Jak wykorzystać model marketingu afiliacyjnego Groupona, aby rozwijać swój biznes

Do końca 2009 roku Groupon był uważany za massive porażka. Jeśli spojrzysz na jego ranking Alexa przed 2010, zauważysz, że miał bardzo mało korki.

groupon alexa

Pod koniec 2010 roku jego ruch eksplodował. Spekulowano nawet, że Google kupi Groupon za 5 dolarów miliard dolarów.

Groupon ostatecznie odrzucił tę ofertę i ruszył na największą IPO firmy internetowej od czasu Google.

Co było przyczyną tego wielkiego przełomu? Dwa słowa: “affiliate marketing.”

Dlaczego Groupon tak szybko się rozwijał

groupon

Groupon ma ogromny dług wobec swoich partnerów.

Ważną częścią strategii było odcięcie pośrednika, sieci afiliacyjnych, takich jak Commission Junction i sieć afiliacyjna Google, która miała ogromne cięcia od generowanych przychodów.

Zamiast tego Groupon skupił się na tworzeniu relacji bezpośrednio z podmiotami powiązanymi.

Key takeaway: W przeciwieństwie do większości kanałów marketingowych, płacisz tylko za transakcję z affiliate marketing. Innymi słowy, wydajesz pieniądze tylko wtedy, gdy zarabiasz, co ułatwia małym firmom, które są ograniczone gotówką, aby się rozwijać.

Jak to wygląda, aby być codziennie affiliate deal

Udawajmy, że jesteś świrem w mediach społecznościowych z obserwacją na Twitterze 40,000 i blogiem w mediach społecznościowych z liczbą abonentów 11,000. Dołączyłeś do Groupona (i kilku innych witryn daily deal) jako partner, więc każdego dnia na Twoją skrzynkę e-mail jest wysyłany e-mail z daily deal.

Gdy te oferty są istotne dla Twoich odbiorców, udostępniasz je. Oczywiście dołączasz swoje unikalne linki partnerskie i obserwujesz, jak przelewają się pieniądze.

Teraz, prawdopodobnie nie będzie w stanie przejść na emeryturę z tego dochodu, ale to nie jest chump zmiany albo. Możesz go odłożyć na wycieczkę do Las Vegas lub edukację swoich dzieci.

Key takeaway: Łatwo jest każdemu stać się partnerem. Ze względu na Twitter, Facebook i sieć społecznościową w ogóle, nie musisz posiadać strony internetowej, aby być partnerem.

Jak Groupon ułatwił życie partnerom

Groupon wiedział, że jeśli utrudni to swoim partnerom, nie będą promować firmy. Dzięki temu stało się to naprawdę proste, dając swoim partnerom banery do umieszczenia na swoich stronach internetowych lub blogach. Piękne w banerach jest to, że zmieniały się wraz z umową dnia.

groupon ads

Codziennie ruch na twojej stronie jest narażony na te oferty, wszystkie powiązane z Twoim identyfikatorem partnera. A ponieważ reklamy te zmieniają się codziennie i są dostosowane do Twoich odbiorców, lepiej się konwertują.

Czy widzisz, dlaczego dołączenie do Programu Partnerskiego Groupon byłoby atrakcyjne? Dlatego wystartował Groupon.

Key takeaway: Jeśli utrudnisz działania swoim partnerom, nikt nie będzie chciał promować Twojego programu. Poza tym musisz być kreatywny, ponieważ ludzie mają ślepotę banerową. Groupon zrobił to, pokazując nowe oferty w swoich reklamach każdego dnia i kierując je do każdego odwiedzającego stronę.

Jak rozwijać dobre relacje z afiliantami

Odkryłem, że w moim własnym doświadczeniu i doświadczeniu moich klientów jest ogromna wartość w tworzeniu relacji z prawo partnerzy.

Ale jak znaleźć te związki?

  • Blogerzy – Zbliż się do poszczególnych blogerów, którzy są dostosowani do Twojego produktu i branży i zapytaj ich, czy byliby zainteresowani byciem partnerami. I nie celuj tylko w wielkich blogerów. Sto blogerów o średnim i małym zasięgu może prowadzić tak duży ruch jakościowy, jeśli nie więcej, do twojej witryny, jak te duże mogą.
  • Media społecznościowe – Podobnie jak twoje podejście do blogerów, wytrop kilku entuzjastów mediów społecznościowych o średnim i małym zasięgu, którzy mogą być zainteresowani dołączeniem do twojego programu.
  • Źródła wiadomości – Poproś tych, którzy prowadzą witryny, które rozwijają oryginalne wiadomości (TechCrunch) lub zbiorcze wiadomości (takie jak Huffington Post), aby porozmawiać o swoim programie partnerskim. Większość dużych witryn informacyjnych nie będzie o tym pisać, więc prawdopodobnie będziesz miał więcej szczęścia w zbliżaniu się do witryn informacyjnych o średnim i małym zasięgu.

I kiedy zbliżasz się do tych ludzi, upewnij się, że przeliterujesz korzyści. Innymi słowy, powiedz im dlaczego powinni dbać, aby dołączyć do programu partnerskiego lub porozmawiać o tym.

Key takeaway: Nie oczekuj, że partnerzy przyjdą do ciebie. Idź tam i zrekrutuj ich, budując relacje.

Ustawienie programu partnerskiego z dala od tłumu

truth about abs

Około 2007, przedsiębiorca Mike Geary prawdy o Abs, dołączył do Programu Partnerskiego Clickbank. Szybko zauważył, że w większości oddziałów wypłacano 35% do 50% prowizji.

Ponieważ Mike sprzedawał produkt cyfrowy, postanowił podnieść wypłatę prowizji do 75%, ponieważ nie miał żadnych kosztów ogólnych (i jest to maksymalna kwota, którą możesz wypłacić partnerom).

To może zabrzmieć zbyt hojnie.…i jest. Można się zastanawiać, czy można na tym zarobić.

Cóż, natychmiast setki oddziałów zauważyły jego hojną wypłatę i przełączyły swój ruch, aby wskazać na jego stronę internetową.

Z ponad 10.000 produktów sprzedawanych na Clickbank, w ciągu zaledwie kilku miesięcy, Produkt Mike ‘ a stał się numerem jeden sprzedawany, co naturalnie zwróciło większą uwagę na jego produkt.

Według Mike ‘ a jego miesięczne przychody wynoszą około 1 000 000 dolarów. Tak, to milion dolarów.…miesiąc. Tak się dzieje, gdy masz świetny produkt i promujesz go właściwie, wyróżniając się wśród partnerów.

Key takeaway: Świat partnerski to zatłoczona przestrzeń,a twój program konkuruje ze wszystkimi innymi programami partnerskimi. Musisz myśleć jak Partner i zadać sobie pytanie ” Dlaczego ktoś promowałby mój program Zamiast konkurenta?”W większości przypadków ludzie będą promować Twój program, jeśli zaoferujesz wyższe wypłaty.

Jak rozpocząć własny program partnerski

Chcesz rozpocząć program partnerski? Oto pięć rzeczy, o których musisz pomyśleć:

1. Spójrz na swoich obecnych odbiorców

Kluczem do uzyskania programu partnerskiego z ziemi jest znalezienie prawo partnerzy dla Twojej marki. Powinieneś zacząć od przyjrzenia się subskrybentom bloga, czytelnikom biuletynów e-mailowych i obserwatorom mediów społecznościowych. Osoby te były narażone na działanie produktu od dłuższego czasu i prawdopodobnie nawet za to zapłaciłem. Zidentyfikuj tych, którzy będą robić dobre cele.

2. Określ, w jaki sposób będziesz promować swój program partnerski

Jeśli chcesz udanego programu partnerskiego, musisz sprzedawać go poza bieżącą bazą użytkowników. Oznacza to, że musisz wyglądać poza subskrybentami bloga, czytelnikami biuletynów e-mailowych i obserwatorami mediów społecznościowych. Partnerzy nie przyjdą do ciebie przypadkowo. Musisz ich zwerbować.

  • Jednym z podejść jest pójście tam i znalezienie partnerów na własną rękę. Poluj na blogerów i właścicieli witryn, którzy mogliby promować Twój produkt lub usługę. Poszukaj również osób, które mają listy e-mail, ponieważ niektóre osoby na ich listach mogą skorzystać z twojego produktu lub usługi.
  • Inną opcją jest przejście przez sieci takie jak Epic Advertising i zlecenie im rekrutacji oddziałów dla Ciebie. Mają już tysiące partnerów w swoim systemie i mogą podłączyć Cię bezpośrednio do odpowiednich. Należy jednak pamiętać, że sieci partnerskie pobierają opłatę pośrednika.
  • Możesz wybrać środek drogi i zrobić jedno i drugie. Jest to trasa, którą podąża większość firm.

3. Zrozumieć, jak kierować ruchem

Nie uda Ci się ze swoimi wysiłkami, jeśli nie rozumiesz, co to ma do generowania ruchu. Wiem, że to twoi partnerzy kierują do ciebie ruch, ale jeśli nie możesz pomóc im odnieść sukcesu, to nie odniesiesz sukcesu. Więc musisz wiedzieć, w co się pakują.

  • Odkryj sekrety – Pisałem o tym dużo, a nawet stworzyłem produkt, który ma na celu przyciągnięcie ogromnego ruchu do twojej witryny za pomocą SEO, marketingu treści, mediów społecznościowych i biuletynów e-mail.
  • Zdywersyfikuj swój ruch – Upewnij się, że twój ruch pochodzi z więcej niż jednego miejsca. Jeśli stracisz jeden strumień, nie wejdziesz natychmiast pod wodę. Oznacza to, że nie możesz po prostu polegać na stowarzyszeniach.
  • Korzystaj z płatnego ruchu – Prowadzenie płatnego ruchu za pomocą narzędzi takich jak Google AdWords lub ReTargetter to świetny sposób, aby dowiedzieć się, co konwertuje dla Ciebie, a co potencjalnie konwertuje dla Twoich partnerów.
  • Buduj relacje z blogerami– Jak wspomniałem powyżej, najlepszą drogą jest rozwijanie relacji z poważnymi blogerami, ponieważ mogą one generować mnóstwo ruchu i zwiększać sprzedaż.

4. Ogłoś program

Po zrozumieniu, jak zwiększyć ruch, następnym krokiem jest ogłoszenie programu partnerskiego. Oto szablon, którego lubię używać:

  • Wpis na blogu – Napisz post na blogu, który wyjaśnia twój program partnerski. Udostępnij go w sieci mediów społecznościowych.
  • Media społecznościowe – Zaplanuj tweety i posty na Facebooku za pomocą Hootsuite, które pieprzą odbiorców z możliwości przyłączenia się do programu partnerskiego.
  • E-mail – Jeśli masz listę e-mail newsletter, strzelać do nich e-mail z ogłoszeniem programu. Ponadto nie zapomnij wysłać e-maila do wszystkich swoich kontaktów i dać im o tym znać!
  • Wpisy gości – Napisz artykuł na temat, który jest istotny dla odbiorców blogera, dla którego zamierzasz napisać…a następnie dowiedz się, jak wpleść swój program partnerski do posta (zakładając, że są z tym w porządku).
  • Katalogi – Opublikuj swój program partnerski w katalogach takich jak OfferVault, PointClickTrack lub 5-gwiazdkowe programy partnerskie, a nawet idź po odpowiednich forach.

W końcu nie chodzi o to, ile masz oddziałów, chodzi o jakość tych oddziałów. Garstka entuzjastycznych, napędzanych affiliates jest warta sposób bardziej niż Banda leniwych partnerów, którzy nic nie robią.

5. ZMIERZ SWOJE WYNIKI

Jest to tak ważny krok, ponieważ nie mogę wyhoduj coś, czego nie mierzysz. Skorzystaj więc ze swojego narzędzia analitycznego (przeczytaj, jak (w końcu) sprawić, aby analityka internetowa działała dla Ciebie i która analityka internetowa jest dla ciebie najlepsza…i dlaczego więcej informacji na temat analityki internetowej), aby dowiedzieć się, co działa, a co nie.

Oto kilka pytań, które powinieneś sobie zadać:

  • Które podmioty stowarzyszone napędzają największy ruch? – Czy można zachęcić ich do prowadzenia nawet więcej? Może to być ogromna strona, która wkłada minimalny wysiłek w twój program. Jeśli zawiesisz jakieś zachęty przed właścicielem witryny, może on tylko włożyć trochę więcej wysiłku, aby podwoić ruch. Zmuś ich, by zrzucili za to cały swój ciężar…i możesz eksplodować!
  • Które podmioty stowarzyszone generują najmniejszy ruch? – Możesz zachęcić ich do jazdy? Czy są warte twojego czasu? Powinieneś je w ogóle odciąć?
  • Czy przychody są tego warte? – Dostajesz mnóstwo skarg i wniosków o zwrot pieniędzy? Niektórzy partnerzy będą prowadzić klientów, którzy nie będą zadowoleni. Dowiedz się, które podmioty stowarzyszone napędzają cię dobrymi klientami i odetnij te, które napędzają cię złymi klientami, aby uniknąć utraty pieniędzy.

Jednym z głównych powodów, dla których tak ważne jest, aby dowiedzieć się, co działa, jest to, że musisz reinwestować w rzeczy, które działają i pozbyć się tych, które nie są.

Wniosek

Groupon wykorzystał moc bezpośrednich relacji z podmiotami stowarzyszonymi, aby przejść od prawie zerwania do stania się potęgą, która przyciągnęła ponad 700 milionów dolarów za IPO. Nie wierzę, że ten rodzaj sukcesu ogranicza się do firmy z setkami pracowników, ponieważ widać to również w sukcesie Mike ‘a Geary’ ego i jego firmy “Truth about Abs”.

Najbardziej zachęcające w sukcesie Groupona jest jednak to, ile czasu zajęło mu rozrost. Nie mówimy o dekadzie lub parzyste lata. Mówimy tylko o rok.

Ale nie myślcie, że to łatwe, bo gdyby to było takie proste, każdy by to robił. Tworzenie dobrego programu partnerskiego zajmie dużo krwi, potu i łez…

Czy przegapiłem jakieś tajemnice marketingu afiliacyjnego, które powinny być udostępniane?

Total
0
Shares
Related Posts