Jestem pewien, że już się domyśliłeś, zbudowanie strony internetowej wymaga dużo ciężkiej pracy. Tym bardziej dotyczy to tych z Was, którzy tworzą witrynę ecommerce.
Oprócz projektu witryny, architektury i wszystkich standardowych elementów Witryny, musisz również dowiedzieć się, w jaki sposób zamierzasz akceptować płatności online.
Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś i dopiero zaczynasz wstępne badania, istnieje duża szansa, że natkniesz się na dwie nazwy; PayPal i Stripe. Są to zarówno liderzy branży w branży przetwarzania płatności online.
Obie platformy zasadniczo pozwolą klientom kupować produkty lub usługi w sklepie ecommerce, ale sposób świadczenia tych usług różni się w zależności od platformy.
Jaka jest różnica między PayPal i Stripe? Czy PayPal lub Stripe jest lepszy do przyjmowania płatności online? Są to pytania, które słyszę cały czas, gdy konsultuję się z firmami ecommerce.
Prawdę mówiąc, prawdopodobnie nie możesz się pomylić z żadnym z nich. Ale mając to na uwadze, chcę dać Ci jak najwięcej informacji o każdej platformie, abyś mógł zdecydować, która z nich jest odpowiednia dla Twojego biznesu ecommerce.
Podstawy bramek płatniczych
Zanim przejdziemy dalej, chcę się upewnić, że rozumiesz dokładnie, jak działa PayPal i Stripe. Musisz znać dwa terminy:
- Bramka płatności
- Dostawca usług płatniczych
Bramki płatności dają witrynom ecommerce możliwość przyjmowania płatności online. Te bramy są jak pośrednik między procesorem płatności biznesowych a siecią kart kredytowych. PayPal I Stripe mają bramki płatności, których potrzebujesz, jeśli planujesz autoryzować płatności online.
Z drugiej strony, dostawca usług płatniczych (w skrócie PSP) jest nieco bardziej zaangażowany. PayPal I Stripe są zarówno PSP, jak również. Łączą one firmy z kontami handlowców, zapewniając technologię niezbędną do przetwarzania płatności online, a także inne formy płatności.
PayPal i Stripe grupują wszystkich swoich sprzedawców na jedno konto, w przeciwieństwie do każdej firmy mającej dedykowane konto.
Zasadniczo obie te platformy mają wszystko, czego potrzebujesz, aby autoryzować płatności jako witrynę e-commerce.
PayPal dla ecommerce
Nawet jeśli nie masz wcześniejszego doświadczenia z prowadzeniem witryny ecommerce, PayPal jest zdecydowanie nazwą, którą słyszałeś wcześniej.
Firma od zawsze była znana z przetwarzania płatności. Mają reputację bezpiecznego sposobu, w jaki użytkownicy PayPal mogą kupować od sprzedawców za pomocą salda PayPal, a także konta debetowego lub kredytowego powiązanego z ich profilem PayPal.
Ale PayPal oferuje znacznie więcej funkcji i usług, aby pomieścić sklepy ecommerce. Tak więc dni, w których PayPal nadaje się tylko do takich rzeczy, jak eBay lub inne sytuacje płatności P2P, są już za nami. Teraz mają różne plany dotyczące uruchomienia firmy, niezależnie od tego, czy chcesz sprzedawać online, osobiście, czy oba.
Będziesz mógł akceptować płatności z kart kredytowych, kart debetowych, kredytów PayPal, konta PayPal i Venmo, jak również.
Dzięki PayPal możesz zaprojektować własny koszyk. Mają konfigurowalne rozwiązania, które są w pełni skalowalne dla rozwijających się firm.
PayPal oferuje trzy główne plany do wyboru. Omówię każdy z nich bardziej szczegółowo poniżej.
Paypal Checkout
Dla tych z Was, którzy mają już istniejący procesor płatności, którego używasz do akceptowania kart kredytowych w witrynie ecommerce, Paypal Checkout może być dobrym rozwiązaniem do rozważenia.
Zasadniczo możesz po prostu dodać przycisk PayPal do bieżącej strony płatności za pomocą tego planu dodatkowego. Integracja z istniejącą platformą ecommerce jest łatwa. Po dodaniu przycisku twoi klienci będą mogli używać PayPal, kredyty PayPal lub Venmo do zakupu w Twoim sklepie internetowym.
Współczynniki konwersji są do 82% wyższe, gdy zamówienie PayPal jest dodawane do witryn e-commerce. To dlatego, że kupujący mogą sfinalizować zakup za pomocą jednego lub dwóch kliknięć, jeśli mają PayPal na swoich telefonach lub jeśli są już zalogowani w PayPal na swoich komputerach.
Nie ma opłaty instalacyjnej ani miesięcznej opłaty za ten plan. PayPal pobiera od sprzedawców 2,9% + 0,30 USD za transakcję w Stanach Zjednoczonych.
Płatności PayPal Standard
Standardowy plan płatności PayPal jest przeznaczony dla sprzedawców, którzy nie mają istniejącego procesora płatności lub chcą zmienić dostawców.
Oprócz opcji płatności PayPal, będziesz także mógł akceptować karty Visa, Mastercard, American Express i Discover. Dodanie przycisku do witryny jest tak proste, jak skopiowanie i wklejenie kodu. Strony kasy będą obsługiwane przez PayPal.
Ten plan będzie kosztować 2.9% + $0.30 za transakcję w USA. Nie ma opłat miesięcznych ani opłat instalacyjnych dla planu płatności Standard.
Paypal Payments Pro
Payments Pro to najlepszy plan oferowany przez PayPal. Pozwala to na stworzenie w pełni konfigurowalnego środowiska realizacji transakcji w witrynie ecommerce.
W przeciwieństwie do standardowego planu płatności, odwiedzający witrynę nie będą musieli opuszczać Twojej witryny, aby zakończyć proces realizacji transakcji. Posiada również zoptymalizowany dla urządzeń mobilnych proces realizacji transakcji i łatwą integrację koszyka. Payments Pro daje Ci wirtualny terminal, który umożliwia również przyjmowanie płatności przez telefon.
Dzięki dodatkowym funkcjom ten plan kosztuje $ 30 miesięcznie, plus standardowy 2.9% + $0.30 za transakcję.
Pasek dla ecommerce
W przeciwieństwie do PayPal, Stripe nie ma ich usługi podzielone na warstwowe plany. Przetwarzanie płatności Stripe będzie takie samo, niezależnie od tego, z jakich funkcji korzystasz.
Mając to na uwadze, w zależności od tego, jakich narzędzi chcesz użyć, będzie to kosztować więcej. Ale miłą częścią tego jest to, że zostaniesz obciążony tylko za funkcje, które faktycznie chcesz, w przeciwieństwie do płacenia za plan, który zawiera narzędzia, których nie potrzebujesz.
Możesz łatwo dodać Stripe do swojej witryny ecommerce za pomocą jednej prostej integracji.
Gdy tak się stanie, platforma ułatwia przyjmowanie płatności, przetwarzanie ich, rozliczanie i uzgadnianie. Będziesz mógł przetwarzać Karty kredytowe i przelewy ACH zarówno online, jak i za pośrednictwem płatności za pomocą aplikacji mobilnej. W rzeczywistości duże marki aplikacji mobilnych, takie jak Lyft, używają już Stripe.
Stripe pozwala zbudować proces realizacji transakcji od podstaw lub wybrać jeden z gotowych szablonów.
Platforma posiada również funkcje do fakturowania i konfigurowania cyklicznych płatności za subskrypcje. Rzućmy okiem na niektóre z tych dodatków, o których mówiłem wcześniej.
Połącz
Stripe Connect jest wykonany tak, aby rynki i platformy mogły przyjmować pieniądze i wypłacać je osobom trzecim. Obsługuje witryny e-commerce, finansowanie społecznościowe, firmy na żądanie oraz platformy podróżne lub eventowe.
Skorzystaj z komponentów interfejsu użytkownika Stripe, które są wstępnie zbudowane, lub użyj ich narzędzi, aby tworzyć i dostosowywać wszystko na własną rękę.
Sigma
Sigma pomaga firmom analizować dane z stripe za pomocą SQL. Może pomóc w poprawie efektywności operacji biznesowych, działów finansowych, zespołów danych i zarządzania produktem.
To świetny sposób na lepsze poznanie firmy dzięki danym. Następnie możesz dokonać niezbędnych korekt w oparciu o swoje ustalenia. Ceny Stripe Sigma różnią się w zależności od wielkości miesięcznych opłat.
Atlas
Stripe Atlas jest stworzony dla tych z Was, którzy rozpoczynają działalność online od zera. Zestaw narzędzi startup poprowadzi Cię przez proces tworzenia firmy, ustanawiania własności intelektualnej, wypełniania odpowiednich dokumentów i uzyskiwania numeru NIP z urzędu skarbowego.
Atlas zakłada również nowe konto bankowe i kartę debetową dla Twojej firmy.
Za korzystanie z tej usługi pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 500 USD. Usługi takie jak prowadzenie konta bankowego, rozliczenia podatkowe i zarejestrowani agenci nie są wliczone w opłatę instalacyjną. Wszystkie są rozliczane indywidualnie w rocznym tempie.
Radar
Radar to narzędzie do wykrywania oszustw, zapobiegania i zarządzania Stripe. Ma na celu analizę Twoich danych i powstrzymanie potencjalnych przypadków oszustw przed ich przetworzeniem.
Pobierają dane od twoich przepływów pieniężnych, płatności i partnerów finansowych, aby określić nieprawidłowości. Współpraca Stripe z głównymi firmami zajmującymi się kartami kredytowymi i bankami umożliwia im zidentyfikowanie fałszywych opłat przed rozpoczęciem sporu.
Wydawanie
Wydanie Stripe jest przeznaczone dla firm ecommerce, które chcą tworzyć, dystrybuować i zarządzać zarówno fizycznymi, jak i wirtualnymi kartami do celów wewnętrznych.
Możesz używać tych kart do takich rzeczy, jak konta wydatków pracowniczych. Jest również obsługiwany przez Google Pay i Apple Pay. Warto również zauważyć, że wydanie Stripe jest programem beta, który jest oferowany tylko w Stanach Zjednoczonych.
Terminal
Przez lata Stripe był lepiej znany z przetwarzania płatności online. Ale teraz oferują Terminal Stripe, który jest systemem POS do płatności osobistych.
Jest to świetna opcja dla tych z Was, którzy oprócz sklepu ecommerce mają fizyczne lokalizacje sklepów. Możesz uzyskać wszystko, czego potrzebujesz, zarówno online, jak i w sklepie od tego samego dostawcy.
Paypal i Stripe w porównaniu
Jak widać ze wszystkiego, co do tej pory omówiliśmy, ci dwaj dostawcy usług płatniczych bardzo się od siebie różnią. Ale z tym, że powiedział, że mają pewne rzeczy wspólne, jak również.
Wybór między PayPal i Stripe będzie głównie sprowadzać się do osobistych preferencji i dokładnie tego, czego szukasz. Przyjrzyjmy się niektórym konkretnym funkcjom, aby zobaczyć, jak każda platforma wypada przeciwko drugiej.
Cena
Cennik dla PayPal jest bardzo prosty. Tylko Plan Payments Pro ma miesięczną opłatę, podczas gdy wszystkie trzy plany pobierają 2.9% + 0.30 $za transakcję.
Stripe pobiera również 2.9% + $0.30 za transakcję. Ale mają niestandardowe pakiety cenowe na takie rzeczy, jak rabaty ilościowe i rabaty dla wielu produktów, które mogą być przydatne dla tych z Was, którzy chcą skorzystać z produktów, na które patrzyliśmy wcześniej.
Według research Value Penguin, Stripe jest droższy niż PayPal.
Można argumentować, że Stripe ma więcej do zaoferowania, co może uzasadniać tę wyższą kwotę. Ale jeśli porównasz koszt na transakcję, obie usługi są równe.
Wsparcie
Zarówno PayPal, jak i Stripe oferują doskonałą obsługę klienta i opcje wsparcia technicznego. Każdy z nich ma własną odmianę Centrum pomocy, z różnymi narzędziami, przewodnikami, FAQ i zasobami potrzebnymi do samodzielnego rozwiązywania problemów.
Możesz również uzyskać pomoc za pomocą:
- Czat na żywo
- Telefon
- Media społecznościowe
Bazując na tym wszystkim, nie sądzę, że mogę ostatecznie powiedzieć, że jedna platforma ma lepsze wsparcie niż druga, więc ta kategoria jest remisowa.
Łatwość użycia
Stripe i PayPal są łatwe w użyciu. Ale mając to na uwadze, Stripe jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla programistów, co oznacza, że może stanowić większe wyzwanie dla właścicieli sklepów ecommerce, którzy nie mają tego rodzaju wiedzy technicznej.
PayPal jest tak prosty, jak kopiowanie i wklejanie kodu w celu skonfigurowania, co jest tak proste, jak to tylko możliwe. Powiedziałbym więc, że PayPal jest lepszy dla początkujących, podczas gdy Stripe ma więcej opcji konfigurowalnych dla programistów.
Umowy
Zarówno Paypal, jak i Stripe oferują umowy pay as you go. Więc nie zostaniesz zablokowany w niczym długoterminowym i możesz anulować w dowolnym momencie. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, nie zostaniesz również obciążony opłatą za anulowanie rezerwacji przez którąkolwiek z usług.
Ta kategoria to kolejny remis.
Reputacja
PayPal zawsze miał reputację swoich płatności P2P za pośrednictwem platform innych firm, takich jak eBay. Chociaż teraz starają się zapewnić więcej usług dla witryn ecommerce. Stripe zawsze był znany z rozwiązań ecommerce, ale nie oferuje również rozwiązań POS.
Obie te firmy mają narzędzia, usługi i zasoby potrzebne do prowadzenia sklepu ecommerce. Obaj mają również wyjątkowe recenzje online.
PayPal jest najpopularniejszym portfelem cyfrowym w Stanach Zjednoczonych i najpopularniejszą metodą płatności mobilnych w Ameryce Północnej. Istnieje ponad 277 milionów użytkowników PayPal na całym świecie.
Opierając się na tych liczbach, musiałbym dać przewagę Paypalowi pod względem reputacji. Ale w żadnym wypadku nie twierdzę, że Stripe nie ma również doskonałej reputacji.
Wniosek
Jeśli masz sklep ecommerce i próbujesz znaleźć najlepszego dostawcę usług płatniczych, zarówno PayPal, jak i Stripe są najlepszymi opcjami do rozważenia.
Koniec końców, to sprowadzi się do osobistych preferencji. Na podstawie informacji, które podałem powyżej, możesz zdecydować, który plan najbardziej odpowiada twoim potrzebom.
Nie mogę ostatecznie dać przewagę jednej platformie nad drugą. Zdecydowanie polecam obie opcje.
Dla tych z Was, którzy nadal nie są sprzedawane na PayPal lub Stripe, możesz przejrzeć mój przewodnik na temat najlepszych metod płatności dla witryny ecommerce, aby znaleźć alternatywne rozwiązania.