Wyobraź sobie, że przeglądasz czytnik RSS i przeglądasz nagłówki gazet, popijając kawę, myśląc o pracowitym dniu.
Masz wczesną prezentację, lunch z Sue, spotkanie o 14: 30 i telefon o 15: 10. Obiecałeś żonie, że weźmiesz kurczaka na kolację, a potem masz nowe DVD, które chciałeś zabrać w drodze do domu.
Przeglądasz listę i tylko jeden nagłówek wyciąga cię i chwyta.
- „Pasażerowie samolotu przeżywają chwiejne lądowanie.”
- „Seks Nastolatek. Rodzice ulżyli.”
- „Jak Kasjerka zatrzymała pociąg gołymi rękami.”
- „Wakacje: Tahiti.”
- „NHL otrzymuje nagrodę doskonałości.”
Które z tych nagłówków skusiłyby Cię do kliknięcia?
Jeśli jesteś jak większość ludzi, numer trzy – nagłówek pociągu – jest Tym, który zyskuje drugie spojrzenie. Możesz pauzować. Można się zastanawiać, jaka była sytuacja, albo jak kobieta zatrzymała pociąg. Pewnie jesteś ciekawa tej historii.
Możesz nawet czytać.
A jeśli tak, ktokolwiek napisał ten nagłówek był zwycięzcą tej chwili. Bo to jest cel dobrego nagłówka-przyciągnąć czyjeś zainteresowanie i zachować je czytać. Muszą chcesz wiedzieć, co nadejdzie. Muszą być wystarczająco ciekawi lub wystarczająco zmuszeni lub wystarczająco zainteresowani, aby kontynuować.
Mniej Seks Nastolatek tak naprawdę tego nie rozumie.
Ale zatrzymanie pociągu gołymi rękami? To niesamowite. Jak to się stało? Co stało się? Kto to zrobił? Oraz Dlaczego? Bała się? Uratowała komuś życie?
W nagłówku jest obietnica. Obietnica, że nadejdzie coś dobrego.
Wiemy, że będzie świetna historia. Podejrzewamy, że możemy nawet nauczyć się zatrzymywać pociąg gołymi rękami. Czujemy, że będziemy bardziej zabawni, bardziej poinformowani, mądrzejsi lub w jakiś sposób lepsi niż zanim zaczęliśmy czytać.
NHL otrzymanie nagrody to też historia. Tak jak ci rodzice-mają historię. A ludzie w samolocie? Mają historię, której pewnie nigdy nie zapomną.
Ale te nagłówki nie obiecywały. Dostarczyli fakty. I co gorsza, każdy dał pełną historię w zaledwie rzut oka. Nie musieliśmy czytać więcej, żeby wiedzieć, co się stało. Nic nas nie zmyliło. Nic nie drażniło naszego zainteresowania ani uwagi. Mieliśmy już to, czego potrzebowaliśmy.
Nudne nagłówki to błąd. Nie przekazują żadnych korzyści z czytania więcej-nawet wartość rozrywki.
Ale ten pociąg . . . odkrylibyśmy sekret! Wiedza jak zatrzymać pociąg może się kiedyś przydać. To z pewnością będzie świetna ciekawostka na następną imprezę. „Hej, wiem jak zatrzymać pociąg gołymi rękami!”Nauczyliśmy się czegoś, zdobyliśmy informacje, może nawet zaimponowaliśmy ludziom w biurze. „Słyszałeś o kasjerze? Ten, który zatrzymał pociąg?”
Jeśli chcesz, żeby ludzie czytali dalej, musisz im coś obiecać w zamian. Nie zdradzaj wszystkiego na początku. Do intryguj ludzi swoimi nagłówkami. Powinny kusić czytelnika, jak nieodparta przynęta.
Zawieś czytelników obietnicą, a następnie zamknij umowę z Twoimi treściami.