Najlepsze wskazówki 12 dotyczące prowadzenia udanego bloga wideo

Blogowanie jest jednym z moich ulubionych sposobów na przyciąganie ruchu do stron internetowych i angażowanie odbiorców.

Ale ci z Was, którzy byli na bieżąco na najnowsze trendy marketingowe wiedz, że treści wideo rosną.

W rzeczywistości, eksperci przewidują że do 2019 r. 80% światowego ruchu internetowego będą filmy. Ponad połowa kierownictwo ds. marketingu powiedzmy, że treści wideo są ich najbardziej dochodowym ROI.

Wpisy na blogu zawierające filmy mają potroić kwotę linków przychodzących w porównaniu do postów na blogu bez filmów.

To zrozumiałe, dlaczego możesz być zainteresowany założeniem bloga wideo.

Opierając się na tych wszystkich liczbach, można śmiało powiedzieć ludzie uwielbiają konsumować treści wideo. Ale ustanowienie siebie jako wybitnego blogera wideo może być trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś.

Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę.

Jakiego sprzętu należy używać? Jak się zachowujesz przed kamerą? Jak promować swój nowy blog wideo?

Nie jesteś jedynym, który rozpoznał te trendy wideo. Badania pokazują firmy planują dodać więcej kanałów dystrybucji treści w przyszłym roku.

image1

Czy widzisz podobieństwa w trzech pierwszych odpowiedziach? Wszystkie te platformy są platformami dystrybucji wideo.

Jeśli potrzebujesz wskazówek do uruchomienia nowego bloga wideo lub ulepszenia istniejącego, trafiłeś we właściwe miejsce.

Oto najlepsze wskazówki 12 dotyczące prowadzenia udanego bloga wideo.

1. Zainwestuj w wysokiej jakości mikrofon

Dźwięk jest jednym z najważniejszych aspektów Twojego bloga wideo. Ludzie muszą być w stanie usłyszeć, co mówisz.

Posiadanie wysokiej jakości mikrofonu może pomóc upewnić się, że nie tracisz czasu na nagrywanie wideo. Czasami będziesz mieć słabą jakość wideo. Zdarza się.

Ale nawet jeśli twój film jest do bani, zawsze możesz uratować dźwięk i użyć go do czegoś takiego jak podcast. Możesz też użyć dźwięku do podkładania głosu prezentacji lub czegoś innego, co nie jest na żywo.

Twój komputer ma wbudowany mikrofon, ale możesz zrobić to lepiej. Tanie aparaty też nie mają najlepszych mikrofonów.

Jeśli chcesz poważnie potraktować swój blog wideo i często robić filmy, priorytetem musi być wysoka jakość dźwięku.

Jaki typ mikrofonu należy wybrać? Będę z tobą szczery: nie jestem ekspertem, jeśli chodzi o tego typu sprzęt. Sam musisz coś sprawdzić.

To powiedziawszy, nie powinieneś wydawać fortuny na tę inwestycję. Powinieneś być w stanie znaleźć to, czego potrzebujesz za mniej więcej 100 USD.

Upewnij się tylko, że możesz zrównoważyć poziom dźwięku za pomocą mikrofonu. Przetestuj go za każdym razem przed rozpoczęciem nadawania, aby nie tracić czasu na nagrywanie dźwięku, który jest bezużyteczny.

Poznaj swoje środowisko. Gdzie planujesz nagrywać najwięcej?

Istnieją pewne mikrofony, które są przeznaczone do różnych rzeczy, takich jak przebywanie w dużym pokoju z echem, na zewnątrz z silnym wiatrem lub w obszarach z tłumem i dużym hałasem w tle.

Znajdź mikrofon odpowiedni dla Twojego środowiska transmisji. Warto zainwestować.

2. Upewnij się, że masz odpowiednie oświetlenie

Wszyscy widzieliśmy filmy, które wyglądają nieprofesjonalnie. Może to być wszystko, od niskobudżetowych reklam lokalnych po rodzinne filmy domowe.

To niedopuszczalne, aby twój blog wideo wyglądał tak. Ważne jest, aby zrozumieć koncepcję podstawowego trzypunktowe oświetlenie konfiguracja.

lighting

Jasne, czasami będziesz kręcił w podróży. Nie zawsze jest rozsądne, abyś nosił ze sobą cały sprzęt.

Ale jeśli znaczna część treści Twojego bloga wideo zostanie sfilmowana w Twoim domu lub mieszkaniu, powinieneś ustawić te światła, jak w powyższym przykładzie.

Oświetlenie może zrobić wiele dla jakości twoich filmów. Oto trzy terminy, z którymi musisz się zapoznać:

  • key light
  • wypełnij światło
  • podświetlenie

Twój key light będzie służyć jako podstawowe światło. W większości przypadków jest on umieszczony po lewej stronie kamery i powinien być mniej więcej trzy stopy wyżej niż poziom oczu.

Kluczowe światło będzie najjaśniejszym z tych trzech świateł. Ustaw go pod kątem w dół, aby replikował słońce i miał naturalny efekt świetlny.

Twoje kluczowe światło stworzy Cień. Aby wypełnić ten cień światłem, będziesz potrzebował wypełnij światło po przeciwnej stronie kamery.

Z dwoma światłami umieszczonymi przed tobą, będziesz potrzebować podświetlenie za tobą, więc oświetlenie wygląda naturalnie. W przeciwnym razie możesz mieć ciemne cienie na ramionach.

Tylne światło powinno być rozproszone-jest najmniej jasne z trójki.

Nie musisz wydawać fortuny na swoje światła, ale powinieneś pamiętać, że niedrogie światła nie będą trwać wiecznie. Jeśli jesteś w tym na dłuższą metę, może warto zainwestować teraz i zaoszczędzić trochę pieniędzy w dół drogi.

Za każdym razem, gdy fotografujesz poza domem lub biurem, musisz odpowiednio ustawić się w stosunku do naturalnych zasobów oświetleniowych.

Wykorzystaj słońce na swoją korzyść, gdy filmujesz Na Zewnątrz. Spróbuj ustawić kamerę tak, aby słońce było pod tym samym kątem, co kluczowe światło w ustawieniu studyjnym.

3. Dodaj podpisy do swoich filmów

Nie wszyscy będą oglądać Twój film z włączonym dźwiękiem. Dlatego musisz dodać podpisy do treści.

Będziesz miał znacznie wyższe wskaźniki zaangażowania jeśli twój blog wideo ma podpisy. Filmy z podpisami mają o 40% więcej wyświetleń. Co więcej, szanse widza na oglądanie całego filmu zwiększają się o 80%, jeśli udostępnisz podpisy.

Czy planujesz udostępnij swój blog wideo na Facebooku? Spójrz na te liczby:

image3

Jak widać, 85% Filmów na Facebooku jest oglądanych w trybie wyciszenia. Ma sens, że podpisy zwiększają czas oglądania o 12%.

Pomyśl o wszystkich różnych scenariuszach, w których ktoś może oglądać twój blog wideo. Widzowie mogą być w pracy, w szkole lub w pokoju pełnym ludzi, którym nie chcą przeszkadzać.

Czy oglądasz wszystkie filmy z włączonym dźwiękiem? Prawdopodobnie nie. Upewnij się, że dodajesz podpisy do wszystkich swoich blogów wideo.

4. Kup sobie porządny aparat

Wróćmy do rozmowy o Twoim sprzęcie. Oprócz mikrofonu i świateł, musisz również mieć niezawodny aparat.

Nie mówię, że musisz wydawać tysiące dolarów. Po prostu upewnij się, że bierzesz pod uwagę pewne czynniki przed dokonaniem zakupu.

W zależności od tego, gdzie będziesz filmować, nie zawsze będziesz mieć dostęp do gniazdka elektrycznego. Żywotność baterii jest bardzo ważna, jeśli filmujesz w podróży.

Należy również wziąć pod uwagę rozmiar kart pamięci. Nie chciałbyś być w środku filmowania wspaniałych treści i zabraknie miejsca na kamerze.

Rozmiar aparatu również powinien być ważnym czynnikiem. Upewnij się, że jest mały, łatwy do trzymania i wygodny w transporcie.

Jeśli nie masz aparatu przy sobie przez cały czas, to nie koniec świata. Możesz użyć komputera lub smartfona do niektórych filmów.

Ale jeśli poważnie myślisz o zostaniu odnoszącym sukcesy blogerem wideo, noszenie ze sobą wysokiej jakości aparatu wszędzie tam, gdzie jesteś, da Ci możliwość filmowania wspaniałych treści za każdym razem, gdy masz inspirację lub zobaczysz coś fajnego i wartego filmowania.

Powinieneś także znać format wideo nagrywany przez kamerę.

Popularne formaty to m.in.mov,avi,. mp4. ważne jest, aby wiedzieć w zależności od tego, jak planujesz edytować, eksportować i udostępniać swoje filmy. Chcesz się upewnić, że format można łatwo przekonwertować.

5. Znajdź odpowiednie oprogramowanie do przechwytywania ekranu

Czasami nawet nie potrzebujesz kamery do wideo bloga-cóż, przynajmniej nie dla wszystkich Twoich postów.

Jeśli chcesz pokazać swoim odbiorcom, jak robić rzeczy na komputerze, musisz być w stanie nagrywać swoje działania za pomocą oprogramowania, takiego jak ScreenFlow.

image4

Będziesz musiał zapłacić za oprogramowanie, ale warto, jeśli planujesz wykonać jakiekolwiek nagrania ekranowe na komputerze Mac.

Użytkownicy komputerów PC mogą korzystać z czegoś takiego jak Camtasia.

Istnieją inne opcje, ale są to moje najlepsze wybory dla komputerów Mac i PC. Możesz ich używać jako punktu odniesienia dla ceny i funkcji, jeśli robisz zakupy.

6. Bądź osobisty i angażujący

Część bycia odnoszącym sukcesy blogerem wideo oznacza, że musisz mieć świetną osobowość. Nie bądź nieśmiały, nieśmiały lub nudny.

Jeśli masz poczucie humoru, pozwól mu zabłysnąć.

Pamiętaj, to jest Twój blog wideo. Nie ma żadnych zasad, jeśli chodzi o rodzaj treści, które udostępniasz.

Pamiętaj tylko, że wszystko, co powiesz lub zrobisz, może wpłynąć na twoją osobistą i profesjonalną markę. Polecam trzymać się z dala od kontrowersyjnych tematów. Ale zrób to, jeśli jesteś gotów podjąć takie ryzyko.

Wymieszaj swoje treści, aby były wciągające. Nikt nie chce oglądać tego samego każdego dnia, tygodnia lub niezależnie od tego, czy często planujesz przesłać nowy film.

7. Daj widzom powód do oglądania

Odnosi się to do mojej ostatniej porady na temat angażowania się z publicznością. Zanim zaczniesz filmować, musisz odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących kierunku swojego bloga wideo.

Jaki jest sens twojego filmu? Uczysz swoją publiczność, jak coś zrobić? Jakie są Twoje kwalifikacje?

Jasne, blogi wideo mogą być zabawne, pouczające lub jedno i drugie. Ale musisz upewnić się, że publiczność ma motywację do oglądania.

Jeśli nie masz jednej z najlepszych osobowości na świecie, nikt nie będzie chciał po prostu słuchać, jak mówisz o swoim dniu.

Zrozum, czego chcą twoi odbiorcy i daj im to.

8. Dowiedz się, jak efektywnie edytować

Zanim je opublikujesz,musisz wiedzieć, jak edytować swoje filmy. Tylko nie szalej z tym.

Wiele cięć i zmian nie wygląda profesjonalnie. Jeśli masz komputer Mac, możesz użyć podstawowego oprogramowania, takiego jak iMovie aby wykonać zadanie:

image5

To świetnie, jeśli masz wiele urządzeń z systemem iOS, na których będziesz nagrywać.

Dla użytkowników Windows, Movie Maker jest wolnym oprogramowaniem do tego celu.

Narzędzia te są niezbędne, ponieważ mogą pomóc w realizacji podstawowych zadań, takich jak przycinanie klipów i łączenie filmów.

Możesz dostosować dźwięk i wykonać inne zmiany. Tylko nie przesadzaj z wieloma efektami, bo będzie to wyglądać nieprofesjonalnie.

9. Zachęć użytkowników do komentowania

Innym sposobem na zaangażowanie użytkowników jest zachęcanie ich do komentowania blogów wideo. Może to być łatwe, jeśli odpowiednio ustawisz swoje filmy.

Zapytaj o ich opinie. Spróbuj wywołać dyskusję lub debatę.

Jeśli zajmiesz stanowisko w konkretnym temacie, powiedz coś w stylu: “dajcie mi znać, co myślicie w komentarzach.”

Odpowiadaj na komentarze. Jest to świetny sposób, aby ludzie wracali do Twoich treści, Nawet jeśli nie przesłałeś nowego filmu.

Jeśli skutecznie sobie z tym radzisz, możesz otrzymywać nowe komentarze do filmów przesłanych miesiące, a nawet lata temu.

10. Zorganizuj Wywiad

Jeśli uważasz, że Twoje treści stają się przestarzałe lub musisz urozmaicić je czymś nowym, zaproś gości.

Pewnie, ludzie mogą cię kochać. Ale oglądanie tej samej twarzy w kółko może się starzeć i nudzić.

Sprowadźcie eksperta na konkretny temat. Czy masz jakieś powiązania ze sportowcem,gwiazdą filmową lub inną gwiazdą? Nawet jeśli są aktorem z listy D, świeża twarz może pomóc w budowaniu szumu na blogu wideo.

Jeśli nie masz takich znajomości, zapytaj znajomych. Jestem pewien, że masz kogoś w swoim kręgu lub w rodzinie, który jest zabawny i ma świetną osobowość.

Chodzi o utrzymanie świeżości treści. Nie myśl, że twój blog wideo musi być o tobie za każdym razem.

11. Rozpowszechniaj swoje treści

Po nagraniu bloga wideo musisz przekazać go w ręce jak największej liczby osób. YouTube jest najlepszą platformą do dystrybucji wideo.

Zaczyna się cała moja zawartość wideo na moim kanale YouTube:

image6

Wspaniałą rzeczą w YouTube jest to, że zawsze możesz zmienić przeznaczenie swoich filmów po dodaniu ich do swojego kanału.

Opublikuj te filmy w mediach społecznościowych. Dodaj linki do bloga wideo na swojej stronie internetowej. Wysyłaj treści wideo do subskrybentów poczty e-mail.

Jeśli masz również blog pisany, powinieneś być pisanie o swoich blogach wideo i osadzanie linków w treści, aby zwiększyć ruch do filmów.

Ponownie, chciałbym zacząć od YouTube pierwszy. Ale niektórzy blogerzy wideo lubią korzystać z innych kanałów dystrybucji, takich jak blip.tv lub Vimeo.

12. Nagrywaj dalej

Nie użyjesz każdego filmu, który nagrasz. Nie bój się nagrać jak najwięcej treści.

Dlatego ważne jest, aby mieć aparat przy sobie tak często, jak to możliwe.

Zawsze możesz później przefiltrować zawartość i wyrzucić ją, jeśli nie jest taka świetna. Albo zachowaj to na przyszłą transmisję.

Niezależnie od tego, zawsze bądź gotowy do nagrywania, aby nie przegapić żadnych okazji.

Mówienie odbiorcom o doświadczeniu to jedno, ale możliwość pokazania im filmu sprawi, że twój blog wideo będzie o wiele lepszy.

Wniosek

Z trendów wideo na wzrost, to świetny pomysł, aby rozpocząć blog wideo. Ale przy tak wielu innych ludziach robiących to samo, może być trudno oddzielić się od tłumu.

Zapoznaj się ze wskazówkami, które opisałem powyżej, i zastosuj je do swojego bloga wideo, jeśli chcesz odnieść sukces.

Zacznij od zrobienia prostych rzeczy, takich jak uzyskanie odpowiedniego sprzętu i oprogramowania do edycji.

Następnie sprowadza się do twojej osobowości i zdolności marketingowej, aby Twoje treści wideo były dostępne dla ludzi.

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, a twój blog wideo szybko wzrośnie pod względem ruchu, czasu oglądania i zaangażowania.

Jakich narzędzi, oprogramowania i zasad użyłeś, aby zwiększyć ruch na swoich blogach wideo?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts