Piszę mnóstwo postów na blogach dla moich stron internetowych.
Pisanie stało się ważną częścią mojego życia przez lata.
Ludzie to rozpoznają i często zadają mi to samo pytanie: Jak wymyślasz te nowe pomysły?
Prawdę mówiąc, blokada pisarska przytrafia się nam wszystkim. Zapytaj każdego pisarza, a powie Ci to samo.
Czasami siadasz, a słowa nie rozlewają się na stronę tak łatwo, jak byś chciał. Mogę się z Tobą porozumieć i wczuć.
To powiedziawszy, nie mam problemów z wymyślaniem nowych pomysłów. Jakiś czas temu wymyśliłem system, który ułatwiał mi ciągłe pozyskiwanie nowych tematów do pisania.
Strategie te nie są ograniczone do postów na blogu.
Mogą być używane do wymyślania treści do artykułów naukowych, podcastów i e-booków. Możesz nawet użyć ich, aby wymyślić pomysły na Twój nowy blog wideo albo nad czymkolwiek innym pracujesz.
Oto najlepsze sposoby 15 na pozyskiwanie nowych pomysłów na treści.
1. Tworzenie list tematycznych w pakietach
Kiedy jesteś gotowy do pisania nowych treści, nie powinieneś siedzieć i decydować o tym, o czym napiszesz.
To marnuje czas i jest nieefektywne.
Lubię tworzyć długie listy potencjalnych tematów naraz. Poświęć kilka godzin na poszukiwanie nowych pomysłów.
Daj sobie wystarczająco dużo tematów na co najmniej miesiąc lub dwa. Jeśli publikujesz trzy posty tygodniowo, będziesz chciał dążyć do co najmniej 12 do 24 nowych pomysłów.
Czasami wymyślam 50 tematów na raz.
Kiedy twój umysł koncentruje się na jednym zadaniu, o wiele łatwiej jest zrobić burzę mózgów. Najpierw wymyśl pomysły. Możesz udoskonalić tytuły, gdy zaczniesz pisać.
Ta strategia ułatwi Ci wypompowywanie treści. Będziesz mógł wybrać temat z listy i zacząć pisać.
2. Obserwujący w mediach społecznościowych
Zacznij od osób, które śledzą cię w mediach społecznościowych. Kliknij na ich profile i zobacz, o czym mówią.
Przeczytaj tweety. Zobacz zdjęcia. Zobacz, z jakimi markami wchodzą w interakcję.
Niektóre z nich mogą prowadzić do ślepej uliczki, ale inne mogą być bardzo korzystne dla procesu burzy mózgów.
Dodatkowo, jeśli masz mnóstwo obserwujących w mediach społecznościowych, zawsze będziesz miał ogromne źródło pomysłów.
Możesz nawet zapytać swoich zwolenników bezpośrednio. Opublikuj pytanie na swojej historii na Instagramie i poproś o odpowiedzi.
Na przykład, załóżmy, że masz markę związaną z branżą fitness. Zadaj swoim obserwatorom pytanie o ich ulubione niekonwencjonalne treningi lub jakie posiłki pomagają im schudnąć.
Odpowiedzi pomogą Ci wymyślić nowe pomysły na treści.
3. Komentarze do bloga
Przejrzyj komentarze do wszystkich swoich postów. Powinieneś to zrobić, nawet jeśli nie próbujesz wymyślić nowych pomysłów.
Daje możliwość komunikowania się z publicznością. Zawsze odpowiadaj na ich komentarze.
Komentarze te mogą być świetnym źródłem inspiracji. Mogę wyciągnąć z nich koncepcje, aby pisać o nich w przyszłości.
Jeśli ludzie zadają pytania w sekcji komentarzy, pytania te mogą być używane jako tytuły nowego tematu. Po prostu dostosuj kilka słów, aby uczynić go przyjaznym dla SEO.
Niezależnie od tego, o czym komentują Twoi odbiorcy, jestem przekonany, że możesz wygenerować co najmniej jeden lub dwa pomysły z tej sekcji każdego opublikowanego postu.
Najlepsze w tym źródle jest to, że prawie się nie kończy. Tak długo, jak będziesz publikować nowe posty, zawsze będą nowe pomysły ukryte w komentarzach.
4. Przeprowadzanie wywiadów
Skąd wiesz, jaki rodzaj treści chcą zobaczyć Twoi odbiorcy? Poproś ich bezpośrednio, aby ci powiedzieli.
Przeprowadzaj wywiady. Zapytaj ich o ich nawyki.
Najlepsze w wywiadzie jest to, że nie musi być bezpośredni. Nie musisz mieć jasnego czarno-białego pytania z ostateczną odpowiedzią tak lub nie.
Znajdź sposób, żeby ludzie gadali.
Zdziwiłbyś się, jak interesujące mogą być niektóre z tych stwierdzeń. Respondenci mogą zacząć karmić cię nowymi pomysłami na treść, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
W Twoim najlepszym interesie jest nagrywanie wywiadów. W ten sposób możesz je później przejrzeć, zamiast gorączkowo próbować zapisywać rzeczy, gdy ktoś mówi.
5. Strony konkurencyjne
Jeśli nie jesteś pewien, o czym napisać, sprawdź blog swojego konkurenta. Jest to jeden z najlepszych sposobów, aby wymyślić długie listy tematów w pakietach.
Nie zrozum mnie źle, nie każę ci kraść ani plagiatować. Ale nie ma nic złego w używaniu ich tytułów i koncepcji do generowania pomysłów.
Przejrzyj ich posty i zacznij zapisywać tematy, których jeszcze nie omówiłeś.
Masz ogromną przewagę tutaj, ponieważ możesz spróbować, aby twój post na ten sam temat był jeszcze lepszy niż ich. Na przykład załóżmy, że używasz listy top 10 z bloga konkurenta jako inspiracji do nowego pomysłu na zawartość. Cóż, możesz spróbować je podnieść, tworząc listę 15 najlepszych na ten sam temat.
Oprócz tytułów konkurenta dla nowych pomysłów na treści, możesz również przyjrzeć się innym aspektom ich strony internetowej.
Przeczytaj ich sekcję komentarzy. Już to zrobiłeś z komentarzami na swojej stronie, więc ma sens, że pomysły będą Zakopane również w innych witrynach.
Sprawdź, czy mają stronę FAQ na swojej stronie. Te pytania mogą być pomysłami na tematy, o których możesz pisać.
6. Sugestie wyszukiwania Google
Jeśli masz na myśli ogólny temat, zacznij go szukać na Google:
Spójrz na wszystkie sugerowane tematy, które pojawiają się, gdy wpisuję ” e-mail marketing.”
Wszystkie te sugestie mogą być tematami do omówienia.
Oprócz sugestii wyszukiwania Możesz również sprawdzić powiązane wyszukiwania na dole strony:
Jeśli nie wiesz, czego szukać, aby wygenerować te sugestie, zacznij od tytułów treści, które już opublikowałeś.
Powodem, dla którego jest to tak dobra strategia, jest to, że wiesz, że tematy będą odpowiednie dla Twoich odbiorców.
Ponadto możesz założyć, że te nowe tytuły będą przyjazne SEO, ponieważ pozyskałeś je za pośrednictwem Google.
7. Ostatnie wydarzenia
W zależności od marki możesz nie chcieć zgłaszać najświeższych wiadomości.
Nie przemówi do odbiorców i nie pasuje do wizerunku Twojej firmy.
Ale zdecydowanie możesz wymyślić sposoby na kreatywność. Kiedy oglądasz wiadomości lub czytasz aktualizacje ze źródła online, Spróbuj dowiedzieć się, jak sprawić, by te tematy były odpowiednie dla Twojej marki.
Sprawdź lokalne wydarzenia lub krajowe Targi związane z Twoją branżą.
Podaj widzom informacje o wydarzeniu. Powiedz im, co muszą wiedzieć, jeśli chcą uczestniczyć lub zarejestrować.
8. Recenzje produktów
Pomyśl o ostatnio używanych produktach związanych z Twoją marką lub branżą.
Możesz przejrzeć te tematy w poście na blogu lub demonstracji wideo.
Załóżmy na przykład, że prowadzisz stronę internetową związaną z kempingowaniem i innymi przygodami na świeżym powietrzu. Jeśli wybierasz się na wędkowanie i korzystasz z nowej wędki, możesz napisać o swoich doświadczeniach z nowym sprzętem.
Jeśli Twoja firma wypuszcza nowy produkt, użyj tej metody, aby zbuduj szum na wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Możesz nawet napisać recenzje produktów, których nie posiadasz i nigdy nie używasz. Wystarczy wyszukać produkty online i oprzeć swoją dyskusję wokół opinii klientów online.
9. Platformy generatora tematów
Jeśli nadal utknąłeś i nie możesz wymyślić nic do napisania lub badania, użyj źródeł online, aby pomóc ci generować tematy.
Jednym z moich ulubionych jest Generator pomysłów na blog HubSpot.
Jak widzisz, to dość proste.
Wystarczy dodać kilka słów kluczowych, które chcesz dołączyć, a narzędzie wymyśli listę potencjalnych pomysłów.
Oprócz narzędzia HubSpot możesz sprawdzić Generator pomysłów treści Portent.
10. Historie osobiste
Kiedy masz wątpliwości, opowiedz historię o czymś, co ci się przytrafiło.
To może być Historia sukcesu. A może opowiesz widzom historię o popełnionym przez Ciebie błędzie.
Jak się tego nauczyłeś? Jak dotarłeś tam, gdzie jesteś dzisiaj?
To może być historia niedawna lub z przeszłości. Opanuj sztukę opowiadania historii.
Osobiste historie są świetne, ponieważ sprawiają, że Twoje treści są wyjątkowe. Chociaż ludzie mogą mieć podobne historie, Twoje szczegóły nie będą takie same jak niczyje.
11. Zapisz się na newsletter
Otrzymuj pomysły na treści dostarczane bezpośrednio do skrzynki odbiorczej.
Zapisz się do newsletterów branżowych. Będą Cię na bieżąco informować o trendach, wiadomościach i wydarzeniach.
Możesz nawet zapisać się na biuletyny konkurentów. Zobacz, o czym rozmawiają ze swoimi klientami.
Wykorzystaj tematy zawarte w tych wiadomościach e-mail do generowania nowych pomysłów na treści.
12. Filmy z YouTube
Wszystkie firmy powinny mieć profil na YouTube. Użyj go, aby przesyłać filmy, a następnie udostępniać te filmy we wszystkich kanałach marketingowych.
Ale YouTube może być również źródłem do wymyślania nowych pomysłów.
Traktuj to tak samo jak wyszukiwarkę Google, o której wcześniej mówiłem. Gdy zaczniesz wpisywać temat, zobaczysz sugestie.
Kiedy oglądasz film, na pasku bocznym pojawią się powiązane filmy, które możesz również rozważyć.
Powiedzmy, że Twoja marka jest w branży motoryzacyjnej. Oto przykład z ChrisFix Kanał YouTube:
Ten film jest o tym, jak zmienić olej w samochodzie. Ale spójrz na Filmy na pasku bocznym, który podświetlałem.
Te powiązane tematy są o tym, jak wymienić klocki hamulcowe i jak naprawić rdzę w samochodzie. Oba z nich są odpowiednie nowe pomysły treści związane z tą branżą.
Oprócz znajdowania tematów na podstawie tytułów filmów, Możesz również obejrzeć niektóre z nich, aby znaleźć inspirację w ich treści.
Podobnie jak w przypadku witryny i witryn konkurencji, będziesz również chciał przeczytać sekcję komentarzy filmów z YouTube. Sprawdź komentarze do swoich filmów, a także filmów, które oglądasz, aby pomóc w generowaniu nowych pomysłów.
13. Nowe produkty i technologie
Jeśli Twoja firma coś sprzedaje, pisanie treści na temat nowego wydania produktu jest scenariuszem korzystnym dla obu stron.
Krótko o tym wspomniałem wcześniej, kiedy mówiłem o recenzjach produktów.
Po pierwsze, będziesz w stanie wygenerować szum dla wydania, co ostatecznie pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Ale daje też coś do napisania.
Ponadto, będąc na bieżąco z najnowsze trendy technologiczne może pomóc ci wymyślić nowe tematy do omówienia.
Bez względu na to, w jakiej branży się znajdujesz lub jaki rodzaj działalności prowadzisz, wszędzie ewoluują nowe technologie.
Może istnieć nowe oprogramowanie bezpośrednio związane z Twoją firmą lub po prostu ogólny postęp w Twojej branży. Są to wszystkie scenariusze do rozważenia dzielenia się z odbiorcami.
14. Korzystaj z danych i analiz
Czy widziałeś ostatnie badania związane z Twoją marką lub branżą?
Napisz o tym.
Nie musisz być tym, który prowadzi badania, chociaż to sprawiłoby, że treść byłaby jeszcze lepsza. Ale aby zaoszczędzić czas, możesz użyć nowych danych do napisania o temacie.
Na przykład, załóżmy, że jesteś w branży mody. To nowe badanie może warto o tym napisać:
Użyj tego badania, aby porozmawiać o trendach w modzie, które nie wymagają noszenia krawata. A może podziel się pomysłami na to, jak nosić luźny krawat z rozpinanym guzikiem górnej koszuli.
Możesz nawet udostępnić film demonstracyjny o tym, jak prawidłowo zawiązać krawat, aby nie był zbyt ciasny na szyi.
Wszystkie te pomysły pochodzą z nowych faktów w Twojej branży.
15. Odwiedź ponownie wcześniej opublikowane treści
Twoja stara treść nie powinna być martwa i zapomniana. Wykorzystaj te tematy również do pomysłów.
Po prostu przerobić tytuły i napisać nowszy post z innej perspektywy.
Załóżmy na przykład, że Twoja firma zajmuje się marketingiem aplikacji mobilnych. Jeśli napisałeś post o tym, jak uzyskać pozycję w rankingu w app store, nowym tematem może być zwiększenie rankingu, aby uzyskać więcej pobrań.
Chociaż tematy są podobne, nie są one do końca takie same.
Albo powiedzmy, że jesteś w obszarze finansów osobistych. Stary temat mógł być o tym, jak oszczędzać na emeryturę. Ale możesz wziąć część treści z tego artykułu i napisać nowy artykuł o najlepszych kontach emerytalnych do inwestowania.
Jeśli stary post ma nieaktualne badania, możesz napisać nowy, który zawiera zaktualizowane informacje.
Wniosek
Chociaż od czasu do czasu możesz cierpieć na blokadę pisarza, nigdy nie powinieneś walczyć o wymyślenie nowych pomysłów na treść.
Istnieje wiele zasobów do twojej dyspozycji. Dowiedz się, jak je wykorzystać.
Wymyśl długą listę nowych pomysłów na raz.
Przejrzyj ten przewodnik po poradach i Sztuczkach, a nie będziesz miał żadnych problemów.