Dwa sposoby, aby powiedzieć więcej za pomocą mniejszej liczby słów

Wydaje się, że rozpiętości uwagi nigdy nie były krótsze.

Ale co możesz zrobić? Aby ludzie mogli docenić twoje treści, muszą wyodrębnić wartość, która jest tam w pierwszej kolejności.

Problem w tym, że nikt nie będzie czekał, aż się wyjaśnisz. Musisz dotrzeć do celu tak szybko, jak to możliwe.

Na szczęście jest rozwiązanie. Wszystko, co musisz zrobić, to powiedzieć więcej za pomocą mniejszej ilości słów.

Oto dwie strategie komunikacji, które pozwalają przedstawić cały pomysł w 10 słowach lub mniej.

Sięgając do schematu mentalnego

Schemat mentalny to koncepcja mocno zakorzeniona w mózgach grupy docelowej. Możesz użyć tych schematów, aby spakować całą historię w kilka słów.

Pozwól mi wyjaśnić.

Remember the movie Prędkość? Kiedy film akcji Keanu Reeves / Sandra Bullock był prezentowany producentom, opisywano go jako Szklana Pułapka w autobusie. Natychmiast dostajesz założenie, jeśli widziałeś Szklana Pułapka.

Kiedy YouTube został uruchomiony, ludzie nazywali go ” Flickr dla wideo.”Ponieważ Flickr był DARMOWĄ usługą, która pozwalała ludziom przesyłać i udostępniać zdjęcia, YouTube musi być tym wszystkim … dla filmów. Zdrowy rozsądek, prawda?

Ale tutaj jest pytanie, które wielu z was może myśleć. Czy zawsze musisz używać popularnego filmu lub nazwy marki jako schematu? Absolutnie nie.

Co przychodzi mi do głowy, kiedy mówię ” biblioteka?”Myślisz o książkach, wiele z nich. Myślisz tak, ponieważ “Biblioteka” jest też schematem.

A co, jeśli powiem “Biblioteka Win”? Pomyślałbyś o wielu winach i o interesach Gary ‘ ego Vaynerchuka. I masz rację. Gary ma tonę wina, a Ty je dostajesz od razu.

Pamiętaj tylko, że schemat wykorzystuje to, co Twoi odbiorcy już wiedzą, aby opowiedzieć pełną historię w mniejszej liczbie słów. Używasz analogii, archtypów, ustalonych światopoglądów i kultury popularnej, aby uzyskać natychmiastowe zrozumienie.

Jak można się domyślić, te schematyczne porównania są świetne w perswazyjnym piśmie. Wystarczy spojrzeć na perswazyjne metody pisania 10, aby uzyskać praktyczne przykłady, których możesz użyć dzisiaj.

Skojarzenia Słów

Legendarny bezpośredni marketer Joseph Sugarman powiedział: “każde słowo wiąże się z emocjami.”Poza emocjonalnymi słowami wyzwalającymi oznacza to, że nawet zwykłe, codzienne słowa niosą emocjonalny związek dla odbiorcy. Podobnie jak w przypadku schematu mentalnego, prawidłowe wybranie spośród tych prostych słów pomaga szybko stworzyć kompletną historię.

Na przykład rzućmy okiem na słowo ” Subskrybuj.”Subskrypcja z definicji oznacza wysyłanie lub otrzymywanie płatności. Podobnie, oto niektóre emocje związane z tym słowem:

  • Subskrybujesz media komunikacyjne (telefon, internet)
  • Subskrybujesz media (czasopisma, gry wideo, gazety)

Co to za Stowarzyszenie? Zobowiązanie do uiszczania opłat cyklicznych.

Tak więc, kiedy używasz słowa “Subskrybuj”, opowiadasz historię o produkcie, który wymaga ciągłego płacenia za ciągłą obsługę lub użytkowanie. Spójrzmy teraz na inne słowo.

Pomyśl o słowie ” get.”

Co ci przychodzi do głowy? Zdobywanie pieniędzy, uzyskiwanie linków i uzyskiwanie ruchu. Innymi słowy, dostajesz coś, czego chcesz.

Ale jest też inne skojarzenie. Kiedy coś “dostajesz”, często to zachowujesz — bez ciągłej płatności (w przeciwieństwie do subskrypcji). Jest to subtelna różnica i oto dwa przykłady:

  • Dostaniesz telefon. Subskrybujesz usługę telefoniczną.
  • Dostaniesz gazetę. Subskrybujesz aktualizacje gazet.

Widzisz, jak to działa? Willy Franzen zrozumiał tę subtelną różnicę, kiedy zwiększył liczbę abonentów o 254%.

Po prostu zmienił swoje wezwanie do działania z “Subskrybuj przez RSS” na “Otrzymuj aktualizacje przez RSS”, a jego subskrypcje wzrosły. Działało to, ponieważ zmienił Stowarzyszenie Z “stale płacić” na ” dostać za darmo.”

Teraz widzicie, że nawet codzienne słowa wiążą się z emocjami. A kiedy chcesz pisać krótkie, pouczające wiadomości, możesz ostrożnie zbudować historię wokół każdego słowa w wiadomości.

A Ty? Czy znasz jakieś inne sposoby, aby przekazać więcej informacji w mniejszej liczbie słów?

Total
0
Shares
Related Posts