Pomagam firmom tworzyć skuteczne materiały marketingowe od prawie 25 lat i mam każdego rodzaju klientów.
Są klienci, którzy chcą, aby ich strona internetowa była atrakcyjna dla wszystkich — bez względu na to, czy oznacza to, że projekt i treść są tak mdłe, że równie dobrze mogą ich tam nie być.
Są klienci, którzy tak naprawdę nie wiedzą dlaczego ich usługi są dobre, lub tych, którzy nie mają strategii marketingowej poza ” pitch ten produkt.”
Jasne, mogę wziąć ich pieniądze i stworzyć promocję jednego produktu, mdłą kampanię jednorazową, lub pomóc im uruchomić jedną reklamę, która ich zdaniem odwróci wszystko. Ale to mnie spala w środku.
Bo wiem, że nawet przy ograniczonym budżecie mogą stworzyć skuteczne kampania marketingowa.
Więc oto jest: zanim rzucisz pieniądze na projektanta, aby rozpocząć projekt, zadaj sobie te pytania:
1. Czy ja wiem, Z kim próbuję się skontaktować?
Jak mówił w zeszłym tygodniu program radiowy Copyblogger, to jest miejsce, w którym każdy wysiłek marketingowy musi się rozpocząć.
Komu konkretnie chcesz sprzedać?
Wiem, wiem. Chcesz sprzedać do wszyscy. Ale zatrzymaj się na chwilę i pomyśl: kto naprawdę potrzebuje twojej usługi? Kto nie może żyć bez Twojego produktu?
Na nim musisz skupić swoją komunikację. Głodnych, domagających się kupców, którzy musi masz to, co oferujesz. Jeśli przyprowadzisz kilka osób spoza tej grupy, świetnie-ale celuj w tych, którzy mieć aby mieć Twoją ofertę.
Gdy pomyślisz o tej grupie, napisz:
- Ich przedział wiekowy
- Czy grupa to przede wszystkim mężczyzna czy kobieta
- Ich poziom wykształcenia
- Ich specyficzne położenie geograficzne
- Które z ich typowych problemów Twoje produkty lub usługi mogą pomóc rozwiązać
- Jak wolą kupować
Namaluj dokładny obraz tego, do kogo chcesz dotrzeć. Dopełnij to zdjęcie z jak największą ilością szczegółów.
Te informacje pozwolą ci kształtować treść i projekt marketingowy w sposób, który współgra z konkretnymi osobami, do których chcesz dotrzeć.
2. Czy wiem, gdzie znaleźć mój rynek?
Czy istnieją publikacje lub strony internetowe, które służą rynkowi, na który chcesz dotrzeć? A co z klubami lub stowarzyszeniami, do których mogą należeć?
Zbadaj możliwości osobiste, takie jak konwencje i inne wydarzenia sieciowe, które mogą dać ci sposób dotarcia do grupy, którą kierujesz.
Zawęzić, gdzie lubią spędzać czas w Internecie. Czy często odwiedzają niektóre fora? Czy są na Facebooku czy Twitterze? Czy to tłum LinkedIn?
Dowiedz się, gdzie spędzają czas, a nie będziesz kręcić kołami (ani marnować pieniędzy) umieszczając reklamy i dystrybuując materiały marketingowe we wszystkich niewłaściwych miejscach.
3. Czy mam przyzwoity slogan?
Twój slogan to krótka fraza towarzysząca nazwie Twojej firmy. Istnieją dwa style sloganów, a aby być najbardziej skutecznym, powinieneś wybrać styl, który najlepiej pasuje do nazwy Twojej firmy.
- Jeśli nazwa firmy nie określa, co robisz, Twój slogan powinien.
- Jeśli nazwa Twojej firmy jasno określa, co robisz, Twój slogan może do tego dodać, potencjalnie mniej konkretny i bardziej intrygujący.
Spójrzmy na dwa przykłady:
Powiedz, że Twoja firma nazywa się ” QuickDoc Emergency Medicine.”Nazwa tej firmy mówi, co robią: to jest miejsce, do którego idziemy, gdy mamy nagły wypadek medyczny, który nie wymaga szpitalnej poczekalni.
Slogan dla Medycyny Ratunkowej Quick Doc może być: “robimy to lepiej. Szybko.”
Teraz wyobraź sobie, że Twoja firma nazywa się ” Smith Company.”Jeśli używasz”, sprawimy, że będzie lepiej. Szybko.”z tą nazwą firmy nie podajesz nam wystarczająco dużo informacji. Nie mamy pojęcia, co robisz, ani dlaczego powinniśmy być zainteresowani.
Więc jeśli nazwa Twojej firmy mówi wszystko, nie krępuj się być kreatywnym ze swoim sloganem. Ale jeśli nazwa Twojej firmy jest bardziej kreatywna (pomyśl: Google), użyj specjalnego, zorientowanego na korzyści sloganu, aby komunikować to, co robisz.
4. Czy mam atrakcyjną ofertę?
Na łamach tego bloga napisano wiele o tworzeniu atrakcyjnych ofert. Oto główne punkty:
- Rozwiąż prawdziwy problem (innymi słowy, problem, na którym zależy Twoim kupującym, a nie taki, na którym nie).
- Zaspokoić podstawową potrzebę. Są to: zarabiać lub oszczędzać pieniądze; czuć się częścią większej grupy; oszczędzać czas i wysiłek; wspierać swoich bliskich; zaimponować innym; budować bezpieczeństwo; lub czerpać więcej przyjemności z życia.
- Overdeliver na wartości, którą zapewniasz za cenę.
- Zrób solidną gwarancję, że stawia swój umysł perspektywa na łatwość.
- Włącz wezwanie do działania, które wyraźnie komunikuje, co chcesz, aby odbiorca zrobił dalej.
Stworzenie nieodpartej oferty jest sercem każdego elementu marketingowego. Nawet jeśli po prostu udostępniasz informacje, upewnij się, że są one prezentowane tak, aby rozwiązywać problemy, zaspokajać potrzeby i dostarczać wartość.
5. Czy wypozycjonowałem ofertę pod względem korzyści wraz z funkcjami?
Funkcje są tym, co Twoja usługa tworzy lub twój produkt czy. Odnoszą się one do namacalnych aspektów produktu, takich jak kolor, rozmiar i akcesoria. Jeśli oferujesz usługę, mogą one odnosić się do takich rzeczy, jak dostępność, opcje dostawy i poziom usług.
Korzyści odnoszą się do tych wartości niematerialne twoje oferty produktów lub usług, które poprawiają życie Twojego klienta. Łączą one twój produkt lub usługę z emocjami, które wywołuje, gdy klienci kupują od ciebie.
Niektórzy ludzie uważają, że funkcje są złe lub niewłaściwe. Nie są. funkcje są ważne: specyfikacje, kolory i informacje o dostawie wszystko pomóc perspektywa podjąć decyzję o zakupie.
Ale same nie działają zbyt dobrze. Sparuj funkcje z korzyściami, aby podłączyć się do części mózgu potencjalnego klienta, który motywuje ich do działania. Ludzie kupują, aby mogli doświadczyć emocjonalnych i logicznych korzyści, które obiecałeś.
6. Czy mam system, który prowadzi do sprzedaży?
Poszczególne elementy marketingowe powinny być uważane za tylko jedną część większego systemu sprzedaży, który doprowadzi potencjalnych klientów do punktu stania się klientami.
Zanim porozmawiasz z projektantem o tworzeniu następnego elementu marketingowego (lub sam go złożysz), upewnij się, że masz plan na miejscu, abyś wiedział, jak wszystkie elementy pasują do siebie, aby pomóc klientowi w podróży od potencjalnego klienta do płatnego klienta.
Możesz ustawić go jak lejek marketingowy, w którym perspektywa przechodzi od darmowej oferty do produktu w niskiej cenie i kontynuuje do ofert w wyższej cenie.
Możesz też podzielić swój rynek docelowy na grupy, które będą zainteresowane jedną usługą nad drugą i planują zaspokoić wszystkie ich zróżnicowane potrzeby.
Tak czy inaczej, miej system na miejscu. Prowadź potencjalnych klientów z jednej areny marketingowej do drugiej-na przykład z biuletynu e-mailowego na swoją stronę internetową i stronę na Facebooku. Utkaj sieć przydatnych treści, które utrzymają ich zaangażowanie bez względu na to, gdzie wchodzą w interakcję z Twoją firmą. I użyj swojego systemu, aby pomóc im w podróży do lojalnego, płatnego klienta.
Myśl, planuj, a następnie twórz
Łatwo się pomylić z marketingiem: jeśli nie jesteś ostrożny, możesz wyrzucić dużo pieniędzy na nieskuteczne rozwiązania.
Ale trochę planowania wstępnego może zrobić różnicę. Cofnij się, aby zobaczyć, jak twoje wysiłki pasują do siebie i upewnij się, że starannie tworzysz swoje treści.
Następnie, niezależnie od tego, czy zrobisz to sam, czy zatrudnisz projektanta, będziesz wydawać pieniądze na działania projektowe i marketingowe, które przyniosą wyniki.
O czym myślisz, zanim zaczniesz pracować nad nowym artykułem marketingowym? Coś dodać? Posłuchajmy tego w komentarzach.
O autorze: Pamela Wilson pomaga małym firmom rozwijać się dzięki świetnemu projektowi i marketingowi.