Pięć kroków do stworzenia wyjątkowej zawartości

Pamiętasz, jak mogłeś po prostu usiąść i wybić swój post” web log ” w 10 minut? Te stare dobre czasy się skończyły.

Dzisiaj miliony blogów i innych rodzajów treści rywalizują o uwagę czytelników. Przecinanie bałaganu oznacza przeniesienie umiejętności pisania treści na zupełnie nowy poziom.

Najlepszym sposobem, aby wprowadzić swoją grę A, jest nieustanne skupienie się na podstawowej mechanice sensownej zawartości.

Nie tylko nadzieję, że piszesz coś wartościowego. Naucz się świadomie konstruować świetne treści, krok po kroku i obserwuj, jak twoje posty zyskują uwagę i docierają do nich.

Gotowy, aby zacząć?

Tutaj powinieneś skupić swoją uwagę.

1. Wyobraź sobie niezapomniane wrażenia

Zrób krok wstecz i wyobraź sobie rodzaj doświadczenia, które chcesz dostarczyć czytelnikowi. Utkaj historię-wraz z bohaterem, narratorem i złoczyńcą — aby emocjonalnie wciągnąć czytelnika do swojego postu.

Będziesz chciał zaplanować swój post, aby wywołać emocje czytelników. Użyj żywych obrazów, aby podkreślić siłę swojej narracji. Twoim celem jest wciągnięcie czytelnika w przejażdżkę, która rakietuje go od nagłówka do ostatniego zdania.

2. Skup się na czytelniku

Czytelnicy bloga są doświadczeni i głodni czasu. Jeśli chcesz, aby wrócili do Twojego bloga, musisz dostarczyć praktyczne informacje, z których mogą korzystać. Możesz dostarczyć swoje umiejętności “skoncentrowane na czytelniku”, przeprowadzając małe badania nad czytelnikiem, zanim zarysujesz swój post.

Użyj swoich badań, aby wskazać tematy, o których czytelnik chce dowiedzieć się więcej. Wypełnij swoje posty rozwiązaniami, a czytelnicy będą wracać.

3. Hipnotyzuj swoim tropem

Po nagłówku twój przewód (to pierwsze zdanie lub dwa) ma kluczowe znaczenie dla zachęcenia czytelnika.

Natychmiast poinformuj o korzyściach, jakie Twój czytelnik otrzyma, czytając twój post. Nie zostawiaj go w niepewności. Musi wiedzieć, dlaczego tam jest i dlaczego powinien czytać do końca. Świetny trop to wielka obietnica.

Bitwa jest wygrana lub przegrana w tych pierwszych kilku zdaniach, więc zainwestuj w nie trochę czasu. Zastanów się nad wczesnymi decyzjami, które podjąłeś w związku z emocjami, którymi kierowałeś.

4. Dotrzymaj obietnicy

Teraz nadszedł czas, aby spełnić obietnicę Twojego artykułu.

Twój nagłówek i prowadzenie przyciągnęły czytelnika i przekonały ją, że masz coś wspaniałego do zaoferowania. Teraz brodzi na głębokim końcu Twojego postu. Teraz musisz dostarczyć towar.

Świetna treść sprawia, że skomplikowane pomysły są łatwe do strawienia dzięki prostej strukturze.

Najpierw wyjaśnij “co” – wielki pomysł, powód, dla którego czytelnik jest tam w pierwszej kolejności. “Co” pokazuje czytelnikowi, że jesteś skupiony i że mówisz o czymś wartościowym.

Następnie dostarcz ” jak.”Weź ten pomysł i podziel go na łatwo zrozumiałe kawałki. Możesz użyć dobrze napisanych podpunktów. Możesz także użyć kroków i LIST, aby pomóc czytelnikom zapoznać się ze złożonymi koncepcjami. I pamiętaj, aby formatowanie było czyste i łatwe do skanowania.

Po trzecie, wejdź do głowy czytelnika i odpowiedz na wszelkie pytania lub zastrzeżenia. Wyobraź sobie, że Twój czytelnik jest stanowczo przeciwko twojemu pomysłowi. Co by powiedzieli? Jakie byłyby ich zastrzeżenia? Wpleść inteligentne obalenia do treści.

Użyj konturu, aby pozostać na celu podczas składania ciała swojego posta. To jest miejsce, w którym musisz bezwzględnie edytować, aby upewnić się, że uwaga czytelników koncentruje się na Twoim celu.

5. Zapytaj o to, czego chcesz

Zakończ swój post w sposób, który utrwali doświadczenie. Zbyt wielu pisarzy ciężko pracuje nad tworzeniem zabójczych treści, a następnie kończy się fizzle zamiast hukiem. Świetne posty wypychają czytelników z krzeseł z nieodpartym wezwaniem do działania, przenosząc tym samym abstrakcyjne doświadczenie w sferę rzeczywistości.

Możesz włączyć swoje wezwanie do działań, decydując o tym, co chcesz zrobić z czytelnikami przed zacznij pisać. Nie zostawiaj tego do końca.

W rzeczywistości napisz swoje wezwanie do działania zaraz po napisaniu nagłówka. To utrzyma twój cel z przodu i na środku, jak piszesz.

Na przykład, jeśli chcesz komentarzy, powinieneś zadawać pytania otwarte w całym poście. Szturchnij czytelnika prowokacyjnymi pytaniami i drażnij go możliwością wypowiedzenia swojego utworu w komentarzach.

Jeśli chcesz sprzedać, napisz ściśle zorganizowany post, który przedsprzedaży z żywymi korzyściami. Zwróć również uwagę na zgłaszanie zastrzeżeń i odpowiadanie na nie.

Chcesz retweetów? Burza mózgów niektóre dynamit punchy (i krótkie) nagłówki i spakuj swój post z niezapomnianymi pomysłami, które kuratorzy Twittera będą chwytać i tweetować.

Kluczem jest, aby poświęcić tyle uwagi na koniec swojego postu, co na początku. To znak rozpoznawczy fascynującego postu.

Teraz: oto twoje wyzwanie

Wyciągnij swój najlepszy post do tej pory. Nie “w porządku” post, chcę ten, który kładzie uśmiech od ucha do ucha na twojej twarzy.

Teraz sprawdź jego mechanikę. Przejrzyj tę listę pięciu kroków i zobacz, jak układa się twój post. Wybierz sekcję, która mogłaby zostać ulepszona i powiedz mi, jak zamierzasz to zrobić w komentarzach poniżej.

Ok, idź do niego.

O autorze: Stanford Smith ma obsesję na temat tego, jak sprawić, by blogi pasjonatów były zauważane i promowane w popychaniu społeczności, z wyjątkiem sytuacji, gdy goni za dużym basem. Sprawdź jego nowy Blogging Bootcamp, aby dowiedzieć się, jak kształtować swoje posty na blogu.

Total
0
Shares
Related Posts

Dzięki Google!

Wyimaginowana rozmowa tocząca się w blogosferze właśnie teraz: Koleś 1“Hej człowieku, słyszałeś, że Google obniżyło Page Rank na…

Marketing Płatny

Nie ma chyba nic innego w marketingu bardziej magiczny niż uzyskanie płatnego lejka marketingowego do pracy. Pomyśl o…