Piękną częścią content marketingu jest to, że może przynieść ci tysiące akcji społecznościowych, nowych subskrybentów e-maili i mnóstwo komentarzy, ale tylko wtedy, gdy twoje posty na blogu są arcydziełami i robisz content marketing dobrze.
Ale content marketing ma w sobie tyle elementów, że łatwo o nich zapomnieć, prawda?
Aby pomóc ci odnieść sukces, stworzyłem listę kontrolną. Jeśli trafisz przynajmniej większość elementów z poniższej listy, twoja zawartość będzie działać dobrze.
Nagłówek
Oto pytania, które należy sobie zadać podczas tworzenia nagłówka:
- Czy ktoś wpisałby mój nagłówek w Google? – Jeśli tak, to jest bardziej prawdopodobne, aby uzyskać więcej ruchu wyszukiwania.
- Czy mój nagłówek budzi ciekawość? – Ciekawość-wywołując nagłówki mają tendencję, aby uzyskać więcej kliknięć.
- Czy mój nagłówek jest krótki i na temat? – Jeśli nagłówek jest dłuższy niż około 57 znaków, zostanie odcięty na stronie wyników wyszukiwania Google.
- Czy mój nagłówek jest jasny? – Jasność jest ważna. Jeśli ludzie nie wiedzą, w co klikają, odbijają się od twojej witryny.
- Czy używam emocji? – Jeśli możesz wywołać wspólne pragnienie w nagłówku, spodoba się to większej liczbie osób.
- Czy mój nagłówek zawiera jakieś popularne słowa kluczowe lub frazy? – Jeśli nie, nie oczekuj rangi dla żadnych warunków w Google.
Wprowadzenie
Każdy wpis na blogu powinien zawierać wprowadzenie. Oto niektóre z pytań, które należy sobie zadać podczas tworzenia wprowadzenia:
- Oszukuję moich czytelników? – Możesz to zrobić, zadając pytanie w akapicie wprowadzającym.
- To jest zwięzłe? – Chcesz jak najszybciej dostać się do treści swojego postu. Trzy akapity są zazwyczaj wystarczająco długie.
- Czy zawiera szczegółowy przegląd? – Gdy ludzie przeczytają Twoje wprowadzenie, powinni wiedzieć, czy post jest dla nich odpowiedni.
- Dodałem zdjęcie? – Powinieneś zacząć swój post na blogu od jakiegoś rodzaju mediów. Niezależnie od tego, czy jest to zdjęcie, czy film, powinno to być coś, co zachęca ludzi do klikania.
Ciało
Pisząc post na blogu, upewnij się, że zadajesz sobie pytanie:
- Czy użyłem podtytułów? – Ułatwiają czytelnikom czytanie i przeglądanie treści.
- Czy moje akapity są mniejsze niż 5 linijek? – Twoje akapity nigdy nie powinny być większe niż 5 lub 6 linii. Cokolwiek dłużej sprawi, że Twoje treści będą wydawać się przytłaczające do czytania.
- Czy tworzę rozmowę? – Powinieneś używać słów ” ty „i” ja ” w swojej treści. Stworzy iluzję rozmowy.
- Czy moje pytania były kursywą? – Kursywą pytania w swoim poście. Sprawi, że Twoje treści będą bardziej spersonalizowane.
- Opowiadam historię? – Twoi czytelnicy będą znudzeni, chyba że ich wciągniesz. Nie ma lepszego sposobu, aby to zrobić, niż opowiedzieć historię.
- Czy używam mediów do ulepszania moich treści? – Od wykresów i obrazów po wideo i audio, media pomogą spersonalizować twój post.
- Czy moje treści są zwięzłe? – Jeśli treść jest wypełniona puchem, nikt nie będzie chciał jej przeczytać.
- Staram się być mądra? – Używanie fantazyjnych słów i rozmawianie z czytelnikami to świetny sposób na ich utratę.
- Związałem się z jakimiś bieżącymi wydarzeniami? – Korzystanie z Google i Yahoo news do identyfikacji trendów pomoże Ci generować treści, które przyniosą ruch.
- Do jakich emocji się odwołuję? – Twoje treści powinny odwoływać się do pewnych emocji, takich jak humor lub gniew. Wybierz jedną lub kilka z nich i używaj ich w całej zawartości. Celem jest wprowadzenie czytelników przez emocjonalną kolejkę górską, taką jak opery mydlane.
- Czy poprawnie sformatowałem swój post? – Od punktorów po cytaty blokowe, narzędzia formatujące dostarczane przez WordPress sprawią, że Twoja treść będzie bardziej strawna.
- Połączyłem się z kimś? – Linki do innych stron internetowych, gdy jest to stosowne. W ten sposób możesz wysłać e-mail do tych witryn po opublikowaniu postu i poprosić o udostępnienie go na swoich profilach społecznościowych.
- Czy wspomniałem o jakichś ekspertach w moim poście? – W tym cytaty innych osób i opinie w Twoim poście, pomożesz swoim treściom zyskać większą wiarygodność. Ponadto możesz poprosić tych ekspertów o udostępnienie Twoich treści za pośrednictwem sieci społecznościowej.
- Potwierdziłem swoje roszczenia? – Nie możesz wysuwać roszczeń i oczekiwać, że nie zostaniesz przesłuchany. Korzystanie ze statystyk i danych pomoże Ci zbudować zaufanie wśród czytelników i oznaczy Cię jako eksperta.
Wniosek
Zamykając swój post, zadaj sobie pytanie:
- Czy zakończyłem swój post pytaniem? – To świetny sposób, aby pomóc Ci wygenerować więcej komentarzy. Również, kursywą pytanie.
- Czy byłem w stanie podsumować mój post w krótkich akapitach 3? – Podsumowanie powinno być krótkie i na temat i dostarczyć istotę Twojego postu czytelnikom.
- Czy moje podsumowanie jest krótsze niż 200 słów? – Jeśli Twoje podsumowanie jest dłuższe niż 200 słów, jesteś bełkotliwy. Idealnie powinno być około 100 do 150 słów.
- Zostawiłam wszystko otwarte? – Twój post nie powinien czytać jak ostateczny werdykt na dany temat. Zamiast tego zaproś swoich czytelników do udziału w rozmowie na ten temat.
- Czy mój wniosek zachęca ludzi do czytania moich treści? – Niektórzy ludzie przewijają w dół do wniosku przed przeczytaniem treści. Jeśli jest to kuszące, przewijają z powrotem do góry, aby przeczytać resztę.
Promocja
Zanim opublikujesz swój post, zadaj sobie pytanie:
- Czy publikuję mój post w idealnym czasie i dniu? – W content marketingu jest nauka. Na tym wykresie dowiesz się, kiedy opublikować swoje treści.
- Czy powinienem opublikować post na mojej stronie lub cudzej? – Najlepsze miejsce do publikowania niesamowitych treści jest zazwyczaj na czyjejś stronie. Ten wpis na blogu wyjaśni dlaczego.
- Czy zbieram e-maile? – Nie powinieneś publikować treści, chyba że zbierasz wiadomości e-mail. E-maile są najlepszym sposobem, aby ludzie wrócili do twojej witryny.
- Czy mam magnes ołowiany? – Magnes ołowiany zachęca ludzi do podania swoich adresów e-mail. Możesz zaoferować bezpłatny ebook lub plik PDF w zamian za e-mail.
- Czy mam przyciski udostępniania społecznościowego w całym moim poście? – Od korzystania z przewijanych wtyczek społecznościowych, takich jak Flare, do umieszczania linków click to tweet w swoim poście, zachęcaj do udostępniania społecznościowego w dowolny sposób.
- Czy stworzyłem listę profili społecznościowych w mojej przestrzeni? – Za każdym razem, gdy publikujesz post, powinieneś zasięgnąć opinii, prosząc ludzi o udostępnienie Twoich treści. Nadal to robię, mimo że każdego miesiąca odwiedzam setki tysięcy osób.
- Czy używam meta tagów mediów społecznościowych? – Jeśli nie, Twoje treści nie będą działać tak dobrze, jak mogłyby być udostępniane w głównych sieciach społecznościowych.
- Czy wspomniałem o moich źródłach ekspertów podczas udostępniania? – Włączenie ich nazw użytkowników do tweetów zwiększy prawdopodobieństwo ponownego tweetowania treści.
- Czy wysyłałem bezpośrednie wiadomości do influencerów na LinkedIn? – To prosta taktyka, która może pomóc wygenerować więcej akcji. Przeczytaj ten post na blogu dla szablonów wiadomości dla LinkedIn.
- Czy zmieniłem przeznaczenie moich treści? – Zmieniając swój wpis na blogu w plik PDF lub slajd i udostępniając go w Internecie, możesz uzyskać większy ruch. Po prostu prześlij te różne wersje swoich treści do witryn takich jak Slideshare, a zobaczysz większy ruch. Upewnij się jednak, że dostosujesz zawartość, ponieważ nie chcesz, aby cię uderzyła kara za duplikat zawartości.
- Czy udostępniłem swoje treści więcej niż raz? – Powinieneś udostępniać swój post co najmniej 2, jeśli nie 3 razy, na kanałach społecznościowych, takich jak Twitter. Nie wszyscy użytkownicy zobaczą Twoje treści po raz pierwszy podczas tweetowania.
Wniosek
Zadając sobie powyższe 40 pytań, szybko dowiesz się, czy robisz wszystko, czego potrzebujesz, aby zapewnić sukces w content marketingu.
Nie martw się, jeśli nie robisz wszystkiego na liście … wystarczy spojrzeć na ten post. Nie wykorzystałem każdej taktyki. Ale im więcej wykorzystasz, tym lepiej ci pójdzie.
Jakie inne pytania powinieneś zadać sobie przed opublikowaniem następnego posta na blogu?