Jest sekret pisania dużo atrakcyjnych treści.
Każdy odnoszący sukcesy, płodny pisarz zna ten sekret, a większość innych ludzi … cóż, nie. i to właśnie przyczynia się do mistyki wokół magicznych mocy wypowiadania słów, które niektórzy pisarze wydają się mieć.
Koniec z tym.
Dzisiaj podzielę się z wami tym sekretem. Sekretem tworzenia doskonałych treści nie jest inspiracja ani błyskotliwość — znajduje się w strukturze, planowaniu i badaniach.
Nie brzmi zbyt seksownie, prawda?
Cóż, spójrz na to w ten sposób … to struktura, planowanie i badania, które pozwoliły mi napisać więcej niż posty 40, więcej niż posty gości 80, dwie książki i wiele innych treści, wszystko w ciągu jednego roku (2011). To proces, który przyniósł mi przydomek “Freddy Krueger blogowania”.
Czy to brzmi bardziej atrakcyjnie? Dobra, zanurzmy się.…
Zacznij od publiczności i kąta
Wszystko zaczyna się od zrozumienia ludzi, dla których piszesz.
Nie mówię tu o jakimś niejasnym opisie, jak “mamy w wieku 25-45 lat” czy czymś podobnym-mam na myśli przejście do czegoś bardzo konkretnego: “reprezentatywni czytelnicy strony X”, gdzie strona X jest blogiem lub Stroną Internetową, dla której chcesz pisać. Musisz zrobić ten krok, niezależnie od tego, czy tworzysz zawartość dla cudzej witryny, czy dla własnej.
Musisz dowiedzieć się, co chcą przeczytać, widząc, na co dobrze zareagowali w przeszłości. Bez zgadywania, bez domysłów-wszystko jest w porządku, aby zobaczyć.
Oto, co robisz …
Najpierw przejrzyj listę najpopularniejszych postów na stronie. Jeśli jest ich więcej niż 10, otwórz je wszystkie i stwórz listę najlepszych 10 (na podstawie komentarzy, akcji lub czegokolwiek innego, co śledzi blog). A jeśli strona nie wymienia najpopularniejszych postów, po prostu przejrzyj Ostatnie 30, które opublikowały, i wyciągnij 10 najbardziej udanych.
Po drugie, skoro już masz listę 10, zacznij szukać wzorców. W szczególności poszukaj tematów, które są udostępniane przez kilka postów. Prawdopodobnie okaże się, że ponad połowa tych postów dotyczy tych samych tematów 1-3. Nie trzeba wymyślać koła na nowo — są to tematy, które publiczność lubi najbardziej, więc wybierz jeden i napisz o tym!
Po trzecie, pomyśl o jednym wglądu, który możesz zaoferować na jeden z tych gorących tematów. Tylko jeden. To twój punkt widzenia.
Przejdźmy teraz do nagłówka …
Używaj sprawdzonych formuł nagłówkowych (nie odkrywaj koła na nowo!)
Wiesz już, że naprawdę dobry nagłówek jest najważniejszą częścią Twojego postu.
Jak więc napisać naprawdę dobrą (a nawet świetną)?
Niektórzy wskażą na trzy pytania Seana D ‘ Souzy:
- Czy opiera się na pytaniach, a nie na odpowiedziach?
- Czy jest to oparte na problemach, a nie na rozwiązaniach?
- Czy wzbudza ciekawość?
Inni będą używać szablonów, takich jak Hacki nagłówkowe Jona Morrowa.
Są to świetne zasoby i używam ich obu, ale najlepszym sposobem, jaki znalazłem, aby szybko, łatwo i bez dużego marginesu błędu stworzyć zwycięski nagłówek, jest skopiowanie tego, co działa na stronie, dla której piszę (ponownie, niezależnie od tego, czy jest to strona kogoś innego, czy moja).
Osiągniesz to, wracając do listy 10 najpopularniejszych postów, którą właśnie utworzyłeś.
Po raz kolejny, powinniście szukać wzorców, i po raz kolejny, prawdopodobnie odkryjecie, że co najmniej połowa z nich podąża za tymi samymi wzorami.
Na przykład tutaj, w Copyblogger, około połowa najpopularniejszych postów podąża za jednym z następujących dwóch wzorców:
- [Liczba] o [coś] o [coś]:
- Pięć błędów gramatycznych, które sprawiają, że wyglądasz głupio
- 10 sekretów do bardziej magnetycznej kopii
- 7 sposobów na poprawę pisania … teraz
- 21 sposoby tworzenia atrakcyjnych treści, gdy nie masz pojęcia
- Czego [coś] może cię nauczyć [coś]:
- The Eminem Guide to Becoming a writing and Marketing Machine
- Mad Men Przewodnik po zmienianiu świata za pomocą słów
- Starożytny przewodnik Arystotelesa do fascynującej kopii
- Dlaczego podział testów jest jak seks w liceum
- Istnieje nawet kilka postów, które podążają za obydwoma wzorami, jak:
- Inigo Montoya Przewodnik po 27 powszechnie używanych słowach
- Grateful Dead 4-krokowy Przewodnik po magicznym wpływie Content Marketingu
- 5 Rzeczy, Których Depeche Mode Może Cię Nauczyć O Skutecznym Marketingu Online
Są to wzorce, które działają dobrze na Copybloggerze i są to dość powszechne wzorce, które będą działać dobrze na różnych stronach, ale prawdziwym kluczem jest wykonanie tego rodzaju analizy na stronie, którą kierujesz (nawet jeśli jest to twoja własna).
Teraz, gdy masz już nagłówek, nadszedł czas, aby napisać sekcję otwierającą i zaczepić czytelnika!
Podpinanie czytnika
Po nagłówku hak jest najważniejszą częścią postu i jest to część postu, która wymaga najlepszego pisania.
Dobrą wiadomością jest to, że zwykle jest krótki (na Copybloggerze ma około 4-6 zdań), a tworzenie go jest dość proste.
Tworzysz hak, opisując objawy problemu, który zamierzasz rozwiązać.
Nie mów o rzeczywistym problemie lub temacie swojego postu-po prostu opisz szczegółowo aktualne, frustrujące doświadczenie zamierzonego czytelnika. Następnie, na samym końcu, sugerujesz, że masz rozwiązanie, mówiąc coś w stylu ” to nie musi być w ten sposób…”, “oto jak możesz to naprawić”, lub “oto dlaczego niektórzy ludzie nie mają tego problemu.”
Oto hak, który napisałem dla ” 21 sposoby tworzenia atrakcyjnych treści, gdy nie masz pojęcia — – widzisz, co tutaj zrobiłem?
Czasami kończą ci się pomysły.
To nie jest kwestia talentu-napisałeś kilka świetnych rzeczy w przeszłości. Ale teraz, wracasz do studni po świeży pomysł, i to już jest suche.
Zdarza się to najlepszym z nas — nawet geniusze, którzy konsekwentnie produkują epickie treści, mają wolne dni.
A jednak nadal piszą.
Mogą narzekać na to, jak trudno jest zacząć działać i stworzyć coś solidnego, ale nadal to robią. Znowu, i znowu, i znowu.
Zauważyłeś wzór?
Te haki opisują najbardziej frustrujące objawy, których doświadcza czytelnik, używając języka, który jest tak żywy, jak to możliwe, a następnie obracają się, aby stwierdzić, że masz rozwiązanie problemu.
To takie proste i działa jak urok za każdym razem, dla mnie i dla moich uczniów.
Po haku przychodzi reszta postu – ale nie zaczynaj jeszcze pisać! Zamiast tego po prostu zarysuj …
4 sekcje niesamowitego posta na blogu
Gdy już masz swój hak, musisz napisać treść posta, zaczynając od konturu.
Po raz kolejny nie musi to być pozostawione przypadkowi-większość udanych treści podąża za tym samym schematem dostarczania informacji:
- Problem – Gdzie wyjaśnisz problem powodujący objawy opisane w haku.
- Przyczyna problemu – Trochę więcej szczegółów o tym, dlaczego ten problem wciąż się dzieje.
- Rozwiązanie – Twój genialny wgląd w to, jak można rozwiązać problem.
- Wdrożenie rozwiązania – Jak czytelnik może przekształcać pomysły w działania i co powinien zrobić dalej, aby zastosować to, czego go uczysz.
Jest to dokładna formuła treści, której uczę w programie szkoleniowym Write Like Freddy i w ten sposób napisałem więcej niż posty gości 80 W zeszłym roku.
Nie martw się o pisanie całej sekcji-po prostu napisz podpowiedzi i podłącz naprawdę krótkie (jedno lub dwa zdania) “przypomnienie”o tym, jakie informacje będą w każdej sekcji.
Wygląda całkiem prosto, prawda? Właściwie to jest.
To jest piękno tego — jakość pisania, atrakcyjne treści nie muszą być skomplikowane ani frustrujące — tak długo, jak poświęcisz czas na zorganizowanie się i podążanie za tym procesem.
Potem samo pisanie jest prawie gra paint-by-numbers …
Znajdź system i pracuj nad nim
Kluczem do zostania lepszym pisarzem jest dużo pisania.
Kluczem do zrobienia dużo pisania (a kończąc na wysokiej jakości treści, a nie tylko smutnych wpisach do dziennika “kreatywne pisanie”) — Szybko-jest usunięcie z procesu jak największej ilości zgadywania.
Po utworzeniu konturu treści Uruchom i “wypełnij puste pola” kilkoma inteligentnymi akapitami dla każdej sekcji. Będziesz mógł to zrobić łatwo, ponieważ już wiesz dokładnie, co trzeba tam iść.
Potrzeba więcej czasu, aby zdecydować, co zjeść na lunch (niektóre dni!) niż wyrzeźbić ciało swojego posta.
Przestrzeganie systemu pomaga przestać tracić czas na zastanawianie się, jak zacząć i co robić dalej – i pozwala poświęcić swój czas i energię pisanie. Jest to przeciwieństwo wpatrywania się w pusty ekran czekający na natchnienie, które jest śmiertelnym dzwonkiem kreatywności i produktywności.
Musisz znaleźć system, który działa dobrze dla Ciebie
Czy to moja Napisz Jak Freddy system, czy inny-ważne jest to, że potrzebujesz systematycznego podejścia, które działa dobrze, działa szybko i działa za każdym razem-dla ty.
A Ty? Jakiego systemu używasz do tworzenia wielu atrakcyjnych treści?
Zostaw komentarz poniżej i daj nam znać…