Znasz tę historię?
Skorpion musi przekroczyć rzekę. Prosi sympatycznie wyglądającą żabę, aby go poprowadziła.
“Myślisz, że jestem głupi?”pyta żaba. “Jesteś skorpionem. Ukąsisz mnie i zabijesz.”
– Nie, Nie będę-mówi skorpion. “To byłoby całkowicie sprzeczne z moim interesem. Jeśli cię ukąszę, wpadnę do rzeki i utonę.”
Żaba widzi w tym sens i zgadza się nieść skorpiona przez rzekę. W połowie drogi skorpion go użądla.
“Dlaczego to zrobiłeś?”pyta umierająca żaba.
– Jestem skorpionem-odpowiada Tonący skorpion. “Taka jest moja natura.”
Kogo chcesz zabrać przez rzekę?
Ta bolesna historia ilustruje coś, co wszyscy widzieliśmy, ale czasami zapominamy.
Połóż się z psami, a dostaniesz pcheł. Rób interesy ze skorpionami, a Cię ukąszą.
Z jakiegoś powodu do niedawna większość praktycznych informacji na temat tego, jak odnieść sukces w biznesie online, pochodzi od skorpionów.
Ludzi, którzy widzą potencjalnych klientów jako zdobycz, na którą można polować. Ludzi, którzy uczą nieetycznych skrótów. Ludzie, którzy głoszą gry i systemy, a nie wartości i relacje.
Niektóre Skorpiony mają ciekawe rzeczy do powiedzenia. Niektóre z nich są nawet genialne. A wiele z nich może nauczyć cię dobrych technik.
Ale to skorpiony. I nie chcesz być zdany na ich łaskę, gdy jesteś w połowie rzeki.
Wszystko się zmienia . . . szybki
Zauważyłeś? Coś fascynującego dzieje się w świecie marketingu internetowego.
Może to powszechne przyjęcie mediów społecznościowych zrobiło różnicę. Kiedy każdy może Facebook, Twitter i blog, nagle bardzo trudno jest Skorpionom udawać dobrych facetów. Ujawniają się skróty. Światło włącza się, aby pokazać małe (i duże) oszustwa.
Druga strona jest taka, że teraz łatwiej niż kiedykolwiek znaleźć świetne rzeczy. Jeśli jesteś wspaniały, ludzie zaczynają o Tobie mówić. Word of mouth staje się ” słowem kliknięcia.”A ci dobrzy zaczynają jako pierwsi.
Copyblogger od początku był kimś wyjątkowym. Brian nauczył swoich czytelników, jak łączyć marketing bezpośredni (narzędzie, które było zbyt dobre, aby pozostawić Skorpionom) z treściami i mediami społecznościowymi, aby zapewnić niesamowitą wartość potencjalnym klientom.
I na pewno byli inni. Chris Brogan poświęca się publiczności przez 11 lat, aby stworzyć swój “nocny sukces”, zbudowany na uczciwości i połączeniu. Darren Rowse, nieoficjalny najładniejszy człowiek w blogosferze, niestrudzenie pokazuje się, aby tworzyć wartość dla swoich czytelników oraz pomóż im stać się “probloggerami” we własnym zakresie.
Szeregi zaczęły puchnąć. Mieliśmy szczęście, że wielu z nich pisało dla nas w ciągu ostatniego roku lub dwóch. Naomi Dunford. Dave Navarro. Chris Garrett. Johnny B. Truant. Laura Roeder. James Chartrand.
Są to ludzie, którzy nie decydują się na bycie (lub spędzanie czasu z) skorpionami. Ludzie, którzy wrócili do oferowania prawdziwych rozwiązań, rozwijania fantastycznych relacji z klientami i budowania wokół tego solidnych firm.
Nadchodzi trzecie plemię
Prawie rok temu ten “nowy” (właściwie stary) sposób prowadzenia interesów zaczął być znany jako trzecie plemię. Skorpiony nam się nie przydały, ale nie chcieliśmy być żabą bez pojęcia. Chcieliśmy dobrze żyć oraz bądźcie porządnymi ludźmi. I odrzucaliśmy (ok, będę szczery, wyśmiewaliśmy) każdego, kto próbował nam powiedzieć, że nie możemy.
Wiedzieliśmy lepiej. Robiliśmy to. I to działało – marketing trzeciego plemienia jest skuteczny.
Brian i ja od razu zobaczyliśmy, że to skrzyżowanie jest przyszłością Copybloggera. I, w rzeczywistości, że to była przyszłość dla najmądrzejszych przedsiębiorców internetowych-tych, którzy chcieli zbudować najciekawsze, najbardziej dochodowe firmy.
Więc przez ostatnie kilka miesięcy, Brian I ja, razem z kilkoma sprytnymi spiskowcami, tworzyliśmy coś dla ciebie. Miejsce dla trzeciego plemienia. Dzielić się pomysłami i inspiracjami. Edukacja w zakresie technik marketingowych i biznesowych-skutecznych technik, które szanują naszych odbiorców i chronią nasze relacje. By rosnąć dalej i szybciej niż ktokolwiek z nas mógłby sam.
Jeśli jesteś już subskrybentem bezpłatnego newslettera Copyblogger, marketingu internetowego dla inteligentnych ludzi, możesz się zrelaksować. Poznasz wszystkie szczegóły w ciągu najbliższych kilku dni.
Jeśli nie, możesz to naprawić teraz. Nasi czytelnicy newslettera jako pierwsi dowiedzą się o nowym projekcie i będą mieli szansę skorzystać z Śmieszne słodka oferta.
Jeśli jesteś ciekawy (lub szczerze, jeśli chcesz po prostu skorzystać z bezpłatnego kursu 20-lekcyjnego na temat tego, co robią inteligentni marketerzy Internetowi w 2010 roku), Kliknij tutaj, aby zapisać się do newslettera. Jest za darmo, ma dobre rzeczy, i to tam będziesz mógł dowiedzieć się wszystkiego o nowym projekcie Third Tribe.
O autorze: Sonia Simone jest starszym redaktorem Copyblogger i współzałożycielem Inside The Third Tribe.