Metoda Zig-Zag do przyciągania uwagi i budowania wiarygodności

Dajemy tu wiele rad na temat Copybloggera. Zazwyczaj staramy się trzymać podstaw solidnego pisania i skutecznej perswazji—rzeczy, które okazały się działać od dziesięcioleci, a nawet wieków.

Poza tymi podstawami, jest tylko jedna zasada … zasada zmiany. Każdy technique du jour nieuchronnie straci skuteczność (przynajmniej na chwilę), a pojawi się coś innego, co działa lepiej (przynajmniej na chwilę).

Problemem dla niektórych marketerów treści i copywriterów jest to, że zawsze gonią za tym, co zadziałało, zamiast szukać tego, co zadziała następny. Czasami może to być bezpieczna i skuteczna strategia, dlatego szukamy wskazówek dla poprzednich zwycięskich taktyk. Ale jeśli skupiasz się na tymczasowej taktyce, zamiast wygrywać podstawy podczas przeglądania pliku machnięcia, możesz skończyć parrotując coś, co już nie działa.

Oto moja ogólna zasada:

Kiedy widzę, że” wszyscy ” coś robią, wiem, że nadszedł czas, aby zrobić coś innego. Innymi słowy, kiedy wszyscy zygzują, nadszedł czas na zag.

Kiedy zagging staje się modny, nadszedł czas na zig.

Zig-Zag na uwagę

Robienie czegoś, co różni się od tego, czego oczekują ludzie, zawsze przyciąga uwagę. Jednym z powodów, dla których dostrajamy rzeczy, jest brak nowości, co sprawia, że nawet wcześniej pożądana tematyka jest przyziemna.

Podejście, które różni się od tłumu, może pomóc ci się wyróżnić. Ale możesz także mieszać rzeczy z własną publicznością, aby zachować świeżość i przyciągnąć uwagę.

Na przykład, Copyblogger Associate Editor Jon Morrow wyprodukował ostatnio trzy świetne posty, które spisały się bardzo dobrze pod względem ruchu, komentarzy i linków. Oto tytuły:

  • Jak przestać być niewidzialnym
  • Jak być ciekawym
  • Jesteś Wannabe?

Pomysł Jona polegał na odbieganiu od normy Copybloggera i pisaniu prostych, ogólnych nagłówków dla tych postów, a ja się zgodziłem. Zwykle piszemy ultra-specyficzne tytuły, więc Jon był zygzakiem przeciwko naszemu zag … i to działało jak urok.

Prawie się odgadliśmy na Jak być ciekawym. Treść tego posta z łatwością wspierałaby coś w stylu 21 Sposoby na ciekawego blogera, który byłby zamkiem dla pysznego popularnego.

Ale wiesz co? I tak stał się popularny, a także ogólny charakter tytułu sprawił, że został on podchwycony przez główne media.

Nie mówię wam, żebyście przestali pisać ultra-konkretne nagłówki, bo one działają. Chodzi mi o to, że czasami trzeba odciąć się od samych fal, które stworzyłeś, aby zachować świeżość.

Zig – Zag dla wiarygodności

Jeśli chodzi o kopiowanie, które sprzedaje, wiarygodność z perspektywy jest kluczem. A kiedy przyjmiesz to samo stare, zmęczone podejście do copywritingu, co wszyscy w swojej niszy lub branży, natkniesz się na wyprodukowane i nieszczere.

Na przykład konkurencja na arenie produktów marketingu internetowego jest ostra, a jednak często widzisz te same kopie podejść w kółko. Tak więc, marketerzy wyższego profilu zaczęli zygzakować przeciwko zag.

Frank Kern celebruje swoją niekonwencjonalną osobowość, ujawnia bardzo marketingowe taktyki, których używa na swoich obserwujących, i często żartuje z tych taktyk. To bardzo ujmujący sposób na przezwyciężenie cynizmu i zbudowanie wiarygodności i zaufania.

Na inny przykład, sprawdź tę promocję dla nowej strony członkostwa Mind Valley Labs. Otwarcie łamie dwie ugruntowane Zasady copywritingu dla produktów informacyjnych, a następnie kontynuuje, aby powiedzieć, że te zasady są łamane. Nie tak sprytny i zabawny jak Kern, ale z pewnością rozbrajający, gdy jesteś perspektywą, która czuje się, jakbyś wszystko widziała.

Zrobiłem coś podobnego, kiedy wypuściliśmy Nauczanie Sprzedaje raport 9 miesięcy temu. Konwencjonalna mądrość mówi, że powinienem był wyraźnie namalować różowy obraz życia dla czytelnika, w istocie sprzedając główny “sen” za pragnieniem biznesu online.

Zamiast tego, odwróciłem tę mądrość na głowę:

Chcesz mieć dochodowy biznes online?

Oto część, w której powiem Ci wszystko o tym, jak wspaniale jest mieć biznes wyłącznie online.

A potem mówię Ci, jak możesz mieć styl życia, który chcesz, żyć tam, gdzie chcesz i mieć nieograniczony potencjał dochodowy-wszystko dzięki publikowaniu online.

Co to?

To znaczy, że już to słyszałeś?

Już sprzedano ci ten sen, w kółko.

Teraz szukasz sposobu, aby spełnić marzenie, które naprawdę działa?

OK.

Przejdźmy od razu do tej części.

“Sprzedawanie snu” moim obecnym odbiorcom (i ogólnie blogerom) byłoby głupie i nieautentyczne. Raport byłby okropnym początkiem od pierwszej strony. Ale przyznając się do sceptycyzmu, który tam jest, zwróciłem uwagę i mam nadzieję, że utrzymałem wiarygodność wśród publiczności.

I wiesz co? Uznając ” sen ” nawet w niekonwencjonalny sposób, wciąż jest mocno zakorzeniony w umyśle czytelnika. Zamiast wyraźnie malować obraz, pozwalam czytelnikom wyobrazić sobie ich własną wersję snu, która jest 1000 razy potężniejsza niż to, co mógłbym wymyślić.

Zig-Zag, żeby być innym?

Słowo ostrzeżenia.

Jest tak duży nacisk na bycie wyjątkowym i niezwykłym w dzisiejszych czasach. I nie bez powodu, bo bycie takim, jak wszyscy inni, to bilet w jedną stronę do zapomnienia.

Ale bycie innym ze względu na to też może się obrócić. Dlatego lubię ten termin “Wygrana różnica.”Tak, bądź wyjątkowy i niezwykły, ale zrób to w sposób, który pomoże Ci osiągnąć swoje cele. Wybierz coś, co jest szczere i skuteczne, zamiast próbować naśladować czyjąś wygraną różnicę i skończyć się wannabe.

Można by to nazwać strategiczne zig-zagging. Wszystko inne to lekkomyślna Jazda.

O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Copyblogger Media. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.

Total
0
Shares
Related Posts