Jak chronić najważniejszy atut Twojej firmy (nie, to nie Twoja strona)

Mówimy dużo o własnej hostowanej stronie internetowej jako fundamencie aktywów biznesowych. Posiadasz go, kontrolujesz go, a z czasem, jeśli się nim zajmiesz, staje się on coraz bardziej wartościowy.

Twoja lista e-mail oparta na uprawnieniach jest również zasobem. Nie kontrolujesz go w takim samym stopniu, jak twoja strona internetowa, ale nadal jest to coś, co budujesz w czasie, co staje się coraz bardziej wartościowe.

Ale jest coś ważniejszego niż Twoja strona lub lista. W rzeczywistości, to jest to, co daje im wartość. To jest powód, dla którego jesteś w biznesie.

To nie jest twoja świetna treść. (To jest ścieżka, nie cel). To nie jest twój wspaniały produkt ani cenna usługa.

Twoim największym atutem biznesowym jest publiczność … ludzi, którym chcesz służyć w swoim biznesie.

Jeśli jesteś restauracją, to głodujący tłum pojawia się w porze lunchu głodny tego, co masz do zaoferowania.

A jeśli prowadzisz biznes online, to ludzie pojawiają się, aby przeczytać Twoje treści, udostępnić je w mediach społecznościowych i ostatecznie stać się lojalnymi klientami.

Twoja publiczność nie musi być ogromna. Ale muszą dbać o to, co robisz.

Tak długo, jak twoje relacje z tymi odbiorcami są zdrowe, Twoja firma może się rozwijać.

Oto kilka przemyśleń na temat pielęgnowania tego związku i uczynienia go tak zdrowym i solidnym, jak to tylko możliwe.

1. Publiczność jest na pierwszym miejscu … zawsze

Jeśli szalony meteor zjadający witrynę uderzył i straciłeś swoją witrynę, możesz ją odbudować, nawet jeśli straciłeś wszystkie treści.

(Uwaga: kopie zapasowe są bardzo, bardzo ważne, więc traktuj je poważnie. Utrata wszystkich treści nie jest wcale zabawna.)

Jeśli Twoja lista e-mail została w jakiś sposób zjedzona przez Gremliny, możesz ją odbudować.

Możesz je odbudować. jeśli masz solidne relacje z publicznością. To nie byłoby piękne i nie byłoby zabawne, ale mógłbyś to zrobić. Twoja reputacja i twoja dobra wola pozwoliłyby Ci przetrwać … ponieważ twoja publiczność aktywnie chcesz do usłyszenia od ciebie ponownie.

Kiedy uznasz, że Twoi odbiorcy są twoim niezastąpionym atutem, zaczniesz podejmować lepsze decyzje. Nie będziesz kuszony, aby promować zły produkt lub uderzać brzydkimi, nieistotnymi reklamami w swojej witrynie, ponieważ będziesz wiedział, że te rzeczy nie są warte wyłączania odbiorców.

2. Użyj zawartości, aby uzyskać wartość skalowaną

Termin zawartość może wygrać niebieską wstążkę za nadużywane Buzzword 2012, ale to nie znaczy, że sama treść jest modą. Solidna treść ma zawsze to był najmądrzejszy sposób na zbudowanie lojalnej publiczności.

Treści o wysokiej wartości pozwalają robić fajne rzeczy dla odbiorców bez zabijania się. I pozwala Twoim odbiorcom rosnąć. Tworzenie postów na blogu, podcastów lub ebooków dla czytelników 100,000 nie jest więcej pracą niż dla czytelników 10.

Możesz zwiększyć widownię poprzez:

  1. Robienie z siebie dupy,
  2. Publikowanie obleśnych stron-Obsessive schlock, czy
  3. Tworzenie cennych treści, które gromadzą się z czasem w zasobie, który pomaga spotkać odbiorców ich Gole.

Cała trójka przyciągnie tłum. Ale # 3 jest jedynym, wokół którego można zbudować zdrowy biznes.

3. Wiedz z kim rozmawiasz

Jeśli zdefiniujesz swoją publiczność jako “kogoś z pulsem” (słyszałem to więcej niż raz), nigdy nie będziesz w stanie skutecznie komunikować się z nikim.

Dowiedz się dokładnie, z kim chcesz porozmawiać-z którymi zwykle będą ludzie, którzy mogą stać się Twoimi absolutnie najlepszymi klientami. Dowiedz się, czym się martwią, czego potrzebują, czego chcą, co ich złości.

A jak się będzie krytykować (to internet, będzie zawsze bądź krytykiem), możesz zadać sobie pytanie, czy ci ludzie należą do twojej publiczności … lub czy są to głosy, które możesz bezpiecznie zignorować.

4. Zastanów się dokładnie, z czego chcesz być znany

Jeśli jesteś znany jako sprytny manipulator, Twoi odbiorcy będą wahać się, aby ci pomóc, zawsze zastanawiając się, czy nimi manipulujesz.

Jeśli jesteś znany jako krzyżowiec przeciwko marketingowi, twoja publiczność zbuntuje się, gdy tylko spróbujesz im coś sprzedać.

Jeśli jesteś znany jako szukający uwagi głośny, Twoi widzowie będą mieli wątpliwości co do Twoich kompetencji i wiarygodności.

Bardzo łatwo jest zwrócić uwagę na negatywne zachowania. Ale bardzo trudno jest zdobyć zaufanie w ten sposób, a firmy są zbudowane na zaufaniu.

5. Powiedz prawdę

Twoi odbiorcy muszą być w stanie Ci zaufać. Więc bądź godny zaufania.

Pokaż się, skup się, nie kłam.

6. Słuchaj więcej niż mówisz

Twoja publiczność nie jest tam, aby sumiennie słuchać wszystkich Twoich błyskotliwych pontyfikatów, a następnie stąpać po koszyku, gdy tylko złożysz ofertę.

Jeśli nie słuchasz swoich odbiorców, tracisz co najmniej połowę korzyści z mając publiczność. W rzeczywistości Brian Clark mówi, że jednym z oznak zbudowania minimalnej realnej publiczności jest to, że zaczynają one wywoływać świetne pomysły biznesowe.

7. Pamiętaj, że jesteś w biznesie

Biznes nie istnieje po to, by budować publiczność. Istnieje, aby zaspokoić potrzeby i pragnienia klientów.

Więc pielęgnuj swoją publiczność, tak. Szanuj ich inteligencję. Uszanuj czas, który Ci dają.

Pamiętaj jednak, że częścią tego, w jaki sposób obsługujesz odbiorców, są produkty i usługi, które oferujesz. Jeśli traktujesz swoich odbiorców uczciwie, nie musisz się bać sprzedawać.

A Ty?

Jaka jest twoja publiczność? Jak myślisz, jak cię widzą?

Dajcie nam znać w komentarzach.

Total
0
Shares
Related Posts

Jak pisać z ufnością

Pisanie brzmi dość łatwo, prawda? Wystarczy wcisnąć kilka słów na stronę, sprawdzić pisownię, sprawdzić sens, zadanie wykonane. Bułka…