Czy przeczytałeś klasyczny post z archiwum Copyblogger wyjaśniający, dlaczego musisz wykorzystać dowód społeczny na swoim blogu? Jeśli tak, to nie muszę cię przekonywać, jak ważny jest dowód społeczny dla sukcesu online.
Dowód społeczny jest dość prosty. To tylko ludzki instynkt, że jeśli ktoś inny coś robi (kupuje produkt, czyta bloga, skacze z mostu brooklyńskiego), to chyba dobrze.
To nie jest dobre i nie jest złe-to jest po prostu sposób, w jaki my ludzie jesteśmy podłączeni.
Dowód społeczny może nadać blogowi Wielki rozmach. Gdy masz wielu czytelników, znajdziesz nowych ludzi czysto ponieważ masz wielu czytelników.
Ale jak możesz to zrobić, gdy dopiero zaczynasz i nie masz zbyt wielu dowodów społecznych, aby je wykorzystać?
Na przykład nowi czytelnicy Copyblogger spoglądają na lewą stronę witryny i widzą, że ponad 129 000 osób już subskrybuje. Najczęstszą linią myślenia jest ” Hm, może ja też powinienem to zrobić. 129,328 subskrybenci nie mogą się mylić, prawda?”
Ale kiedy dopiero zaczynasz swój blog, ten rodzaj dowodu społecznego po prostu nie pomaga. Zajęło mi to rok, aby uzyskać subskrybentów 1000 na moim blogu, a kiedy to zrobiłem, dumnie wyświetlałem liczbę subskrybentów, aby wszyscy mogli ją zobaczyć — tylko po to, aby ją zdjąć kilka miesięcy później, ponieważ Feedburner nie był wiarygodny w kwestii wyświetlania odpowiedniego numeru.
Możesz nie być w stanie użyć tych samych konkretnych technik dowodu społecznego, które robią duże blogi. Ale są co najmniej cztery niezawodne sposoby, które znam, aby użyć dowodu społecznego, gdy twój blog jest nadal na początkującym etapie.
1. Zachęcaj do komentarzy
Na początku post na blogu, który nie ma komentarzy, jest jak impreza bez ludzi: nikt nie chce być pierwszym, który się pojawi.
Żywa dyskusja na temat komentarzy pokazuje nowym czytelnikom, że twój blog ma zaangażowaną społeczność do interakcji — że inni fajni ludzie są na tej imprezie. Problem w tym, że nikt nie chce być pierwszy, aby komentować, nawet jeśli Wiele osób czuje się komfortowo będąc drugim, trzecim i czwartym.
Jednym ze sposobów na pokonanie przeszkód przez czytelników jest szczegółowe poproszenie o komentarze. Możesz również zakończyć każdy post świetnym pytaniem, które zachęca do odpowiedzi. Niektóre blogi oferują nawet nagrody dla najlepszych komentatorów.
Ale jeśli nadal masz trudności z otrzymywaniem komentarzy do swoich postów, istnieje łatwy sposób na przełamanie lodów.
Kup sobie bloga, który skomentuje każdy post, który napiszesz (możesz zrobić to samo dla nich). Natychmiast odpowiedz na każdy z ich komentarzy.
Gdy odpowiadasz na komentarze, inni są zachęcani do przyłączenia się. Teraz, gdy twój kumpel z bloga przełamał lody, inni będą bardziej komfortowo dołączać do rozmowy.
Możesz rozszerzyć to na mały pakiet blogów, grupę blogerów w powiązanym temacie, którzy wspierają się nawzajem. To świetny sposób na zwiększenie ruchu i subskrypcji.
2. Opowiadaj historie
Dowód społeczny nie zawsze musi dotyczyć dużych liczb. Możesz również dzielić się historiami, które pokazują, w jaki sposób skorzystałeś z innych.
Kiedy założyłem firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych w 1998 roku, natknąłem się na wielu właścicieli firm, którzy byli sceptyczni co do potrzeby strony internetowej. Zacząłem opowiadać sceptykom prawdziwą historię o jednym z moich klientów, który podzielił ich obawy. Ten klient wziął się do roboty i anulował swoją reklamę na żółtych stronach, aby mógł przetestować wody za pomocą strony internetowej.
Nigdy nie oglądał się za siebie. Jego strona internetowa była w stanie wygenerować nowe leady dla mniejszej inwestycji. I podczas gdy jego kosztowne reklamy z żółtych stron trafiły do kosza na śmieci w przyszłym roku, jego strona internetowa jest świetną inwestycją na wiele lat.
Ta historia pomogła wielu ludziom znaleźć odwagę i założyć własne witryny. Zaangażuj czytelników bloga, opowiadając fascynujące historie, które pokazują, w jaki sposób ktoś inny skorzystał z twojej porady.
Nie musisz przesadzać-przechwalanie się często przegania czytelników. Zamiast tego opowiedz historię tak, jak byś powiedział przyjacielowi podczas lunchu, a trafisz we właściwą nutę.
3. Pobierz referencje
Na początku mojego bloga założyłem stronę z szalonymi czytelnikami, aby ludzie wiedzieli, że tak, ten blog miał niektórych czytelników. A jeszcze lepiej, Ci czytelnicy byli interesujący, zaangażowani i globalni.
Istnieje wiele sposobów na to, aby referencje działały dla ciebie — ale najpierw musisz je zebrać.
Kiedy zaczynasz nową firmę lub bloga, możesz nie mieć żadnych klientów, którzy mogą za ciebie poręczyć. Spróbuj dać kilku osobom coś za nic i poproś o referencje, jeśli im się to podoba. Zacznij od swoich przyjaciół i rozłóż się stamtąd. Jeśli nie możesz od razu oddać swojego produktu, przynajmniej daj kilka bezpłatnych prób lub próbek.
Ułatw ludziom wystawianie referencji. Spróbuj zadać konkretne pytania. Możesz również napisać wszelkie komplementy otrzymywane przez e-mail lub przez telefon, a następnie poprosić o zgodę wentylatora, aby użyć go jako referencje na swojej stronie internetowej.
(Mam nadzieję, że jest to oczywiste, nigdy nie pisz fałszywych referencji. Chcesz budować wiarygodność i zaufanie, a nie je niszczyć.)
Jeśli oferujesz wysokiej jakości usługę lub produkt, twoi klienci będą chcieli pomóc ci go wypromować. Podaj imię i nazwisko osoby oraz Zawód lub firmę tej osoby, jeśli jest to istotne. Zdjęcia mogą również poprawić wiarygodność Twoich referencji i wzmocnić element dowodu.
4. Włącz media
Bycie wspomnianym w mediach to kolejny świetny sposób na wykorzystanie dowodu społecznego. Zaskakująco skuteczne jest dodanie “jak wspomniano / zalecono w Smalltown Weekly” do strony o swoim blogu, nawet jeśli media są niewielkie. Zbierz kilka wzmianek i możesz zdecydować się na stworzenie dedykowanej strony mediów. A skoro już przy tym jesteś, pamiętaj, że wzmianka na dużym blogu może być co najmniej tak potężna, jak publikacja drukowana.
Dwóch moich przyjaciół ma pół-poważną konkurencję, aby uzyskać najwięcej wzmianek w lokalnych gazetach w tym roku. Jeśli nagrodą jest bardziej udany biznes i większa lista klientów, powiedziałbym, że obaj wygrają.
Poświęć trochę czasu na burzę mózgów, w jaki sposób Twoja firma może być wymieniona w prasie, mediach społecznościowych lub w telewizji. Czy możesz zadzwonić do dziennikarzy lub blogerów, którzy piszą o Twoim temacie, powiedzieć im, co robisz i zapytać, czy chcieliby bezpłatną próbkę lub bezpłatną konsultację dla czytelników? Czy możesz mówić bezpłatnie na imprezie, aby uzyskać tam swoje nazwisko i ugruntować swoją wiedzę? Jaką historię możesz opowiedzieć, która zainteresowałaby Twoją lokalną gazetę lub ulubiony blog?
Baw się dobrze i bądź kreatywny. Nawet gdy twój blog jest zupełnie nowy, możesz zacząć wykorzystywać dowód społeczny już dziś, czekając na wzrost liczby subskrybentów RSS.
I oczywiście, wraz ze wzrostem liczby subskrybentów, będziesz miał jeszcze więcej opcji.