Twój nagłówek jest pierwszym i być może jedynym wrażeniem, które robisz na przyszłym czytelniku. Bez nagłówka lub tytułu postu, który zamienia przeglądarkę w czytnik, reszta twoich słów może nawet nie istnieć.
Ale nagłówek może zrobić więcej niż tylko przyciągnąć uwagę. A świetnie. nagłówek może również przekazać pełną wiadomość swoim docelowym odbiorcom i absolutnie musi zwabić czytelnika do Twojego tekstu.
W swojej istocie, przekonujący nagłówek musi obiecywać pewnego rodzaju korzyść lub nagrodę dla czytelnika, w zamian za cenny czas potrzebny na przeczytanie więcej.
W podręczniku Copywriter ‘ s Handbook, copywriter Bob Bly przedstawia osiem sprawdzonych kategorii nagłówków, które zmuszają do działania i prowizji w sprzedaży:
- Bezpośrednie Nagłówki idź prosto do sedna sprawy, bez próby sprytu. Bly podaje przykład Bluzki Z Czystego Jedwabiu-30% Taniej jako nagłówek, który określa propozycję sprzedaży bezpośrednio. Bezpośredni tytuł posta na blogu może brzmieć Darmowy e-book SEO.
- An Nagłówek Pośredni ma bardziej subtelne podejście. Wykorzystuje ciekawość, aby zadać pytanie w umyśle czytelnika, na które odpowiada Kopia ciała. Często stosuje się podwójne znaczenie, co jest przydatne w Internecie. Artykuł może mieć nagłówek Świeża Przynęta Działa Najlepiej a jednak nie mają nic wspólnego z wędkarstwem, bo tak naprawdę chodzi o pisanie aktualnych treści, które działają jak link bait.
- A Nagłówek Wiadomości to dość oczywiste, o ile wiadomości same w sobie są … Wiadomościami. Ogłoszenie o produkcie, ulepszona wersja, a nawet czerpak treści może być podstawą atrakcyjnego nagłówka wiadomości. Think Przedstawiamy Flickr 2.0 lub Mój Ekskluzywny Wywiad Ze Stevem Jobsem.
- Na Jak nagłówek jest wszędzie, online i off, tylko z jednego powodu-działa jak urok. Bly mówi ,że ” wielu autorów reklam twierdzi, że jeśli zaczniesz od słów jak nie możesz napisać złego nagłówka.”Przykładem może być, umm … o tak … tytuł tego posta.
- A Nagłówek Pytania musi zrobić więcej niż tylko Zadać pytanie, musi to być pytanie, które, według Bly, czytelnik może wczuć się lub chciałby zobaczyć odpowiedź. Podaje ten przykład z Psychologia Dzisiaj: Zamykasz drzwi do łazienki, nawet gdy jesteś jedynym w domu? Inny przykład użyty o wiele za dużo w marketingu internetowym Guru-ville jest Kto jeszcze chce się wzbogacić w Internecie?
- Na Nagłówek Polecenia śmiało mówi perspektywa, co musi zrobić, takie jak Exxon Stary Włóż tygrysa do czołgu kampania. Bly wskazuje, że pierwsze słowo powinno być silnym czasownikiem wymagającym działania, takim jak Subskrybuj Copyblogger już dziś!
- Inną skuteczną techniką jest tzw. Powód Dlaczego Nagłówek. Tekst składa się z numerowanej listy funkcji produktu lub wskazówek, które następnie włączasz do nagłówka, takich jak Dwieście Powodów, Dla Których Oprogramowanie Open Source Bije Microsoft. Nie jest nawet konieczne dołączanie słów ” powody, dla których.”Ta technika jest w rzeczywistości podstawową strategią stojącą za wszechobecnymi postami “listy” blogerów, takimi jak 8 sposoby budowania ruchu na blogu.
- Wreszcie mamy Nagłówek Referencji, co jest bardzo skuteczne, ponieważ stanowi zewnętrzny dowód na to, że oferujesz wielką wartość. Pociąga to za sobą wzięcie tego, co ktoś inny powiedział o Tobie, Twoim produkcie lub usłudze i użycie ich rzeczywistych słów w nagłówku. Znaki cudzysłowu informują czytelnika, że czytają referencje, które będą kontynuowane w treści. Przykładem może być “Czytam Copyblogger z samego rana” – przyznaje Angelina Jolie.
Mogę marzyć, prawda?
Wróć do Copywriting 101 seria.
Aby dowiedzieć się więcej o pisaniu świetnych nagłówków, sprawdź Nagłówki Magnetyczne seria o Copybloggerze.