Opanuj 4 Cs wysokiej jakości treści, aby uzyskać musujące wyniki

Większość z nas wie, że diamenty to po prostu dobrze zorganizowany węgiel. Istnieją 4 Cs, które odróżniają bajecznie drogi, genialny diament od jednego klasy przemysłowej:

  • przejrzystość
  • cięcie
  • kolor
  • karaty

Te same 4 Cs, które definiują wartość diamentów, mogą być używane do kształtowania Wielkiej perswazyjnej treści. Opanuj je i twórz treści, które przyciągają wzrok, mają prawdziwą wartość i wytrzymują próbę czasu.

Jeśli nie uda Ci się ich naprawić, skończysz z towarem o niskiej wartości, który najlepiej nadaje się do polerowania przemysłowego.

Przejrzyj swój ostatni post. Jak dobrze oceniasz te 4 C jakości treści?

Przejrzystość

Treść nie jest królem. Jasność jest królem.

Skuteczna treść musi być absolutnie jasna, jeśli ma przekonać. Jest stara piła reklamowa: “zdezorientowany umysł nie kupuje.”Niezależnie od tego, czy chcesz, aby Twoi czytelnicy subskrybowali, zakładali zakładki, Czy kupowali, zamieszanie jest wrogiem działania.

Jasne wyświetlanie treści nie jest tym samym, co wygłupianie. Dla modeli inteligencji oraz clarity, zacznij od Marka Twaina, Ernesta Hemingwaya lub Jane Austen.

Przydatna może być skala czytelności, taka jak test na poziomie klasy Flesch-Kincaid. Jeśli Twoje treści osiągają wyniki powyżej poziomu szóstego, spójrz i zobacz, czy możesz to uprościć. Skróć zdania. Używaj prostych, muskularnych słów zamiast wielosylabowych wersji za 10 dolarów.

Jasne, proste pisanie pozwala Twoim genialnym pomysłom jaśniej świecić. W rzeczywistości jasność jest podwójnie ważna, gdy twoje pomysły są złożone.

Jeśli chcesz trudniejszego testu, przekaż swoje treści komuś, kto nie zna twojego tematu. To, co wydaje ci się proste, może być beznadziejnie mroczne dla Twojego czytelnika.

Cięcie

Świetna treść dociera do sedna. Czytnik książek might bądź gotów przebrnąć przez strony nieistotnego opisu, aby dostać się do dobrych części. Czytnik internetowy nie jest. Im bardziej bezwzględny jesteś z tym klawiszem delete,tym jaśniejsza będzie twoja kopia.

Pierwszym krokiem jest poszukiwanie dodatkowych słów i zwiotczałego języka. Oczyść zbędne wyrażenia i sformułowania, które nie docierają bezpośrednio do twojego punktu widzenia.

Następnie wykonaj kolejną przepustkę, aby destylować swoje pomysły. Posty na blogu i treści online działają najlepiej, gdy koncentrują się ściśle na jednym temacie. Jako szczęśliwy bonus, to nie tylko ułatwia życie czytelnikom, ale także sprawia, że wyszukiwarki są szczęśliwe. Im bardziej skupiasz się na każdym fragmencie treści, tym łatwiej jest znaleźć, przeczytać i działać.

Kolor

Podczas polerowania i honowania upewnij się, że nie usuwasz koloru z treści! Gdyby czytelnicy chcieli poznać fakty i tylko fakty, czytaliby podręczniki oprogramowania. (Co, jak wszyscy wiemy, nikt nie robi.) Twoja publiczność przychodzi do ciebie, aby kolorowe, żywe spojrzenie na Twój temat.

Kolor pochodzi z dwóch głównych źródeł: opowieści i szczegółów.

Opowiadanie historii jest najstarszą sztuką ludzką i prawdopodobnie najważniejszą dla perswazyjnego pisarza. Chociaż na temat opowiadania historii napisano tysiące świetnych artykułów i postów, oto krótki samouczek: Przedstaw głównego bohatera, z którym czytelnik się zidentyfikuje, upewnij się, że wydarzy się co najmniej jedna interesująca rzecz i upewnij się, że jest sens. Nie bądź surowy, ale gdzieś powinien być “morał w tej historii”, nawet jeśli jest subtelny.

Gdy już opracujesz swoją historię, spraw, aby błyszczała kilkoma dobrze dobranymi szczegółami. Każdy szczegół powinien pokazać nam coś o głównym bohaterze lub o punkcie. Jeśli Twoje dobrze dobrane detale wspierają te dwa elementy, Twoje błyszczące detale nie zamienią się w nudne, zakurzone słownictwo.

Karaty

Co jest jednym z kluczowych czynników, które sprawiają, że diament jest naprawdę wartościowy? Ile waży. Wszystkie inne rzeczy są równe, pojedynczy dwukaratowy diament jest o wiele cenniejszy niż para jednokaratowych diamentów.

Wiele treści internetowych to cienkie, nieważkie rzeczy. To może bawić krótko, ale nie ma żadnej prawdziwej wartości. Nie buduje autorytetu ani bazy lojalnych fanów.

Treści strategiczne muszą mieć do nich pewną wagę. Dobrze jest (i miły budowniczy relacji) publikować od czasu do czasu coś czysto głupiego lub rozrywkowego. Ale większość Twoich postów powinna wnieść prawdziwą wartość do czytelników. Popraw życie swoich czytelników na temat, na którym im zależy, i są znacznie bardziej skłonni do linkowania do ciebie, rozmawiania z przyjaciółmi i zakładek na stronach takich jak Delicious.

Nie daj się zwieść efemerycznemu wyglądowi blogosfery. Treści o znacznej wadze i wartości mogą nadal przynosić czytelnikom lata w przyszłość.

Zabezpieczenie

Kwadratowy krój lub w kształcie gruszki, te skały nie stracą swojego kształtu
~ Marilyn Monroe

Jeśli czytasz mnie przez jakiś czas, wiesz, jak bardzo cenię relacje, które budujesz z publicznością. Nigdy nie sprzedam tej miłości krótko . . . ale jak Marilyn śpiewała tak pamiętnie, to diamenty są najlepszym przyjacielem dziewczyny.

Świetna treść to więcej niż rozrywka lub sposób na zmarnowanie kilku minut. To nawet więcej niż sposób na budowanie relacji z czytelnikami. Świetna treść to atut, który można wykorzystać. Twórz wartościowe, błyszczące treści oraz świetne relacje, dla najbardziej trwałego sukcesu z content marketingiem.

O autorze: Sonia Simone jest Associate Editor Copyblogger i założycielką Remarkable Communication.

Total
0
Shares
Related Posts