Jak zatrzymać Marketing (i co zrobić zamiast tego)

Kiedy brałem klientów copywritingowych, miałem jedną prośbę, która wydawała się pojawiać w kółko.

“Nie chcę robić żadnego marketingu ani sprzedaży”, powiedziałby klient. “Nienawidzę tego wszystkiego. To sprawia, że czuję się obleśny i obrzydliwy i nie chcę, żeby moje nazwisko było z tym powiązane i nie chcę mieć z tym nic wspólnego.

“Ale nie chcę, żeby biznes umarł.

“Czy to beznadziejne? Możesz coś dla mnie zrobić?”

Możesz pomyśleć, że śmiałem się z tej osoby i powiedziałem mu, żeby cieszył się z bycia spłukanym. Ale nie.

“Właściwie, Ja can – pomogę ci z tym-powiedziałem. “Żaden problem, nie będziemy robić żadnego marketingu. Oto, co zrobimy.”

“Zamiast marketingu, po prostu będziemy się komunikować. Porozmawiamy z Twoimi klientami i wyjaśnimy, kim jesteś, w jaki sposób twoja rzecz uczyni ich życie lepszym, a następnie określimy dokładnie, co powinni zrobić dalej. Pasuje ci to?”

Natychmiast usłyszałem, jak stres rozpływa się w ich głosie. “O mój Boże, to byłoby niesamowite. Naprawdę możesz to zrobić? Dziękuję!”

Dlatego, panie i panowie, opakowania są tak ważne.

Nie komplikuj

Gdyby Don Draper miał tego klienta, nazwałby go idiotą. Ale i tak zapisałby go na grube Konto i wykonał na nim kawał dobrej roboty. Wtedy przespałby się z żoną.

Don Draper pracował w reklamie, zanim ludzie się pomylili. Wiedział, że perswazja zawsze sprowadza się do szokująco prostych zasad.

Jeśli marketing sprawia, że wymiotujesz trochę do ust, przestań to robić.

Zamiast tego po prostu daj potencjalnym klientom znać, kim jesteś.

Daj im znać, jak twoja rzecz uczyni ich życie lepszym.

I powiedzieć im, bardzo jasno i konkretnie, co robić dalej.

Nie wymaga marketingu. 😉

O autorze: Sonia Simone jest CMO Copyblogger Media i założycielką niezwykłej komunikacji. Śledź ją na Twitterze i daj jej znać, jak bardzo nienawidzisz marketingu.

Total
0
Shares
Related Posts