3 powody, dla których powinieneś być schematycznym blogerem

Wyobraź sobie, że jesteś pochłonięty pełnym akcji thrillerem.

Jesteś blisko końca książki, przewidujesz starcie między bohaterem a złoczyńcą, a …

… złoczyńca ulega nagłej zmianie serca, a bohater postanawia przejść na emeryturę i cieszyć się spokojnym życiem na Florydzie.

Huh?

Są szanse, że rzuciłbyś książkę przez pokój z obrzydzeniem. Autor obiecał ci thriller, ale to, co masz, to niesatysfakcjonująca bajka.

Gatunki fikcyjne podążają za określonymi formułami. Dobre blogowanie i content marketing nie różnią się.

Mam nadzieję, że nie wrzucisz darmowego brutalnego morderstwa do następnego posta na blogu. Niemniej jednak możesz dezorientować czytelników – i utrudniać sobie życie-unikając formuł, gdy powinieneś je objąć..

Oto dlaczego …

Formuły są wypróbowane i przetestowane

Jeśli przebywasz w blogosferze przez dłuższy czas, niektóre rodzaje postów prawdopodobnie wyglądają nieco przesadnie. Istnieje wiele dobrych intencji ekspertów, którzy powiedzą ci, że post listy, na przykład, jest ” koniec.”

Może przysięgałeś, że takie rzeczy nie będą miały miejsca na Twój blog.

Ale zdaj sobie sprawę: formuły te są popularne, ponieważ działają.

Oczywiście, znajdziesz wiele przykładów źle wykonanych postów na liście – ale nie pozwól, aby ta wymówka przestała ty od napisania świetnego.

Udaj się do dowolnego popularnego bloga w swojej niszy, a zobaczysz, że te same typy postów pojawiają się wielokrotnie. To nie leniwe pisanie, to przemyślana konstrukcja.

Formuły pomagają pisać

Nie ma nic gorszego niż gapienie się na pusty dokument, zmaganie się z rozpoczęciem postu.

Czekaj, skreśl to. Puste dokumenty są bolesne.

Co jest jeszcze gorzej To Spędzanie godzin na słupie, tylko po to, by zdać sobie sprawę, że cała sprawa jest tak chaotyczna i nieustrukturyzowana, że trzeba ją złomować.

Formuły pomagają rozpocząć i zakończyć.

Formuły utrzymują czytelników na pokładzie

Twoi czytelnicy są zajęci.

Jeśli przyjdą do Postu, który wydaje się chaotyczny i mylący, pójdą gdzie indziej. Jasna formuła przyciąga uwagę czytelnika.

“10 Ways to be More Creative” pozwala czytelnikom wiedzieć, czego się spodziewać i obiecuje jasny, dobrze zorganizowany post.

“Moje przypadkowe poglądy na kreatywność”nie.

Ułatw życie swoim czytelnikom. Dostarczaj informacje w prosty sposób i upewnij się, że korzyści są jasne.

Formuły nie są sztywne

Niektórzy pisarze nie lubią formuł, ponieważ wydają się nudne.

Może nie chcesz produkować kolejnego mdłego postu “10 porad”. Nie martw się, dobrą formułę można poprawić lub dodać do:

  • Z każdą wskazówką możesz dołączyć cytaty, ćwiczenie praktyczne lub pytanie
  • Możesz stworzyć okrągły post, w którym każda wskazówka jest napisana przez innego autora
  • Możesz zapraszać komentarze lub tweety od czytelników i przekształcać najlepsze z nich w post

Formuła daje ramy.

Oczywiście, nakłada na Ciebie ograniczenia – ale kreatywność rozwija się na ograniczeniach. Jeśli nie jesteś przekonany, daj im szansę …

Trzy łatwe formuły, których możesz teraz użyć

Istnieje wiele popularnych formuł dla postów na blogu. Oto trzy z nich:

Jak pisać
Nagłówek: “Jak…”
Wprowadzenie: Wyjaśnij, czego będzie uczył post i wymień wszelkie wymagania wstępne (np. “musisz znać CSS” lub “potrzebujesz wiertarki elektrycznej.”)
Korpus główny: Przejdź przez “Krok #1 … “”Krok #2 …” itp., dając jasne instrukcje dla każdego. Możesz dołączyć zrzut ekranu lub obraz dla każdego kroku.
Wniosek: Powiedz czytelnikowi, co powinni osiągnąć czytając. Możesz zaprosić ich do poproszenia o pomoc w komentarzach lub skierować do dalszych zasobów (takich jak ebook lub ecourse).

The List Post
Nagłówek: “21 sposobów …” lub “7 wskazówek …” itp
Wprowadzenie: Wciągnij czytelnika i wyjaśnij zakres listy.
Korpus główny: Numeruj każdy element i upewnij się, że każdy oferuje realną wartość dla czytelnika. Nie wypisuj listy-jeśli masz tylko 5 lub 6 pozycji, to w porządku.
Wniosek: Poproś czytelnika, aby dodał do listy (lub wspomniał o swojej ulubionej końcówce) w komentarzach.

The Review Post
Nagłówek: “Recenzja: [Nazwa Produktu]” lub “[Nazwa Produktu] Recenzja”
Wprowadzenie: Krótko wyjaśnij produkt, wyjaśniając, co to jest/robi.
Korpus główny: Rozważ podział tego na oddzielne sekcje. To zależy od ciebie, czego używasz, ale “zawartość” “co mi się podobało” i “co mi się nie podobało” może być dobrą podstawową strukturą.
Wniosek: Podsumowując – czy czytelnik powinien kupić ten przedmiot? Dla kogo jest najlepszy? Upewnij się, że dołączasz link.

Nie daj się zwieść prostocie

Są to bardzo proste, podstawowe formuły – ale działają. Dodaj swój własny styl, świetną metaforę, mocny głos pisarski i zdrową dawkę przydatnych informacji, a przekonasz się, że nie są to tylko czytelne posty — są wysokiej jakości postów.

Zanim wyrzucisz schematyczne blogowanie z wanną, pamiętaj, że formuły są wypróbowane i przetestowane, ułatwiają pisanie i czytanie dla odbiorców.

Po co robić rzeczy bardziej skomplikowane niż muszą być?

Wypróbuj te formuły i dodaj komentarz do poniższego formularza, aby dać mi znać, jak to działa.

O autorze: Ali Luke jest pisarzem i trenerem pisania. Jej eBook The Blogger ‘ s Guide to Effective Writing pomaga na każdym etapie procesu blogowania, od generowania pomysłów po edycję i polerowanie. Zawiera również szablony, które pomogą Ci tworzyć solidne posty, krok po kroku. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się wszystkiego na ten temat.

Total
0
Shares
Related Posts