Downton Abbey Przewodnik po nieodpartym marketingu narracyjnym

Każdy marketer treści musi budować relacje z czytelnikami.

Aby mieć szansę na osiągnięcie celów marketingowych, potrzebujesz czytelników, którzy miłość co robisz.

Co by było, gdyby istniał Plan opowiadania nieodpartych historii, aby prawie wszystko, co piszesz, miało wpływ na serca i umysły Twoich czytelników?

Nie szukaj dalej Downton Abbey za ten plan.

Czego może nas nauczyć o skutecznym pisaniu, content marketingu i zaangażowaniu w Internecie pewien niejasny dramat telewizyjny?

Okazuje się, że prawie wszystko …

Co To jest Downton Abbey?

Brytyjski miniserial telewizyjny to prawdziwy fenomen, urzekający miliony wygłodniałych widzów na całym świecie.

Tylko w drugim sezonie, Downton (jak nazywają to fani) zdobył 32 nominacje do nagród (z 12 wygranymi), w tym sześć nagród Emmy, w szczególności za “wybitny miniserial lub film stworzony dla telewizji” i “wybitny scenariusz do miniserialu.”

Niedawno został uhonorowany czterema nominacjami do Złotego Globu i zdobył ” najlepszy Mini-serial lub film zrealizowany dla telewizji.”

USA Today opublikowało niedawno pod nagłówkiem “lojalni amerykańscy poddani wracają do PBS” Downton Abbey,, w którym relacjonują “Sezon 1 przyciągnął 5 milionów [amerykańskich] widzów do każdego nowego odcinka.”

Niezłe numery jak na serial bez pościgów samochodowych, bez żartów w łazience i bez Kardashianów.

New York Times też jest uzależniony, stwierdzając ostatnio ” brytyjski melodramat Downton Abbey jest już ulubieńcem amerykańskiej telewizji publicznej.”

Co tu się dzieje? Jak Downton Abbey – brytyjski dramat z epoki o życiu panów, pań, pokojówek, lokajów i waletów — tak szybko stał się ulubieńcem tak wielu serc i umysłów?

Według producenta wykonawczego Rebecca Eaton, ” to po prostu cholernie dobra historia.”

Delikatnie mówiąc. Opowiadanie jest obsesyjnie Czarujące.

Jako copywriterzy, autorzy, redaktorzy i inni pisarze, bylibyśmy głupi, nie zwracając uwagi na fenomenalny sukces Downtona. Wszak wszyscy pragniemy zdobyć serca i umysły, a Downton może być naszym przewodnikiem.

Oto 5 lekcji, których wszyscy możemy nauczyć się z niesamowitej umiejętności opowiadania historii tego programu …

1. Uruchom z identyfikowalnymi znakami

Wszystkie dobre historie zaczynają się od wielkich postaci. Na Downton Abbey, jest ich ponad 25. Hrabina Wdowa, grana przez Maggie Smith, która kradła sceny, ma nawet stronę na Facebooku.

Adorujący Downton fani są zakochani w tych postaciach z dokładnie tych samych powodów, dla których czytelnicy uwielbiają postacie literackie, pisarzy non-fiction, blogerów i liderów myśli.

Downton aktorka Siobhan Finneran (pani O ‘ Brien) zdradza sekret: jest “postać dla każdego” i w tych postaciach “rozpoznajesz coś, co dobrze znasz.”

To jest to, co rozumie się przez identyfikowanie się z postacią, fikcyjną lub nie.

Bohaterowie spotykają się z podobnymi niespodziankami, jak widzowie serialu w ich własnym życiu, i są zasmuceni tymi samymi żalami. Mają nadzieje i marzenia, które znikają na popiół, ale nadal walczą. Tak jak my.

Ostatecznie, dobre postacie-te, które są rozpoznawalne, zapadające w pamięć i wyjątkowe dla nas – są dla nas prawdziwe w potężny sposób. Są silne, albo na dobre, albo na złe. A my lubimy ich lub nie lubimy na tyle, by podążać za ich podróżami do końca.

Łuszczące się postacie są natomiast zawsze zapomniane.

Na wynos …

Kiedy opowiadasz historię swojego najnowszego produktu lub piszesz Następny post, upewnij się, że twoje postacie są żywe, odważne i łatwe do zidentyfikowania. Jesteś główną postacią. Twój czytelnik lub klient to inny.

Opowiedz historię swojej publiczności, a ludzie zawsze będą chcieli usłyszeć więcej.

2. Twórz niesamowicie wysokie stawki

Downton Abbey ‘ s pierwszy odcinek rozpoczyna się od zatonięcia RMS Titanic.

Włączenie Titanica do fabuły było genialne z dwóch powodów:

  1. Współczesne społeczeństwo pozostaje zafascynowane historią Titanica (thank You James Cameron)
  2. Kotwice It Downton z dramatem o wysokiej stawce

Lord Grantham z Downton Abbey nie ma synów, więc spadkobiercą jego tytułu i znacznego majątku jest jego kuzyn James. Sceny otwierające pierwszy odcinek ujawniają, że James i jego syn Patrick (ten ostatni dogodnie zaręczył się z najstarszą córką Granthama, Lady Mary) zginęli na Titanicu.

Nagłe zniknięcie “dziedzica i zapasowego” odcina Mary od spadku po jej rodzinie i oddaje Downton w ręce dalekiego, trzeciego kuzyna, którego nikt nie poznał.

Że tak zaczyna się nieodpartą historię.

Trzaskają emocjami-epickie w kontekście i ostre w uczuciach. Nie możemy przestać krzyczeć, kiedy nadzieje i plany całej rodziny rozpadają się na kawałki.

Oczywiście wokół nich wybuchają inne dramaty o wysokiej stawce: skandale, zgony. I wybuch World World I, globalnej walki dobra ze złem, zmieniając społeczną tkankę i przepływ życia na zawsze.

Czy może być wyższa stawka?

Jak to ujęła Rebecca Eaton, Downton to historia, której nie można się oprzeć, ponieważ są ” dobrzy ludzie w jej sercu, źli ludzie po jej stronie i wiele do stracenia dla wszystkich.”

Na wynos …

Wysokie stawki są tym, co sprawia, że czytelnicy zwracają uwagę. Być może piszesz stronę docelową z żywymi korzyściami i funkcjami. Możesz pisać atrakcyjne treści, które przyciągają czytelników bliżej Ciebie. Być może piszesz fascynującą fikcję, taką jak Downton.

Nieważne. co piszesz-stawka musi być wystarczająco wysoka, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Muszą pozwolić sobie na emocjonalne zaangażowanie w historię i bohaterów. (Nawet jeśli te” postacie ” to prawdziwi ludzie, tacy jak ty i twoi klienci.)

Dać im wysokie stawki-zawsze oczywiście w uczciwy warunki.

Ta równowaga między wysokim dramatem a realizmem jest kluczowa, a Downton świetnie sobie z tym radzi. Postacie są fikcyjne, ale wysokie stawki są historycznie dokładne. Pisarz Julian Fellowes przyznał nawet, że brudny skandal z pierwszego sezonu został zapożyczony z prawdziwego historycznego tuszowania z tego okresu.

3. Ignite automatic drama

Aktor Dan Stevens (Matthew Crawley) oferuje niesamowity wgląd w to, dlaczego Downton “działa” tak dobrze: “to automatyczny dramat.”

Każdy odcinek kończy się cliffhangerem. Luki każdej postaci są powoli ujawniane. Napięcia społeczne są powszechne w brytyjskim arystokratycznym stylu życia — a te napięcia zmieniają się i ewoluują po I wojnie światowej. A dowcipny dialog zapewnia inteligentne politykowanie społeczne.

Główna aktorka Elizabeth McGovern (Cora, Hrabina Grantham) wyjaśnia tę “automatyczną naturę dramatu” w ten sposób: “ludzie są razem w sytuacji i muszą się od siebie odbijać, co [naturalnie] tworzy historie.”

Inteligentni pisarze robią to w swoich kopiach i narracjach. Ustawiają postacie, korzyści, wydarzenia i argumenty w określonym kontekście i pozwalają tym elementom napędzać opowiadanie historii. Powoduje to prawdziwe napięcia i wysokie oczekiwanie, przy niewielkim wysiłku.

Na wynos …

Piszesz ważny list sprzedażowy? Jaki truizm możesz zasiąść obok jednej ze swoich zalet, aby wzmocnić jego rezonans?

Przygotowujesz chwytliwy nagłówek artykułu? Jakie przeciwstawne elementy można sparować, aby stworzyć przekonujący kontrast?

Piszesz romantyczną scenę? Jaką sprzeczną normę społeczną możesz wprowadzić, aby początkujący romans był bardziej kuszący?

Nieodparcie leży na przecięciach tych elementów. Automatyczny dramat jest najlepszy, gdy żywioły są w intymnej bliskości i mają przeciwstawne cechy.

4. Sytuuj wszystko na granicy zmian

Downton Abbey jest zakorzeniona w legendarnej brytyjskiej arystokracji początku XX wieku.

Pozostaje to jeden z najbardziej drastycznych okresów zmian społecznych w historii, naznaczony w dużej mierze I wojną światową. był to, dzięki I wojnie światowej, czas gwałtownych konfliktów, Wielkiej niepewności i codziennych niepokojów.

Ówczesne realia doprowadziły świat na krawędź zmian, od których nie było odwrotu. Tego właśnie doświadczamy Downton Abbey: żyje u progu nowych początków; pragnie być coraz bardziej i do więcej; odkrycia tego, co się dzieje, gdy trzeba iść naprzód w inny świat.

Takiej atmosfery potrzebuje każdy dobry dramat.

Na wynos …

Wykwalifikowani copywriterzy tworzą podobną atmosferę we własnym piśmie. Ich oferta produktowa opisuje wady tradycyjnych narzędzi i dlaczego przejście na ich jest w najlepszym interesie czytelnika. Lub ich prywatny biuletyn ujawnia ich osobiste zmagania ze zmianami i udane strategie, których użyli, aby je przezwyciężyć.

Dan Stevens opisuje ten ” efekt Downtona “jako” budzący się do nowych możliwości tego, czym mogłoby być życie, ale nie dysponujący sprzętem, aby je urzeczywistnić.”

To właśnie robią wszystkie dobre produkty, usługi lub inne rozwiązania na dowolnym rynku; prezentują nowe możliwości w przeciwieństwie do istniejących wcześniej opcji. I chociaż indywidualne wyniki będą się różnić, te nowe oferty stanowią mocny argument dla lepszej przyszłości dzięki przyjęciu zmian.

5. Zdobądź serca i umysły realizmem

Z Downton, jest “prawda w sposobie, w jaki ludzie zachowują się”, dodaje Elizabeth McGovern.

Jeśli twoja kopia, narracja lub inna praca honoruje powyższe idee …

  • Możliwe do zidentyfikowania znaki
  • Wysokie stawki
  • Dramat automatyczny
  • Edge of change moments

… wtedy prawdopodobnie osiągniesz ten efekt.

Ten realizm jest potężną siłą, ponieważ historie, które bawią oraz przekaz prawdy zmusza czytelników do podjęcia działań.

To jest Downton Abbey ‘ s ostateczny sekret nieodpartej opowieści. Chodzi o więcej niż identyfikowalnych ludzi. Chodzi o to, co się dzieje, gdy identyfikowalni ludzie zderzają się w wiarygodny sposób. Konflikty i wyniki tych opowieści są tym, co napędza narrację Downton. I to jest właśnie to, co może, jeśli jest prawdziwe, zdobyć miłość i lojalność Twoich czytelników.

Na wynos …

Opowiedz swoją historię – lub historię swojego produktu lub historię swojego klienta – w żywy i ludzki sposób. Im bliżej piszesz do tonoru uczuć czytelnika i ducha czasu, tym silniejsza będzie więź.

Jako Downton ‘ s pisarz Julian Fellowes mówi: “umożliwienie postaciom mówienia własnym głosem jest sztuką pisania scenariuszy.”Ośmielę się powiedzieć, że jest to podstawa do nieodpartego opowiadania historii.

Doświadcz pełnego Downton Efekt

Amerykańscy czytelnicy mogą dostroić się do PBS w tę niedzielę o 21: 00 EST na następny odcinek i przygotować się na oczarowanie jednym z najlepszych nowoczesnych przykładów opowiadania historii w dowolnym miejscu.

Specjalne podziękowania dla PBS za ich skarbnicę zakulisowych wywiadów z obsadą i producentami.

Lub, jeśli już byłeś przyklejony do tego niesamowitego show, powiedz nam w komentarzach, w jaki sposób jego mistrzowskie opowiadanie historii wpłynęło na twój własny copywriting, tworzenie treści i marketing online …

Total
0
Shares
Related Posts

The Power of Less

Właśnie skończyłem czytać nową książkę Leo Babauty The Power of Less. Mówiąc najprościej, jest cudowny i myślę, że…