To był szok, że Performancing nagle zamknął wczoraj swoją sieć reklamową. Ponieważ często rozmawiam z Chrisem Garrettem i Nickiem Wilsonem o różnych rzeczach, wiem, że wystąpiły poważne problemy z kosztami, szczególnie związane z utrzymaniem ogromnych kosztów serwera, które spowodowała bezpłatna usługa Metrics. Rozładowywanie metryk po prostu musiało się zdarzyć, ale spodziewałem się, że program partnerski będzie kontynuowany, nawet po rezygnacji Nicka.
Myślę, że ludzie są zaskoczeni, że tak głośna firma może zawieść. W końcu zrobili wszystko dobrze-dziesiątki cennych treści, Performancing dla edytora blogów Firefox, który zaowocował niezliczoną ilością linków zwrotnych i innych niezwykłych bezpłatnych usług.
Należy jednak zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
- Większość nowych firm upada. To nie jest pukanie do kogokolwiek związanego z performansem, że wszystko nie poszło zgodnie z planem. Myśleli, że są wielcy i poszli na to, ale częściej rzeczy po prostu nie układają się.
- W przeciwieństwie do większości firm Web 2.0, Performancing faktycznie miał model biznesowy, który nie polegał na ewentualnym przejęciu przez Yahoo. Pomimo tego, nadal były robione przez tyranię za darmo. “Darmowy” może być strasznie kosztowny dla firmy dostarczającej go, jeśli prognozy przychodów nie idą w parze.
Kiedy zacząłem Copyblogger rok temu, to dlatego, że zobaczyłem, że tworzenie atrakcyjnych treści dla mediów społecznościowych było ogromną szansą, że istniejące firmy może służyć do przejścia od nieskutecznej reklamy. Koncepcja zapewnienia zasobów tym ludziom wydawała mi się wtedy mądrym biznesem i nadal tak jest. Fakt, że zajmuję się konwersją, a także uwagą, świadczy o zintegrowanym podejściu do marketingu, które zawsze działało dla mnie dobrze.
Sprawa Web 2.0 była trochę żartobliwa. Zawsze oczekiwałem, że Michael Arrington zrobi dwa posty na temat zdecydowanej większości firm z branży Tech Crunch-jeden na debiut, a drugi na upadek.
Uwaga, ruch, linki, subskrybenci, rankingi wyszukiwarek … wszystko to ma kluczowe znaczenie dla skutecznej strategii marketingowej online. Ale to wszystko na nic, jeśli nie skończysz z dochodowym biznesem, gdy opadnie kurz.
Przy opracowywaniu internetowych strategii promocyjnych nacisk powinien nie bądź na największym ruchu plusk. Chodzi o zdobycie prawo rodzaj ruchu, linki władz, subskrybenci i wyniki wyszukiwania, które ostatecznie zamienią się w gotówkę.
Zanim uruchomisz kampanię link attraction, zadaj sobie kilka pytań:
- Czy ten chwyt reklamowy dobrze wpłynie na mój biznes?
- Czy przyjęcie tej kontrowersyjnej postawy przynosi mi coś innego niż rozgłos?
- Czy ta “lista Top 10” ma jakąkolwiek wartość po zakończeniu wykopu?
- Czy stworzenie tego widżetu przyniesie mi klientów, czy po prostu wysokie koszty rozwoju i bezsensowny ruch?
Każdy marketing-czy to online, Czy off-który występuje w próżni jest zwykle stratą czasu i pieniędzy. Upewnij się, że Twoja promocja jest zgodna z konwersją.