Pięć podstawowych elementów wpływowego bloga

Co sprawia, że blog jest wpływowy?

Wpływ jest często przypisywany poziomowi ruchu i czytelnictwa. Ale w rzeczywistości są to korzyści, które są objawem czegoś, co je poprzedza.

Jak sprawić, by ludzie zwracali uwagę na to, co mówimy?

Ostatecznie blog łapie się tak jak każdy inny pomysł-musi w jakiś sposób przemawiać do ludzi w sposób, który chcą usłyszeć. Twoje posty muszą zaspokoić ludzką potrzebę, a to najczęściej będzie na poziomie emocjonalnym, bez względu na to, jak praktyczny jest nasz temat.

Poniżej znajduje się pięć elementów, które moim zdaniem są niezbędne dla bloga, aby uzyskać trakcję i wpływ na zamierzoną publiczność. Elementy te zostały zainspirowane nadchodzącymi badaniami socjologiczno-naukowymi braci Chip i Dana Heathów, psychologów i pedagogów, którzy próbują przypisać środki jakościowe koncepcji “lepkich” pomysłów Malcolma Gladwella, przedstawionej w punkcie krytycznym.

1. Proste

Ostatecznie idea Twojego bloga musi być łatwa do natychmiastowego uchwycenia przez grupę docelową. Twoi czytelnicy muszą być w stanie szybko komunikować się, o co chodzi Tobie i Twojemu blogowi, aby Twoje pomysły mogły się rozprzestrzeniać.

2. Unexpected

Coś w tym, co masz do zaoferowania, musi być niezwykłe. Dostarczanie cennych informacji, które wydają się być przeciwko własnemu interesowi, jak blog pośrednika nieruchomości, który szczegółowo opisuje, jak sprzedać własny dom, może zapewnić tę iskrę, która zmusza ludzi do rozmowy (lub łączenia). A może to po prostu zupełnie nowe spojrzenie na jakiś temat, albo połączenie dwóch pozornie niepowiązanych ze sobą pojęć w coś świeżego.

3. Beton

Informacje, które dostarcza wpływowy blog, muszą być szczególnie przydatne dla docelowych odbiorców. Jest powód, dla którego posty “jak” są tak popularne, nawet gdy zlecamy coraz więcej innym, zamiast wykonywać zadania poza naszą własną wiedzą. Przydatne informacje są pożądane i zmieniają sposób, w jaki inni postrzegają Cię na lepsze.

4. Wiarygodny

Wiarygodność jest kluczowa dla każdego udanego bloga i łatwiej ją stracić niż na nią zarobić. Ludzie muszą nie tylko czuć, że wiesz, o czym mówisz; chcą również wiedzieć, że mogą ci zaufać.

5. Historia

Oto jak wszystkie powyższe informacje są przekazywane, a element emocjonalny, który łączy się z czytelnikiem, zostaje dodany do mieszanki. Historia Twojego bloga musi być prosta, mieć nieoczekiwany haczyk, odzwierciedlać konkretne korzyści i z natury określać wiarygodność właściciela bloga, a jednocześnie wywoływać emocjonalną reakcję.

Jak mówisz, że to ważne.

Ale what you say jest krytyczna.

Jeśli twój blog nie działa na pożądanym poziomie, a nawet jeśli po prostu próbujesz utrzymać swój sukces i być może przenieść go na wyższy poziom, pamiętaj o tych pięciu elementach. Historia każdego udanego bloga jest opowiadana po jednym poście na raz i możesz zacząć poprawiać swoją historię już dziś.

Total
0
Shares
Related Posts