Najlepszy przewodnik po publikowaniu ebooka na platformie Amazon Kindle

Wróciłem z ognistej otchłani pisania mojego pierwszego ebooka i wgrywania go na Kindle i przynoszę wam tę wiadomość:

Nie jest tak źle.

Ale po co pisać i publikować ebooka? Jeśli jesteś marketerem online, przedsiębiorcą, pisarzem, blogerem, a może szefem kuchni, o co chodzi? Oto co znalazłem:

  • Czas udowodnić swój autorytet. Masz niesamowity, zmieniający życie pomysł? Nie znajdziesz lepszego czasu, aby twoje słowa rozprzestrzeniały się jak pożar, aby inspirować i wzmacniać, jeśli zostaną poprawnie wykonane.
  • eReaders prawie podwoiła się od grudnia 2011 do stycznia 2012. 1 na 4 Amerykanie używają teraz jakiegoś tabletu (iPad, Nook, Kindle), który jest w stanie czytać e-booki (aplikacja do czytania Kindle jest również dostępna na prawie każdym smartfonie, więcej na ten temat poniżej).
  • Jeśli masz już ugruntowaną platformę-lub chcesz ją zbudować-ten eBook wzmocni wszystkie twoje inne działania marketingowe online.

Możliwości rozwoju i rozwijania swojej firmy lub pomysłów poprzez publikację ebooka są nieograniczone. Dzięki wnikliwemu, fascynującemu ebookowi twoje słowa mogą zaszczepić cenną mądrość, działania, historie i pomysły, które mogą budować zaufanie i relacje z odbiorcami.

Jeśli wykonasz siedem poniższych kroków, nigdy więcej nie będziesz musiał czytać kolejnego artykułu na temat publikowania na platformie Kindle Amazon.

Zaczynajmy …

Krok 1: Zdefiniuj grupę docelową

Tu business and marketing 101, kochanie.

Bez grupy docelowej eBook jest bezużyteczny.

Bez grupy docelowej nie zobaczysz wzrostu subskrybentów, ruchu ani żadnego budowania zaufania.

Zadaj sobie pytanie:

  • Kto jest moją grupą docelową?
  • Co lubią? Czujesz?
  • Czego się nauczą?
  • Co im oferuję za ich czas?
  • Jak Mogę sprawić, by ten eBook budował relacje z moimi czytelnikami? Czy to postać, w której się zakochują? Historia? Motywujesz lub inspirujesz ich pomysłami i przykładami? Jaki jest główny cel?

Kiedy Stephen King pisał, pisał do swojej żony.

Kiedy Steven Pressfield napisał Wojna o sztukę pisał zarówno do pisarzy, jak i twórców.

Kiedy John Locke napisał Jak sprzedałem 1 milion ebooków w 5 miesięcy, napisał do większości osób czytających teraz ten artykuł.

Zanim w ogóle pomyślisz o umieszczeniu listu na tej pustej stronie, zatrzymaj się i zadaj sobie pytanie: Do kogo piszę?

Krok 2: Czy masz platformę?

Pisarze mają obowiązek wobec swoich odbiorców-odpowiadać i słuchać ich opinii, budować relacje, utrzymywać ich jako czytelników na zawsze. Dlaczego ktoś chciałby przegapić tę okazję?

Dlatego mamy blogi i Twitter.

Pozwól, że to naprawię: dlatego powinieneś Publikuj na swoim blogu i korzystaj z Twittera.

Twój blog może przynieść korzyści Tobie i Twojemu ebookowi na wiele sposobów:

  • Twoi czytelnicy mogą cię znaleźć, wspierać i udzielać opinii.
  • Możesz budować … i budować … i budować, do tego stopnia, że masz tysiące subskrybentów czekających na przeczytanie następnego ebooka.
  • Możesz kontynuować rozmowę. Powiedz, że twój eBook był motywujący i inspirujący; możesz dostarczyć posty na blogu na ten temat i sprawić, że czytelnicy wrócą po więcej. To może stać się wielkie … może nawet się zabawić.
  • Blog to Twoje portfolio: ma Twoją pracę, Twoje informacje — wiarygodność-prawie wszyscy. Wychodząc od kogoś, kto kiedyś był po drugiej stronie płotu, to naprawdę wspaniałe, jak czytelnik może teraz połączyć się z autorem; sprawia, że całe doświadczenie jest … wyjątkowe.
  • Teraz, gdy twój blog ma twarz i przykłady twojej pracy, możesz spotkać osoby o podobnych poglądach; networking jest owocny i siłą napędową wzrostu.
  • Publikowanie gości dla innych blogów zapewnia większą widoczność ebooka lub przynajmniej bloga. Stamtąd twoi nowo odkryci czytelnicy mogą być zainteresowani Twoim pisaniem.

Twitter to świetna platforma dla twojego ebooka i dla Ciebie:

  • Twoi czytelnicy mogą cię śledzić; i możesz na nie odpowiedzieć.
  • Znajdź ludzi o podobnych pasjach i zainteresowaniach.
  • Hashtagi pomagają oznakować twoje e-booki; następnie, gdy fani klikną hashtag, zobaczą innych ludzi, którzy przekazują informacje zwrotne na temat twojego ebooka, co może wzbudzić zainteresowanie.
  • Promuj swój eBook pośród wysyłania odpowiednich, wartościowych tweetów.

Ostatecznie skracasz się, nie mając żadnej platformy. Nie ma znaczenia, dla jakiego gatunku piszesz, Twoi odbiorcy potrzebują miejsca, aby cię znaleźć, poznać i być na bieżąco.

Tylko pamiętaj … nie bądź cyfrowym handlarzem.

Krok 3: Napisz swój eBook

Masz na myśli swoją grupę docelową i masz bloga i/lub platformę społecznościową. Dobrze.

Chcesz wiedzieć, jak zacząłem mój eBook po tym, jak opóźniłem go o kilka miesięcy? Obudziłem się pewnego ranka, otworzyłem strony dla Maca, wpisałem tytuł, który miałem na myśli i napisałem.

To właśnie musisz zrobić. Po prostu zacznij.

Niezależnie od tego, kiedy to przeczytasz, po prostu wiedz, że jeśli nie zaczniesz jutro rano (lub gdy będziesz wygodnie pisać), nigdy nie napiszesz ebooka.

Najprostszym sposobem na to jest użycie programu Microsoft Word lub Pages for Mac. (Kindle sugeruje zapisanie go w programie Word, ponieważ jeśli zdecydujesz się sformatować go samodzielnie, musisz zapisać plik w filtrze .html lub .format htm, który bardzo dobrze przekłada się na Kindle.)

Kilka rzeczy, o których będziesz musiał pamiętać podczas pisania:

  • Tworzenie spisu treści (TOC).
  • Wstaw Podział strony po zakończeniu rozdziału, aby wyeliminować niepotrzebne białe spacje, aby czytelnik mógł natychmiast przewinąć do następnej strony. Skończyłeś z TOC? Łamanie strony. Skończyłeś swoją stronę z prawami autorskimi? Łamanie strony. (Aby wstawić podział strony, Przejdź do “Wstaw” na górnym pasku menu, a następnie znajdź “podział strony”).
  • Nie używaj nagłówków, stopek ani żadnej seksownej czcionki, ponieważ nie będzie ona tłumaczona na Kindle; mają one standardowe czcionki.
  • Pogrubienie, kursywa i nagłówki dobrze tłumaczą.
  • Obrazy są dozwolone i powinny być wstawiane jako .Jpg (więcej o formatowaniu ebooka poniżej).

Po zakończeniu pisania ebooka rozpocznij proces formatowania.

Krok 4: narzędzia do pobrania przed formatowaniem

Musisz pobrać kilka rzeczy, aby wyświetlić podgląd i sformatować ebooka.

Narzędzia I Zasoby Kindle
Zobaczysz cztery opcje: KindleGen, Kindle Previewer, Kindle Plugin dla Adobe InDesign i Kindle PC/MAC aplikacja.

Jeśli nie pobrałeś jeszcze aplikacji-i nie masz programu InDesign-będziesz potrzebować zarówno KindleGen, jak i Previewera.

KindleGen to program, który konwertuje zapisany plik do formatu używanego do podglądu (. mobi); gdy masz ten plik na miejscu, po prostu przeciągnij go do podglądu.

Dzięki podglądowi możesz wyświetlić podgląd e-booka, aby upewnić się, że jest on sformatowany zgodnie z własnymi życzeniami. W Podglądzie możesz przejść do górnego menu i kliknąć opcję, aby wyświetlić e-book w rzeczywistej aplikacji Kindle (upewnij się, że jest pobrany).

Krok 5: formatowanie ebooka

Masz dwa sposoby formatowania:

  1. Zrób to sam
  2. Zapłać komuś, żeby to zrobił.

Aby sformatować własny eBook, potrzebujesz dobrego zrozumienia HTML.

Większość ludzi, z którymi rozmawiałem o formatowaniu własnego ebooka, powiedziała, że było to żmudne, więc oto kilka usług konwersji e-booków, które należy przemyśleć, jeśli chcesz zaoszczędzić sobie kłopotów. (Użyłem 52Novels, zapłaciłem $100 za formatowanie Kindle i format ePub. Cena będzie się różnić w zależności od usługi i ilości słów.)

Ostatecznym formatem ebooka powinna być PRC.

Jeśli chcesz sformatować go samodzielnie, użyj uproszczonego przewodnika Kindle do formatowania ebooka lub publikacji dla użytkowników komputerów Mac.

Krok 6: przed przesłaniem, przemyśl to

W tym kroku powinieneś mieć swój eBook gotowy, sformatowany i gotowy do pracy.
Wszystko, co musisz zrobić, to przesłać go, ale zanim to zrobisz, masz dwa sposoby przesyłania:

  1. Przejdź do KDP Wybierz trasę
  2. Albo nie

Co to jest KDP Select? (Kindle Direct Publishing)
Po zarejestrowaniu się w tym programie twój eBook jest zablokowany na 90 dni. W ciągu tych 90 dni masz 5 bezpłatnych dni promocyjnych, aby dać swój eBook za darmo. Po tych 5 darmowych dniach twój eBook wróci na rynek za pewną cenę. W tym 90-dniowym okresie twój eBook będzie dostępny w Bibliotece właścicieli Kindle.

Czym jest biblioteka właścicieli Kindle?
Ta opcja jest dostępna wyłącznie dla tych, którzy są członkami Amazon Prime. Pożyczanie e-booków jest dostępne tylko na urządzeniach Kindle, a nie na aplikacjach do czytania Kindle.

Członkowie Amazon Prime mogą wypożyczyć ebooka za darmo na cały miesiąc bez terminów płatności. Kiedy ktoś pożycza twój eBook, zarabiasz pieniądze. (Uwaga: Tylko e-booki zarejestrowane w KDP Select będą dostępne dla Biblioteki właścicieli Kindle.)

Jak to się oblicza?
Na przykład, jeśli miesięczna kwota funduszu wynosi $500,000, łączna kwalifikowana pożyczka wszystkich uczestniczących tytułów KDP wynosi 300,000, a jeśli twój eBook został pożyczony 1,500 razy, zarobisz 0.5% (1,500/300,000 = 0.5%), albo $ 2,500 za Ten miesiąc.”

Jeśli nie zapisujesz się do KDP Wybierz
Nadal możesz przesłać swój eBook do Kindle, ale nie będzie go w Bibliotece właścicieli Kindle.

Jeśli zapiszesz się do KDP Wybierz
Po pierwsze, usuńmy to z drogi: twój eBook nie może być Darmowy na Kindle.

(Uwaga: być może słyszałeś lub widziałeś kilka tytułów, które były darmowe przez długi czas. Wydawcy Ci mogli współpracować z firmą, która współpracuje z Amazon. Na przykład: Seth Godin ‘ s The Domino Project).

Będzie on dostępny za darmo przez 5 dni od wyboru po zapisaniu się do programu KDP Select. Nawet jeśli się nie zarejestrujesz, musisz mieć metkę za minimum 99 centów.

Ale to nie wszystko.

Jeśli zdecydujesz się zapisać do programu KDP Select, są to ograniczenia, które Amazon umieszcza na twoim ebooku:

  • Nie może być na Twoim blogu jako subskrypcja lub bonus do subskrypcji biuletynu e-mail
  • No iBooks
  • No Nook
  • Brak wersji PDF z określonym formatowaniem i seksownymi czcionkami
  • Nie może być dystrybuowany nigdzie indziej przez 90 dni. Słowo Kluczowe: Exclusive.

Możesz jednak zrezygnować z programu KDP Select przed upływem 90 dni. Gdy zrezygnujesz i upłynie 90 dni, możesz rozpowszechniać e-booka w dowolnym miejscu. Twój eBook nadal będzie dostępny na rynku Kindle-po prostu nie będziesz miał wszystkich narzędzi promocyjnych.

Jeśli zarejestrujesz się i pozostaniesz zalogowany, Twoje 90 dni zostanie odnowione, a otrzymasz dodatkowe 5 dni bezpłatnej promocji.

Więc masz kilka rzeczy do przemyślenia …

Nie każdy ma Kindle. To prawda. Ale aplikacja Kindle jest do pobrania za darmo i jest dostępna na następujących systemach:

  • Windows PC
  • Mac
  • iPhone
  • iPad
  • Blackberry
  • Android
  • Telefony Z Systemem Windows 7

Mają też czytnik Kindle Cloud, który działa jak aplikacja, ale umożliwia czytanie e-booków w przeglądarce: Safari, Mozilla i Google Chrome.

Czy więc możliwe jest połączenie tej wszechobecnej i darmowej aplikacji w strategię marketingu ebooka? Możliwe.

Krok 7: Prześlij swój eBook

Dokonałeś wyboru. Masz swój eBook. Nadszedł czas, aby przesłać.

Obejrzyj ten prosty film, który poprowadzi cię przez cały proces.

Po naciśnięciu przycisku Zapisz i opublikuj, zajmie to około 24 godzin, aby znaleźć się w Kindle store. W ciągu 48-72 godzin pozostałe szczegóły będą widoczne na stronie szczegółów, takich jak opis produktu i linki związane z wydaniem fizycznym.

Twoja okładka ebooka
Twoja przykrywka jest wszystkim. Jeśli okładka jest obrzydliwa i nie ma jasnego komunikatu, Oczy czytelników przewiną się nad nią, a Twoja szansa może zostać utracona na zawsze.

Pomyśl o tym jak o projekcie bloga: idziesz na bloga i masz – moim zdaniem-mniej niż 10 sekund, aby przyciągnąć czytelnika. Po tych 10 sekundach i nadal nie wiedzą o co ci chodzi – wyjdą i znikną na zawsze.

Jako osobisty przewodnik po tym procesie, Gorąco polecam zatrudnić projektanta. Jako zapalony czytelnik ebooków Kindle powiedziałbym, że 85% okładek to śmieci — to jest okazja, to jest Twój czas, aby zabłysnąć.

Czy mogę zrezygnować z publikacji w dowolnym momencie?
Tak, możesz wycofać swój eBook w dowolnym momencie, ale pamiętaj o tym: po zarejestrowaniu się w KDP Select, ta zasada “wyłączności” nadal obowiązuje przez 90 dni-więc nawet jeśli nie opublikujesz, nie będziesz mógł opublikować swojego ebooka na żadnej innej platformie.

Tantiemy
Jako wydawca ustalasz cenę. KDP oferuje dwie opcje tantiem: 70% i 35%.

Aby otrzymać 70% tantiem za ebook, musisz spełnić następujące kryteria:

  • Cena Twojego ebooka musi wynosić od $2.99 do $9.99.
  • Ta cena katalogowa musi być co najmniej 20 procent poniżej najniższej fizycznej ceny katalogowej dla fizycznej książki.

Więcej na ten temat można przeczytać na stronie cennik.

Czy potrzebuję numeru ISBN?
Nie.

Numer ISBN nie jest wymagany podczas publikowania za pośrednictwem Kindle Direct Publishing; otrzymasz 10-cyfrowy Aisn (Amazon Standard Identification Number), który jest unikalny dla twojego ebooka i znajduje się na Kindle Amazon.

Jeśli posiadasz numer ISBN, możesz go wprowadzić w procesie publikacji.

Gratulacje, jesteś skończony!

Zdefiniowałeś swoją grupę docelową i masz pomysł, jak ją promować. Napisałeś eBook, sformatowałeś i przesłałeś. Masz świetną okładkę, szczegółowy opis produktu, o czym jest twój eBook, a teraz jest na rynku.

Gratulacje, sam opublikowałeś swój eBook, powinieneś być zachwycony.

To, że twój eBook się skończył, nie oznacza, że podróż się kończy — nadszedł czas, aby napisać następny eBook. Nie zatrzymuj tempa. Nie przestawaj. Promuj swój eBook, nadążaj za czytelnikami i blogiem i rozpocznij kolejny projekt.

Content marketing, self-publishing, ebooki – to nasza przyszłość.

Nie było lepszego czasu dla ludzi, którzy chcą szerzyć swoje pomysły.

Ciesz się, mam nadzieję, że znalazłeś to wnikliwe. Daj mi znać o swoich pytaniach i doświadczeniach dotyczących publikowania na platformie Kindle Amazon w komentarzach poniżej …

Total
0
Shares
Related Posts