W świecie reklamy Jest Takie stare powiedzenie:
Opowiedz swoją historię, albo ktoś inny opowie ją za ciebie.
Teraz, gdy kanały masowego marketingu zostały rozdrobnione, a media społecznościowe rozkwitły, nakłonienie kogoś innego do opowiedzenia twojej historii brzmi cholernie dobrze. Ale, patrząc na rzeczy, większość firm po prostu nie rozumie, jak to działa.
To proste, prawda?
Opowiedz ludziom historię, którą chcą usłyszeć, a powtórzą ją znajomym, rodzinie i nieznajomym na przystanku autobusowym.
Ale czy to naprawdę Twój historia, którą ludzie chcą usłyszeć, czy w tym przypadku opowiedzieć?
Nie.
Ludzie opowiadają historie o sobie. Oni nawet kupuj rzeczy żeby powiedzieć coś o sobie.
Mają w dupie Twoją historię, chyba że będzie to ich własna narracja. Jeśli tak, Twoja historia pojawi się na przejażdżce.
Jeśli nie … szkoda dla ciebie.
Nie jesteś gwiazdą tej historii. Inteligentni marketerzy nawet nie starają się być gwiazdą.
Inteligentni marketerzy chcą być niezastąpione postacie drugoplanowe.
To ma sens, jeśli się nad tym zastanowić:
- Ludzie nie szczegółowo każdy element swojego nowego systemu kina domowego z miłości do producentów.
- Ludzie nie dumnie jeżdżą swoim nowym BMW, bo ubóstwiają niemiecką inżynierię.
- Ludzie nie polecają Tide, ponieważ chcą mieć pewność, że akcje Proctor i Gamble pozostaną żywe.
Ludzie reagują na historie marketingowe, gdy identyfikują się z bohaterem lub pragną zostać bohaterem.
Twoja historia musi postawić perspektywę na pierwszym miejscu jako tego bohatera.
A twój produkt lub usługa musi być niezbędną postacią wspierającą, która sprawia, że bohater wygląda dobrze.
Proste, prawda?
O autorze: Brian Clark jest redaktorem naczelnym Copyblogger i współzałożycielem DIY Themes and Teaching Sells. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.