Jesteś mądry.
Wiesz, że musisz być pomocny na swoim blogu, aby zwiększyć liczbę odbiorców. Dzielisz się przydatnymi wskazówkami. Rozdajesz darmowe samouczki.
Ale jakoś nie łączysz się ze swoimi czytelnikami. Twój blog wydaje się trochę cichy.
Pewnie, że masz korki. Ale pewnej iskry brakuje. To nie jest przyjemne przyjęcie, które sobie wyobrażałeś.
Czy to cię Dołuje?
Dziś dzielę się pięcioma wskazówkami, aby nawiązać kontakt z czytelnikami, sprawić, by poczuli się jak w domu i przekształcić swój blog w miłe i ciepłe spotkanie.
Brzmi dobrze?
1. Pisz konwersacyjnie
Nikt nie plotkuje z firmą. Nikt nie łączy się z robotem. Nikt nie łączy się z korporacją.
Aby zaangażować czytelników, musisz brzmieć jak człowiek. Pisz tak, jakbyś rozmawiał z wymyślonym przyjacielem. Rozpocznij rozmowę.
Wyobraź sobie pytania, które zadałby ci twój przyjaciel i odpowiedz na te pytania. Zastanów się nad wyzwaniami, przed którymi stoi twój przyjaciel i pomóż mu (jej) z rozsądnymi poradami.
Unikaj brzmienia robotycznego lub korporacyjnego:
- Używaj codziennych słów i wykrzykników, takich jak Tak. lub Nie ma mowy!
- Skip gobbledygook. Słowa jak wiodący na rynku, innowacyjny, oraz najlepszy w swojej klasie uczyń swoje pisanie szczudłym.
- Używaj krótkich zdań. Zacznij zdania od I, Ale, Ponieważ, lub Lub.
- Zwróć się bezpośrednio do czytelnika. Użyj słowa ty, ponieważ jest to jedno z najpotężniejszych słów w języku angielskim.
- Użyj słowa I. Jak w rozmowie twarzą w twarz.
- Zadawaj pytania w swoim tekście.
- Ogranicz przymiotniki i przysłówki. Nie brzmi jak kwiecista, pompatyczna informacja prasowa.
Blogowanie nie jest jak pisanie esejów. Pozwól swojej osobowości zabłysnąć. Dodaj charakterystyczne frazy. Zawierać kilka dziwacznych słów. Używaj zwrotów, których używasz tylko Ty.
Przeczytaj na głos swój wpis na blogu. Czy post na blogu brzmi jak ty? Potykasz się w pewnych momentach?
2. Użyj metafor, aby zaangażować odbiorców
Metafory mogą być używane do wyjaśnienia abstrakcyjnych idei lub do uproszczenia złożonych problemów. To prawda. Ale metafory mogą zrobić o wiele więcej.
Metafory automatycznie sprawiają, że Twoje posty na blogu są bardziej żywe i angażujące. Metafory wykorzystują obrazy, aby czytelnicy mogli zobaczyć, poczuć, usłyszeć, posmakować, a nawet powąchać to, o czym mówisz.
Im bardziej konkretne i sensoryczne są Twoje metafory, tym łatwiej staje się czytelnikom doświadczyć twoich słów. W ten sposób twoje pisanie wywiera wpływ. W ten sposób stajesz się bardziej zapadający w pamięć, bardziej angażujący i bardziej przekonujący.
Możesz dodać dodatkową dawkę osobowości, czerpiąc inspirację metaforą ze swoich hobby lub osobistych doświadczeń. Na przykład Srinivas Rao często używa surfingowych metafor na swoim blogu The Skool of Life.
Na moim blogu używam metafor rowerowych lub podróżniczych. Daje moim czytelnikom wgląd w moje życie i pomaga im połączyć się ze mną. Stwarza to kolejną okazję do interakcji. Zamiast być pytanym Jak interesy?, Czasami mnie pytają Jakie wycieczki rowerowe planujecie?
Metafory inspirowane osobistymi zainteresowaniami wskazują, kim jesteś: Czy lubisz piłkę nożną, czy piłkę nożną; czy wolisz klasykę od koncertu rockowego; czy lubisz ogrodnictwo lub gotowanie.
Możesz także użyć metafor jako motywu do postu na blogu. Wybierz motyw-taki jak gotowanie, kręgle lub Podróże — i swobodnie łącz się, aby znaleźć połączenia z tematem bloga.
Na przykład, powiedzmy, że twój blog dotyczy content marketingu, a Ty wybierasz jazdę na rowerze jako swój temat:
- Możesz czerpać analogie między ustalaniem celów rowerowych a content marketingowych.
- Możesz powiedzieć swoim czytelnikom, aby przestali porównywać swoje wysiłki content marketingowe niekorzystnie z guru marketingu — tak jak nie możesz porównać swoich wysiłków rowerowych z zwycięzcami Tour de France.
- Możesz wspomnieć, że najlepszym sposobem na przetrwanie podróży content marketingowej jest miłość do tego, co robisz. Tak jak najlepszym sposobem na poprawę kondycji jest wybór sportu, który lubisz robić. Jeśli nienawidzisz pisać, nie zmuszaj się do pisania postów na blogu. Zrób wideo zamiast, lub zatrudnić pisarza.
Pracując nad motywem metafory, spróbuj uciec od komputera. Kreatywne soki często płyną lepiej, gdy się relaksuje. Więc popływaj, umyj naczynia lub pozostań w łóżku przez kilka minut tuż po przebudzeniu rano.
Zaangażuj swoich czytelników, dzieląc się osobistymi doświadczeniami.
Zaskocz swoich czytelników niezwykłymi metaforami.
3. Zainspiruj swoich czytelników
Content marketing to nie tylko nauczanie. Musisz również inspire twoi czytelnicy zmienią swoje przekonania lub podejmą działania.
Jak inspirujesz?
- Wczuj się w swoich czytelników w pierwszym akapicie. Pokaż, że rozumiesz problemy czytelnika. Bo to sprawia, że słuchają twoich rozwiązań.
- Udostępnianie zawartości plików cookie. Twórz smaczne wskazówki, które są łatwe do wdrożenia i które sprawiają, że czytelnicy czują się lepiej.
- Zakończ inspirującym akapitem. Nie pozwól, aby Twoje posty na blogu wypłynęły. Ocynkuj swoich czytelników. Rozpal ich pasję. Każ im wstać i podjąć działania.
Dzielenie się wskazówkami jest dobre. Ale nie zapomnij zainspirować swoich czytelników do wdrożenia twoich wskazówek.
4. Stwórz wspólnego wroga
Budujesz swój autorytet jako bloger.
Jesteś pasjonatem swojego tematu; i jesteś na dobrej drodze do zostania liderem myśli w swojej dziedzinie.
Wszystko brzmi dobrze. Ale kto chce związać się z zasmarkanym, starym profesorem? Albo mądrala?
Czasami musisz podzielić się swoją wrażliwością. Więc nie tylko dzielić się lekcjami, których się nauczyłeś, bądź szczery o błędach, które popełniłeś, zbyt. Pokaż swoim czytelnikom, że jesteś człowiekiem-tak jak oni.
Możesz również podkreślić, że jesteś podobny do swoich czytelników, tworząc wspólnego wroga. Przykład:
Jesteś Czytelnikiem Copybloggera, więc chyba nienawidzisz sprzedaży w twojej twarzy, tak samo jak ja. Ty i ja tego nie robimy. Nie jesteśmy agresywni. Nie jesteśmy nachalni. Jesteśmy pomocni. Tak zarabiamy na interesach.
Bądź ostrożny. Overfamiliarity może być przerażające. Bądź pewien, że ty i twoi czytelnicy jesteście na tych samych falach.
5. Bądź ciekawy i zainteresowany
Łatwo jest myśleć o blogowaniu jako ruchu jednokierunkowym. Piszesz, publikujesz i udostępniasz swoje posty na blogu.
Ale bycie interesującym to tylko połowa roboty. Bycie zainteresowany może nawet ważniejsze.
Twój blog nie jest o Twój sukcesy, ale o podróżach czytelnika. Na przykład: Mark Schaefer bloguje na {grow}. Jest autorem bestsellerów. Jego książki otrzymały entuzjastyczne recenzje. Jako konsultant ds. mediów społecznościowych współpracował z takimi firmami jak Cisco, IBM i Johnson & Johnson.
Ostatnio Mark opublikował swój 1,000 th blogu. Czy możesz sobie wyobrazić, jak by to było, gdybyś opublikował swój 1000-ty post na blogu? O czym byś pisał?
O tym, jak trudno było ci to znaleźć, gdy założyłeś swój blog?
O tym, jak daleko zaszłaś, odkąd zaczęłaś?
Ile się nauczyłeś?
Mark zrobił coś zupełnie innego. Uhonorował pierwszych dziesięciu czytelników swojego bloga. Wyjaśnił, jak wiele nauczył się od tych dziesięciu czytelników; i jak został zainspirowany przez nich.
To jest to, co mam na myśli, będąc zainteresowany i dbając o swoich czytelników. Poszukaj inspiracji dla swoich czytelników. Pomóż im. Szanuj ich. Traktuj ich jak swoich najlepszych przyjaciół. Zadawaj pytania. Dowiedz się, jak sobie radzą. Dowiedz się, jak możesz pomóc.
Bądź zainteresowany.
Prawda o budowaniu popularnego bloga
Następnym razem, gdy odpowiesz na komentarze na swoim blogu, nie zostawiaj zwykłego podziękowania. Zamiast tego Sprawdź blog komentatora. Udziel porady, pochwal komentującego lub zadaj pytanie. Upewnij się, że wiedzą, że je cenisz.
Następnym razem, gdy otrzymasz wiadomość e-mail od czytelnika, nie trać szybkiej odpowiedzi. Potraktuj to jako okazję do rozpoczęcia rozmowy. Zobacz to jako swoją szansę na przekształcenie czytelnika w entuzjastę.
Zapomnij o wirusie. Nie myśl o przeglądach stron, odwiedzinach, udostępnieniach i komentarzach.
Po prostu pomyśl o tym lojalnym czytelniku, którego zamieniasz w szalonego fana.
W ten sposób budujesz swoich odbiorców, obserwujących, czytelników (w ten sposób twój blog staje się imprezą dobrego samopoczucia).
Oto, co robić dalej …
- Daj mi znać w komentarzach, jak pielęgnujesz społeczność na swoim blogu. Jestem pewien, że masz dodatkowe wskazówki do podzielenia.
- Chcesz dowiedzieć się więcej o copywritingu i content marketingu? Dołącz do my party w Enchanting Marketing i pobierz bezpłatną kopię 21 prostych porad, aby doładować swoją kopię internetową i zdobyć klientów.