Jeśli lamentujesz, jak „nudna” jest nisza, w której piszesz, weź się w garść … can spraw, aby był interesujący dla właściwej publiczności.
Sekret tworzenia tak zwanych nudnych materiałów źródłowych jest niemal szokujący w swojej prostocie.
To nie jest koniecznie o przeprowadzaniu badań rynku, stylu pisania, tworzeniu drogich infografik, czy o posiadaniu odpowiednich powiązań.
Wszystko to jest bardzo przydatne w tworzeniu atrakcyjnych treści-powiedziałbym nawet, że to wszystko wymagane – ale istota „ciekawości” wynika z jednego podstawowego przykazania treści: Zawsze zadawaj właściwe pytania.
Nie kupujesz?
Malcolm Gladwell może nakłonić ponad dwa miliony ludzi do obejrzenia filmu o sosie do spaghetti, zadając jedno interesujące pytanie: dlaczego marki sprzedają tak wiele stylów sosu do spaghetti, kiedy kiedyś sprzedawały tylko jeden?
Przyjrzyjmy się, dlaczego takie podejście działa …
Nie ma nudnych tematów, tylko nudni twórcy treści
Jako eksperyment, wybierzmy nudny temat i zobaczmy, co możemy wymyślić.
Może filiżanki do kawy? Wystarczająco nudne dla ciebie? Poświęć kilka chwil i poszukaj właściwych pytań, które mogą ujawnić interesujące tematy artykułów …
- Kto wynalazł pierwszą filiżankę kawy i skąd czerpał inspirację?
- Co sprawia, że ludzie myślą, że muszą pić kawę z filiżanki i wodę ze szklanki?
- Kiedy rośnie sprzedaż filiżanek kawy i co to nam mówi o amerykańskiej opinii publicznej?
- Gdzie powstają kubki do kawy, a dlaczego nie gdzie indziej?
- Dlaczego przyciągają nas nowatorskie kubki do kawy z frazami takimi jak” najlepszy tata na świecie”?
- W jaki sposób filiżanka kawy przedostaje się z Chin do USA i nadal sprzedaje z zyskiem?
Widzisz, co tam zrobiłem?
Nie zastanawiałem się nad tym, po prostu zapytałem tradycyjne pytania” kto”,” co”,” kiedy”,” gdzie”,” dlaczego „i” jak ” i spędziłem trochę czasu zastanawiając się, co uczyniłoby je interesującymi dla mnie.
Zastosuj serię pytań” kto”,” co”, „kiedy”, „gdzie”, „dlaczego” i ” jak ” do własnego niszowego tematu i zobacz, co możesz wymyślić.
Znajdź pytania zadawane przez odbiorców
Teraz zacznijmy Górnictwo Q & A miejsc, takich jak Quora, aby dowiedzieć się, co jeszcze ludzie chcą wiedzieć o filiżanek do kawy.
Szybkie wyszukiwanie nie daje bezpośrednich wyników wyszukiwania, dzięki czemu możemy zwrócić uwagę na kawę kubki. Odkrywamy, że ludzie chcą wiedzieć …
- Jak mogą gotować lub piec jadalne kubki
- Czy kubki wielokrotnego użytku lub Termosy są lepsze dla środowiska
- Gdzie można znaleźć kubki w kształcie głowy szturmowca
- Jaki jest najlepszy kubek do kawy wielokrotnego użytku na rynku
- Czym są kultowe kubki do kawy z TV, filmów i filmów
Wtedy możemy zwrócić naszą uwagę na Yahoo! Odpowiedzi, aby znaleźć więcej pytań, na których ludzie się troszczą, takich jak:
- Jak szybko można przyspieszyć bez rozlewania kubek kawy?
- Co jest fajnego do napisania na moim kubku do kawy?
- Jak naprawić chip w kubku do kawy?
- Jak naprawić kubek do Kawy Ze Stali Nierdzewnej?
Mogą one wydawać ci się niezwykle przyziemnymi listami, ale pamiętaj o, prawdziwi ludzie zadają te pytania … publicznie. Jeśli poświęcają swój czas na szukanie odpowiedzi, dlaczego nie wydać swojego na udostępnienie ich na własnej stronie?
Blogowanie 101, prawda?
12 000 wyników później …
Znalazłem to wszystko, ograniczając się do terminów ” filiżanki do kawy „i” kubki do kawy.”
Nie poruszyłem nawet o wiele szerszego tematu samej kawy, co z pewnością chciałbym zrobić, gdybym miał klienta z branży kubków do kawy.
Polecam również przeszukiwanie forów, sieci społecznościowych i innych internetowych „Hangoutów”, aby zobaczyć, jakie pytania ludzie zadają na Twój temat. To oczywiście jest miejsce, w którym dobrze byłoby nauczyć się podstaw badań content marketingowych.
Mam nadzieję, że zaczynasz dostrzegać potencjał nieograniczonych pomysłów na treści.
Case studies, z których możesz skorzystać
Ok, podzieliliśmy się ciekawym hipotetycznym przykładem, ale nikt nie zrobił wirusowego postu o kawie, prawda?
Tylko, że tak.
Rzućmy okiem na post, który stał się wirusowy w wyniku zadawania właściwych pytań na temat kawy.
To Cracked.com artykuł o nazwie 4 powody, dla których kawa Fair Trade jest oszustwem, odpowiada na proste pytanie: „czy kawa fair Trade jest naprawdę sprawiedliwa?”
Wynik? Ponad 240 000 wyświetleń i 6200 polubień na Facebooku, a także 547 linków zarejestrowanych przez OpenSiteExplorer.
O kawie.
Jest też ostatni artykuł BuzzFeed: 18 przekąsek mikrofalowych, które można ugotować w kubku.
(Przysięgam, że wybrałem filiżanki kawy jako temat, zanim dowiedziałem się o tym artykule.)
Liczy ponad 250,000 wyświetleń, 42,000 polubień na Facebooku, tweety 1,000 i akcje e-mail 980. Bez wątpienia wszystko zaczęło się od prostego i ciekawego pytania o kubki do kawy: Czy można gotować jedzenie w kubku do kawy?
Jak” porady związkowe ” zabiły Osamę Bin Ladena
Teraz Odejdźmy od tematu kawy i przejdźmy do innego źródła: jednego z najczęściej czytanych blogów w Internecie — The Huffington Post.
Ich najpopularniejszy post all time Facebook został wysłany ponad 18 000 razy, udostępniony na Facebooku ponad 65 000 razy, tweetował ponad 3000 razy i polubił na Facebooku ponad 253 000 razy.
Z pewnością była to wiadomość z ostatniej chwili, że Osama Bin Laden został zabity, lub coś podobnego wstrząsającego ziemią.
Tylko, że tak nie było.
To wszystko-opiniotwórczy post zbudowany, aby odpowiedzieć na pytanie, na którym zależy wielu ludziom.
Żadnych wiadomości z ostatniej chwili. Brak nauki do tworzenia kopii zapasowych (chociaż zawsze preferowana jest treść oparta na danych). Właściwe pytanie i przekonująca odpowiedź.
Wiadomość, że Osama Bin Laden został zabity?
Facebook polubień, jedna trzecia akcji na Facebooku i jeden osiemnasty e-maili, które napisał artykuł o małżeństwie.
Narzędzia do burzy mózgów, które pomogą Ci znaleźć odbiorców
Masz problemy z wymyśleniem pytań, które Cię interesują? Oto kilka narzędzi i technik, które pomogą Ci:
- Użyj losowego generatora słów, aby pomóc wyleczyć widzenie tunelowe.
- Lista pytań, jak tylko przyjdą do głowy. Nie filtruj ich w ogóle.
- Nie robisz tego dobrze, chyba że niektóre pytania, które wymyślasz, są całkowicie absurdalne. (Trochę absurdu i tak może zadziałać na treści wirusowe.)
- Najlepszy czas na burzę mózgów to problemy z koncentracją. Jest to poparte badaniami naukowymi.
- Jeszcze więcej badań naukowych sugeruje, że kreatywność jest zwiększona, gdy myślimy o sprzecznościach i przyjmujemy paradoksy.
Udana kampania treści może rozpocząć się od prostej sesji burzy mózgów i apetytu na zadawanie ciekawych pytań. Jeśli pytanie jest interesujące dla ty, to prawdopodobnie interesujące dla kogoś innego.
Masz własne pytania? Posłuchajmy ich w komentarzach i nie zapomnij przekazać tego dalej, jeśli uznałeś to za pomocne. 😉