Jak zostać Marketerem, który myśli strategicznie

Jak zostać Marketerem, który myśli strategicznie jednym z największych wyzwań, z jakimi zmierzy się nowy marketer, jest wchodzenie i pozostawanie we właściwym miejscu mindsight.

Ze swojej natury marketing jest wysoce taktyczny. Istnieje niezliczona ilość sposobów na zaangażowanie odbiorców.

Niestety, większość taktyk odbywa się w próżni, bez myślenia o strategii.

Są reakcyjne, co może przynieść gorsze rezultaty i mniej niż pożądane zyski.

W przestrzeni B2B tylko około jedna trzecia marketerów ma udokumentowane strategie napędzania swoich firm do przodu.

Dlatego ponad połowa zmaga się z tworzeniem kampanii marketingowych, które faktycznie angażują odbiorców i przynoszą znaczny zwrot. Te zmniejszone zyski mają tendencję do kierowania marketerów z powrotem do tradycyjnych kanałów, takich jak banery reklamowe.

Ale nawet reklama wyświetlana bez strategii niekoniecznie będzie działać tak, jak chcesz.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, musisz przyjąć proaktywne i strategiczne podejście do marketingu. Oto jak możesz zacząć myśleć jak marketer strategiczny.

Patrz poza pilnością

Jeśli ciągle jesteś w trybie reaktywnym, gasisz pożary i reagujesz na pojawiające się rzeczy, twoje zasoby pozostaną na podsłuchu. Nigdy nie będziesz miał możliwości planowania z wyprzedzeniem ani opracowywania kampanii opartych na badaniach.

Słyszę o tym cały czas z markami, które nagle zdają sobie sprawę, że wakacje lub okazja Promocyjna “zakradły się na nich.”W ostatniej chwili mieszają się w kampanie e-mailowe, promocje, inicjatywy społeczne, reklamy displayowe, a nawet kampanie direct mail.

Pierwszym krokiem w kierunku myślenia strategicznego jest pozbycie się trybu pilnego/awaryjnego.

Bez odpowiedniego planowania kończysz z działaniami marketingowymi w ostatniej chwili, jak ta firma materacowa, która rzuciła obraźliwą reklamę, aby promować swój produkt 11 września:

image04

Marketing musi być uważany za strategiczny imperatyw, jeśli chcesz zobaczyć wyniki. Reaktywne taktyki nie są strategią i są znacznie bardziej ryzykowne, gdy nie ma czasu na badanie i przewidywanie potencjalnych wyników.

Marketing strategiczny wyprzedza obecną sytuację, więc masz czas na badania, planowanie, tworzenie zasobów, przegląd i skuteczne wdrażanie.

Poświęć czas na obliczenie ryzyka

Rzucanie czegokolwiek i wszystkiego w ścianę, aby zobaczyć, co kije nie jest strategicznym myśleniem. To jest po prostu nadzieję, że będziesz mieć szczęście z wynikami, i to jest niezwykle marnotrawstwo, zwłaszcza jeśli masz ograniczone zasoby.

Marketerzy strategiczni często widzą reperkusje swoich planów wyraźniej niż marketerzy taktyczni, ponieważ patrzą wystarczająco daleko w przyszłość. Nie szarżują też ślepo do przodu, ponieważ pomysł brzmi dobrze. Poświęcają czas, aby dokładnie rozważyć minusy każdego działania.

“Co się stanie, jeśli to lub tamto nastąpi po wykonaniu? Czy możemy żyć z wynikami X,Y lub Z?”

Ważenie ryzyka związanego z kampaniami i ich potencjalnych rezultatów pomaga określić kolejne kroki. Dzięki temu o wiele łatwiej jest obrać inną taktykę w ramach strategii, zamiast szukać rozwiązania, gdy pojedyncza taktyka nie działa zgodnie z oczekiwaniami.

Być zdolnym do wykonania

Spotkałem wielu marketerów strategicznych, którzy zaimponowali mi kreatywnością. Wśród nich byli jedni z najbardziej kreatywnych umysłów, którzy nadal zmagali się ogromnie z realizacją pomysłów, które opracowali.

Marketerzy strategiczni nie zastanawiają się ani nie martwią się nieustannie o wyniki. Nie boją się pociągnąć za spust po skonstruowaniu strategii. Zdają sobie sprawę, że żadna strategia nie jest w 100% solidna i zmiana jest prawdopodobna.

Musisz mieć pewność siebie, aby pociągnąć za spust i wiedzieć, że żadna strategia nie jest idealna. Bycie marketerem strategicznym oznacza nigdy nie zwlekanie.

Opracuj swoją strategię i nie bój się jej realizować.

Pamiętaj tylko, że po wykonaniu strategii cykl zaczyna się od nowa. Nie ma linii mety.

image05

Bądź gotów oderwać się od swoich pomysłów

Najskuteczniejsi marketerzy strategiczni, których spotkałem, zawsze byli w stanie dostrzec więcej niż ich własny geniusz. Są skłonni odrzucić własne pomysły, gdy oferowane są lepsze pomysły-są skłonni rozważyć pomysły innych, bez względu na to, jak szalone mogą się wydawać te pomysły.

Nie daj się wciągnąć w swoje z góry przyjęte pomysły i plany. Inteligentny marketer wie, aby wykorzystać umiejętności i błyskotliwość innych poprzez ideację grupową i burzę mózgów, aby napędzać bardziej solidne strategie marketingowe.

image03

Rob Carpenter z Hitshop podzielił się z Moz, w jaki sposób jego zespół przenosi burzę mózgów i pomysły na treści na wyższy poziom:

Kiedy myślimy, że mamy dobry pomysł, używamy Publicate, aby stworzyć pomysł, kompilując całą zawartość dla tego konkretnego tematu (zwłaszcza tych, które są klasyfikowane dla kluczowego terminu, do którego dążymy). W Publicate możemy dodawać notatki do każdego fragmentu treści, do których doszliśmy, jakie elementy postu moglibyśmy rozbudować i co możemy powiedzieć inaczej. Zaznaczamy również posty, do których chcemy linkować, oraz cytaty, które chcemy zamieścić w naszym artykule. Ten krok jest niezwykle ważny, aby pomóc nam w tworzeniu nie tylko “dobrej, unikalnej treści”, ale treści, które są 10x lepsze niż to, co jest obecnie dostępne.

Podejmowanie decyzji w oparciu o dane

Moim zdaniem dane są sercem biznesu. Powinien być w centrum podejmowania decyzji dla każdego rodzaju strategii biznesowej lub marketingowej. Dostarcza spostrzeżeń, które pomogą Ci odpowiedzieć na kluczowe pytania podczas zadawania innych pytań, które mogły nie być brane pod uwagę.

Później te dane pomogą zmienić kierunek strategii. Początkowo jednak dane te są niezbędne do stworzenia strategii.

Marketerzy strategiczni polegają na wielu danych, aby budować swoje długoterminowe strategie. Może to obejmować:

  • Jak długo odbiorcy angażują się w określone tematy
  • Które produkty są porzucane najczęściej
  • Które produkty stają się najlepszymi produktami w różnych porach roku
  • Jak długo trwa konwersja średniej perspektywy
  • Na jaki rodzaj treści lub reklamy perspektywy najlepiej reagują
  • Jak można segmentować odbiorców, aby uzyskać najlepsze zaangażowanie w e-mail marketing
  • Jak konsument reaguje na kampanie Direct mail po zakupie w porównaniu do tej samej kampanii stosowanej w przypadku potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie kupili

Znajdź dane, aby odpowiedzieć na najważniejsze pytania, a następnie zidentyfikuj posiadane dane i wykorzystaj je do rozpoczęcia budowania strategii. Wykorzystaj go, aby określić swoje cele i taktykę, której użyjesz, aby je osiągnąć. Marketer strategiczny może wykorzystać dane i informacje, które gromadzi w ramach badań, aby obliczyć koszty kampanii i określić, czy wysiłki są uzasadnione.

Twoje dane są kluczowym elementem oceny ryzyka-czegoś, czego potrzebuje każda kampania marketingowa i PR. Jest to pętla, która stale przenosi się do początku: użyj danych, aby ustalić, a następnie kontynuować strategię:

image02

Poznaj cel i twórz cele

Każdy może wyznaczyć cel marketingowy, ale najbardziej strategiczni marketerzy wyznaczają cele realistyczne, osiągalne i oparte na celach biznesowych…

… jak te cele organizacyjne dla content marketingu B2B, opracowane przez CMI i Marketing Profs na podstawie danych respondenta ankiety:

image00

Wyznaczanie celów może wydawać się proste, ale to połączenie sztuki i nauki. Jak wszystko, to wymaga praktyki. Wynika to z ciągłego udoskonalania istniejących celów, ponownego skupiania się i obracania, a także z chęci wypróbowania niektórych dziwnych rzeczy.

Jak wyznaczać cele dla czegoś tak płynnego i zmieniającego się jak strategia marketingowa? Ćwicz. Znajdź kogoś, kto robi to od jakiegoś czasu i zastosuj to, czego się nauczył.

Shanelle Mullin, Dyrektor ds. marketingu w Onboardly, podzieliła się z Kissmetrics inteligentnymi poradami na temat tworzenia celów dla Twojej strategii marketingowej:

Kluczem do wyznaczania osiągalnych celów marketingowych jest poświęć czas na ocenę swojej obecnej pozycji. Wiele startupów wyznacza wzniosłe, nieosiągalne cele i kończy się zniechęceniem,co może być szkodliwe na początku. Z drugiej strony, niektóre startupy wyznaczają proste, nieistotne cele i tracą potencjał wzrostu.

Poświęć trochę czasu, aby naprawdę zrozumieć swój poziom wzrostu do tej pory. Jeśli prowadzisz popularny blog, a ruch wzrósł o 8-10% w ciągu ostatnich czterech miesięcy, wiesz, że wzrost ruchu na blogu o 12-15% miesiąc do miesiąca jest trudnym, ale osiągalnym celem. Nie bądź startupem, który strzela za 20% lub startupem, który uważa coś powyżej 8% za wygraną.

W zakresie jakie cele powinieneś stawiać, it zależy w dużej mierze od tego, na jakim etapie znajduje się twój startup. Na początku skoncentruj się na celach zaangażowania i zbieraniu opinii, aby zweryfikować swój produkt lub usługę. Później skup się na metrykach wzrostu. Niestety nie ma uniwersaliów jeśli chodzi o metryki. Najważniejsze jest to, że Twoje główne cele są powiązane z głównymi celami biznesowymi.

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania o celach marketingowych jest koncentracja. Wybierz 1-2 podstawowe cele, które mają wpływ na wynik finansowy i 3-5 celów pomocniczych. Cokolwiek więcej odciągnie cię od tego, co najważniejsze (podobnie jak zbyt częste zmienianie celów).

Po określeniu tych podstawowych i drugorzędnych celów można je podzielić na kamienie milowe, które pomogą określić mapę drogową strategii marketingowej. Mapa ta odgrywa ważną rolę w określaniu taktyki, której będziecie używać po drodze.

Podążaj za kursem, nie ścigaj brokatu

Ideacja i burza mózgów są krytycznymi częściami tworzenia strategii marketingowej,ale to nie znaczy, że każdy pomysł będzie pan out.

Podobnie, twoje badania prawdopodobnie ujawnią, co robią konkurenci i inne firmy, aby się wprowadzić na rynek.

Dzięki wszystkim opcjom i potencjalnym pomysłom łatwo jest zgubić się na drodze bez zmapowanego planu.

image01

Porównuję to do kierowania statkiem; jeśli kręcisz Kołem za każdym razem, gdy błyszcząca plamka na horyzoncie wpadnie ci w oko, będziesz zygzakiem przez ocean i nigdy do niczego nie dotrzesz.

Nawet z udokumentowaną strategią marketingową, łatwo jest zboczyć z kursu próbując zrobić kolejną wielką rzecz, którą wszyscy uważają za trend na rok. Eksperymentowanie jest w porządku, ale nie kosztem Twoich planów.

Najbardziej skuteczni marketerzy trzymają się swojej strategii i pracują nad tymi eksperymentami w tej strategii.

Ustal swoje wskaźniki postępu i sukcesu

Skuteczny marketing wykracza daleko poza ideę i wdrożenie. Sukces nie jest zautomatyzowany i jak już wspomniałem, nie ma czegoś takiego jak doskonała strategia.

Często będziesz musiał wprowadzać zmiany w locie i udoskonalać swoją strategię. Wiedza, kiedy i dlaczego to zrobić, wynika z ciągłego mierzenia skuteczności kampanii.

Tak jak wykorzystujesz dane, aby stworzyć podstawę swojej strategii, ciągle korzystasz z danych i analiz, aby monitorować kondycję swoich kampanii marketingowych.

Dowiedz się, jak wygląda sukces i określ, w jaki sposób będziesz go mierzyć w ramach strategii marketingowej.

Udokumentuj swoją strategię

Wciąż mnie zaskakuje, jak wielu marketerów nie dokumentuje swoich strategii marketingowych, wybierając zamiast tego ślepotę, polegając na pamięci.

Jest wiele rzeczy, które mogą pójść źle, gdy Twoja strategia nie jest udokumentowana.

To coś więcej niż Mapa Drogowa, w której szczegółowo opisano, co trzeba zrobić, aby przejść do następnego kroku. To żywy dokument, który łączy ze sobą wiele ruchomych części i wielu ludzi.

Oto niektóre z elementów dobrze udokumentowanej strategii:

  • Kim są odbiorcy i jak do nich dotrzeć
  • Taktyka, którą należy zastosować
  • USP(S), aby połączyć się z publicznością
  • Kto jest zaangażowany, kto jest odpowiedzialny za jakie aspekty strategii
  • Jak dystrybuowane są materiały marketingowe lub gdzie zaangażowani są odbiorcy
  • Jak mierzyć sukces
  • Stosowane strategie konwersji
  • Promocje, ceny i zachęty
  • Wymogi w zakresie komunikacji i sprawozdawczość

Jest o wiele więcej, które mogą i powinny być uwzględnione, a to dużo, szczególnie w przypadku wielu osób lub zespołów zaangażowanych. Przy wszystkich ruchomych częściach brak udokumentowanej strategii zachęca do błędów i pomyłek.

Wniosek

Wśród wszystkich aspektów bycia marketerem Strategicznym jest jedna rzecz, która pozostaje spójna: patrzenie w przyszłość.

Jeśli chcesz myśleć jak marketer strategiczny, musisz spojrzeć poza teraz.

Nie daj się wciągnąć w pilne sprawy. Planuj z wyprzedzeniem, patrz w przyszłość i opracowuj strategię, która opiera się na proaktywnych praktykach wychodzących i przychodzących, a nie na reaktywnym wdrażaniu taktyk.

Jakie praktyki mentalne próbowałeś, aby myśleć strategicznie?

Total
0
Shares
Related Posts