Czy kiedykolwiek czułeś, że twój blog jest niewidoczny?
Jesteś niewolnikiem na swoich postach, wlewając każdą uncję emocji, kreatywności i wglądu, jaki masz do nich. Wysyłasz swoje najlepsze prace do Digg, Del.icio.us, i StumbleUpon, pewne, że ludzie będą głosować na swoje posty i wysłać torrent ruchu. Łączysz się z innymi popularnymi blogerami, desperacko mając nadzieję, że przyciągniesz ich uwagę i zdobędziesz link w zamian.
Ale nikt cię nie widzi.
Inni blogerzy ignorują twoje linki, zachowując się tak, jakbyś nie dbał o to, co napisali. Twoje posty zostaną zakopane na Digg. Żadna z niewielu osób, które zatrzymują się, nie zostawia Ci komentarza, mówiącego, żebyś kontynuował, że robisz wspaniałą robotę.
Jakbyś był niewidzialny … i zastanawiasz się, czy możesz coś z tym zrobić.
Mam dobre wieści. Nie tylko mogę ci powiedzieć, jak przestać być niewidzialnym, ale mogę dać ci kilka sprawdzonych wskazówek i taktyk, które sprawią, że blogosfera będzie o Tobie brzęczeć w mgnieniu oka.
Wróćmy do miejsca, w którym ostatnio skończyliśmy…
Siła klasowych klaunów
Ustaliliśmy, że absolwenci są kiepskimi blogerami, ponieważ są nudni, a klauni klasowi rządzą blogosferą, ponieważ są biegli w zauważaniu. Ale jak klasowi klauni to robią? I dlaczego jesteśmy tak skłonni zwracać na nie uwagę w szkole?
Jednym słowem: wartość.
Bardzo niewielu nastolatków faktycznie chcesz iść do szkoły. Woleliby grać w gry wideo, biegać na zewnątrz, dręczyć swoje rodzeństwo lub cokolwiek innego. Nie dlatego, że są leniwi, ale dlatego, że szkoła jest przytłaczająca i nudna. Spędzasz cały dzień ucząc się rzeczy, których nie chcesz wiedzieć.
Po kilku godzinach większość studentów desperacko szuka dywersji. Woleliby zwrócić uwagę gdziekolwiek, niż na nauczyciela czy książki. Klauni klasowi są po prostu jedynymi, którzy są na tyle bezczelni, by ich zobligować.
Innymi słowy, klauni klasowi nie robią nic więcej niż reagują na potrzeby ludzi wokół nich. Wypełniają popyt. I są nagradzani, nie pieniędzmi, ale uwagą rówieśników.
Czy to naprawdę tak różni się od blogowania?
Dlaczego Ludzie Czytają Blogi
Ludzie czytają Blogi z wielu powodów. Mogą chcieć pozostać w kontakcie z konkretną osobą, nauczyć się cennych umiejętności (takich jak copywriting) lub być na bieżąco z wiadomościami. Ale uważam, że jest jeszcze jeden powód, dla którego my, jako społeczność, wahamy się przyznać:
Blogi to dywersja.
Podobnie jak zwracamy uwagę na klasowego klauna, aby uniknąć nudy, blogi pozwalają nam zwlekać, unikając wszystkich innych rzeczy, które powinniśmy robić. Jeśli mi Nie wierzysz, spójrz na liczbę osób, które czytają Blogi w pracy. Nie powinny działać?
Ale nie są. Są zmęczeni pracą i czują, że zasługują na przerwę, nawet jeśli jest to tylko na kilka sekund, podczas gdy nadrabiają zaległości na blogu. Poza tym, mogą się nawet czegoś nauczyć. To wciąż liczy się jako produktywność, prawda?
Przynajmniej tak się myśli.
Jeśli przyjrzysz się temu uważnie, to tak naprawdę nie różni się od szkoły. Ludzie potrzebują dywersji, a my im ją dostarczamy.
Dlaczego Niektórzy Blogerzy Są Niewidzialni
Blogerzy, którzy są niewidoczni w Internecie, źle rozumieją swoją rolę. Myślą, że powinni zostać nauczycielami, a tak naprawdę to tylko drugorzędna rola. Twoim pierwszym obowiązkiem jest bloger, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów, a aby to zrobić, musisz naśladować klauna klasowego.
Oto przykład. Kiedy zaczynałem mój ostatni blog o zarabianiu pieniędzy, wrzuciłem wszystkie moje najlepsze pomysły do Moneymaking 101, wprowadzenia do teorii zarabiania więcej pieniędzy. Przy tak wielu genialnych pomysłach myślałem, że to będzie hit, ale tak nie było. w rzeczywistości te posty były jednymi z najmniej popularnych na moim blogu.
Chcesz wiedzieć, co jest najbardziej popularne? The Forrest Gump Guide to Becoming a Gazillionaire, a post I wrote Binding Forrest Gump quotes to principles of personal finance. Dziesiątki tysięcy ludzi przeczytało ją w ciągu zaledwie kilku miesięcy.
Na początku było to trochę przygnębiające. Jak wszystkie moje najlepsze pomysły mogły zostać przebite przez kawałek” waty cukrowej”? Wtedy stopniowo zdałem sobie sprawę, że moją rolą jako blogera nie jest edukowanie świata. Ludzie kupują podręcznik, jeśli chcą się uczyć. Przychodzą do mnie, jeśli chcą ciekawej dywersji z kilkoma cennymi lekcjami.
Jak tylko to zaakceptowałem, rozwój bloga stał się o wiele łatwiejszy. Zbudowałem go dla ponad 1,000 czytelników w około dwa miesiące i sprzedałem za czysty zysk.
Jak przestać być niewidzialnym
Napisz to, co czytelnicy chcą przeczytać.
To trudna do zaakceptowania prawda. Większość z nas żyje w kulturze, która mówi ci, abyś “był tym, kim jesteś” i nie martw się, czy ktoś cię lubi, czy nie. Mówienie ludziom dokładnie tego, co chcą usłyszeć, wydaje się … nieuczciwe.
Pogódź się z tym. Jeśli chcesz odnieść sukces w Internecie, musisz znaleźć pokrywanie się między tym, co chcesz napisać, a tym, co inni chcą usłyszeć. To proces, przez który przechodzi każdy pisarz, a ty nie jesteś inny.
Zaakceptuj, że musisz być cenny dla swoich czytelników. Nie ma innego sposobu na przyciągnięcie (lub utrzymanie) ich uwagi, a dzień, w którym przestaniesz, jest dniem, w którym przestaną czytać.
Więc dowiedz się, co cenią i daj im to w interesujący sposób. Stay turned for my next post, where I ‘ ll show you how to do exactly that.
O autorze: Jon Morrow jest współredaktorem Copybloggera i współautorem badań nad słowami kluczowymi dla blogerów.