To jeden z najgorszych lęków twórcy treści …
Co zrobić, jeśli zdecydujesz się zorganizować webinar, poświęcisz czas na stworzenie niezwykle przydatnej prezentacji, zalogujesz się w dniu wydarzenia i nikt się nie pojawia?
Być może już korzystasz z webinarów, aby rozwijać swoją listę mailingową, budować autorytet i łączyć się z publicznością. A może dopiero zaczynasz rozważać dodanie ich do swojej mieszanki marketingowej.
Tak czy inaczej, prawdopodobnie masz jedno ogromne pytanie — jak skłonić ludzi do rejestracji? Jaki jest najlepszy sposób, aby uzyskać dobry tłum?
Promowanie webinaru wymaga trochę pracy, ale nie ma tu magii ani magii. Po prostu wymaga solidny, stały wysiłek w okresie promocji.
Oto trzynaście pomysłów na przyciągnięcie większej liczby osób na webinaria, szczyty i inne wirtualne wydarzenia:
- Blogi i strony internetowe Zawsze powinieneś używać własnego bloga jako pierwszego miejsca do rozmowy o swoim webinarium. Nie polegaj na automatycznie generowanych stronach serwisu webinarowego, aby opisać wszystkie szczegóły-niektóre usługi ograniczają ilość miejsca, którą możesz wykorzystać na biografie prelegentów, punkty pointowe, obrazy itp., więc dobrym pomysłem jest stworzenie posta na blogu lub strony internetowej, aby pomóc Ci promować swoje wydarzenie. Wyjaśnij haczyk, opisz korzyści płynące z uczestnictwa i link do strony rejestracji.
- E-mail: Wyślij powiadomienia o swoim wydarzeniu na swoją listę e-mail. Bardzo zalecane są kontynuacje i przypomnienia – czasami subskrybenci muszą usłyszeć wiadomość więcej niż jeden raz. Podobnie jak w przypadku wszystkich kampanii e-mail marketingowych, sekretem jest upewnienie się, że twoje e-maile są czymś więcej niż tylko ofertami sprzedaży. Opowiadaj historie i korzystaj z referencji, aby Twoje transmisje były interesujące (nawet dla osób, które nie są zainteresowane Twoim wydarzeniem).
- Portale społecznościowe: Promuj swoje wydarzenie w serwisach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, LinkedIn i Google+. Nie bój się pisać więcej niż raz o swoim wydarzeniu — za każdym razem, gdy o nim opowiesz, zobaczysz inny przekrój ludzi. Jeśli Twoja platforma społecznościowa ma grupy, w których dozwolone jest promowanie webinariów i wydarzeń (pamiętaj, aby przeczytać drobnym drukiem, aby mieć pewność), rozważ promowanie swojego webinarium w tych grupach. Po prostu upewnij się, że jesteś zaufanym członkiem grupy, zanim zaczniesz promować — nie tylko wtrącaj się i zacznij promować od razu.
- Fora: Jeśli jesteś członkiem Yahoo lub Google Groups, forów witryn członkowskich lub innych społeczności internetowych, możesz promować swoje wydarzenie również w tych grupach. Jak zawsze, upewnij się, że zawsze dokładnie sprawdzasz zasady swojej społeczności dotyczące autopromocji. Niektóre grupy mają ścisłe zasady dotyczące tego, kiedy i czy możesz spróbować użyć tej konkretnej grupy, aby przyciągnąć rejestracje do swoich wydarzeń.
- Podcasty: Jeśli prowadzisz swój własny podcast, pamiętaj, aby wspomnieć o dacie i godzinie webinarium słuchającym. A jeśli masz przyjaciół i kolegów, którzy mają podcasty, które mogą być chętni do promowania dla Ciebie, upewnij się, że to również wykorzystasz.
- Filmy: Jeśli film jest czymś, co robisz dobrze, możesz użyć krótkich filmów promocyjnych, aby uzyskać informacje o swoim webinarium. Podkreśl swój ” hak ” i wskaż korzyści płynące z uczestnictwa. Możesz nawet dać krótki “podgląd” swoich treści, aby pokazać ludziom, jak cenne będzie to wydarzenie.
- Pomoce Wzrokowe: Jesteśmy zdecydowanie w erze marketingu wizualnego, A pomoce wizualne mogą pomóc ci uzyskać informacje o Twoim wydarzeniu. Rozważ stworzenie odznak, infografik i innych obrazów, które przyciągną uwagę odbiorców i zachęcą ich do kliknięcia na stronę rejestracji. Umieść swoje zdjęcia na Pintereście, Facebooku i innych platformach wizualnych (i tam, gdzie to możliwe, dołącz linki do strony rejestracji).
- Ulotki: Rozważ użycie staromodnych papierowych ulotek, aby promować swoje webinarium-zwłaszcza jeśli Twoi odbiorcy są lokalni. Pomyśl o obszarach o dużym natężeniu ruchu, takich jak centra handlowe, sklepy spożywcze, centra rekreacyjne, przestrzenie coworkingowe i inne miejsca, które oferują tablicę ogłoszeń na ulotki i wizytówki.
- Partnerzy i partnerzy:Skontaktuj się ze swoimi partnerami i partnerami strategicznymi, aby pomóc ci reklamować swoje webinarium. Jeśli przedstawisz (płatną) ofertę na koniec wydarzenia, upewnij się, że twoi partnerzy otrzymają środki na sprzedaż, śledząc ich kod partnerski za pomocą poleconych.
- Oferty imprez: Wiele lokalnych gazet, czasopism, stron internetowych i blogów oferuje bezpłatne kalendarze wydarzeń. Poznaj możliwości umieszczenia swojego webinarium w tych kalendarzach, szczególnie jeśli wiesz, że dany kalendarz jest odwiedzany przez grupę docelową.
- Zaproponuj webinar jako prezent z podziękowaniem: Jeśli prosisz swoją listę mailingową lub obserwujących sieci społecznościowe, aby zrobili coś dla Ciebie (wypełnili ankietę, rozpowszechnili informację o sprzedaży i tak dalej), możesz zaoferować im bezpłatne webinarium jako prezent z podziękowaniem. To świetny sposób, aby wyrazić swoją wdzięczność (i pozwala Ci połączyć się z publicznością na głębszym poziomie).
- Używanie podczas wprowadzania produktów na rynek: Możesz skorzystać z szumu, który otrzymujesz podczas premiery produktu, aby zaprosić ludzi na swoje webinaria i wydarzenia. Możesz nawet użyć webinarów jako sposobu na podzielenie listy przed nadchodzącą premierą. Jeśli ktoś zarejestruje się na webinarium na określony temat, możesz się założyć, że prawdopodobnie będzie otwarty na otrzymywanie przyszłych e-maili promocyjnych dotyczących produktu lub usługi na ten sam temat. Wykorzystaj to na swoją korzyść podczas procesu uruchamiania.
- Poproś gościa o pomoc: Jeśli zaprosiłeś prelegenta do współprowadzenia webinaru, możesz (grzecznie) poprosić go o pomoc w promowaniu. Ale nie przesadzaj. Ostatnio widziałem niektórych ludzi, którzy nakazują, aby prelegenci promowali swoje wydarzenia w znacznym stopniu (nawet jeśli instruktorzy poświęcają swój czas na nauczanie). To dobry przepis na utratę gości. Więc użyj głowy-możesz grzecznie zapytać, ale traktuj ich dodatkową promocję jako specjalny bonus. To świetnie, jeśli możesz go zdobyć, ale nie licz na to ani nie żądaj.
Potrzebujesz jeszcze więcej porad i wskazówek dotyczących rozwoju webinarów?
Dyrektor ds. cyfrowych copybloggera Chris Garrett i ja niedawno przeprowadziliśmy sesję zatytułowaną “Tworzenie wysokowartościowych seminariów internetowych”, która jest dostępna tylko dla członków naszych władz.
Nasza rada podczas tej sesji? Zrób wszystko, co możesz wymyślić (o ile nie jest to nielegalne lub nawet zdalnie spamujące), aby umieścić wirtualne tyłki w miejscach na swoich webinariach i wydarzeniach online.
Pracuj ciężko, promuj się dobrze i zbieraj nagrody.
Możesz uzyskać natychmiastowy dostęp do” tworzenia wysokowartościowych webinarów”, a także całej gamy innych treści, które uczynią cię znacznie mądrzejszym sprzedawcą treści-w tym niesamowitej sesji z Chrisem Garrettem i Lewisem Howesem, samodzielną supergwiazdą webinarów — zapisując się do Urzędu już dziś.
Czy masz inne kreatywne sposoby na przyciągnięcie rejestracji do swoich webinariów? Podziel się nimi z nami w komentarzach …