Masz dość konkurencji, która cię wyprzedza? A nawet gorzej, widząc ich w rankingu słów kluczowych, których nawet nie pokazujesz?
W tym poście nauczę cię krok po kroku, jak zidentyfikować słowa kluczowe, dla których konkurencja jest w rankingu i jak tworzyć treści, które będą ich przewyższać. To podejście jest tak skuteczne, że wykorzystując go na Quick Sprout w ciągu ostatnich miesięcy 12, byłem w stanie zwiększyć mój ruch wyszukiwania z odwiedzających 160,773 do odwiedzających 280,428 miesięcznie.
To 119,655 więcej odwiedzających miesięcznie. Lub 74% więcej ruchu wyszukiwania miesięcznie.
Zanim zaczniemy, musisz najpierw utworzyć listę wszystkich konkurentów. Gdy masz listę z odpowiednimi adresami URL, możesz umieścić te adresy URL w SEMrush.
SEMrush
Ze względu na ten post na blogu Załóżmy, że Quick Sprout jest Twoim konkurentem. Wejdziesz www.quicksprout.com w SEMrush.
Na lewym pasku bocznym kliknij opcję nawigacji “badania organiczne”, a następnie kliknij opcję “pozycje”.
Upewnij się, że wykres jest ustawiony na opcję “Wszystkie”, a następnie kliknij przycisk “Eksportuj”. W tym momencie otrzymasz trzy opcje.
Kliknij opcję CSV. Pozwala to uzyskać zrzut danych wszystkich adresów URL konkurencji i słów kluczowych, dla których są klasyfikowane.
Oto jak powinien wyglądać plik CSV, jeśli wpisałeś adres URL szybkiego Sprouta.
Po uzyskaniu pliku CSV możesz rozpocząć analizę danych.
Analiza danych
Otwórz arkusz kalkulacyjny i usuń wszystkie kolumny z wyjątkiem słowa kluczowego, woluminu wyszukiwania i adresów URL.
Teraz, gdy usunąłeś niepotrzebne kolumny, musisz podświetlić wszystkie adresy URL w kolumnie adresu URL.
Po wybraniu adresów URL kliknij prawym przyciskiem myszy, przewiń w dół do opcji “Sortuj”, a następnie kliknij “rosnąco.”
Na ekranie pojawi się wyskakujące okienko” Sort Warning”. Wybierz ” rozwiń zaznaczenie “i kliknij” Sortuj.”
Zauważysz, że adres URL strony głównej i słowa kluczowe, na które kierowana jest strona główna, będą znajdować się na górze. Usuń wiersze zawierające słowa kluczowe dla adresu URL strony głównej.
Robisz to, ponieważ chcesz iść na długie zwroty ogonowe, ponieważ będą one prowadzić więcej całkowitego ruchu i są łatwiejsze do rangi. Zazwyczaj strony wewnętrzne są pozycjonowane dla większej liczby fraz o długim ogonie niż Strona główna, dlatego chcesz usunąć wiersze zawierające adres URL strony głównej.
Teraz chcesz wybrać całą zawartość pod Kolumnami słowa kluczowego, woluminu wyszukiwania i adresu URL.
Po wybraniu zawartości przewiń w górę i wybierz opcję nawigacyjną “dane”. Następnie wybierz ” Tabela przestawna.”
Powinieneś zobaczyć zrzut ekranu, który wygląda jak obrazek poniżej. Upewnij się, że dane znajdują się w tych samych polach i w tej samej kolejności, co na poniższym obrazku.
Kliknij niebieską strzałkę, a następnie kliknij “według wartości”, a następnie ” większy niż.”
Upewnij się, że wpisujesz 3000 dla tej kwoty, ponieważ chcesz kierować tylko słowa kluczowe, które mają wystarczającą liczbę wyszukiwań. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to skupić swoje wysiłki na rankingu słów kluczowych, które są wyszukiwane tylko kilkaset razy w miesiącu.
Pamiętaj, że liczba wyszukiwań nie oznacza kliknięć w Twoją witrynę. Na przykład, jeśli zajmujesz pierwsze miejsce w Google dla terminu, który ma wyszukiwaną liczbę 10 000, będziesz miał szczęście, jeśli przechwycisz od 20 do 30% tych odwiedzających.
Powinieneś teraz zobaczyć plik CSV, który wygląda tak.
Teraz widzisz wszystkie wewnętrzne adresy URL w witrynie konkurenta, słowa kluczowe, dla których jest w rankingu, i liczbę wyszukiwań dla każdego słowa kluczowego.
Słowa kluczowe, które pokazuje SEMrush, są jedynymi, dla których Twoja konkurencja plasuje się w pierwszej dwudziestce wyników w Google. Są to słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać.
Tworzenie nowej zawartości
Teraz, gdy masz listę słów kluczowych, których szukają Twoi konkurenci, powinieneś spojrzeć na ich treść.
Gdy to zrobisz, utwórz własną treść, zawierającą podobne słowa kluczowe. Kluczem do tego procesu jest upewnienie się, że Twoja treść jest lepsza niż konkurencja. Jeśli tak nie jest, nie wygenerujesz więcej udziałów społecznościowych, linków ani ruchu.
Jeśli masz problemy z procesem tworzenia zawartości, zapoznaj się z poniższymi przewodnikami:
- Ostateczny przewodnik po copywritingu
- Zaawansowany Przewodnik po Content Marketingu
Świetnym sposobem, aby upewnić się, że Twoja wysokiej jakości treść zostanie zauważona, jest wykonanie kroków opisanych w tym poście na blogu, który napisałem. Zapewni to, że uzyskujesz ekspozycję, której potrzebujesz,abyś mógł przewyższyć swojego konkurenta.
Wniosek
Nietrudno jest prześcignąć konkurencję i wygenerować większy ruch w wyszukiwarce niż oni. Wszystko, co musisz zrobić, to wykonać powyższe kroki, używając SEMrush i eksportowanego pliku CSV.
Gdy to zrobisz, upewnij się, że skupiasz się na pisaniu i promowaniu treści wysokiej jakości. Działa tak dobrze, że postępując zgodnie z moimi własnymi radami, byłem w stanie zwiększyć ruch wyszukiwania Quick Sprout o 74%.