To zabójczy tydzień nagłówków w Copyblogger! Nasz redaktor gościnny Jon Morrow przez cały tydzień będzie dostarczał Ci świetnych treści na temat pisania nagłówków, które przyniosą wyniki.
Dzisiaj, jak wybrać słowa mocy to sprawia, że nagłówki pracują ciężej.
Ręce do góry.
Kto się zastanawia, czy ich pisanie może być tylko trochę nudne?
Nie, Nie jesteś tak nudny jak twój nauczyciel matematyki w liceum (spójrzmy prawdzie w oczy, ta pani mogłaby uśpić uzależnionego od amfetaminy.) Ale zdarza się, że od czasu do czasu, i masz tendencję do tak pochłoniętego dawaniem ludziom cennych informacji, że zapominasz, aby było zabawnie.
I tak zostajesz zignorowany.
Nie dlatego, że Twoje treści są do bani, nie dlatego, że śmierdzisz w SEO, nie dlatego, że wszechświat cię nienawidzi i radośnie rujnuje wszystko, co robisz.
Ale ponieważ żyjemy w Nowym Świecie, a jeśli nie łapiesz ludzi, mijają Cię, rzucając się na następny lśniący, hałaśliwy spektakl i zapominając o Tobie na zawsze.
Szkoda, naprawdę. Świat nie powinno niech tak będzie.
Ale jest.
Mądrzy pisarze się dostosowują. Inteligentni pisarze uczą się, jak zwracać uwagę. Inteligentni pisarze tworzą własne spektakle, hipnotyzując czytelników słowami tak interesującymi, że nie mogę kliknij Dalej.
Porozmawiajmy o tym jak.
Nie wszystkie słowa są sobie równe
Jest taka świetna scena w filmie Przeanalizuj To FBI pyta postać Billy ’ ego Crystala, który jest psychoterapeutą leczącym szefa mafii, czy jego pacjent wspomniał coś o nadchodzącej rzezi.
Mówi im, że nie, a kiedy pytają, czy jest pewien, mówi,
„Tak, jestem pewien. Słowo takie jak „krwawa łaźnia” naprawdę wyróżnia się w rozmowie.”
I to prawda. Informatyka czy wyróżnij się.
W rzeczywistości, jeśli się nad tym zastanowić, jest wiele słów, które wyskakują na nas i przyciągają naszą uwagę. „Seks” jest jednym z nich. „Kłamstwa” to coś innego. Słowo „podatki” może bardzo dobrze wysłać ciśnienie krwi niebo wysokie.
Dlaczego?
Aby użyć terminu z programowania neurolingwistycznego, niektóre słowa mają silne kotwice emocjonalne.”Kojarzymy je z pewną emocją i za każdym razem, gdy słyszymy te słowa, ponownie je odczuwamy. To w zasadzie ten sam efekt, co psy Pawłowa śliniące się, gdy usłyszały dzwonek.
Czy ci się to podoba, czy nie, każdy z nas jest zaprogramowany w ten sam sposób. Jeśli słyszysz słowo „Seks”, prawdopodobnie nie możesz przestać odczuwać iskry pożądania (zwłaszcza jeśli jesteś nastolatkiem). A jeśli usłyszysz słowo „kłamstwa”, prawdopodobnie doświadczysz tylko odrobiny gniewu.
Tak czy inaczej, tego typu słowa są trudne do zignorowania, a więc inteligentne podejście — „Inteligentne” to kolejne słowo mocy, nawiasem mówiąc — polega na celowym użyciu ich w pisaniu.
A najlepiej umieścić je w nagłówkach gazet.
Masz tylko pół sekundy, aby przyciągnąć ich uwagę
Prawdopodobnie słyszałeś, że masz tylko siedem sekund, aby przyciągnąć uwagę czytelnika.
Kiedyś mogło to być prawdą, ale już tak nie jest.
Według moich własnych nieformalnych badań, jest bliżej pół sekundy. Większość czytelników decyduje, czy Twoje treści są warte przeczytania, czy nie, w oparciu wyłącznie o nagłówek.
I to nawet nie jest świadoma decyzja.
Nie czytają nagłówka dwa lub trzy razy, biorąc pod uwagę treść i decydując, czy jest to dla nich istotne. Oni skanowanie to, podświadomie rozmyślając nad słowami i wywołując reakcję na poziomie jelita.
Tak więc, jeśli chcesz, aby przeczytali Twoje treści, musisz uderzyć ich w brzuch.
Ze względu na zasadę pół sekundy nie masz czasu, aby ich edukować, skłonić do myślenia, a nawet pomóc im stworzyć nowe połączenie.
Wszystko, co masz czas, to uruchomić kotwicę, która jest już miejscu.
Oto jak:
Wypchaj swoje nagłówki słowami mocy
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale nagłówek tego postu ma w sobie cztery słowa mocy.
Seks, kłamstwa, dowodzący, oraz Uwaga wszystkie słowa mają silne kotwice emocjonalne.
To samo dotyczy wielu innych popularnych postów tutaj na Copyblogger. Na przykład, spójrz na te nagłówki, gdzie zaznaczyłem słowa mocy gwiazdką (*):
- 11 mądrych * porad do błyskotliwego * napisanie: „mądre „wywołuje uczucia dumy lub wstydu, a każdy chce być” genialne.”
- Najbardziej niebezpieczne * zagrożenie* dla Twoich działań marketingowych Online: za każdym razem, gdy słyszymy „niebezpieczne”, natychmiast włączamy Czerwony alarm. To samo odnosi się do „zagrożenia”, a łącząc je w pary, zwiększa się współczynnik strachu.
- Na temat umierania*, matek* i walki * o Twoje pomysły: „umieranie” jest przerażające, każdy kocha lub nienawidzi swoich „matek”, a” walka ” dodaje adrenaliny.
- Dlaczego James Chartrand nosi damskie majtki*: wszystko w bieliźnie jest fascynujące, a fakt, że jest to” damskie majtki ” w połączeniu z męskim imieniem, wysyła poziom fascynacji przez dach.
- Pięć błędów gramatycznych * które sprawiają, że wyglądasz głupio*: słowo takie jak „błąd „sprawia, że się denerwujesz, a nikt nie lubi być nazywany” głupim.”
- 5 kalekie * przekonania, które utrzymują pisarzy bez grosza * i pogrążonych * w przeciętności*: „kalekie „ma zarówno silny strach, jak i odrazę, podobnie jak „bez grosza”.””Pogrążony „wywołuje frustrację, a nikt nie chce być” mierny.”
Widzisz, o czym mówię?
Teraz spójrz na te same nagłówki z usuniętymi słowami mocy
- 11 porad na lepsze pisanie
- Nie rób tego ze swoim marketingiem Online
- Historia mojego życia i dlaczego tak bardzo zależy mi na pisaniu
- Dlaczego kobieta zmieniła imię, żeby wszyscy myśleli, że jest mężczyzną
- Pięć porad gramatycznych, których każdy musi się nauczyć
- 5 przekonań, które utrudniają pisanie
Nie jest aż tak przekonujące, prawda?
W rzeczywistości powiedziałbym nawet, że te posty nie stałyby się popularne bez słów mocy, które je napędzają. A przynajmniej nie prawie jako popularne.
To samo dotyczy twoich nagłówków.
Wróć i przeczytaj kilka ostatnich nagłówków, które opublikowałeś, i zadaj sobie pytanie, czy wydają się trochę słabe. Jeśli tak, spróbuj wypychać je kilkoma mocnymi słowami i zobacz, co się stanie.
Moja przepowiednia:
Będziesz zdumiony różnicą.
Najlepsza formuła do pisania wspaniałych nagłówków
Oczywiście słowa mocy to nie wszystko.
Jeśli naprawdę chcesz świetny nagłówek, musisz połącz mają mocną strukturę (jak jeden ze sprawdzonych modeli nagłówkowych, które podałem w Headline hacki), a także piszą o temacie, który nie pozwala widzom spać w nocy.
Równanie wygląda mniej więcej tak:
Sprawdzona Struktura Nagłówka + Ważny Temat + Słowa Mocy = Świetny Nagłówek
Na przykład nagłówek tego postu używa „The Art of [Blank]” szablon. Na temat wybrałem dowodzącą uwagę, temat, który wielu marketerów rzuca i przewraca. Jeśli chodzi o słowa mocy, zacząłem od „sztuki dowodzenia uwagą”, a następnie nieco rozszerzyłem nagłówek na „Seks, kłamstwa i Sztuka dowodzenia uwagą.”
Czy to świetny nagłówek?
To zależy od twoich standardów. Pisałem lepiej, ale całkiem nieźle. Lepiej niż większość.
I przez większość czasu, to wystarczy. Korzystając z powyższej formuły, możesz napisać dobry nagłówek może w kilka minut, na pewno w mniej niż godzinę.
Jeśli jesteś zajęty (a kto nie?), to ważne. Prawdopodobnie nie masz czasu na samodzielne wymyślanie wszystkiego, więc potrzebujesz systemu, aby upewnić się, że trafiasz w kluczowe elementy.
To jest ten system.
Więc spróbuj.
Napisz kilka świetnych nagłówków.
Załatw sobie korki.
A jeśli potrzebujesz więcej pomocy, nie zapomnij o free Live headline clinic już dziś o 16: 00 Wschód, 13: 00 Pacyfik. Sonia Simone i ja będziemy tam, aby pomóc Ci stworzyć zabójczy nagłówek do posta na blogu, listu sprzedażowego lub raportu specjalnego, i chcielibyśmy Ci pomóc. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, możesz zarejestrować się tutaj.
Do zobaczenia później!
O autorze: Oprócz pełnienia funkcji redaktora naczelnego Copyblogger, Jon Morrow ma za zadanie pomóc dobrym pisarzom uzyskać ruch, na który zasługują. Jeśli jesteś jednym z nich, sprawdź jego nadchodzący blog o (niespodzianka!) blogowanie.