Bardzo podobał mi się wywiad Hugh MacLeod z Sethem Godinem (dwóch świetnych czytających, którzy świetnie razem czytają). Szczególnie interesujące było usłyszeć o frustracji, jaką czuje Seth, gdy ludzie czasami nie rozumieją, o co mu chodzi.
To przypomina mi trochę flack złapał, gdy jego książka All Marketers Are Liars została wydana. Jestem pewien, że Seth dokładnie wiedział, co robi, gdy zatytułował książkę(studenci nagłówków odnotowują). Ale myślę, że mógł być zaskoczony, gdy niektórzy ludzie nie dostali real punktów na stronach (jak recenzent z Tygodnik wydawniczy).
Dobrzy marketerzy nie są kłamcami, chyba że w stopniu wszystkie ludzie są – bo my wszystkie lie to my sami ciągle. Chcemy usłyszeć historie, które pasują do naszych istniejących światopoglądów, niezależnie od tego, czy są one dokładne, czy nie. I chcemy przede wszystkim zaspokoić potrzeby emocjonalne, ponieważ w końcu tam wszyscy szukamy szczęścia i zadowolenia.
Chcemy również historii, które pomogą nam podejmować decyzje bez rzeczywistej pełnej analizy wszystkich istotnych danych. Tylko w ten sposób możemy funkcjonować psychicznie w niezwykle złożonym środowisku informacyjnym, które nazywamy codziennością.
Dobrzy marketerzy opowiadają (i żyją) autentycznie prawdziwe historie o tym, co sprzedają, więc ludzie mogą zasadniczo okłamywać siebie, aby to kupić. Wszystko sprowadza się do tego.
To może nie być jasne dla wszystkich, więc oto kilka prac domowych, które dadzą Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby go zdobyć oraz zostań mistrzem marketingu narracji:
1. Po pierwsze, przeczytaj The Story Factor Annette Simmons
Inspiracja, wpływ i perswazja poprzez sztukę opowiadania historii. To może być najważniejsza książka, jaką kiedykolwiek przeczytałeś jako biznesmen i bloger.
2. Czytaj dalej Robert Cialdini
Jeśli nie masz już doświadczenia w psychologii, ta książka podważy twoje założenia dotyczące ludzi jako czysto racjonalnych istot. Zwróć szczególną uwagę na pierwszy rozdział, w którym Cialdini wyjaśnia, jak działają wszystkie kolejne kategorie wpływów z powodu naszego własnego pragnienia i potrzeby skrótów umysłowych (oficjalnie zwanych heurystyka osądowa).
3. Teraz Przeczytaj Wszyscy Marketerzy To Kłamcy
Widzisz?