Czasami ludzie słyszą marketing online i ich zdrowy rozsądek leci przez okno. Zaczynają myśleć, że nie będzie żadnej pracy( będzie), nie będzie żadnych wydatków (dużo niższe niż standardowa Reklama offline, ale nie zero), a klienci i klienci zostaną magicznie przetransportowani do Twojej firmy przez latające małpy internetowe (to by rządziło, ale niestety nie).
“Nie idź na skróty, one trwają zbyt długo.”To jest coś, co mówię co najmniej raz w tygodniu, czy to do kolegi lub jednego z naszych genialnych członków autorytetu.
Po raz pierwszy powiedziałem to w kontekście inteligentnej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, gdzie sztuczki, gry i wygłupy pewnego stylu SEO są systematycznie zabijane przez Google — pozostawiając właścicielom witryn zacząć od zera.
Ale to nie jedyny aspekt Twoich działań marketingowych online, na które musisz uważać. Oto kilka skrótów, które spowolnią Cię tylko na dłuższą metę.
#1: idąc z” szybkich ” rozwiązań zamiast self-hosted WordPress
Ja to zrobiłem. Kiedy zaczynałem blog dawno temu, poszedłem z pewną platformą, która rymuje się z pasiastym tatą.
Dlaczego? Ponieważ spojrzałem na konfigurację self-hosted WordPress i były kroki, których nie zrozumiałem. Wydawało się to trudne. Wydawało się, że to zajmie więcej niż 3 minuty, które zajęło mi utworzenie Konta w paski taty.
Na domiar złego, zamiast używać własnej nazwy domeny, ustawiłem ją jako SoniaSimoneIsMakingAMistake.StripedDad.com.
Zaoszczędziłem godzinę lub dwie … a kiedy w końcu opamiętałem się i przeniosłem na własną domenę, straciłem wszystkie moje linki i komentarze z pierwszych dni tego bloga.
Nie śmiertelne. Ale też nie optymalne. Było dużo dodatkowej pracy, promocji treści i networkingu, które musiałem zrobić, aby naprawić ten błąd.
To był skrót, który trwał zbyt długo.
#2: myślenie, że Facebook jest ważnym programem content marketingowym
Nie czepiam się Facebooka (tym razem), to po prostu najbardziej widoczne miejsce, w którym ludzie popełniają dziś ten błąd.
Korzystanie z Facebooka, czy jakiejkolwiek platformy społecznościowej, którą lubisz, jest doskonale dodawanie do twojej strategii content marketingowej.
Problem pojawia się, gdy myślisz, że to Twój cały strategia content marketingowa.
Nieważne, że założysz i utrzymasz własną stronę … jak łatwo umieścić swoją tożsamość biznesową na Facebooku! Lub Google+! Lub Pinterest lub Medium lub LinkedIn … masz pomysł.
I to is łatwiej. Dopóki platforma nie zmieni zasad, wyciąga Twoje konto spod ciebie, a twój program content marketingowy idzie z nim.
Co się stanie. Bo zawsze się zdarza … czy Platforma to Geocities czy MySpace czy Tumblr.
Perony przychodzą i odchodzą. Twoja nazwa domeny-i wysokiej jakości Strona, którą na niej zbudujesz — żyje.
(Zakładając, że będziesz pamiętał o przedłużeniu. Poważnie, nie zapomnij tego zrobić.)
#3: kupowanie całego ruchu z jednego źródła
Szczęśliwy świat startupów technologicznych wspieranych przez venture capital. Tyle pieniędzy! Tyle krzeseł Aeron! Tyle zabawy!
Dopóki pojedyncze źródło ruchu, którego używałeś, aby pokazać wzrost, nie wyschnie, z jednego z milionów możliwych powodów. A Twój wirusowy sukces z dnia na dzień staje się chorą i zmęczoną porażką z dnia na dzień.
Firmom wspieranym przez VC można wybaczyć głupie rzeczy (w tym są dobrzy, prawda?). Ale wiele rozsądniejszych firm również popełnia ten błąd. Wynika to z myślenia o ruchu (i potencjalnych klientach i perspektywach) jako kranie, które można włączać i wyłączać, zamiast wyniku wiarygodności, którą musisz zarabiaj.
Nie pozwól, aby jedna firma była źródłem całego Twojego ruchu, czy to platforma społecznościowa, taka jak Facebook, czy też 800-funtowy goryl pay-per-click, taki jak AdWords.
I ta sprawa z SEO
Nie powinieneś też polegać na wyszukiwaniu całego ruchu. Inteligentna organiczna strategia SEO (bez głupich skrótów) będzie Zwykle pogoda burze Google, ale nie chcesz postawić na to swój biznes.
(Poza tym Google zawsze wydaje się kochać strony, które w ogóle ich nie potrzebują. Bo Google to wredna licealistka.)
Zrób to zamiast tego:
- Kultywuj reputację za dbanie o klientów i doskonałą pracę.
- Zbuduj solidne centrum treści, które pokaże, jak dobrze znasz swoje rzeczy.
- Dotrzyj do kilku dobrze dobranych kanałów społecznościowych.
- Pojawiaj się.
- Bądź niesamowity.
Pamiętaj, co twój nauczyciel w czwartej klasie próbował ci powiedzieć. Jeśli nie masz czasu, aby zrobić to dobrze, nie masz czasu, aby zrobić to ponownie.