Jak Facebook atakuje Google (i zabija SEO)

W ten weekend, moja teściowa poprosiła mnie o wejście w życie przestępcze.

Nie w prawdziwym świecie – oczywiście-chciałaby, żeby ojciec jej wnuków pozostał bez więzienia. Nie, zamiast tego zaprosiła mnie do gry w Mafię, która jest tak popularna na Facebooku.

Nie interesuje mnie gra, grzecznie odmówiłem. Ale kiedy moja teściowa, która właśnie dołączyła do Facebooka, staje się częścią trendu online, jest to pewny znak, że osiąga masę krytyczną w całej populacji.

Facebook szybko staje się nieruchomym obiektem, który niebawem będzie uderzać w głowę z nieodpartą siłą Google.

Siła W Przytłaczającej Liczbie

Facebook twierdzi, że jego baza abonentów Powyżej 35 roku życia podwoiła się między lutym a kwietniem 2009 roku – zaledwie sześćdziesiąt dni. Facebooka, ale oznacza to, że twoja teściowa jest prawdopodobnie na Facebooku, tak jak mój, a jedna z nich prawdopodobnie zamówi mafijne uderzenie na drugiej.

Rosnąca publiczność oznacza ruch na każdej stronie, która otrzymuje link na Facebooku. Ile korków? Facebooka niż Google – ponad 7 milionów odsłon tylko z Facebooka.analitycy Hitwise twierdzą, że znany bloger plotkarski Perez Hilton otrzymuje teraz więcej ruchu z Facebooka niż z Google. Jeśli ten trend wzrośnie, to obecna mądrość o ruchu w sieci zostanie włączona na ucho.

Jak Facebook zabija SEO

Tradycyjny marketing w wyszukiwarkach ma na celu zwrócenie uwagi osób poszukujących konkretnych terminów w Google, Yahoo lub innych wyszukiwarkach. I to będzie nadal przydatne przez długi czas.

Ale facebook facebook tworzy rosnący segment sieci, który jest całkowicie niewidoczny dla wyszukiwarek-z których większość blokuje Facebook – i może być widoczny tylko przez zalogowanych użytkowników Facebooka. Facebook staje się coraz większy i utrzymuje więcej użytkowników w swoim ogrodzonym ogrodzie, twoja strona internetowa będzie musiała pojawić się w kanałach i wyszukiwaniach Facebooka lub przegapisz ważne źródło ruchu w sieci.

Jaki jest najlepszy sposób na utrzymanie linków przed użytkownikami Facebooka? Coraz ważniejsza strategia linkbaita.

Jak Linkbait zyskuje nam przychylność naszych nowych władców Facebooka

Stali czytelnicy tej i pokrewnych witryn są już zaznajomieni ze strategią linkbait, która jest następująca: twórz treści, do których będzie linkować wiele zewnętrznych źródeł, ponieważ są zabawne, kontrowersyjne, interesujące lub w inny sposób przekonujące.

Innymi słowy, Generuj świetne treści.

Teraz, gdy już opublikujesz atrakcyjne treści – lub najlepiej, nawet zanim to zrobisz – powinieneś mieć jakiś sposób na wstrzyknięcie tej treści do sfery Facebooka. Być może zbudowałeś już dużą sieć dla siebie lub swojej witryny. Być może masz widżet na swojej stronie, który pozwala czytelnikom publikować Twój link bezpośrednio na Facebooku. A może po prostu poprosić kilku znajomych, aby opublikować linki na własną rękę, i nadzieję, że to się stamtąd. Twoja taktyka może ewoluować z czasem, ale najważniejsze jest to, że musisz napisać coś, do czego ludzie chcą się połączyć – istotę strategii linkbait.

The Hits Just Keep on Coming (we Hope)

Więc … ponieważ linkbait staje się ważniejszy dla Facebooka (i, nie oszukujmy się, Twitter też), co to oznacza dla przyszłych trendów ruchu?

Facebooka, a także linki spoza Facebooka.oznacza to, że bardziej niż kiedykolwiek będziesz musiał nadal generować terminowe, wysokiej jakości, atrakcyjne treści, które przyciągają linki na Facebooku, a także linki spoza Facebooka. A gdy użytkownicy Facebooka wejdą na Twoją stronę, lepiej miej plan, jak je zatrzymać w swojej witrynie i sprawić, by wracali później.

Dlaczego? Po części dlatego, że linki na Facebooku są niewidoczne dla Google-i dlatego nie przyczyniają się do Twojego PageRank. Facebook linki nie mają trwałego bezpośredniego wkładu w SEO witryny, a jak Facebook napędza coraz większy procent ruchu do witryny, oznacza to, że wysokiej jakości treści przyćmią wszystkie inne techniki SEO.

Facebook chce być zabójcą Google… nie pozwól, aby zabił również Twoją stronę! Zacznij planować już dziś, aby przyciągnąć użytkowników Facebooka do swojej witryny i sprawić, by wracali po więcej.

Aktualizacja: Sześć godzin po opublikowaniu tego postu Wired opublikował artykuł, który zawiera obszerne dodatkowe informacje na temat ogromnej ilości danych i linków, które Facebook przechowuje przed Google.

Total
0
Shares
Related Posts