Podczas rozdania Oscarów w 1985 roku aktorka Sally Field zdobyła nagrodę dla Najlepszej Aktorki za Miejsca w sercu, po zdobyciu tej samej nagrody w 1980 roku za Norma Rae. Nigdy nie powiedziała dokładnie tych słów, których używam w nagłówku, ale wszyscy tak myślą. Tak czy siak, Sally to załatwiła.
Lubienie ma znaczenie.
W moim poprzednim zyciu jako adwokat procesowy, uznalem wczesnie prawde w slynnym cytacie Clarence Darrow: “glówna praca adwokata procesowego jest, aby jury jak jego klient.”Widziałem z pierwszej ręki, że jak jury filc o kliencie było ważniejsze niż prawo, dowody czy prawda. Prawdopodobnie byłeś świadkiem tego samego w kilku procesach o sławę.
Bycie sympatycznym dla potencjalnych klientów online jest ważnym kluczem do sukcesu sprzedaży. Przyjrzyjmy się niektórym sposobom, w jaki “lubienie” wpływa na zdolność wywierania wpływu.
Atrakcyjność Fizyczna
Badania z psychologii społecznej pokazują, że automatycznie przypisujemy przystojnym ludziom inne korzystne cechy, takie jak talent, życzliwość, uczciwość i inteligencja, a na ogół nie jesteśmy nawet świadomi, że to robimy. Bardziej niepokojące są dane pokazujące, że lepiej wyglądający politycy otrzymują więcej głosów, atrakcyjni ludzie mają tendencję do pracy nad mniej atrakcyjnymi ludźmi, a przystojni mężczyźni osiągają lepsze wyniki zarówno w sprawach karnych, jak i cywilnych. Co ciekawe, dlatego wiele atrakcyjnych osób jest niepewnych siebie, ponieważ wiedzieć ludzie myślą o nich lepiej po prostu ze względu na “efekt halo” ich wyglądu.
Podobieństwo
Lubimy ludzi, którzy są do nas podobni. Niezależnie od tego, czy chodzi o podobne opinie, cechy osobowości, pochodzenie czy styl życia, badania pokazują, że mamy pozytywne nastawienie do ludzi, których uważamy za porównywalnych do nas samych. Oto kolejny sekret potęgi marketingu niszowego — nie tylko wąska nisza pozwala na fanatyczny poziom specjalizacji i usług, ale po prostu sprawia, że Twoi odbiorcy docelowi jak więcej, co prowadzi do łatwiejszego procesu sprzedaży.
Komplementy
Możesz nie potrzebować badania, aby powiedzieć, że ludzie lubią cię lepiej, gdy je komplement, ale badania potwierdzają to tak samo. Pochlebstwa, proste i proste. Joe Girard był uważany przez wielu za” największego sprzedawcę samochodów ” w historii. Jego sekret? Każdego miesiąca wysyłał do każdego ze swoich 13 000 byłych klientów kartkę, Zwykle związaną z świętami takimi jak Nowy Rok, Walentynki lub Dzień Świętego Patryka. Wszystko, co napisał na każdej karcie, to “lubię cię” i jego imię.
Z zupełnie niezwiązanej uwagi, chcę tylko poświęcić chwilę, aby powiedzieć, że mam największych, najbardziej inteligentnych i uczciwych czytelników na całym świecie. 🙂
Znajomość
Pomimo starego powiedzenia “znajomość rodzi pogardę”, nasza tendencja do identyfikowania się i pozytywnego uczucia wobec znajomych jest bardzo silna. Jesteśmy również bardziej skłonni do pozytywnych i znanych uczuć wobec tych, którzy z nami współpracują (korzeń wszelkiej miłości link). Znajomość jest powodem, dla którego ludzie i marki z odrobiną sławy mają większe szanse na zdobycie naprawdę sławnej-to rozpoznawalność nazwy. To również dlatego polityk, który “dostaje słowo” często zostaje wybrany, niezależnie od tego, jakie jest ich rzeczywiste stanowisko w tej sprawie. “Słowo” to ich nazwa, a nie Platforma.
Stowarzyszenie
Chociaż moc podziwu może być krokiem usuniętym, czasami korzyści z Lubienia mogą przenieść się na coś, co ma zwykłe skojarzenie. Dlatego reklamy piwa i samochodów często przedstawiają wspaniałe kobiety, dlaczego Tang był kojarzony z popularnymi astronautami lat 60. i dlaczego odnoszący sukcesy sportowcy są umieszczani na pudełkach z pszenicą. To również powód, dla którego meteorolodzy w Kalifornii są uwielbiani, a meteorolodzy w Buffalo dostają pocztę nienawiści (poczucie winy przez Stowarzyszenie).
Podoba Mi Się Twój Blog
Blogowanie stanowi doskonały środek do nawiązania relacji z czytelnikami, które mogą doprowadzić ich do prawdziwego Polubienia Ciebie. Twoja osobowość może naprawdę zabłysnąć w pisaniu, a to może prowadzić do większej liczby relacji z klientami i klientami.
Twoje skupienie się na niszy pozwoli Twoim odbiorcom poczuć, że mają coś wspólnego z Tobą, a na pewno zyskasz na traktowaniu ich z szacunkiem, a nawet pochlebianiu im. A twoi odbiorcy z pewnością będą rosnąć, ponieważ coraz więcej osób zapoznaje się z Twoim blogiem za pośrednictwem linków od innych, których już czytają i szanują.
I, oczywiście, jeśli jesteś bardzo atrakcyjny, umieść swoje zdjęcie na całym miejscu. Rozpocznij blog wideo, nawet! Chyba, że uważasz, że kujoni oglądają Rocketboom za dowcipny komentarz.
Dla twojej informacji, oto co Sally Field naprawdę. powiedział na Oscary za rok 1985:
“Nie miałem ortodoksyjnej kariery i najbardziej chciałem mieć twój szacunek. Za pierwszym razem tego nie czułam, ale tym razem to czuję i nie mogę zaprzeczyć, że mnie lubisz, teraz, lubisz mnie!”
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!