W samą porę na pierwszą aktualizację do sekcji kopii wirusowych Copyblogger, debata na temat trafności komunikatów prasowych wybucha. Rzućmy okiem, dobrze?
Tom Forenski z Silicon Valley Watcher posts umiera! Informacja prasowa! Giń! Giń! Giń!, i charakteryzuje komunikat prasowy w ten sposób:
Komunikaty prasowe są prawie bezużyteczne. Zazwyczaj zaczynają się od ogromnej ilości top-spin, zawierają frazy pat-on-the-back i bezsensowne cytaty. Często będą one zawierać cytaty z C-level menedżerów chwaląc ich zorientowanie na klienta. Często zawierają pochwały od analityków (którzy prawie zawsze są opłacani lub mają relacje z klientem.) I tak dalej…
Nie, Tom, to jest crappy informacja prasowa. Chociaż współczuję ci, bo jestem pewien, że wiele widziałeś w swoich czasach reportażu.
Steve Rubel mówi, że wszystko jest informacją prasową, tytułem, który prawie podsumowuje jego stanowisko-mówi, że wszystko, co blogujesz, jest w rzeczywistości informacją prasową. Chociaż zgadzam się z sentymentem Steve’ a, nie zgadzam się z jego semantyką.
Wszystko, co blogujemy może kwalifikować się jako public relations, ale nie wszystko co blogujemy jest informacja prasowa. Jest tam różnica, która jest dość ważna, jak zobaczymy.
Wreszcie, Kevin Dugan z strategicznego Public Relations przyczynia się:
To treść, Nie format, to jest problem.
Bingo! Mamy zwycięzcę.
Oto umowa, informacje prasowe nie są martwe, ale sposób, w jaki są najlepiej używane, zmienił się całkowicie i na lepsze. Informacja prasowa jest okazją do opowiedzenia Wielkiej historia o Twojej firmie, produkcie lub blogu. Co więcej, możesz mieć tę historię dystrybuowane w potężny sposób, który pozwala łączyć się bezpośrednio z potencjalnymi czytelnikami, klientami i klientami.
A jeśli to również skutkuje nagłośnieniem mainstreamu lub nowych mediów? Rock on.
Kluczem jest tu różnica między public relations a reklamą. Public relations oznacza, że masz publiczne na relate z nim rozmawiasz. Kazania do chóru to jest inny sposób myślenia o tym, i myślę, że analogia dotyczy nawet kontroli szkód, ponieważ chór jest dość zdenerwowany, gdy kaznodzieja znika z płytą zbiorczą (zobacz Enron, Tyco, WorldCom itp.)
W tym sensie blogowanie jest i powinno być nowym PR-nie ma co do tego wątpliwości.
Reklama to coś, co pomaga Ci nawiązać kontakt z ludźmi, którzy jeszcze o Tobie nie wiedzą, lub z tymi, którzy mogli o Tobie słyszeć, ale wciąż są na ogrodzeniu. Pojawiające się środowisko mediów społecznościowych pozwala łączyć się z tymi ludźmi na wiele sposobów poza mainstreamowymi mediami.
Posiadanie świetnego produktu lub usługi, która sprawia, że ludzie mówią, jest kluczem. W blogosferze bierzesz najpotężniejszy kanał marketingowy w historii (word-of-mouth) i dodajesz zasięg i szybkość komunikacji cyfrowej. Rezultatem jest word-of-mouth na sterydach.
Ale kiedy dopiero zaczynasz, musisz przedstawić wystarczająco dużo ludzi do tego, co masz do zaoferowania, zanim wirusowe word-of-mouth może zacząć. Nowoczesna informacja prasowa może zdecydowanie w tym pomóc.
Oto twoja pierwsza aktualizacja kopii wirusowej — Jak korzystać z Nowoczesnej informacji prasowej. Dowiesz się, dlaczego informacja prasowa jest nadal niezwykle cenna dla promocji, a także otrzymasz kolejny darmowy plik PDF do pobrania, tym razem od Davida Meermana Scotta z Web Ink Now. Ponadto, jeśli nie dodałeś jeszcze do zakładki głównej strony kopii wirusowej, możesz to zrobić, ponieważ czeka na Ciebie więcej fajnych rzeczy.
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!