Oszczędzaj czas i podwajaj zwrot z inwestycji: Przewodnik po zastosowaniu zasady 80/20 w marketingu

roi

Marketing rzadko jest twoją jedyną pracą…

… nawet jeśli jesteś marketerem.

Niezależnie od tego, czy twój tytuł zawodowy to „marketer”, czy posiadasz własną firmę i musisz ją sprzedawać, marketing jest tylko częścią twojej pracy.

Prawdopodobnie pomagasz również w sprzedaży, rozwoju produktu, obsłudze klienta i innych zadaniach, które wymagają twojej uwagi.

Dlatego ludzie często mówią, że marketerzy noszą wiele czapek.

Mogę ci powiedzieć coś, czego większość ludzi nigdy się nie nauczy?

Nie musi tak być. Powodem, dla którego marketerzy są zmuszeni do robienia tak wielu rzeczy, jest to, że za dużo do zrobienia.

Ujmę to inaczej: większość firm chce robić wiele rzeczy, które ledwo pomagają im się rozwijać.

Tracą czas na nieproduktywną pracę (zwaną także „pracą zapracowaną”).

Więc jaka jest alternatywa?

To może być dla ciebie oczywiste. Musisz Wytnij bezproduktywne działania.

A najlepszym sposobem na to jest użycie zasady 80/20.

Dotyczy to prawie każdego aspektu życia, w tym marketingu. Pokażę Ci sześć różnych sposobów, w jakie możesz zastosować zasadę 80/20 do swojego marketingu, aby nie tylko zaoszczędzić czas, ale także uzyskać lepsze wyniki z twoich wysiłków.

Jeśli wcześniej nie korzystałeś z tej reguły, ten artykuł może być jedną z najważniejszych rzeczy, które kiedykolwiek przeczytałeś.

Jak zasada 80/20 może zmienić twoje życie

Zasada 80/20 wynikała z obserwacji Vilfredo Pareto.

Odkrył, że kiedy wykreślono częstotliwość działania, 20% działań zaowocowało 80% łącznych wyników.

image07

Widział, że dotyczy to prawie każdej części życia, w tym biznesu.

Powyższy wykres wyraźnie podkreśla trzy największe problemy, jakie może mieć firma.

Czy nie byłoby sensu poświęcić swój wysiłek na te trzy i nie martwić się o naprawdę małe problemy?

Oczywiście, że tak.

Zasada 80/20 dotyczy nie tylko konkretnych problemów, ale także dotyczy wysiłku (działalność).

image02

To naprawdę proste:

20% Twojego wysiłku daje 80% rezultatów. Oznacza to również, że 80% twojego wysiłku daje tylko 20% twoich wyników.

Jeśli nie jest to w 100% Jasne, jak to pomoże ci jako marketer teraz, nie martw się..

W tym poście omówię kilka konkretnych sytuacji, które sprawią, że zastosowanie zasady Pareto w marketingu będzie krystalicznie jasne.

1. Znajdź kanał marketingowy, który działa dla Ciebie i podwoić

Istnieją tysiące kanałów marketingowych.

Najprawdopodobniej skupiasz się na 5-10 z nich (może więcej, jeśli masz duży zespół).

Prawda jest taka, że prawdopodobnie używasz za dużo kanały marketingowe.

Stosując zasadę 80/20 do sytuacji, możemy powiedzieć, że około 20% kanałów marketingowych wytwarza 80% wyników marketingowych (prawdopodobna sprzedaż).

Identyfikacja najskuteczniejszych kanałów marketingowych: Nie chcę, żebyś po prostu uwierzył mi na słowo; chcę, żebyś zastosował zasadę Pareto do swojego marketingu.

To nie jest trudne i przeprowadzę Cię przez ten proces.

Zacznij od zidentyfikowania wszystkich kanałów marketingowych, z których regularnie korzystasz.

Zapisz je w arkuszu kalkulacyjnym w kolumnie.

Następnie zacznij od ustalenia, ile czasu spędziłeś na każdym kanale. Okres czasu nie ma znaczenia, o ile wiesz, ile wyprodukowałeś w tym czasie.

Na przykład możesz powiedzieć, że spędziłeś 20 godzin na tworzeniu pięciu postów na blogu w zeszłym miesiącu. Dopóki śledzisz wyniki z tych konkretnych postów, otrzymasz dokładną ocenę.

Następnie przypisz wartość do swojego czasu, ponieważ na pewno nie jest wolny.

Na koniec dodaj kolumnę z dodatkowymi pieniędzmi wydanymi na tworzenie lub promowanie treści.

Kiedy skończysz, Twój stół powinien wyglądać mniej więcej tak (hipotetyczny przykład):

image13

Następnie dodaj te koszty (twój czas plus wydane pieniądze) w nowej kolumnie.

Następnie utwórz nową kolumnę obok tej kolumny i zapisz liczbę sprzedaży dokonanych z każdego kanału w określonym śledzonym okresie czasu.

Oto nasz zaktualizowany Wykres:

image04

Prawie skończyliśmy, zostały jeszcze tylko dwie kolumny.

W następnej kolumnie, musimy wziąć pod uwagę fakt, że włożyliśmy inną ilość czasu do każdego kanału.

Ta kolumna będzie dla zysku osiągniętego dla każdego kanału podzielony przez czas spędzony na nim.

Na przykład zysk z reklamy na Facebooku w powyższym przykładzie wynosi $3,000 – $1,000 = $2,000.

Podzielenie tego przez 5 godzin daje 500 dolarów zysku na godzinę.

Zrób to dla wszystkich kanałów. Teraz, gdy wszyscy używają tej samej jednostki miary, możemy je dodać, aby uzyskać sumę (bez znaczenia innego niż w ostatnim kroku).

image09

Wreszcie, musimy obliczyć, ile z tej sumy kont każdego kanału marketingowego.

W ostatniej kolumnie podziel liczbę „zysk na godzinę” przez liczbę „całkowita sprzedaż” i pomnóż ją przez 100, aby uzyskać procent.

Oto pełna karta.

image06

Jeśli chcesz stworzyć własny wykres Pareto, jest to dość łatwe do zrobienia.

Skopiuj kolumnę kanału wraz z końcowym procentem całkowitej kolumny obok siebie w innym miejscu w arkuszu.

Następnie posortuj procenty od wysokiego do niskiego.

Na koniec dodaj kolumnę dla ” sumarycznej sumy.”Pierwsza wartość jest po prostu taka sama jak procent całkowitej wartości. Stąd po prostu dodaj poprzednią skumulowaną sumę do „procentu całkowitej” wartości dla bieżącego kanału.

Oto jak to wygląda:

image05

Czy widzisz, że łączna suma dla reklam na Facebooku wynosi 43,15 + 27,25?

Na koniec narysujmy kanały na podstawie łącznej sumy. Można by zrobić go bardziej wytwornym, ale powinien wyglądać mniej więcej tak (dodałem dodatkową czerwoną kreskę na 80%):

image14

Wykres pokazuje, że około 80% sprzedaży pochodzi z trzech kanałów marketingowych.

Można to również zobaczyć po prostu patrząc na liczby wcześniej, ale jeśli próbujesz uzasadnić niektóre rzeczy w tym artykule do szefa, wykres Pareto zawsze wygląda ładnie.

Trzy z ośmiu kanałów to nie dokładnie 20% Twojego wejścia, ale jest blisko. Prawdopodobnie nie osiągniesz idealnego stosunku 80/20, ale zobaczysz, że mniejszość kanałów wytwarza większość twoich wyników.

Ważne jest, abyś zrozumiał ten proces, ponieważ będziemy go powtarzać w tym poście(Nie będę wtedy wchodził w aż tak wiele szczegółów).

Jak skorzystać z zasady 80/20 w tej sytuacji: Dlaczego to wszystko zrobiliśmy?

Dla Zabawy? Niezupełnie.

Pozwól, że zadam ci pytanie:

Co by się stało, gdybyś po prostu zatrzymany korzystanie z tych kanałów marketingowych, które wyprodukowały mniej niż 20% ogólnych wyników, ale zajęło około 80% twojego czasu?

Cóż, logiczne byłoby stwierdzenie, że Twoja sprzedaż (lub jakikolwiek inny wskaźnik, którego używasz) spadnie o około 20%.

Poważna kwota, ale nie niszczycielska.

Ale stanie się jeszcze jedna rzecz: uwolnisz około 80% swojego czasu!

Widzisz, do czego zmierzam? Z całym tym wolnym czasem możesz przekierować go do kanałów marketingowych, które produkują najwięcej za swoją złotówkę.

W naszym hipotetycznym przykładzie moglibyśmy poświęcić więcej czasu na:

  • partnerzy
  • Reklama na Facebooku
  • blogowanie

Uwaga o skali: Przekonasz się, że niektóre kanały skalują się lepiej niż inne.

Na przykład czas związany z” afiliantami ” jest naprawdę poświęcony na zarządzanie nimi i wysyłanie im zasobów od czasu do czasu. Nie możesz poświęcać więcej czasu na robienie tego, ponieważ Wyniki się nie zmienią.

Ty może poświęć jednak więcej czasu na rekrutację partnerów. To może, ale nie musi, przynieść dobry zwrot, więc musisz to przetestować.

Ale niektóre kanały skalują się naprawdę dobrze, np. kanały reklamowe.

Istnieje bardzo niewiele powodów, poza wyczerpaniem całej grupy docelowej, dlaczego nie mogłeś poświęcić więcej czasu na tworzenie i prowadzenie kampanii na Facebooku. Sprzedaż może nie skalować się idealnie, ale dostaniesz większość wyników.

W moim przykładzie było w sumie 151 godzin.

Ograniczając te kanały o niskiej wydajności, możemy zwolnić 112 Twoich godzin (74% czasu spędzonego).

Gdybyśmy spędzili te 112 godzin na reklamie, nawet uzyskując 50% wyników, nasze ogólne zyski byłyby wzrost z $15,700 do $30,300.

To niesamowita różnica.

Najprawdopodobniej będziesz w stanie uzyskać więcej niż 50% wyników z dodatkowej reklamy, ponieważ dobrze się skaluje. Możesz również spędzić trochę tego czasu wypróbowując inne kanały reklamowe.

Blogowanie znajduje się w środku tych dwóch innych kanałów, jeśli chodzi o skalowanie. Tak, możesz utworzyć więcej postów i uzyskać więcej wyników, ale istnieje limit.

Jeśli produkujesz tak dużo treści, że nawet zagorzali fani nie nadążają za tobą, nie zobaczysz dużej korzyści.

Z dowolnego kanału, chcesz dowiedzieć się, czy spędzanie dodatkowego czasu na nim jest skuteczne. Zainwestuj swój nowo odzyskany wolny czas w kanały, które dają najwięcej wyników.

Studium przypadku miliona użytkowników: Zasada 80/20 nie jest nowa i istnieje wiele studiów przypadków, które dowodzą jej pomyślnego zastosowania.

Jednym z moich ulubionych przykładów jest strategia marketingowa Noah Kagan, kiedy kierował marketingiem w Mint.

Miał jedno skupienie: zdobądź więcej użytkowników.

A kiedy przeanalizował swoje wyniki, odkrył, że e-mail marketing był najlepszym sposobem na pozyskanie nowych użytkowników.

Cały jego wysiłek skupiał się na dostawaniu kolejnych e-maili.

Używał głównie reklam i wysyłania gości, aby to osiągnąć, ponieważ stwierdził, że są to zdecydowanie najskuteczniejsze kanały pozyskiwania subskrybentów.

Jak mu poszło?

Cóż, po roku Mint zdruzgotał swój początkowy cel, jakim było pozyskanie 100 000 użytkowników, gdy firma zgromadziła ponad 1 000 000 użytkowników.

image15

2. Nie wszyscy klienci są równi – Znajdź swoich najlepszych (i najgorszych)

Założę się, że zauważyłeś, że niektórzy z Twoich klientów są świetni, a niektórzy okropni.

Ale możesz nie wiedzieć, jak wykorzystać te informacje w produktywny sposób.

Tu pojawia się zasada 80/20.

Jeśli chodzi o klientów, można zastosować zasadę Pareto na dwa sposoby.

Sposób #1-20% klientów dysk 80% przychodów: Zakładając, że masz rozwiniętą linię produktów, przekonasz się, że 20% twoich klientów odpowiada za 80% Twoich przychodów.

Są to klienci, którzy kupują luzem, kupują tony różnych produktów lub po prostu kupują konsekwentnie, raz po raz.

Są również łatwe do znalezienia.

Możesz zrobić kolejny Wykres, tak jak wcześniej.

W tym wykresie należy uwzględnić pięć parametrów (po jednej kolumnie dla każdego):

  1. Lista wszystkich Twoich klientów.
  2. Ile zarobili.
  3. Jak długo są klientami (mogą to być miesiące lub lata).
  4. Dochód podzielony przez ten okres, abyś mógł go uczciwie porównać. Dodaj to, aby uzyskać sumę.
  5. Procent całkowitych przychodów (w tym okresie), które każdy klient wyprodukował (Podziel swój dochód miesięcznie przez sumę, np. 100 / 2790 x 100).

Jako przykład zestawiłem hipotetyczną tabelę:

image12

Prawdopodobnie będziesz miał więcej niż 10 klientów, co powinno sprawić, że twoje numery będą działać jeszcze lepiej.

W moim przykładzie 30% klientów wyprodukowało 75% przychodów.

Co możemy zrobić z tymi informacjami?

To jest naprawdę miejsce, gdzie zaczyna się zabawa, i trzeba być przygotowanym, aby włożyć trochę pracy.

Twoim zadaniem jest teraz badanie klientów i dowiedzieć się, w jaki sposób Twoi najlepsi klienci różnią się od innych klientów.

Czego należy szukać? Niektóre rzeczy na początek mogą być:

  • powód zakupu (np. użytek osobisty, impreza rodzinna, impreza firmowa itp.)
  • wielkość działalności (jeśli sprzedaż B2B)
  • dane demograficzne (np. wiek, Lokalizacja, poziom dochodów, płeć itp.)
  • źródło polecania (tj. w jaki sposób po raz pierwszy usłyszeli o Twojej firmie?)

Przekonasz się, że twój przeciętny klient jest bardzo różni się od innych klientów na kilka ważnych sposobów.

Na przykład, może się okazać, że wszyscy twoi najlepsi klienci to firmy, które zamawiają regularnie w dużych ilościach.

Wiesz, co musisz teraz zrobić z tymi informacjami?

W przeciwieństwie do poprzednich przykładów, nie musisz upuszczać tych 80% klientów o niskich przychodach.

Jednak nie chcesz tracić czasu, próbując zdobyć ich więcej.

Zamiast tego, teraz, gdy znasz kluczowe aspekty swoich najlepszych klientów, Znajdź więcej takich.

Musisz zmienić strategię marketingową i sprzedażową, aby ścigać nowych klientów, którzy będą produkować duży zyski dla Twoich przychodów. To takie proste.

Sposób #2-20% klientów produkuje 80% skarg: Skargi są trudną częścią biznesu, ponieważ mogą oznaczać kilka różnych rzeczy:

  1. Klient nie jest dobry – niektórzy ludzie uwielbiają narzekać bez względu na wszystko. Marnują one czas i zasoby obsługi klienta.
  2. Jest problem – reklamacje często dają również możliwość ulepszenia produktu i marketingu.

Co chcesz zrobić, to uzyskać listę wszystkich skarg klientów, a także kto je złożył.

Usuń te, które stanowią rzeczywisty problem z produktem, który należy naprawić. Chcesz usłyszeć te skargi.

Następnie zostają Ci skargi, które pochodzą od wybrednych klientów.

Poświęć chwilę, aby sprawdzić, czy ci klienci należą do najlepszych 20%, które właśnie zidentyfikowałeś powyżej. Jeśli tak, prawdopodobnie są warte zachodu, więc usuń je z tej listy.

Z tej pozostałej listy powinieneś zauważyć, że około 80% skarg pochodzi od zaledwie 20% twoich klientów.

Jeśli wydajesz poważne zasoby obsługi klienta na tych klientów o niskiej wartości, nie warto.

Nie tylko zabija Twoje marże zysku, ale jest to także strumień konsekwentnych bólów głowy, z którymi musisz sobie poradzić.

Jeśli to w ogóle możliwe, upuść tych 20% klientów, którzy nie mają nic lepszego do roboty niż znalezienie problemów, w których nie istnieją.

Brzmi to surowo, ale Twoja praca stanie się przez to o wiele przyjemniejsza i łatwiejsza.

Pieniądze, które zaoszczędzisz, nie mając do czynienia z tymi problemami, zwykle pokrywają niewielką utratę dochodów od tych skarżących.

Prawdopodobnie zauważysz również, że najwięksi skarżący pochodzą od najmniejszych nabywców, co dotyczy prawie każdej firmy.

3. Jak skrócić czas tworzenia treści za pomocą reguły 80/20

W życiu marketera mniej rzeczy zajmuje tyle czasu, co tworzenie treści.

Jeśli możesz to zlecić Na Zewnątrz, to pomoże, ale będzie cię to dużo kosztować.

Większość marketerów nie zdaje sobie sprawy z tego, że tworzą o wiele więcej treści, niż potrzebują.

Dowiemy się, czy jesteś jednym z tych marketerów, używając zasady 80/20. Słyszałeś o nim?

Czy możesz zgadnąć, jak to się odnosi do twojej produkcji treści?

Oto moje ujęcie:

20% Twoich postów wygeneruje 80% Twojego ruchu lub subskrybentów poczty e-mail.

Podejście, które chcemy tu przyjąć, jest dokładnie takie samo, jak to, które właśnie pokazałem w poprzedniej sekcji.

Studiując te najlepsze 20% postów, możemy odkryć, co jest w nich, że generuje większy ruch niż wszystkie inne.

Stosowanie zasady 80/20: Jest to bardzo łatwy obszar do zastosowania reguły, ponieważ prawdopodobnie masz wszystkie dane przygotowane dla Ciebie już w Google Analytics.

Przejdź do „zachowanie > zawartość witryny > wszystkie strony” w Google Analytics, aby zobaczyć wszystkie swoje posty wraz z liczbą wyświetleń stron, które miały.

image01

Wybrałbym okres 6-12 miesięcy.

Wyeksportuj dane do arkusza kalkulacyjnego i uzyskaj całkowity ruch, sumując wszystkie odsłony stron.

Na koniec utwórz kolejną kolumnę, w której możesz obliczyć procent całkowitego ruchu na każdej stronie.

Zgodnie z oczekiwaniami niewielka część twoich stron wygeneruje większość ruchu.

Teraz czas na analizę: Sama wiedza, które strony generują największy ruch, nie pomaga. Musisz to przeanalizować.

Aby to zrobić, utwórz kolumnę dla każdej z następujących cech treści i wypełnij je dla wszystkie Twoich postów:

  • temat – Zapisz kategorię, do której należy każdy post
  • długość – jak długa jest Twoja treść (liczba słów)? 
  • forma treści – czy jest to wpis na blogu, infografika, wideo itp.?
  • rodzaj zawartości – czy jest to samouczek, opinia, artykuł z pytaniami i pytaniami itp.?

Porównaj wszystkie najlepsze artykuły z dolnymi, aby zauważyć trendy.

Idealnie, zobaczysz, że niektóre tematy zwykle tworzą najlepsze artykuły. A może naprawdę długa treść daje więcej wyświetleń, lub filmów … i tak dalej.

Gdy poznasz powód, dla którego niektóre posty są bardziej narażone na dobre działanie, przestań stosować taktyki, które znajdziesz w dolnej części 80% treści.

Jednocześnie Zmień strategię produkcji treści, aby produkować więcej z treści, które znajdziesz w top 20%.

Jeśli naprawdę masz trudności z wyprodukowaniem wystarczającej ilości treści, rozważ powrót do produkcji. Skupiając się na bardziej skutecznych rodzajach treści, zwiększysz swój ruch znacznie szybciej niż wcześniej.

4. Promocja treści to 80%, jeśli chodzi o treść

Zastosowanie reguły 80/20 jest nieco inne.

Ponieważ nie musisz robić żadnych własnych analiz, po prostu powiem ci odpowiedzi.

Co Ty może analizuje zarówno czas tworzenia treści, jak i czas promocji treści i porównuje je pod względem wyników (ruch, subskrybenci wiadomości e-mail lub cokolwiek mierzysz).

To, co można znaleźć, to to, że jeśli nie masz już dużego czytelnika, praca Promocyjna przynosi realne rezultaty.

Im więcej czasu poświęcisz na promocję, tym lepsze będą Twoje wyniki.

W tym sensie zamierzamy zastosuj zasadę 80/20 wstecz: Twoim celem powinno być wykorzystanie około 80% czasu na promocję treści i 20% na tworzenie treści.

Tak więc, jeśli obecnie spędzasz 5 godzin na tworzeniu postu, wydaj około 20 promując go.

Jeśli pójdziesz na całość i stworzysz przewodnik, który zajmie ci 20 godzin, wydaj około 80 promując go.

Kiedy mówię marketerom, aby to zrobili, większość odpowiada z: „Jak mam coś tak długo promować? Skończą mi się rzeczy do roboty.”

Może to wymagać nauczenia się nowych taktyk promocyjnych lub nurkowania głębiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Wielu marketerów znajduje kilkaset kontaktów e-mail, do których można wysłać swoje treści. Spróbuj znaleźć tysiące. Na początku nie jest to łatwe, ale im więcej ćwiczysz,tym lepiej.

To samo dotyczy wszystkich taktyk promocyjnych: twórz więcej reklam, publikuj więcej na forach i grupach i tak dalej.

5. Przestań marnować czas na przestarzałe taktyki promocyjne

Czas wyjaśnić coś z poprzedniej sekcji.

To, że powinieneś poświęcić więcej czasu na promocję treści (Nawet jeśli oznacza to ograniczenie tworzenia treści), nie oznacza, że powinieneś tracić ten czas.

Oznacza to, że powinieneś poświęcić ten czas na taktyki promocyjne, które przynoszą najlepsze wyniki dla Twojego czasu.

Zastosowanie reguły 80/20 daje coś w rodzaju:

20% twoich działań promocyjnych przyniesie 80% twoich wyników.

W takim przypadku wyniki mogą być ruch, subskrybenci, sprzedaż lub linki zwrotne.

Czas na śledzenie i analizę: Proces ten jest podobny do innych przykładów, które przyjrzeliśmy się do tej pory, więc nie będę wchodzić w aż tak szczegółowe.

Tym razem będziesz potrzebował następujących 5 kolumn w tabeli:

  • działania promocyjne – co zrobiłeś, aby promować swoje treści
  • czas spędzony – ile godzin spędziłeś robiąc to
  • ruch w wyniku – może to być inny wskaźnik, taki jak linki zwrotne lub subskrybenci
  • ruch na godzinę – ruch w poprzedniej kolumnie podzielony przez czas spędzony; dodać sumę na dole
  • procent wyniku – podziel wartość ruchu na godzinę przez całkowitą wartość dla każdej aktywności(np.

Oto kilka całkowicie hipotetycznych wyników:

image00

Wyniki są dość jasne.

Jeśli chodzi o produktywność (wyniki za spędzony czas), zasięg poczty e-mail i subskrybenci wysyłający wiadomości e-mail generują prawie wszystkie wyniki.

Zajmują one 5,5 z 11,5 wszystkich godzin, ale dają 88% wyników.

Co teraz? Zastanówmy się nad Twoimi opcjami.

Proponuję zacząć od ograniczenia tych słabych wyników. W tym przykładzie zaoszczędzisz 5.5 z 11.5 godzin i stracisz tylko 12% ruchu.

Jak widzieliśmy wcześniej, jeśli chodzi o kanały marketingowe, nie wszystkie taktyki promocyjne są skalowalne.

Nie możesz tracić dodatkowego czasu na wysyłanie wiadomości e-mail do subskrybentów.

Ale możesz spędzić ten dodatkowy czas, próbując zdobyć więcej subskrybentów.

Lub możesz poświęcić ten czas na taktykę, która zrób skalę.

Zasięg poczty e-mail skaluje się niezwykle dobrze, jeśli chcesz przekopać się przez kilka pierwszych stron wyników Google i uzyskać kreatywność.

Rozważ naszą przykładową sytuację, jeśli zainwestowaliśmy te 5.5 godziny w zasięg poczty e-mail. Całkowity ruch wzrośnie o 40% Z 2500 do 3500.

To duży wzrost, jeśli weźmiesz pod uwagę, że poświęcasz tyle samo czasu na promocję, co wcześniej.

Na dodatek pamiętajcie, że w poprzedniej sekcji poleciłem wam poświęcić więcej czasu na promocję.

Coraz ważniejsze staje się stosowanie skutecznych taktyk promocyjnych, gdy spędzasz na nich więcej czasu.

Dokonanie tych dwóch kluczowych zmian (poświęcenie więcej czasu i skupienie się na najskuteczniejszym 20%) będzie miało ogromny wpływ na wyniki twojego content marketingu.

6. Zasada Pareto dotyczy także poszczególnych kanałów marketingowych

Wreszcie, zasada Pareto może być stosowana do poszczególnych kanałów, w szczególności SEO.

Przejdź do Google Analytics, przejdź do ” Akwizycja > cały ruch > kanały „i kliknij link” organic search”, który się pojawi.

Na koniec kliknij” landing page ” jako swój główny wymiar.

Zobaczysz listę swoich postów, uporządkowanych według natężenia ruchu w wyszukiwarce, który otrzymali. Zmień okres czasu na co najmniej 4-6 miesięcy.

Po analizie zobaczymy, że:

80% Twojego Ruchu w wyszukiwaniu pochodzi z 20% twoich treści.

Wyeksportuj te wyniki z Google Analytics do arkusza kalkulacyjnego, a następnie dodaj kolumny dla procentów i skumulowany procent do niego:

image03

Aby uzyskać wartość procentową, podziel liczbę wizyt na stronie przez całkowitą liczbę wizyt ogółem.

Następnie Oblicz skumulowany procent, tak jak wcześniej. Upewnij się, że lista jest posortowana według większości ruchu do najmniejszego ruchu, a następnie dodaj procent do poprzedniej skumulowanej wartości procentowej (na przykład: na poniższym wykresie– 35.647% = 16.404% + 19.243%).

image11

Te najlepsze 20% postów to te, na których musisz się skupić.

Są to strony, które nie tylko mają największą władzę wyszukiwania, ale wyraźnie zawierają już rzeczy, których ludzie szukają.

Sensowne jest zatem skupienie się na poprawie autorytetu wyszukiwania tych stron.

Prawdopodobnie plasują się w czołowej dziesiątce dla różnych terminów. O wiele łatwiej jest przenieść te wyniki do pierwszej trójki, niż zacząć od treści, która plasuje się na stronie 2+ dla większości terminów.

Kolejne kroki: Jeśli chcesz wiedzieć, które słowa kluczowe te strony dobrze oceniają (ale nie top 3), możesz udać się do Google Webmasters Tools/Search Console (lub GA, jeśli masz zintegrowany GWT).

Przejdź do opcji” Szukaj ruchu ” w lewym menu, a następnie do podwariantu zapytania. Na koniec kliknij przycisk radiowy „strony” na ekranie, który się pojawi:

image10

Oto jak wygląda przycisk strony:

image08

Następnie możesz kliknąć na każdej stronie i zobaczyć, jakie słowa kluczowe zajmuje.

Na koniec dostosuj wysiłki związane z budowaniem linków, aby skupić się tylko na tych najlepszych stronach. Wystarczy zmiana ostrości przyniesie znaczne zyski w ruchu wyszukiwania w stosunkowo krótkim czasie.

Wniosek

Jako marketer zawsze będziesz mieć wrażenie, że masz więcej pracy do zrobienia.

Zamiast się wypalać, szukaj sposobów na bardziej wydajne działanie.

Zasada 80/20 jest jednym z tych sposobów. Pokazałem ci sześć różnych zastosowań zasady, którą możesz wykorzystać do poprawy marketingu i ewentualnie biznesu jako całości.

Jeśli faktycznie stosuje się niektóre z nich, będzie można uzyskać takie same wyniki w połowie czasu.

A teraz wiesz, jak wykorzystać dodatkowy czas, aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki.

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące zasady 80/20 lub masz doświadczenie w stosowaniu jej w swoim życiu lub biznesie, zostaw swoje przemyślenia w komentarzu poniżej-chętnie się odezwę.

Total
0
Shares
Related Posts