadążasz za jej sagą (i kto może cię winić), Nastolatka “Bree “nakręciła 23 Filmy głównie o jej zauroczeniu Danielem, jej życiu w domu, tajemniczych wierzeniach religijnych w rodzinie i obietnicy” czystości”, którą złożyła ojcu.

Z alternatywnej rzeczywistości Gaming Network:

Buzz ma to, że filmy są zbyt pat, zbyt skryptowane i zbyt profesjonalne, aby być czymś innym niż jakąś wirusową kampanią. Rzeczywiście, wskazówki tam są. Bree początkowo zyskała publiczność, tworząc wciągające i humorystyczne filmy z udziałem popularnych użytkowników YouTube. Jest bardzo ostrożna w ujawnianiu wszelkich osobistych informacji o sobie, często całkowicie unikając niewygodnych pytań. Być może bardziej wymowny jest fakt, że witryna próżności pod jej nazwiskiem została zarejestrowana 12 maja – prawie dwa tygodnie przed jej pojawieniem się na YouTube.

Niektórzy wskazują na mojego narracyjnego sobowtóra Briana Clarka z GMD Studios, który między innymi tworzy zmotywowane marketingowo gry alternatywnej rzeczywistości dla firm. Mam wątpliwości, czy Brian jest w to zamieszany; fani ARG chętnie zawieszają niedowierzanie, aby zagrać w grę, która pojawia się być prawdziwym. Youtuberzy stwierdzili, że nie chcą tego typu rzeczy i nie można ich winić za zdenerwowanie.

Brian wydaje mi się zbyt mądry, żeby tego nie zrozumieć. Ale komentarze do wywiadów przez Clarka takie jak ten sprawiają, że zastanawiam się:

Jakie nowe technologie lub pomysły chciałbyś uwzględnić w przyszłych ARGs?

Społeczność wideo. Zaczynam myśleć, że fora dyskusyjne to ciekawy sposób na społeczność, ale nie przedostatni. Z niecierpliwością czekam na projekt ARG, w którym podstawa społeczności graczy może być bardziej bezpośrednia lub wizualna, słuchowa. Zobacz, co ludzie zaczynają robić z blogowaniem wideo. Zaczynam się zastanawiać, czy istnieją sposoby, aby społeczność graczy komunikowała się ze sobą poza samym słowem pisanym.

Pytanie brzmi, czy to ma znaczenie, jeśli kłamiesz, dopóki przyciągasz uwagę?

Spośród wielu strategii na wirusowe, lubię trzymać się bardziej przyziemnych rzeczy, takich jak zasoby, aby uzyskać trochę uwagi trakcji. Ale moja strona opowiadania wymyśla dzikie rzeczy cały czas, które mogą się uwolnić w wielki sposób.

To, co trzyma mnie w ryzach, to dwie proste rzeczywistości:

1. Nie cały ruch jest tworzony jednakowo.

2. Informatyka sprawy jak w końcu jesteś postrzegany, gdy opadnie kurz.

Ale branding philosopher ze mówi o tym lepiej niż ja. Upewnij się, że dokładnie zastanowisz się nad tym, co mówi na końcu, ponieważ odpowiedź, którą wymyślisz, określi wiele o tym, dokąd idziesz i jak ludzie cię postrzegają.

Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!

Total
0
Shares
Related Posts