Piszesz dla (wyszukiwarki) pająków? Rzuć okiem na tę kopię:
Ten artykuł zawiera bezpłatne wskazówki do pisania, więc należy sprawdzić ten artykuł free writing tips, jeśli jesteś zainteresowany darmowymi wskazówkami do pisania.
Czy ten styl pisania brzmi znajomo? Jestem pewien, że każdy, kto zna się na search engine optimization i SEO copywriting, zdaje sobie sprawę, że artykuł z takim ” wstępem “jest (rozpaczliwie) zoptymalizowany pod kątem terminu” darmowe wskazówki do pisania.”
Ale czy to podejście rzeczywiście działa?
Czy pająki wyszukiwarek zasubskrybują Twój kanał lub biuletyn?
Zaskakuje mnie to, że wielu niewinnych webmasterów uważa, że jest to zdrowe podejście do SEO na stronie i że wyniki będą świetne. Czytają o SEO z wszelkiego rodzaju wiarygodnych źródeł i postanawiają wdrożyć niektóre wskazówki.
Weźmy blogowanie jako przykład i zobaczmy, jakich wyników możesz się spodziewać. Zapomnijmy na chwilę, że wyszukiwarki prawdopodobnie zobaczą wprowadzenie takie jak ten powyżej jako niskiej jakości i powodzenia w uzyskaniu jakichkolwiek organicznych linków do tego typu treści, które będziesz musiał uszeregować.
Zamiast tego udawajmy, że jest to inteligentne SEO. Co dzieje się z perspektywy lojalnych użytkowników witryny i subskrybentów?
To naturalne, że gdy czytelnicy zdadzą sobie sprawę, że nie dostarczasz już wysokiej jakości treści i zamiast tego zmieniasz się w bezużyteczne artykuły wypełnione słowami kluczowymi, nie będą zachwyceni, że zostaną. W rezultacie tylko garstka pierwszych czytelników będzie nadal śledzić Twoją stronę, jeśli tak wielu.
Zobaczmy również rzeczy z perspektywy gościa, który znajdzie Cię za pośrednictwem wyszukiwarki. Tak, ta osoba wpadnie, ale gdy zobaczy, że Twoje treści są śmieciami wypchanymi słowami kluczowymi, wychodzi i nigdy nie ogląda się za siebie.
Czy Krótkoterminowe myślenie jest drogą?
Czy jesteś gotów zaryzykować utratę większości lojalnych użytkowników dla krótkoterminowych korzyści wyszukiwania? Nawet jeśli takie podejście jak to, o którym wspomniałem, zadziała, może być postrzegane tylko jako coś krótkoterminowego. Co się stanie, gdy nastąpi nieuniknione, a ty już nie będziesz miał dobrej pozycji?
Twoi początkowi lojalni subskrybenci zniknęli, a ci pochodzący z wyszukiwarek nie pozostają w pobliżu. Jak widać, wyniki zdecydowanie nie są warte zachodu i dlatego musisz się obudzić i zrozumieć, jak to naprawdę wygląda.
Abonenci Wyprzedzają Pająki
Model biznesowy, który nie zapewnia wartości w swej istocie, nigdzie cię nie zaprowadzi. Budowanie na chwiejnym fundamencie nigdy nie jest dobrym pomysłem i odnosi się to do bycia webmasterem, podobnie jak wszędzie indziej.
Model biznesowy zbudowany na docelowej grupie lojalnych subskrybentów, z drugiej strony, prowadzi do wielu możliwości. Więc skoncentruj się na budowaniu swojego fanklubu.
Przestań szukać skrótów i pracuj nad stworzeniem solidnych fundamentów, na których warto budować. Nie piszesz dla wyszukiwarek i zdecydowanie nie piszesz dla pająków. Piszesz dla ludzi i próbujesz przekształcić ich w lojalnych subskrybentów. A ludzie są bez wątpienia zainteresowani wysokiej jakości treściami.
Więc dla kogo piszesz? Czy potrzeby subskrybentów są zawsze na pierwszym miejscu, czy nadal szukasz szybkiej naprawy i gonisz za czymś, czego po prostu nie ma?