5 sposoby Freelance pisarze mogą zarobić Powódź powtórzeń biznesu

Powaliłeś na kolana, żeby ta klientka z Tobą pracowała, a ona idealnie pasowała.

Ale po zakończeniu projektu, nigdy więcej się nie odezwała.

Może to jest historia całej Twojej firmy-zdobądź nowego klienta, zrób pisanie, nie zdobądź więcej pracy. Znajdź innego klienta, napisz, nie dostaniesz więcej pracy.

Nie trzeba dodawać, że jest to bardzo frustrujący sposób na prowadzenie niezależnej firmy pisarskiej.

Co by było, gdybyś mógł przyciągnąć klientów, a następnie, po zakończeniu każdego projektu, sprawić, by chcieli z Tobą współpracować-i to jeszcze raz i jeszcze raz? Co to oznacza dla twojej produktywności, rentowności i Twojego stanu umysłu?

Zdobywanie lojalności i powtórz klienci nie są tak naprawdę super mocą. To po prostu sposób podejścia do relacji biznesowych, który każdy może opanować.

Ale myślenie o tym jako o super mocy może pomóc Ci stworzyć sposoby, aby zapewnić swoim klientom więcej tego, co oni naprawdę potrzebują i sprawiają, że wracają po więcej.

Czy konsekwentnie zadziwiasz i zadziwiasz swoich klientów?

Superbohaterowie wyróżniają się. Oni mają szacunek. Nie tylko dlatego, że pomagają ludziom, ale dlatego, że mają super super moce — własne unikalne, super specjalne atrybuty, które wpływają na the way pomagają ludziom-co sprawia, że każdy chce więcej.

Twoja praca też pomaga ludziom. Ale czy wysadzasz klientów swoim własnym, unikalnym sposobem? Czy twoi klienci czują, że zawsze mogą polegać na Tobie, aby przyjść i uratować sytuację? Czy uważają cię za swoją potężną tajną broń? Czy nie mogą się już doczekać, żeby znów z tobą pracować, żeby móc patrzeć, jak pracujesz z magią?

A może zbyt często po prostu stajesz się przyjmującym zamówienia, pisząc to, o co poprosił cię twój Klient, niezależnie od wszystkich innych wspaniałych pomysłów i talentów, które masz?

Ty też masz super moce

Niezależnie od tego, czy w to wierzysz, czy nie, masz możliwość — w tej chwili — wybrać tożsamość superbohatera i nosić tę tożsamość przez cały czas zaangażowania klienta.

Możesz zmienić swoje super moce w zależności od rodzaju klientów, na jakich etapach znajdują się Twoi zróżnicowani klienci i jakiego rodzaju treści potrzebują Twoi klienci.

Koniec z przyjmowaniem rozkazów.

Najpierw określ, czego potrzebuje twój Klient

Przed wyborem superbohatera dla konkretnego klienta lub projektu, najpierw przyjrzyj się samej klientce. Określ jej najbardziej podstawową potrzebę: co naprawdę stanowi dla niej wyzwanie, poza tym szczegóły pracy?

Ona może być:

  • Przytłoczony
  • Wyczerpany
  • Niedoświadczeni
  • Przepracowany
  • Desperate
  • Zestresowany
  • Sfrustrowani
  • Pod Presją
  • Niepewny
  • Harried
  • Brak Pewności Siebie

Albo może być w innym stanie umysłu podatnym na lęk … dlatego Cię zatrudniła..

Następnie wybierz superbohatera, który może najbardziej pomóc Twojemu klientowi

Gdy już rozpoznasz stan umysłu swojego klienta, wybierz swojego superbohatera do konkretnej sytuacji, w której się znajdujesz, i przygotuj się do tej roli. Superman użył budki telefonicznej do swojej transformacji. Możesz po prostu użyć wyobraźni, ale pamiętaj, aby właściwie przyjąć swoją rolę.

Poniżej znajduje się pięć niezależnych wyborów superbohaterów i przykłady sytuacji, w których będą pracować dla Ciebie i Twojej firmy …

1. Bohater

“Oto przybywam, aby uratować sytuację!”

Jeśli twój Klient jest pod presją i zdesperowany, możesz być bohaterem, który uratuje sytuację.

Wyobraź sobie to …

Ważny klient ma duży termin zbliża się i czekał do ostatniej chwili, aby to zrobić. Potrzebuje twojej wiedzy i to teraz.

Jest jednak usterka. Jak tylko poda ci szczegóły, wyrusza na inny projekt, poza kraj, i nie jest dostępny. Chce, żebyś napisał jego prezentację i dostarczył ją, zanim ją przedstawi. Nie masz czasu na aprobaty.

Reputacja Twojego klienta zależy od twojej zdolności do dobrego wykonania tego ważnego zadania.

Oboje wiecie, że możecie to zrobić, ale zwykle nie pracujecie bez aprobat. To jak chodzenie po linie bez sieci. Przyjęcie tego projektu wymaga odwagi.

Wrażenie, jakie robisz, gdy oszczędzasz dzień dla swojego klienta, będzie namacalne, a on będzie pamiętał, że może na ciebie liczyć. Od tej pory będziesz jego bohaterem-niezwykle cennym partnerem, bez którego nie może się obejść.

Ostrzeżenie: nawyk robienia “pośpiechu” lub “awaryjnych” zadań nie jest sposobem na prowadzenie zdrowej, niezależnej firmy pisarskiej. Ale zrobienie tego we właściwym czasie, dla właściwego klienta, może na zawsze zmienić bieg Twojej operacji.

2. Pomocnik

“Widzę, co trzeba zrobić i zajmę się tym.”

Jeśli twój Klient jest przytłoczony i wyczerpany, możesz być pomocnikiem, który ma możliwość sprawdzenia, co należy zrobić i robi to — często bez pytania.

Wyobraź sobie to …

Po pierwszych rozmowach możesz stwierdzić, że Twoja klientka paliła świecę na obu końcach, próbując przebić się przez ogromny stos pracy przypisanej jej. Próbując dać ci kierunek, szybko staje się przytłoczona.

Zamiast stać się zirytowany na nie uzyskanie dobrego kierunku, można don swoje super moce pomocnika. Widzisz obszary, które ją wspierają-niektóre nie prosiła Cię o opiekę, inne nawet nie rozpoznała siebie.

Zadajesz pytania, jak, ” co jeśli zorganizować to wszystko i przynieść kilka zaleceń?”

Jej ulga jest namacalna. Wracasz ze wszystkim zorganizowanym, w tym prostą listą kontrolną, która określa, jak możesz pomóc, i listą dodatkowych elementów treści, o których mogła pomyśleć, że nie możesz ich dostarczyć.

Nie może uwierzyć w swoje szczęście.

Teraz wie, że możesz przebić się przez bałagan i znaleźć prawdziwe sposoby pomocy, umiejętność o wiele cenniejsza niż robienie tego, o co cię prosi. Wróci? Jasne, Batmanie.

3. Mędrzec

“Mam wiedzę, aby pomóc ci to zrobić.”

Jeśli twój Klient jest niedoświadczony, niepewny i pozbawiony pewności siebie, możesz być mędrcem, który wnosi mądrość, osąd i doświadczenie do projektu.

Wyobraź sobie to …

Twoja klientka jest źle przygotowana do swojej pracy. Jej fałszywa brawura ledwo maskuje, jak naprawdę się boi i boi się, że ktoś na nią zagwizdnie.

Ona daje Ci okropny kierunek, i brakuje jej wszelkiego rodzaju informacji. Mimo to, ona dowodzi, i to wspaniały projekt, w którym naprawdę możesz jej pomóc.

Już stwierdziłeś, że zadawanie pytań jest bezcelowe, ponieważ ona nie zna odpowiedzi-nigdy wcześniej tego nie robiła.

Ale ty tak.

Delikatnie, z cierpliwością tylko mądrość i doświadczenie może przynieść, wziąć ją pod swoje skrzydła. Pokazujesz, jak może wprowadzić projekt z wielkim pluskiem-rzeczy, które naprawdę zaimponują jej szefowi i sprawią, że będzie wyglądać świetnie w swojej pracy. Wzmacniasz jej zaufanie sprawdzonymi strategiami i pokazujesz jej, jak pasuje pisanie i treść.

Kiedy wie, że jesteś po jej stronie i może zwiększyć jej wiarygodność, dodając do jej wiedzy o pracy, będzie chciała mieć cię dostępną, gdy będzie cię potrzebować. Możesz stać się jej super tajną bronią.

Możesz nawet mieć obrońcę życia — i żaden z twoich konkurentów nie będzie w stanie zdobyć z nią ziemi. Ponieważ zdobyłeś jej zaufanie, jest to klient, który będzie do ciebie wracać ponownie i ponownie.

4. Tłumacz

“Nie martw się, mogę cię przez to przeprowadzić.”

Jeśli twój Klient jest sfrustrowany,przytłoczony i niepewny, możesz być tłumaczem, który ułatwia zrozumienie.

Wyobraź sobie to …

Twój Klient jest bardzo zajęty, i dostał się ponad jego głowę. Potrzebuje, żebyś napisał o czymś, czego sam nie rozumie — a co gorsza, nie możesz wykonać pracy bez pewnego poziomu zrozumienia z jego strony. W połowie wyjaśniania Ci sytuacji, zdaje sobie sprawę, że nie wie, o czym mówi.

Wiesz, że twój Klient jest inteligentny i wykształcony w wielu dziedzinach — to nie jest jedna z nich.

Zamiast czekać, aż pozbierze się do kupy, powiedz mu …

Nie martw się, Rozumiem. Mogę ci opowiedzieć o twojej części-robiłem to już wcześniej. Musimy to zrobić w określonej kolejności, to wszystko. Przedstawię Ci plan.

Twój klient nigdy wcześniej nie mógł mu tak doradzić. Właśnie użyłeś swoich supermocy, by stać się dla niego bardzo cennym. Nie zapomni Twojej zdolności do zrozumienia, jak to działa, i on też wróci.

5. Magik

“Pozwól, że zdejmę to z twojego talerza. Wszystko się połączy … jak magia.”

Jeśli twój Klient jest zestresowany, nękany, przepracowany, sfrustrowany i pod presją, możesz być magikiem, który sprawia, że rzeczy się dzieją … jak za pomocą magii.

Wyobraź sobie to …

Twoja klientka musi zorganizować wielkie wydarzenie-i czy kiedykolwiek się wkurzyła! Chce, abyś dostarczył treści dla małej części, co oczywiście możesz zrobić.

Używając swoich supermocy, zobaczysz, że będzie szalenie niedostępna i trudno się z nią skontaktować, od samego początku, z twojej strony projektu. Widzisz, jak już wymyka się spod kontroli, co oznacza, że możesz się rozbić i spalić, jeśli nie możesz uzyskać jej zgody na krytycznych etapach.

Zadając kilka pytań, dowiadujesz się, że rzeczy są na jej liście, które, gdybyś miał nad nimi kontrolę, sprawiłyby, że Twoja praca przebiegałaby sprawniej, jednocześnie ułatwiając jej również. Więc strzelasz do niej z propozycją włączenia ich do Twojego zakresu pracy. Tak będzie lepiej dla Ciebie, a większa część jej bólu głowy zostanie zdjęta z talerza.

Nie może w to uwierzyć. Poprosiła cię o jedną rzecz, a presto, wskoczyłeś i usunąłeś większą część jej problemu, jak magia. Jest taka szczęśliwa-i wróci następnym razem, gdy będzie potrzebowała kogoś, kto naprawdę jej pomoże.

Po prostu użyj wzroku rentgenowskiego

W każdej sytuacji z każdym klientem, tylko za pomocą super potężnego widzenia rentgenowskiego zobaczysz pewne możliwości-po prostu musisz ich szukać.

Oczywiście łatwiej jest czekać, aż klient powie Ci, co masz zrobić. Wiedzą, czego potrzebują, są klientem, prawda?

Nie, to nie w porządku. To nie tylko klienci.

Teraz wiesz, że każdy klient jest osoba, której możesz pomóc.

Teraz masz nowe super moce, jeśli chcesz je przyjąć. I musisz ich użyć wkrótce, albo umiejętności, które tu zyskałeś, znikną. Nie pozwól na to.

Nie trać wiary we własne możliwości. Nie wątp we własny geniusz. Nie cofaj się w swoim starym zwyczaju przyjmowania zamówień od klientów.

Świat potrzebuje więcej superbohaterów. A twoi klienci cię potrzebują.

Chcesz, aby Twoi klienci zostali i pracowali z tobą cały czas?

Bądź tajną bronią swoich klientów.

Total
0
Shares
Related Posts