7 rzeczy, które musisz wiedzieć o pisaniu list, które działają

Jednym z niezawodnych sposobów na przyciągnięcie uwagi ze stron napędzanych społecznie jest napisanie naprawdę dobrej listy. Jeśli spojrzysz na aktualne popularne artykuły na CopyBlogger, zauważysz następujące:

  • Pięć Błędów Gramatycznych, Które Sprawiają, Że Wyglądasz Głupio
    – 304 komentarzy
  • 5 niezmienne prawa perswazyjnego blogowania
    – 89 komentarzy
  • Skuteczne sposoby 10, Aby uzyskać więcej subskrybentów bloga
    – 95 komentarzy
  • 7 Bardziej Niezawodnych Szablonów Nagłówków, Które Działają
    – 110 komentarzy
  • 5 najważniejszych wskazówek Ernesta Hemingwaya dotyczących dobrego pisania
    – 65 komentarzy
  • 5 proste sposoby otwierania posta na blogu z hukiem
    – 131 komentarzy

A ta ostatnia niezwykle prosta lista zdobyła 109 komentarzy i liczenia. Ludzie kochają listy.

W poście Briana na temat praw perswazyjnych blogów, przedstawił znaczenie tworzenia list i zasugerował, dlaczego działają:

4. Prawo listy

Kochaj je lub nienawidź, posty informacyjne prezentowane w formacie listy są łatwo przyswajalne i pozwalają na sprawne przekazanie czytelnikowi twojej propozycji wartości.

Lewy Mózg A Prawy Mózg

Mówiąc najprościej, listy działają, ponieważ są zgodne z ideą “marketingu lewostronnego”. Każdy ma dwie strony mózgu, a każda część kontroluje określony sposób myślenia. Lewy mózg jest analityczny i preferuje podejście krok po kroku (tj. listy), podczas gdy prawy mózg woli najpierw zobaczyć duży obraz, a następnie zająć się szczegółami później.

Reklamy telewizyjne przyjmują właściwe podejście do mózgu dzięki wysoko produkowanym obrazom i kosztownym powtórzeniom. Z drugiej strony, format left brain list jest udanym podejściem od wielu dziesięcioleci z bezpośrednimi marketerami, wydawcami czasopism, nocnymi komikami, a ostatnio z producentami treści internetowych i marketerami mediów społecznościowych.

Wielu użytkowników mediów społecznościowych chce dokładnie wiedzieć, w czym się znajdują, A format listy jest specjalnie dostosowany do tej potrzeby. Pozwala im wiedzieć z góry w nagłówku, czego się spodziewać i jakie będzie zaangażowanie czasowe.

Przejdźmy już do listy

Oto 7 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o tworzeniu list.

  1. Czy muszę zrobić listę, aby odnieść sukces?

    Tworzenie listy pomaga treści odnieść sukces, ponieważ jest bardziej smaczne dla mediów społecznościowych, ale oczywiście działają również inne podejścia. Kluczem jest pisanie dobrych treści, a stworzenie doskonałej listy daje dodatkowy impuls pod względem prezentacji i łączenia się z czytelnikami.

  2. Dlaczego tworzenie list działa?

    Tworzenie list działa ze względu na specyfikę nagłówka i samej treści. Istnieje bardzo jasny przekaz o tym, w co jest czytelnik, a sama struktura wzmacnia postrzeganą wartość zwrotu zainwestowanej uwagi.

  3. Czy napisanie listy zapewnia sukces w mediach społecznościowych?

    Niekoniecznie. Podczas tworzenia list zwiększa szanse na sukces w mediach społecznościowych, nie ma gwarancji. Ostatecznie sprowadza się to do Twoich treści.

  4. Jaką listę powinienem zrobić?

    Aby lista była naprawdę skuteczna, nie powinna odbiegać od rodzaju treści, które zwykle piszesz. Praca musi być adekwatna do Twojej tematyki, ale przedstawiona w inny sposób. Świetna lista ma wystarczające opracowanie na każdy przedmiot, aby odpowiednio urozmaicić treść.

  5. Jak długa powinna być moja lista?

    Istnieją dowody sugerujące, że listy top 10 mogą być postrzegane jako nieco wymyślone, podczas gdy listy krótsze niż 5 mogą być postrzegane jako nie zawierające wystarczającej ilości informacji. Liczba 7, którą ludzie byli zafascynowani przez całą historię, może w rzeczywistości być magiczną liczbą, z blisko 60% skutecznością w jednym teście.

  6. Nie powinienem zaczynać zdania od cyfry, prawda?

    Technicznie rzecz biorąc, nie powinno się zaczynać zdania od liczby mniejszej niż 10. Powinieneś to przeliterować, np. 7 zamiast 7. Ale jeśli chodzi o nagłówki, dobrzy copywriterzy wiedzą, jak złamać tę zasadę. Cyfra przyciąga wzrok natychmiast, podczas gdy liczba pisownia wymaga więcej pracy, aby czytelnik zdał sobie sprawę, że jest to lista.

  7. Jak często mogę (powinienem) pisać listę?

    Zbyt wiele dobrej rzeczy jest zwykle złą rzeczą, a jeśli będziesz pisać listy, wkrótce osiągniesz punkt, w którym denerwujesz swoich czytelników. To świetny pomysł, aby wrzucić listę raz na jakiś czas, ale nie przesadzaj.

Total
0
Shares
Related Posts