6 lekcji marketingu z Mistrzostw Świata Ironman

Możesz przepłynąć 2,4 Mil? Co powiesz na rower 112 mil? Albo biegać 26,2 mil? A co ze wszystkimi trzema, jeden po drugim?

Teraz, jeśli możecie sobie wyobrazić robienie tego w temperaturach przekraczających 100 stopni, zrozumiecie, co naprawdę czyni Ironmana, a także co definiuje na Ironman.

Co roku kilka tysięcy sportowców rywalizuje w imprezie wytrzymałościowej o nazwie Ironman World Championship, która odbywa się w Kailua-Kona na Hawajach. To nie jest dla osób o słabym sercu, i szczerze mówiąc, klasyfikuję tych ludzi jako obłąkanych.

Ale to właśnie sprawia, że są tak atrakcyjne i — mówiąc prościej — niesamowite.

Jak wyścig Ironman odnosi się do marketingu firmy, produktu lub pomysłu w Internecie?

1/2 Ironman składa się z 70,3 Mil (1,2 Pływanie, 56 na rowerze i 13,1 bieganie), ale po czterech miesiącach treningu postanowiłem zawiesić to marzenie.

Do tego momentu byłem tylko biegaczem, więc postanowiłem najpierw przesunąć swoje granice. W kwietniu przyszłego roku będę biegał swój pierwszy maraton, a potem wrócę do treningu Ironmana.

Trening a próba

Można śmiało powiedzieć, że większość ludzi (niezależnie od utalentowanych i zwariowanych) nie jest w stanie obudzić się pewnego dnia i uruchomić — nawet kończąc — wydarzenie Ironman.

Pewnie, że mogą. spróbuj zrobić, ale chyba, że poświęcą się pociąg za to prawdopodobnie zakończą się niepowodzeniem.

Podobnie jest z marketingiem i prowadzeniem firmy. Możesz spróbować uruchomić jeden. Ale jeśli nie uczynisz tego priorytetem i nie poświęcisz niezbędnych godzin nauki, aplikowania, testowania i powtarzania tego procesu, prawdopodobnie nie uda ci się.

Poniżej przedstawiamy sześć powiązań, które znalazłem między poważnym szkoleniem Ironmana a osiągnięciem sukcesu w Twoich kampaniach marketingowych …

1. Szanuj wyścig

Tam jest wielki, zły świat, a życie ci tego nie ułatwi.

Na Hawajach może to oznaczać temperatury i wskaźniki ciepła przekraczające 120 stopni z wiatrem 40 mil na godzinę.

Dla ciebie może to być po prostu konkurencja, która istnieje w twojej niszy. Może są bezwzględnymi przeciwnikami, lub mają znacznie większą popularność w mediach społecznościowych.

Niezależnie od przypadku, ważne jest, abyś bardzo poważnie traktował swoją firmę, swoją niszę i swoje działania marketingowe.

Jest powód, dla którego Ironman nosi to imię, i dlaczego białe znaki muszli nieudanych prób zaśmiecają pobocze drogi.

2. Podziel się gąbką

Być może zastanawiasz się, dlaczego Chris McCormack podzielił się gąbką z Andreasem Raelerem w ostatnich chwilach ich walki.

Jest to koncepcja zwana frenemies, znany również jako co-opetition.

Szacunek między zawodnikami Ironmana w filmie jest dość oczywisty, a zbliżając się do końca wyścigu, obejmowali się i pomagali sobie nawzajem.

Mimo że raelert mógł nie wygrać tego konkretnego wyścigu, to co widzieliśmy było aktem sportowego ducha, który często nie ma sobie równych w świecie biznesu.

Raz na jakiś czas, a może nawet więcej, można dzielić się bryłką mądrości z innymi liderami w swojej niszy. Podziel się z nimi gąbką.

Copyblogger zaprzyjaźnia się z wieloma, którzy są uważani za konkurentów. To duży wyścig i jest dużo miejsca na współpracę.

Dobry sport to dobry interes.

3. Stay in front

Jak zauważył narrator teledysku, wydawało się, że jest część Chrisa McCormacka, która chce być o krok przed Andreasem Raelertem.

W przestrzeni marketingowej jest to po prostu znane jako dobra strategia.

Oznacza to, że powinieneś wkładać swoje wysiłki w bycie liderem, a nie wyznawcą. Wyznaczaj trendy, a nie kopiuj je.

Kiedy jesteś przed wyścigiem, możesz ustawić tempo. Możesz dyktować, jak szybko jedziesz, co ostatecznie oznacza, że masz całkowitą kontrolę.

Nigdy nie jesteś na szczycie, a jeśli się tam znajdziesz, powinieneś dopiero zaczynać.

4. Po prostu idź.

Raz na jakiś czas, musisz przejąć inicjatywę i po prostu odejść.

Bez względu na to, co robi konkurencja (lub w jakim kierunku może zmierzać), są chwile, w których sensowne jest przesuwanie granic.

Podobnie jak Mark Allen w” żelaznej wojnie”, znalazł odpowiednią okazję, aby wrzucić rzeczy do biegu i zdobył przewagę, której nigdy nie stracił.

W Twoim przypadku może to być, gdy Twoi konkurenci są zajęci budowaniem produktu lub zabierają trochę czasu.

Jeśli widzisz, że to się dzieje, jest to idealny czas, aby zwiększyć to i zrobić swoje.

5. Spójrz w przeszłość, strategicznie

Zachęcamy cię więc do” po prostu idź ” z kampaniami biznesowymi i marketingowymi, ale głupotą byłoby to zrobić, nie patrząc od czasu do czasu w lusterko wsteczne.

Udany biznes powinien zawsze mieć świadomość, gdzie są ich konkurenci, lub co mogą robić.

Jak widać na filmie, Po tym jak Chris McCormack odciągnął się, ciągle oglądał się za siebie, aby zobaczyć, gdzie jest Andreas Raelert. Innymi słowy, nie chciał zakładać wygrał wyścig.

Jeśli udało Ci się stworzyć innowacyjną przestrzeń między sobą a konkurentami, sprawdź ich, śledź ich plany.

Nie chcesz być w tempomacie, kiedy uderzą w NOS i dmuchają tuż obok ciebie.

6. Finish strong

Jak każdy dobry zawodnik Ironman, należy zarezerwować wystarczająco dużo energii, aby zakończyć silny. Nikt nie chce utykać do mety, a na pewno nikt nie chce się całkowicie załamać tuż przed nim.

Oznacza to, że szkolenie i dyscyplina są niezbędne po drodze, a co ważniejsze, są w pełni przygotowane na nieoczekiwane.

Niedawno przeczytałem książkę od 4-krotnej Mistrzyni Świata Ironman Chrissie Wellington, która opowiadała o tym, co zrobi, aby psychicznie przygotować się do wyścigu.

To zdumiewające, aby zrozumieć wszystkie kąty, w których szkoliła, i to jest coś, co osobiście staram się zrobić więcej, jeśli chodzi o moją pracę i naszą działalność.

Jesteś Ironmanem?

Można by pomyśleć, że udział w wydarzeniu Ironman jest łatwiejszy niż się wydaje. Jeśli jesteś w tym obozie, sugeruję, żebyś spróbował.

Jeśli nie poświęcisz niezliczonej ilości godzin treningu i przygotowań do tego wydarzenia, istnieje spora szansa, że upadniesz Na twarz.

Nie próbuję być wredna, bo faktem jest, że ja też bym chciała.

Prowadzenie firmy i opracowanie planu marketingowego nie różnią się od siebie. Jeśli uważasz, że możesz po prostu wyskoczyć z kanapy i dostarczyć udany, pełnowartościowy produkt lub usługę, przygotowujesz się na wiele bólu i rozczarowania.

Spójrz na tych, którzy są na szczycie gry marketingu biznesowego. Nie dotarli tam z dnia na dzień, a na pewno nie byli wręczani na srebrnej tacy.

Zgaduję — że — jak Chris McCormack-zabili się przygotowaniami.

I, jak mistrz Ironman, sukces, który teraz smakują, jest całkiem słodki.

Czy jesteś w stanie zostać Ironmanem? Jesteś dzisiaj jednym z nich? Dajcie znać w komentarzach …

Total
0
Shares
Related Posts