Już grudzień? Kiedy ostatnio sprawdzałeś, drzewa nadal rosły. Powiedziałeś sobie, że mam jeszcze Halloween do przejścia, ale Czarny piątek nadrobił zaległości, a ty nie miałeś czasu na zaplanowanie Świątecznej kampanii marketingowej. Prawda? Źle!
Wciąż nie jest dla ciebie tak późno. Daj temu blogowi przeczytać i być na dobrej drodze do realizacji świątecznych pomysłów marketingowych wypełnionych duchem Świąt.
Jednak, jeśli Boże Narodzenie jest jeszcze daleko w kalendarzu, nie siedzieć bezczynnie, ponieważ perspektywy nie będzie. ludzie zazwyczaj zaczynają szukać możliwości zakupów Boże Narodzenie sposób przed wielką datą.
W SocialPilot przygotowaliśmy kilka szybkich kroków, sztuczek i wskazówek dotyczących prowadzenia udanej Świątecznej kampanii marketingowej.
Krok 1: Zdefiniuj Cel Kampanii
Zacznij od ustalenia celu sprzedaży, który chcesz osiągnąć w tym sezonie Bożonarodzeniowym.
Aby to zrobić, wróć do danych dotyczących sprzedaży za ubiegłoroczny Sezon Bożonarodzeniowy. Gdy już zdobędziesz tę liczbę, napisz swój cel na ten rok, biorąc pod uwagę czynniki ekonomiczne i konkurencję.
Oprócz danych dotyczących sprzedaży, należy również spojrzeć na numery w porzuconym koszyku, wykupienie kuponu rabatowego, kluczowe dni sprzedaży dla Twojej firmy, procent nowego nabycia V/S retencji.
Krok 2: Zrozumieć Zachowanie Klientów
Po uzyskaniu docelowego numeru sprzedaży następnym krokiem jest zrozumienie wzorca zakupu klienta.
40% kupujących przyznaje się do prowadzenia badań online i czerpania jak największej korzyści z zakupów. Ważne jest, aby być na umyśle i ekranie potencjalnych odbiorców na początku sezonu wakacyjnego.
Określ czasy i urządzenia, z których Twoi odbiorcy Cię odkrywają. Jeśli klient jest najbardziej aktywny na urządzeniach mobilnych, upewnij się, że witryna reaguje na urządzenia mobilne. W 2021 r. prawie 79% użytkowników smartfonów kupowało online za pomocą swoich urządzeń mobilnych.
Jeszcze jedno.
Klienci są naciskani na czas podczas wakacji. Są zadowoleni z marki, która ułatwia im zakupy-55% kupujących było zadowolonych z zakupów z marką, która dała im dokładne informacje, których szukali.
W skrócie,
Twoje wakacje powinny koncentrować się na danych dotyczących sprzedaży, usprawnianiu podróży klienta, dzieleniu się dokładnymi informacjami, których klient szuka, a także obecności we właściwym czasie i na właściwym urządzeniu.
Postawiłeś sobie cel marketingowy-wzrost sprzedaży o X% w stosunku do ostatnich świąt Bożego Narodzenia. Ale musisz także znać odbiorców, których wykorzystujesz jako Markę.
Krok 3: Podziel Odbiorców
Przed świętami klienci są w szale uzyskania tego „idealnego prezentu” dla swoich bliskich. W tym polowaniu są gotowi kupić od nowego sprzedawcy. Przedsiębiorstwa, w swoich badaniach rynkowych, powinny rozważyć możliwość wykorzystania zarówno utrzymania klientów i pozyskania klientów.
Aby wejść w drogę kupującego potencjalnego klienta, marki muszą zwiększyć lub poprawić widoczność w wyszukiwaniu.
Określ możliwości udostępniania informacji. Dostosuj dźwięk i wiadomości, aby rezonować z odpowiednim zestawem potencjalnych klientów. Stwórz idealny obraz, który odwołuje się do emocji i ducha obdarowywania.
vg%3e” width=”684″ height=”391″ alt = „Boże Narodzenie-serwowane”/ >
Ponieważ jest to sezonowe doświadczenie zakupowe, które próbujesz wykorzystać, Twoi odbiorcy docelowi powinni należeć do kategorii osób poszukujących ofert lub kupujących w ostatniej chwili.
Wspólne cechy obu tych rodzajów kupujących-agnostyk marki, robi swoje badania online, nie będzie miał nic przeciwko pójściu do pobliskiego sklepu.
Przygotuj niepodważalną ofertę dla osób poszukujących transakcji.
Pytacie, gdzie oni są? 58% kupujących znajduje lepszą ofertę online, 40% z nich twierdzi, że wyszukuje najlepsze oferty w Google, a termin „aplikacje do nagród” wzrósł o 200%.
Z drugiej strony,
Klienci last minute są na polowaniu, niezdecydowani, a od ich końca jest poczucie pilności. Jako marka musisz wykorzystać ich potrzeby i pilność. Trend wyszukiwania Google ujawnił, że około 50% kupujących jest otwartych na zakupy od nowych sprzedawców detalicznych, jeśli spełniają swoje potrzeby.
Jednym ze sposobów na ułatwienie procesu zakupu jest kuratorowanie listy świątecznych kolekcji, które oferujesz.
Klienci, którzy zwlekają z wakacyjnymi zakupami, są łatwym celem zwiększenia sprzedaży. 47% natychmiastowych kupujących bierze pod uwagę politykę zwrotów przy podejmowaniu decyzji.
Są otwarci na odkrywanie nowych marek. Zapewnij więc jasne, ale informacyjne wiadomości ze swoimi świątecznymi działaniami brandingowymi. Sprawdź możliwości zmiany polityki zwrotów, w tym bezpłatną wysyłkę w swojej ofercie i pakowanie swojej marki z bezproblemowym i szybkim zakupem.
Krok 4: Sfinalizuj Ofertę Świąteczną
Gdy już masz swój cel i znasz swoich odbiorców docelowych, pracuj nad stworzeniem idealnej oferty, aby ich zachęcić.
Ponieważ brakuje Ci czasu, wprowadzenie limitowanej edycji lub produktów świątecznych może nie być kartą, którą chciałbyś zagrać. Jest to czasochłonne i wymaga innej osi czasu do wykonania.
Z drugiej strony, wprowadzenie rabatów, bonów upominkowych, pakietów produktów, punktów lojalnościowych, bonusów lojalnościowych, darmowej wysyłki, specjalistycznego opakowania to zmiany, które można zautomatyzować i promować w krótszym czasie.
Sprawdź, jakie oferty lub oferty oferują twoi konkurenci za pośrednictwem wzmianek w mediach społecznościowych i na ich stronach internetowych.
Określ wartość, którą możesz dodać do zakupów swoich odbiorców. Wykreśl kilka ofert ograniczonych czasowo i przygotuj je do wdrożenia. Ponieważ dokładnie przestudiowałeś publiczność, którą chcesz zaspokoić, zapewnienie im cennych opcji nie zajmie zbyt długo!
Krok 5: Udekoruj Swój Sklep Internetowy I Profile W Mediach Społecznościowych
Masz swoje jak i dlaczego jest na miejscu. Znasz swoje cele i KPI, rozumiesz grupę docelową i wybrałeś „osobę kupującego”. Teraz musisz skupić się na podróży kupującego audiencto cię odkrywa.
W oparciu o osobowość odbiorców, musisz ustawić motyw lub wprowadzić elementy „świątecznego ducha” na platformach, na których widzowie mogą wchodzić w interakcje z marką. Główne drogi, w których publiczność wchodzi w interakcję z Tobą z pierwszej ręki, to profile w mediach społecznościowych i strona internetowa.
Co możesz zrobić?
- Zmień elementy swojej strony
- Tworzenie stron docelowych dla określonych elementów treści
- Ustawianie wyskakujących okienek wyzwalających na różnych stronach
- Dodaj świąteczny motyw okładki obraz afiszujący rabaty i oferty na platformach społecznościowych
Działania te usprawniają drogę potencjalnego klienta do klienta płacącego.
London Drugs, na przykład, dodali elementy wstążki,bałwana i Bożego Narodzenia na swoim profilu na Facebooku i zdjęcia na okładce, aby zwolennicy mogli uzyskać wakacje. Małe zmiany, takie jak ten, wymagają niewiele czasu na wprowadzenie.
Dlaczego powinieneś to zrobić?
Atrakcyjne strony docelowe pomagają klientowi uzyskać informacje, których szukał. Jeśli Twoje wiadomości są jednolite w całej podróży klienta, Zwiększa to bezproblemowe zakupy.
Trigger pop-upy to kolejny sposób, aby nakłonić klienta do zakupu. Wywoływać ograniczone czasowo oferty, wyższe rabaty, produkty w pakiecie podczas badań doświadczenia klienta. Umożliwia to klientowi podjęcie natychmiastowej decyzji, a nie jej odroczenie. Wszystko, czego potrzebujesz, to zawartość, projekt i konfiguracja strony docelowej.
Treść zawiera ofertę, którą zdecydowałeś się skonfigurować dla swoich odbiorców – „X% oszczędności na całkowitej wartości koszyka”, „produkty w pakiecie po cenie kradzieży”, „oferta ograniczona czasowo”.
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, naciskany na czas, automatyzacja jest Twoim drogim przyjacielem.
Czas poświęcony na badanie szczegółów kampanii można zaoszczędzić w kształtowaniu kampanii. Istnieją narzędzia, które pomogą Ci zaprojektować idealną stronę docelową,stworzyć atrakcyjne wyskakujące okienka i dodać zegar do swojej witryny.
Canva to wysoko cenione narzędzie, które większość marketerów szeroko wykorzystuje do projektowania kreatywnych postów w mediach społecznościowych. Następnie przychodzi pisanie kopii mediów społecznościowych, która konwertuje. Tutaj twoje umiejętności copywritingu zostaną wystawione na próbę. Ale dzięki Google trends i badaniom słów kluczowych identyfikacja słów zwiększających nabywcę sprawiłaby, że byłoby to mniej czasochłonne.
Krok 6: rozłóż radość w mediach społecznościowych
Gdy twój sklep internetowy jest już gotowy i gotowy do pracy, nadszedł czas, aby powitać szczęśliwych kupujących.
Ale czekaj! Skąd oni wiedzą, że masz dla nich wspaniałe rzeczy? Wtedy korzystasz z pomocy mediów społecznościowych.
Według najnowszych statystyk mediów społecznościowych:
Rozumiesz. Potencjał jest ogromny! Wykorzystaj działania, dostając się przed właściwą publiczność i dużą publiczność. Promuj swoją ofertę na różnych stronach, a nawet w grupach, do których należysz.
Jeden z twoich wielkichpomocnicy t, Twoje elfy, to fani, lojaliści, ambasadorzy marki, którzy mogą pomóc ci rozpowszechniać przesłanie jak ogień ognia. Znają Twój produkt, wiedzą, co oznacza Twoja marka, a publiczność, którą zaspokajają, albo jest taka sama jak twoja, albo blisko ciebie.
Musisz zidentyfikować i dotrzeć do tych superfanów. Poproś ich o pomoc w rozpowszechnianiu wiadomości, nagradzanie ich za lojalność, tworzenie treści w mediach społecznościowych, rozpoczęcie wątku #hashtag, użycie świątecznych sloganów marketingowych, wprowadzenie trendu zaangażowania publiczności.
La Croix jest jedną z takich firm, które robią to najlepiej.
Te działania pomogą Ci nie tylko stworzyć szum dla Twojej oferty, ale także pomogą Ci odróżnić Twoją markę od innych graczy na rynku.
Możesz prowadzić konkursy w mediach społecznościowych, aby zwiększyć swoje zaangażowanie i zwiększyć bazę lojalnościową.
Pomysł na konkurs wakacyjny może być ekologiczny, w tym twój produkt lub usługę w najbardziej innowacyjnej kopii lub projekcie lub treści. Zwycięzcy otrzymają darmowe produkty, bony upominkowe, zniżki na subskrypcje.
Konkursy pomagają w zaangażowaniu, zwiększają grono fanów i generują zbiornik UGC, aby marka mogła ponownie się dzielić i ponownie wykorzystywać.
Dzięki prezentom w mediach społecznościowych marka może poprawić swoją markę, a także wspierać zapalonych fanów. Jest to również klucz do przyciągnięcia nowych fanów, którzy nie są jeszcze świadomi Twojej marki.
Aby wykorzystać media społecznościowe, musisz być konsekwentny, precyzyjny i nie nazbyt nachalny. Treści muszą być generowane i udostępniane na różnych platformach i w regularnych odstępach czasu. Aby zoptymalizować wpływ odpowiednich treści, które mają zostać wypchnięte, automatyzacja może być ponownie przydatna.
Odpowiednie połączenie publikacji w mediach społecznościowych i słuchania w mediach społecznościowych może wpłynąć na sukces Twojej kampanii dzięki ogromnym marginesom.
Zaplanuj strategię treści z wyprzedzeniem i zaplanuj swoje posty przez cały okres oferty za pomocą SocialPilot.
Uwaga: Wypróbuj BEZPŁATNY 14-dniowy okres próbny SocialPilot już teraz i miej oczy otwarte na naszą oszałamiającą zniżkę na wakacje tutaj.
Krok 7: przyciągnij odbiorców płatnymi promocjami
Aby przyciągnąć więcej osób do twojej strony docelowej lub nawet uświadomić im Twoją ofertę, płatne promocje są drogą, którą należy również wykorzystać.
Możesz użyć różnych platform, tatusiów, kopii i projektów, aby zmaksymalizować przyczepność.
To sprowadza się do budżetu marketingowego i targetowania. Jeśli masz duży budżet i dobrze znasz swoich odbiorców, zwrot z inwestycji będzie dobry. Ułatwiłoby to szybsze i krótsze osiągnięcie celu, jakim jest wyższa sprzedaż.
Jeśli masz duży budżet, możesz wyświetlać reklamy na różnych platformach-reklamy PPC, reklamy Google, reklamy na Facebooku, reklamy LinkedIn ( dla B2B ). Pamiętaj, że konkurencja na słowa kluczowe byłaby ostra, a CPC może być świadkiem podwyżki z powodu sezonowych wymagań.
Kampanie Google ads i PPC pomogą Ci w odkrywaniu, a reklamy na Facebooku mogą służyć do remarketingu. Reklamy LinkedIn, choć drogie, okazały się skuteczniejsze pod względem uzyskiwania kwalifikowanych leadów i wyższych konwersji w przypadku klientów B2B.
Istnieją różne narzędzia, które pomagają zarządzać na wielu platformach. W przypadku Facebooka zwiększenie wrażeń i zasięgu Twoich postów może być easily osiągnąć poprzez prowadzenie kampanii Facebook Boost Post. Dla Google Google Adword jest twoim przyjacielem, a dostęp do LinkedIn business manager pomaga opracować kampanie dla tego samego. LinkedIn oferuje również kredyt reklamowy dla twórców reklam po raz pierwszy.
Krok 8: spersonalizowane kampanie e-mail i SMS
Twoi fani, obecni płatni klienci i subskrybenci Twoich treści są również chętni do skorzystania z okazji, które należy wykorzystać. Segmentuj swoich obecnych klientów i wysyłaj pocztę do wszystkich, informując ich o ofercie.
Pamiętaj, że nie ma dwóch takich samych klientów, więc nie zapomnij spersonalizować ich i posypać szczyptą ciepła. To sprawi, że będą się łączyć i konwertować.
Oprócz wysyłek pocztą, możesz również komunikować się z klientami za pośrednictwem kampanii SMS. Jeśli są online za pośrednictwem telefonu komórkowego, sprawdzają również swoje wiadomości tekstowe. Ta forma marketingu jest niszowa i niewiele firm z niej korzysta.
Pomoże Ci to osiągnąć wyższą liczbę przy niższych kosztach w porównaniu z innymi płatnymi promocjami, które robiłeś w różnych kanałach.
Pamiętaj, aby segmentować odbiorców na podstawie ilości interakcji, które mieli z Twoją marką.
Rozdawanie kart upominkowych o wartości 200 USD pierwszym odwiedzającym i lojalistom marki pozostawi zły smak w ich ustach. Zrozum wartość swoich odbiorców w dolarach. Pozwoli to zmaksymalizować zwrot z inwestycji w spersonalizowaną kampanię, za którą poświęciłeś swoje wysiłki.
Krok 9: Zajęcia Po Świętach
UFF! Święta się skończyły. Teraz mogę odetchnąć przed rozpoczęciem nowego roku. Nie tak szybko. Boże Narodzenie może się skończyć, ale sezon zakupów jeszcze się nie skończył.
Wielu kupujących online walczy o to, aby dać sobie trochę czegoś wyjątkowego. Klienci nadal wydają wysokie pieniądze.
Rozszerzone oferty rabatowe, minimalne koszty wysyłki i wyprzedaże na koniec sezonu to niektóre taktyki, które można nadal złomować każdy kawałek dolarów, które klienci są skłonni wydać.
Działania te koncentrują się na wyciskaniu dodatkowej części przychodów teraz, gdy rynek jest nieco mniej zatłoczony. Twoja marka może wysłać wiadomość jeszcze głośniej i przyciągnąć publiczność w przygotowaniu do następnego kwartału sprzedaży. Ten krok, choć nie jest konieczny, może pomóc ci uzyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć świadomość marki.
Możesz prowadzić kampanię charytatywną polegającą na oddaniu X% wpływów ze sprzedaży uzyskanych w ostatnim kwartale. Ponieważ uderzyłeś emocjonalny akord z publicznością, będą podekscytowani, aby wziąć udział i przyczynić się do sprawy.
Krok 10: Analiza I Raport
Jest nowy rok, ale nadal musisz zakończyć kampanię. Największy wyczyn jest jeszcze do pokonania.
Udało Ci się?
Czy cel został osiągnięty?
Czy zwiększyliśmy sprzedaż O X%?
Na wszystkie te pytania odpowiemy po sporządzeniu sprawozdania.
Musisz wydobywać dane z różnych zasobów-strony internetowej, mediów społecznościowych, witryn z recenzjami, dróg stron trzecich. Po zebraniu danych w celu pomiaru wartości kampanii za pomocą wstępnie zdefiniowanych wskaźników KPI.
Te działania pomogą ci uzyskać jasny obrazre tego, co działało, a co nie. Nawiązanie do tego raportu w przyszłym roku pomoże Ci udoskonalić swoje cele, cele i możliwości w przyszłorocznej kampanii wakacyjnej. Jeśli chcesz prowadzić kolejną kampanię.
Tutaj sprawy stają się trochę gorączkowe, jeśli jesteś marketerem w mediach społecznościowych obsługującym wielu klientów i przypisanym do zgłaszania pełnych wyników kampanii Świątecznej. W tym miejscu korzystasz z narzędzi analitycznych mediów społecznościowych, aby uprościć sprawy.
Wniosek
Masz jasno wytyczoną ścieżkę, aby stworzyć świąteczną kampanię marketingową. Nie martw się, nawet jeśli jest to ostatnia chwila, ostatni tydzień lub ostatnia chwila.
Po przeczytaniu tego, być może rozpoznałeś kilka świątecznych pomysłów marketingowych, które już robiłeś, niektóre działania w przygotowaniu, a niektóre, które wymagają wymiany w sposób, który wspiera Twój wakacyjny cel uzyskania wyższej sprzedaży.
Dobra wakacyjna kampania, która przesuwa igłę, nie jest nauką rakietową i nie wymaga przemyślenia wszystkiego od zera. Zidentyfikuj te” prawie ” działania w swojej firmie i uruchom udaną strategię marketingową na wakacje.
Najczęściej Zadawane Pytania
Jak zaplanować kampanię marketingową na święta?+
Oto 10 kroków do zaplanowania świątecznej kampanii marketingowej generującej sprzedaż:
Krok 1: Zdefiniuj Cel Kampanii
Krok 2: Zrozumieć Zachowanie Klientów
Krok 3: Podziel odbiorców
Krok 4: sfinalizuj ofertę świąteczną
Krok 5: Udekoruj Swój Sklep Internetowy I Profile W Mediach Społecznościowych
Krok 6: rozłóż radość w mediach społecznościowych
Krok 7: przyciągnij odbiorców płatnymi promocjami
Krok 8: spersonalizowane kampanie e-mail i SMS
Krok 9: Zajęcia Po Świętach
Krok 10: Analiza I Raport
Kiedy należy rozpocząć świąteczną kampanię marketingową?+
Im szybciej zaczniesz planować świąteczną kampanię marketingową, tym lepiej. Dzieje się tak dlatego, że większość ludzi zaczyna szukać lub budować swoje świąteczne listy zakupów z 2-3 miesięcznym wyprzedzeniem.
Dlatego ważne staje się, abyś zaczął pielęgnować swoich odbiorców docelowych promocjami i ofertami z wyprzedzeniem, aby gdy nadejdzie czas, wylądowali w Twojej witrynie w celu zakupu.
Jak mogę zwiększyć sprzedaż świąteczną?+
Oto kilka świątecznych pomysłów marketingowych, aby zwiększyć sprzedaż:
- Oferta przedświątecznych rabatów
- Pomysły na prezenty dla odwiedzających
- Celuj w swój niszowy rynek
- Ponowne pozyskiwanie dotychczasowych klientów
- Przedstawiaj ekscytujące oferty dla kupujących po raz pierwszy
- Promuj darmową wysyłkę i łatwe zwroty
- Stwórz poczucie pilności
- Wykorzystaj treści generowane przez użytkowników i marketing influencerski
- Zapewnij najwyższej jakości obsługę klienta
- Rozpocznij kampanie porzucania koszyka
Co publikować w mediach społecznościowych podczas wakacji?+
Oto kilka pomysłów na wypełnienie kanałów społecznościowych podczas wakacji:
- Zaktualizuj swoją okładkę i zdjęcie profilowe dzięki wizualizacjom świątecznym
- Organizuj konkursy w mediach społecznościowych
- Pokaz imprez firmowych
- Twórz wysokiej jakości obrazy i filmy promujące twoje oferty
- Go live
- Showcase charity
- Twórz różne reklamy dla swojego dużego wydarzenia wyprzedażowego
- Twórz świąteczne hashtagi
- Pokaż referencje
- Wykorzystaj treści generowane przez użytkowników
Jak mogę reklamować się na święta?+
Korzystanie z Google ads i kampanii PPC pomoże Ci w odkrywaniu, podczas gdy możesz używać reklam na Facebooku do remarketingu. Jeśli twoją grupą docelową jest B2B, uruchamianie reklam Linkedin będzie świetne. W obecnych czasach Instagram jest jedną z najlepszych dróg do wyświetlania reklam w celu zwiększenia sprzedaży e-commerce.