Większość dzieci porzuca swoich wymyślonych przyjaciół wraz z kubkami i kocami ochronnymi.
To dobrze, prawda?
Cóż, marketerzy odkryli nową korzyść dla znalezienia (i utrzymania) tych wyimaginowanych przyjaciół ponownie.
Jedna z najlepszych agencji reklamowych-Organic w Detroit-dała nawet swoim wyimaginowanym przyjaciołom własne powierzchnie biurowe.
Dlaczego?
Ponieważ te fikcyjne postacie lub” persony ” znacznie ułatwiają nawiązanie głębokiego związku z pisaniem i marketingiem treści.
“Persony pozwalają im podróżować na terytorium relacyjnym, gdzie mogą zrozumieć na poziomie emocjonalnym najważniejsze determinanty rzeczywistych preferencji marki konsumentów i decyzji zakupowych”, pisze Dale Buss Era Reklamy“, A personas dają marketerom znaczące skróty do komunikowania się ze sobą.”
Zgadzam się z Panem Bussem. Jeśli masz ochotę na chwilę, chcę przetłumaczyć część tego gadu-gadu reklamowego i pokazać ci, jak stworzyć własną wyimaginowaną osobowość marketingową … i jak on lub ona może sprawić, że będziesz lepszym pisarzem.
Stwórz własną osobowość
Tworzenie persony może pomóc w lepszym rezonowaniu pisma z odbiorcami – i nie wymaga dodatkowej przestrzeni biurowej.
Potrzeba tylko chęci do kreatywności.
Stwórz własną osobę, najpierw wyobrażając sobie swojego idealnego czytelnika.
Następnie zapisz nagie fakty: imię i nazwisko, wiek, płeć, dochód, wykształcenie i stan cywilny. Skup się nie tylko na danych demograficznych, ale także na danych osobowych, które pomagają identyfikować się z tą osobą na bardziej intymnym poziomie.
Można nawet zrobić szybkie wyszukiwanie w google Images, aby znaleźć zdjęcie, które pasuje do osoby. Nie używaj zdjęć stockowych. chcesz kogoś, kto wygląda prawdziwie. (Po prostu nie udostępniaj go publicznie, chyba że masz pozwolenie na użycie zdjęcia.)
Chodzi o to, aby uzyskać jak najwięcej szczegółów na temat wyglądu wyimaginowanego przyjaciela.
Zanurz się głębiej w swojej osobowości
Po wypełnieniu podstawowych faktów napisz akapit lub dwa dla każdej z następujących kategorii:
- Dane osobowe Opisz ją tak, jakby stała w tym samym pokoju. Napisz o jej celach, wartościach, upodobaniach i niechęci. Napisz o jej największych problemach i rzeczach, które nie pozwalają jej spać w nocy.
- Potrzeby Jakie są jej potrzeby? Jakie problemy ma nadzieję, że Twoje pisanie rozwiąże? Jak te problemy powodują jej ból i dyskomfort? Jakiego efektu końcowego chce, a czego naprawdę potrzebuje? Są takie same?
- Wpływ Tutaj rozłożysz wszystkie czynniki, które wpływają na jej decyzję o skorzystaniu z twojej rady. Co wpływa na jej decyzję? Jak dowiaduje się o Twoim pisaniu i dlaczego je pamięta? Co Cię wyróżnia i dlaczego jest to dla niej ważne?
Kim jest Twój wyimaginowany przyjaciel?
Kliknij tutaj, aby pobrać plik PDF, w którym można zobaczyć, jak może wyglądać ukończona postać z powyższego przykładu.
Następnie poświęć trochę czasu na stworzenie własnej strony persona.
Gdy skończysz, powieś go gdzieś, gdzie możesz się do niego często odwoływać. W ten sposób możesz zastosować swoje przyszłe pisanie do tej osoby i dowiedzieć się, czy będzie rezonować z twoim rynkiem docelowym.
A może ty-myślisz, że jesteś za stary (lub zbyt mądry), aby mieć wymyślonego przyjaciela?
A może użyłeś persony i stwierdziłeś, że poprawiło to twoje pisanie i marketing.
Tak czy inaczej, daj nam znać o tym w komentarzach poniżej.