To pewnie wpędzi mnie w kłopoty.
Pracuję jako grafik od ponad dwóch dekad i nie powinienem tego mówić. W końcu moim zadaniem jest czynić cuda. Aby pomachać moją magiczną różdżką i sprawić, by firma wyglądała na silniejszą, mądrzejszą i potężniejszą niż jest w rzeczywistości.
Zanim jednak zacznę unikać zgniłych pomidorów, powiem to na głos.
To sprytny ruch biznesowy, aby mieć dobrze zaprojektowaną stronę internetową.
Ale dobry design-nawet świetnie. design – nie rozwiąże wszystkich problemów biznesowych. Ani trochę.
Design to nie magiczna pigułka
Jeśli nie masz podstawowego planu marketingowego, projekt nie może tego ukryć.
Pierwsze pytanie, które zadaję ludziom, kiedy mówimy o nowym projekcie, brzmi: “Do kogo próbujesz dotrzeć?”To szokujące, jak wiele firm włożyło wiele godzin myślenia w swój projekt, nie biorąc pod uwagę najbardziej podstawowych pytań marketingowych:” komu sprzedaję?”
Jeśli nie jesteś pewien, do kogo chcesz się odwołać, najwspanialszy Projekt strony internetowej na świecie nie pomoże Ci w sprzedaży.
Dowiedz się, do kogo chcesz dotrzeć jako pierwszy, i skup się na projektowaniu po podjęciu tej decyzji. Przekonasz się, że twój projekt działa o wiele lepiej, gdy każdy wybór kolorów i ładny obraz jest specjalnie wykonany, aby spodobać się osobom, które chcesz narysować w swojej firmie.
Design to nie twoja wiadomość
Zanim dodasz projekt do swojej mieszanki marketingowej, musisz wiedzieć, co chcesz powiedzieć.
To powinno być dla ciebie łatwe. W końcu czytasz Copyblogger, aby dowiedzieć się więcej o istotnych elementach wysokiej jakości treści. Dlatego to dziwne, że są ludzie, którzy myślą, że mogą polegać tylko na swoim projekcie, aby przekazać swoje przesłanie.
Pomyśl o tym w ten sposób: masz piękną stronę internetową. Może to zatrzymać ludzi na tyle długo, aby chcieć dowiedzieć się więcej. To świetnie, ale jeśli czytają dalej tylko po to, aby odkryć, że masz nieostre lub nudne treści, stracisz je.
Dobry projekt może przyciągnąć klientów do Twoich drzwi, ale świetna treść powstrzymuje ich przed ponownym wyjściem.
Kiedy wdrażasz zarówno dobry projekt oraz solidna, wartościowa treść, podwoisz moc każdego z tych elementów. Nie polegaj tylko na projektowaniu, aby przekazać swoją wiadomość.
Design to nie ty
Nie podejmuj decyzji projektowych na podstawie osobistych upodobań lub niechęci. Stwórz je w oparciu o to, co przemawia do Twojego rynku docelowego oraz kolory i formy, które najlepiej przekażą Twój komunikat.
Jeśli twój rynek docelowy uważa, że żółty jest atrakcyjnym, świeżym, szczęśliwym kolorem, który przyciąga je do Twoich usług, nie ma znaczenia, że żółty jest Twoim najmniej ulubionym kolorem.
Kiedy pozwalasz, aby Twoja witryna lub materiały odzwierciedlały tylko twoje osobiste gusta, ryzykujesz, że twój projekt w ogóle nie rezonuje z ludźmi, których chcesz wprowadzić do swojej firmy.
Sprawdź swoje ego przy drzwiach i pomyśl, komu chcesz sprzedać.
Jakie są ich problemy? Jakie kolory, kształty i treść przypadną im do gustu?
Niech te odpowiedzi informują o twoich decyzjach znacznie bardziej niż to, na co osobiście lubisz patrzeć.
Design nie zdziała cudów
Nie oczekuj cudów od swojego projektu graficznego. Jest to z pewnością cenna część tworzenia wizerunku Twojej firmy, ale nie jest substytutem solidnej strategii marketingowej.
Świetny projekt to wspaniały pakiet dla tego, co masz do zaoferowania. A paczki mają znaczenie-dużo. Ale w paczce zawsze musi być coś dobrego.
Najpierw odrób pracę domową i zacznij myśleć o swoim projekcie tylko wtedy, gdy masz jasność co do do kogo chcesz dotrzeć oraz co chcesz powiedzieć. Informacje te powinny mieć wpływ na każdą podejmowaną decyzję projektową.
Biorąc pod uwagę te dwa elementy na początku, praktycznie gwarantujemy, że ładne kolory, kroje czcionek i zdjęcia, które wybierzesz, dotrą do rynku, na który dążysz.
O autorze: Chcesz wiedzieć więcej? Pamela Wilson pomaga ludziom rozwijać swój biznes dzięki świetnemu projektowi i świetnemu przekazowi. Sprawdź ją. darmowy E-kurs Design 101 na jej stronie Duży System marki.