Jak zdobyć więcej klientów, pieniędzy i szacunku dla swojej firmy Copywritingowej

Jesteś pracowitym copywriterem, który chciałby zdobyć więcej klientów. Poznajesz perspektywę-nazwijmy go Steve — na spotkaniu networkingowym.

Dobrze się dogadujesz, spędzając dwadzieścia minut rozmawiając o pracy, soczystych roślinach i szalonym zachowaniu trzyletnich cocker spanieli.

Gdy to się dzieje, urzędnik w pamięci Steve ‘ a wyciąga nową kartę indeksową i zaczyna robić notatki. (To metaforyczny urzędnik, a nie malutka osoba żyjąca w mózgu Steve ‘ a.)

Sprzedawca zapisuje Twoje imię i kilka kluczowych szczegółów: jesteś wysoki, brązowe włosy, żonaty, uwielbiasz jeździć na nartach wodnych, masz dużo roślin, dobre poczucie humoru.

Kiedy wychodzisz, księgowy Steve ‘a decyduje, gdzie ta karta powinna być zapisana w pamięci Steve’ a. To, czy karta trafi we właściwe miejsce (co oznacza więcej biznesu dla ciebie), czy w złe miejsce (katastrofa biznesowa), zależy od Ciebie.

Oto, co robi różnicę.

1. Katastrofa.

Steve nie ma jasnego pojęcia o tym, co robisz, więc zostajesz zapisany pod Everyone I Have Ever Met.

To pudełko wielkości kontenera i zawiera karty indeksowe wszystkich, od dziewczyny, która ukradła mu ołówek w przedszkolu, po baristę, który zrobił mu kawę dziś rano. Nigdy, przenigdy nie zostaniesz zapamiętany, jeśli cię tam złożą.

2. Mrok.

Steve pamięta, że jesteś copywriterem, więc jego urzędnik od akt wrzuca Twoją kartę do Copywriter pudełko. To pudełko jest wielkości pudełka po butach i zawiera prawie sto kartek.

Prawie za każdym razem, gdy Steve uzyskuje dostęp do tych informacji, udaje się do tych samych pół tuzina nazwisk, które już zna. Prawdopodobnie nigdy nie pomyśli o tobie, gdy musi zatrudnić, polecić lub współpracować z copywriterem.

3. Zapamiętywanie.

Steve pamięta Twoją specjalizację w copywritingu, a jego urzędnik od akt umieszcza Twoją kartę w znacznie mniejszym pudełku. (W rzeczywistości może on utworzyć nowe pudełko, aby złożyć kartę.)

Kiedy myśli o Twojej specjalności, Twoje imię może być jedynym, o którym myśli. Co ciekawe, masz teraz duże szanse, że zostaniesz zapamiętany, gdy uzyska dostęp do Copywriter pudło też.

Nadszedł czas, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, co robisz

Wielu specjalistów (nie tylko pisarze, ale także graficy, programiści stron internetowych, trenerzy, konsultanci) boi się specjalizować zbyt wiele, jeśli chodzi o ich marketing, z obawy, że będą niszować themelves w zbyt małej przestrzeni.

Ale małe przestrzenie są tym, czego potrzebujesz! Jeśli reprezentujesz siebie w najbardziej ogólnych kategoriach (“jestem copywriterem”), zostaniesz złożony do wszystkich innych, którzy zrobili to samo. I to jest Nr serii ludzi.

Pamiętasz, jak powiedziałem, że Steve będzie w kółko pamiętał tych samych pół tuzina copywriterów, kiedy musi o nim pomyśleć?

Jeden lub dwa z nich mogą być dla niego ważne, ponieważ są przyjaciółmi lub rodziną, lub dlatego, że byli pierwszym copywriterem, którego kiedykolwiek spotkał. Ale większość — może wszyscy-copywriterzy, których pamięta, mają specjalne pudełka pamięci w głowie Steve ‘ a.

Oto niektóre z copywriterów, które Steve pamięta i poleca:

  • pisarz o seksie i znaczeniu
  • the gunslinger copywriter
  • copywriter dla firm jeździeckich
  • R & B-Stylin’ copywriter

To są małe nisze, bez wątpienia. Ale Steve zaleca tych ludzi często, a Ogólne copywriterzy prawie nigdy.

Specjaliści mają wiele haków w jego pamięci, a informacje z dużą ilością haków są tego rodzaju, które są przywoływane.

Jak upewnić się, że jesteś niezapomniany?

Aby być niezapomnianym, musisz być w stanie opisać to, co robisz w dwóch lub trzech podstawowych pojęciach.

Wymyślnym słowem dla nich są schematy-pojęcia z mnóstwem ukrytych znaczeń w nich.

(Copywriter to schemat. Zawiera idee płacenia za pisanie w celach komercyjnych, z celem używania słów do promowania i przekonywania. To wiele znaczeń w dziesięciu literach!)

Jeśli jesteś copywriterem, potrzebujesz dodatkowej koncepcji, która odróżni cię od wszystkich innych. Rozróżniacz ten może być:

Komu służysz

  • Pracujesz tylko dla fizjoterapeutów.
  • Wszyscy twoi klienci zmieniają świat.
  • Twoi klienci to Robotnicy.
  • Pracujesz z kreatywnymi rebeliantami.

Jak pracujesz

  • Nigdy nie oferujesz poprawek.
  • Oferujesz nieograniczone wersje.
  • Współpracujesz z firmą.
  • Przynosisz babeczki na spotkania z klientami.

Twój niepowtarzalny smak

  • Podobasz się maniakom gier wideo.
  • Tłumaczysz lalkami.
  • Fascynuje Cię Japonia z czasów siogunatu.
  • Uczysz też jogi.

Twoje wartości

  • Jesteś Chasydzkim Żydem, a twoje przekonania wpływają na Twoją pracę.
  • Gardzisz długiem i odmawiasz przyjęcia kart kredytowych.
  • Nigdy nie pracujesz w weekendy.
  • Zawsze pracujesz z myślą o zrównoważonym rozwoju.

Wszystkie te pozycje można opisać w dwóch lub trzech słowach, od copywriter dla fizjologów na ekologiczny copywriter. A wszystkie z nich są na tyle specyficzne, że można je złożyć w dość małym i zapadającym w pamięć pudełku.

Są dwa sposoby, żeby to źle zrozumieć.

Wybór niewłaściwego rozróżniacza.

Wyróżnik, który wybierzesz, powinien zapewnić więcej znaczenia o Tobie i dlaczego twoje usługi są cenne.

Jeśli jesteś copywriterem zbierającym teapot, co to o tobie mówi i dlaczego warto mnie zatrudnić? Niewiele. Copywriter polujący na lwa mówi mi jednak wiele o Tobie i o tym, czy będziemy dobrze współpracować.

Twój wyróżnik musi być również zgodny z Twoimi wartościami i stylem pracy. Jeśli jesteś copywriterem uścisków i szczeniąt, nie powinieneś oferować usług wysokociśnieniowych, które są niezgodne z Twoją marką.

Za dużo pomysłów.

Można używać tylko dwóch pojęć, może trzy. (Anarchistyczny copywriter z kraju i zachodu jest zupełnie innym zwierzęciem niż którykolwiek z tych różnicujących oddzielnie.)

Nie ma dwóch lub trzech pojęć, które mogłyby opisać cię w całej twojej wspaniałej złożoności, i kuszące jest dodanie więcej niuansów i wymiarów, włączając więcej pomysłów. Oprzeć się pokusie.

Proste kije. Skomplikowane zostaje zapomniane.

Wybierz coś, co jest reprezentacyjne kim jesteś. Ludzie dowiedzą się więcej o szczegółach, gdy Cię poznają, ale aby cię poznać, muszą cię pamiętać.

Twoja kolej.

Teraz możesz opisać co robisz w dwóch (może trzy) proste pojęcia, nie będąc jeszcze jednym takim-A-takim?

Będę spędzać czas w komentarzach, jeśli potrzebujesz pomocy w wyjaśnieniu podstawowych pojęć.

Total
0
Shares
Related Posts