16 Wskazówek, Jak Ulepszyć Stronę Cenową

Czy Twoja strona cenowa jest zaprojektowana tak, aby napędzać konwersje?

Są pewne typowe problemy, które widzę cały czas, gdy analizuję te strony docelowe. To trudna sytuacja dla firm.

Z jednej strony chcesz, aby Twoja strona cenowa była pouczająca, przydatna i korzystna dla potencjalnych klientów. Ale jednocześnie chcesz się upewnić, że jest zaprojektowany tak, aby ludzie wydawali jak najwięcej pieniędzy.

Zbyt często widzę strony cenowe, które znajdują się albo na jednym końcu spektrum, albo na drugim. Musisz znaleźć kompromis.

Spędziłeś dużo czasu ucząc się jak generować większe zyski, koncentrując się na strategii cenowej. Teraz musisz nauczyć się prawidłowo wyświetlać te ceny.

Jakie rodzaje stron cenowych zachęcą odwiedzających stronę do konwersji?

Strony, które są przejrzyste i budują zaufanie, będą ostatecznie najlepszym wyborem. Oto dlaczego.

Jeśli Twoja strona cenowa jest uczciwa i nie ukrywa żadnych informacji przed potencjalnymi klientami, nadal możesz wdrożyć taktyki, które zachęcają ludzi do wydawania większych pieniędzy.

W rzeczywistości, 73% konsumentów są gotowi zapłacić więcej za produkty i usługi, które obiecują pełną przejrzystość. Co więcej, 39% konsumentów deklaruje chęć zmiany marki w celu zapewnienia przejrzystości.

Zarówno ty, jak i klient skorzystacie z wiarygodnych i przejrzystych stron cenowych.

Ci z Was, którzy potrzebują pomocy zwiększenie konwersji na platformach ecommerce dowiesz się, jak tworzyć dochodowe strony cenowe, czytając ten przewodnik.

Oto wskazówki 16 dotyczące poprawy strony cenowej.

1. Tworzenie tabeli porównawczej

Najlepszym sposobem na pokazanie klientom ich opcji jest wyświetlenie tabeli porównawczej.

Ułatwia to im podjęcie decyzji bez konieczności przechodzenia do różnych stron lub zbytniego przewijania. Idealnie, tabela porównawcza może być wyświetlana na jednym ekranie.

Oto przykład jak Netflix wykorzystuje tę strategię na swojej stronie cenowej:

netflix

Jak widać, jest to niezwykle prosty, ale skuteczny projekt.

Netflix oferuje trzy różne subskrypcje:

  • podstawowe
  • standard
  • premium

Pierwsza linia tabeli pokazuje cenę. To oczywiste i przejrzyste, ile każda opcja będzie kosztować. Nie ma tu niespodzianek ani tajemnic.

Następnie wymienia siedem funkcji. Tabela porównawcza pokazuje, czy każdy punkt cenowy ma wymienioną funkcję.

Jest to idealny rozmiar dla tabeli porównawczej.

Według badania nad pamięcią krótkotrwałą, mózg może przechowywać tylko około siedmiu przedmiotów na raz. Większość dorosłych ma zdolność do przechowywania od pięciu do dziewięciu informacji w banku pamięci krótkotrwałej.

Jeśli tabela porównawcza ma 30 linii, musisz ją znacznie zmniejszyć.

To po prostu zbyt wiele dla ludzi do przetworzenia, a będziesz miał trudności z uzyskaniem konwersji.

Dodatkowo, jeśli będą musieli ciągle przewijać, aby zobaczyć informacje, będzie im trudno śledzić, która opcja jest dla nich najbardziej atrakcyjna.

Jeśli nie wiesz, jak skrócić tabelę porównawczą, oto, co polecam. Uwzględniaj tylko pozycje, które są różne dla każdego punktu cenowego.

Na przykład, jeśli wszystkie opcje są dostarczane z 30-dniowym bezpłatnym okresem próbnym, nie dodawaj tego do swojego stołu. Zamiast tego znajdź inne miejsce na stronie cenowej, aby zaprezentować tę funkcję.

2. Zaprezentuj swoją propozycję wartości

Aby Twoja firma odniosła sukces, musisz stwórz wysoce efektywną propozycję wartości.

Twoja propozycja wartości wyjaśni, w jaki sposób Twoja marka, produkty lub usługi przyniosą korzyści Twoim klientom. Podkreśl, co sprawia, że Twoja firma jest lepsza od konkurencji.

Oto spojrzenie na to, jak Stały Kontakt wyświetla te korzyści na stronie cenowej:

constant contact

Platforma oferuje 60-dniowy bezpłatny okres próbny.

Nic tak nie mówi o zaufaniu i przejrzystości jak oferta dwóch darmowych miesięcy. Daje to klientom szansę na poznanie oprogramowania bez konieczności płacenia za nic. To pokazuje, że ta firma stoi za swoim produktem.

Stały kontakt daje również swoim klientom możliwość anulowania w dowolnym momencie. Nie zobowiązuje nikogo do długoterminowych kontraktów i nie pobiera opłat za anulowanie.

Oprócz 60-dniowego okresu próbnego, Constant Contact zwróci klientom 100% ich płatności, jeśli anulują w ciągu 30 dni od rejestracji.

Firma gwarantuje satysfakcję.

W trakcie przewijania tej strony w dół znajdziesz opcje cenowe. Ale odwiedzający stronę jest już przygotowany do konwersji po przejrzeniu oferty wartości firmy.

Jeśli twojej propozycji wartości nie ma na stronie cenowej, musisz ją natychmiast tam umieścić.

Pomoże Ci to zbudować zaufanie klientów i zwiększyć ich szanse na konwersję.

3. Zaznacz górną opcję

Powiedz swoim klientom, co kupić.

Istnieje kilka różnych sposobów podejścia do tego.

Jeśli spojrzysz na powyższą tabelę porównawczą Netflix, zobaczysz wyróżniony najlepszy wybór. Usługa premium była czerwona, podczas gdy Pozostałe opcje były szare. Czerwony kolor wyskakuje u klienta bardziej niż szary.

Dodatkowo abonament premium był najdroższy. Oczywiście chcesz, aby Twoi klienci wydawali jak najwięcej pieniędzy.

Wiem, co niektórzy z was myślą. Czy ta strategia buduje zaufanie?

Tak. Twoja najdroższa opcja prawdopodobnie nadal będzie najbardziej korzystna dla Twoich klientów.

Kontynuując przykład Netflix, wydawanie większości pieniędzy daje ludziom opcję ultra HD i możliwość przesyłania strumieniowego filmów na czterech urządzeniach jednocześnie. Te funkcje nie są dostępne w przypadku innych subskrypcji.

Spójrzmy na inny przykład. GoDaddy wyróżnił swoją najlepszą opcję, odnosząc się do niej jako najlepszej wartości:

godaddy

Oczywiście, każdy chce się targować.

Jak widać, wybór najlepszej wartości jest również najdroższy. Ale znowu daje to swoim klientom najwięcej kasy.

Ale twoja najlepsza opcja nie zawsze musi być najdroższa.

Świetnym sposobem na przekonwertowanie klientów jest umieszczenie najlepszej opcji obok wyboru, który jest znacznie droższy. To sprawi, że będzie wyglądać jeszcze bardziej atrakcyjne.

Możesz również zachęcić konsumentów do wybrania określonej opcji, mówiąc im, że jest to Twój bestseller lub najpopularniejszy wybór.

Wdrożenie tej strategii pomaga stworzyć dowód społeczny, który omówię bardziej szczegółowo wkrótce.

4. Zachęcaj ludzi do wydawania większych pieniędzy

Twoja najlepsza opcja prawdopodobnie nie będzie najtańsza.

Ale nadal możesz zachęcić swoich klientów do wydawania.

Oto przykład z Lakmus strona z cenami, która ilustruje mój punkt:

litmus

Jak widać, ta tabela porównawcza pokazuje klientom, co nie jest zawarte w każdym planie.

Przekazuje ten Komunikat, wymieniając te cechy w jasnoszarym kolorze z linią przechodzącą przez tekst.

Lakmus jest tu całkowicie przejrzysty. Teraz klienci nie będą oczekiwać tych funkcji w konkretnym planie, ponieważ wyraźnie pokazano, że niektóre opcje nie są uwzględnione w wyborze.

Jeśli ludzie chcą pewnych funkcji, będą zachęcani do wydawania większych pieniędzy.

Przyjrzyj się bliżej tej stronie cenowej. Lakmus wyróżnił również jego górną opcję, nazywając ją wyborem najlepszej wartości.

Pozycjonując go pomiędzy Najtańszą i najdroższą opcją, wybór wartości wydaje się bardziej atrakcyjny.

5. Oferuj bezpłatne wersje próbne na podstawie kosztów

Widziałeś już kilka przykładów bezpłatnych wersji próbnych do tej pory w tym przewodniku.

Netflix oferuje bezpłatny okres próbny dla wszystkich nowych klientów. Constant Contact oferuje również 60-dniowy bezpłatny okres próbny dla nowych klientów.

Dołączenie bezpłatnej wersji próbnej zapewnia zaufanie klientów. Ale jak długo powinien trwać bezpłatny okres próbny?

Podoba mi się pomysł zwiększenia bezpłatnej długości okresu próbnego w oparciu o koszty.

Na przykład, załóżmy, że oferujesz usługę, która kosztuje $10 miesięcznie i inną, która kosztuje $100 miesięcznie. Ustalenie obu tych badań na 14 dni byłoby nieskuteczne.

Aby Klient rozdawał $ 100 miesięcznie, musi być absolutnie pewien, że koszt jest dla nich tego wart. Daj tym ludziom przedłużony proces.

Pandora wykorzystuje tę strategię na swojej stronie cenowej:

pandora

Oferując bezpłatną wersję próbną, Pandora nie zmusza klientów do płacenia za swoje usługi bez wcześniejszego przetestowania ich.

Klienci, którzy zarejestrują się w usłudze miesięcznej $ 4.99, otrzymują pierwsze 30 dni za darmo.

Jeśli ktoś zarejestruje się w usłudze, która jest dwukrotnie droższa, jego okres bezpłatnego odsłuchu również jest dwukrotnie dłuższy.

Rozważ skorzystanie z tej strategii na stronie cenowej.

Możesz nie być początkowo zachwycony oferowaniem bezpłatnych usług, ale na dłuższą metę się to opłaci.

W rzeczywistości, badania pokazują że ogólny współczynnik konwersji dla planów miesięcznych i rocznych wynosi około 60%.

Całkiem nieźle, jeśli O mnie chodzi. Nie wahaj się oferować rozszerzonych prób.

6. Zrozumieć paradoks wyboru

Mniej znaczy więcej. To paradoks wyboru.

Im więcej opcji podasz swoim klientom, tym mniejsze prawdopodobieństwo ich konwersji.

Spójrz na wszystkie przykłady, które pokazałem ci do tej pory. Wszystkie te strony mają trzy opcje do rozważenia przez klientów, z wyjątkiem Lakmusu, który miał cztery.

Jednak ta czwarta opcja ze strony cen Lakmusa była przeznaczona dla przedsiębiorstw, które potrzebują niestandardowych cen. Zasadniczo, większość ludzi miała trzy możliwości wyboru.

Jeśli masz pięć, sześć lub siedem różnych planów dla ludzi do wyboru, to szkodzi współczynnikom konwersji.

Naukowcy przeprowadzili badania na tej koncepcji.

Gdy klienci w sklepie spożywczym mieli możliwość wypróbowania sześciu smaków produktu, Współczynnik konwersji wynosił 30%. Jednak, gdy mieli wybór, aby spróbować 24 smaki tego samego produktu, tylko 3% konwertowane.

Inne badanie wykazało, że zmniejszenie dostępności produktów spowodowało wzrost przychodów o 10%.

Ograniczanie wyborów pomaga również budować zaufanie i przejrzystość. Pokazuje ludziom, że wszystko, co Twoja firma ma do zaoferowania, można znaleźć w kilku różnych opcjach. Nie będą musieli przeszukiwać dziesiątek wyborów, aby znaleźć to, czego szukają.

7. Stwórz dowód społeczny

Projektując stronę cenową, musisz nauczyć się jak skutecznie wykorzystać dowód społeczny do zwiększenia konwersji.

Koncepcja dowodu społecznego jest prosta. Jeśli inni ludzie coś robią, to musi być dobrze.

Chcesz, aby Twoi potencjalni klienci tak myśleli.

Zobacz jak Pipedrive tworzy dowód społeczny na dole strony z cenami:

pipedrive

Po zapoznaniu się z opcjami cenowymi Pipedrive użytkownicy będą mogli zobaczyć ten ekran podczas przewijania.

Z tej usługi korzysta ponad 75 000 zespołów sprzedażowych. Pipedrive ma klientów na całym świecie.

Produkt musi być dobry, jeśli używa go więcej niż 75 000 osób, prawda? To idea dowodu społecznego.

Ponadto firma zawiera referencje klientów na swojej stronie cenowej.

Zawiera nazwę, firmę i stanowisko oraz fotografię dla każdego referencje.

Aby uzyskać bardziej dogłębną analizę tego, przejrzyj mój przewodnik na jak prawidłowo zarządzać opiniami klientów, aby zwiększyć wiarygodność marki. Pomoże Ci to zbudować zaufanie klientów.

Jest jeszcze coś do rozważenia. Spójrz na prawy dolny róg tej strony z cenami.

Widzisz tę skrzynkę z wiadomościami? Daje to klientom firmy możliwość komunikowania się za pośrednictwem czatu na żywo. Omówię tę taktykę bardziej szczegółowo.

8. Dodaj funkcję czatu na żywo

Musisz skutecznie komunikować się z klientami.

Jak zobaczyłeś w przykładzie Pipedrive, dodanie funkcji czatu na żywo do strony z cenami pokazuje, że Twoja marka jest dostępna, aby pomóc potencjalnym klientom na żądanie.

Pomoże Ci to zbudować zaufanie i pokazać, jak przejrzyste są twoje ceny.

Jeśli Klient ma jakieś pytania lub potrzebuje wyjaśnień, Twój zespół wsparcia na czacie na żywo może zaoferować rozwiązania.

Spójrzmy na inny przykład. Oto HubSpot strona z cenami:

hubspot

Ma chatbota, który automatycznie wyskakuje.

Uwaga zachęca odwiedzających stronę do napisania wiadomości, jeśli potrzebują pomocy w zrozumieniu którejkolwiek z opcji cenowych.

Oprócz funkcji czatu na żywo, HubSpot zawiera również swój numer telefonu na stronie.

Zwiększa to wiarygodność strony internetowej i poprawia jej obsługę klienta.

Dostępność zarówno czatu na żywo, jak i pomocy telefonicznej spodoba się szerszemu gronu klientów w oparciu o ich preferencje dotyczące komunikacji z obsługą klienta.

9. Uzasadnij swoją cenę

W zależności od firmy, niektórzy z was mogą mieć wysokie ceny za swoje usługi.

Jeśli najdroższą opcją jest tylko $ 5 miesięcznie, może nie trzeba uzasadniać tej ceny. Jeśli jednak pobierasz setki lub tysiące dolarów za swoje produkty lub usługi, konieczne może być pewne uzasadnienie.

Jest to ważne dla firm B2B.

W przeciwieństwie do przeciętnego konsumenta, firmy muszą uzyskać zwrot z inwestycji. Wydawanie pieniędzy na usługi jest dla nich inwestycją.

Co dostaną w zamian? Pokaż im.

Bufor dodano studia przypadków na stronie cenowej, aby uzasadnić wycenę:

buffer

Te studia przypadków wyjaśniają, w jaki sposób inne firmy skorzystały z produktu.

Business Insider osiągnął 1 milion fanów na Facebooku. Na Seattle Times zwiększył ruch o 150%.

Oprócz uzasadniania cen za usługi firmy, strategia ta tworzy również dowód społeczny, o którym wcześniej mówiłem.

10. Zbuduj interaktywne narzędzie do szacowania

Nie dotyczy to wszystkich, ale jest to przydatna strategia dla niektórych marek.

W zależności od modelu cenowego koszt usługi może nie być taki sam dla wszystkich w każdym cyklu rozliczeniowym.

Niektóre firmy opierają swoje ceny na użytkowaniu i innych metrykach. Jednak ta strategia może czasami wydawać się niegodna zaufania, ponieważ ceny nie są ustalone w kamieniu.

Dodanie interaktywnego narzędzia do wyceny na stronie cenowej ułatwia przejrzystość.

Na przykład, MailChimp ma ceny, które wahają się w zależności od liczby abonentów, których mają klienci.

mailchimp

Narzędzie do ustalania cen daje ludziom szansę sprawdzenia, ile zostaną obciążeni, jeśli dodadzą subskrybentów do swoich list mailingowych.

Wraz z aktualizacją liczby subskrybentów ceny planu zmieniają się odpowiednio.

11. Priorytet bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo musi być priorytetem dla Twojej firmy.

Dlaczego?

Badania pokazują, że 69% konsumentów twierdzi, że jest zaniepokojonych swoją prywatnością i bezpieczeństwem. 68% osób nie ufa markom, że odpowiednio chronią swoje dane osobowe.

Ponieważ tak wiele osób martwi się o bezpieczeństwo, Użyj swojej strony cenowej, aby pokazać, w jaki sposób chronisz informacje klientów.

Sprawdź, jak Highrise osiąga to na swojej stronie cenowej:

highrise

Na stronie cenowej znajdują się słowa “bezpieczny i bezpieczny”.

Highrise wykracza poza to, aby wyjaśnić potencjalnym klientom, że priorytetem jest bezpieczeństwo.

Ta strategia pomoże Ci zdobyć zaufanie klientów i ostatecznie zwiększyć szanse na ich konwersję.

12. Dewaluacja pieniędzy w oczach widza

Jedną z sztuczek, których używają właściciele kasyn, jest myśl o mentalnej dewaluacji pieniędzy, aby ludzie wydawali więcej.

Kiedy podchodzisz do stołu, wymieniają pieniądze na żetony.

Dlaczego? Jest kilka powodów. Jednym z nich jest to, że ułatwia dealerom liczyć, ale także oddziela ludzi od wartość ich pieniędzy. Łatwiej jest przegrać dwa żetony niż 2000$.

Wielu ludzi ma długi, i chociaż to wspaniałe, że prowadzisz biznes, musisz sprawić, by ludzie przestali myśleć o swoich rachunkach.

Przeciętny użytkownik, który patrzy na Twoją stronę cenową, może mieć w głębi umysłu zadłużenie karty kredytowej konsumenta.

image13

Może nie prowadzisz kasyna. Jak sprawić, by ludzie przestali myśleć o swoich problemach z długiem, a zamiast tego skupili się na wartość Twojego produktu, niezależnie od ceny?

Podam wam przykład.

Naukowcy Cornell nawiązali niedawno współpracę z Culinary Institute of America, aby zbadać tę koncepcję dewaluacji pieniędzy na menu restauracji. Dwie różne grupy analityczne otrzymały dwa różne menu, jedno ze znakiem dolara obok ceny i jedno bez.

image07

Grupa dająca menu bez znaku dolara wydała więcej pieniędzy. Dlaczego? Bo nie zniechęciła ich wysoka Cena.

Jednym z przykładów, który pokazałem gdzie indziej, jest ta strona cenowa. Widzisz te małe znaki dolara?

image15

To nie pomyłka.

To samo dzieje się tutaj:

image11

Znak dolara służy jako wyzwalacz przypominający o wartości pieniądze. Co oni powinien być myślenie o to wartość Twojego produkt.

Proste usunięcie lub minimalizacja znaku dolara sprawi, że strona cenowa będzie bardziej atrakcyjna, mocniejsza i bardziej psychologicznie silna.

13. Zniżki i członkostwo VIP

Ludzie uwielbiają czuć, że należą do nich. Costco, Sam ‘ s Club i AAA to tylko niektóre z członkostwa, które możesz uzyskać w dzisiejszych czasach, aby poczuć się jak członek klubu country.

Każdy chce być VIP, więc oferowanie bonusów i zniżek członkostwa VIP zachęca klientów do wydawania pieniędzy w Twojej firmie. Zamiast kupować tylko jedną rolkę ręczników papierowych, możesz subskrybować i oszczędzać.

image18

Lub kupić 10 i dostać jeden za darmo.

Te promocje zwiększają kliknięcia, ponieważ, jak wyjaśnia Ian Newby-Clark w Psychology Today,

Jesteśmy istotami społecznymi, które pragną być włączone. Chcemy być częścią grupy i dążyć do wyznaczonych nam celów.

To jak narkotyk: przynależność do czegoś większego niż ty sam daje poczucie celu i sensu naszemu życiu.

Marketing Profs ma świetny artykuł opisujący, w jaki sposób włączenie fanów do społeczności motywuje ich do wspierania marki zarówno jako klientów, jak i ambasadorów. Proponuję rzucić na to okiem, bo to świetna lektura.

Jak podkreślają psychologowie, naszą tożsamość społeczną określają grupy, do których należymy. Dlatego na przykład fani Xbox i PlayStation są tak skłonni do dyskusji o wyższości swojej platformy.

image04

NFL, wraz ze wszystkimi innymi ważnymi organizacjami sportowymi w Ameryce, wykorzystuje tę psychologiczną zasadę na swoją korzyść.

Fani pojawiają się sporting ich zespół kolory i kostiumy maskotki, ponieważ sprawia, że czują się jak one należą.

Seattle Seahawks fans surround a Cleveland Browns fan as she mugs for TV cameras Sunday, Nov. 30, 2003 at Seahawks Stadium in Seattle. (AP Photo/Ted S. Warren)

Powyżej: fani Seattle Seahawks otaczają Kibica Cleveland Browns. niedziela, listopad 30 czerwca 2003 na Seahawks Stadium w Seattle. (Fot. AP / Ted S. Warren)

14. Kolor-koordynuj wszystko

Badania amerykańskiej National Library of Medicine i National Institutes of Health wskazują, że kolory są postrzegane w różny sposób przez różnych ludzi w oparciu o doświadczenia, genetykę, kontekst i inne czynniki.

Mimo to istnieją marki każdego rodzaju, które używają określonych kolorów w swoich logo.

image10

Jeśli jesteś na początkowym etapie budowania firmy, wybierz kolorystykę, która pasuje do emocji, które próbujesz wywołać.

Był czas, kiedy Geocities rządziły w sieci i strony internetowe powszechnie wyglądały tak, jakby były rysowane kredkami. Na szczęście zrobiliśmy postępy, więc podstawowy czarny tekst na białym tle jest uważany za standard dla tekstu (z kilkoma wyjątkami).

Nagłówki i przyciski mogą się jednak znacznie różnić. Amazon używa żółtego koloru przycisku” Dodaj do koszyka ” na swoich stronach cenowych.

image14

Walmart używa czerwono-pomarańczowego.

image02

Best Buy wykorzystuje jasny niebieski i żółty dla różnych opcji.

image17

Cokolwiek wybierzesz, upewnij się, że przemawia do Twojej marki i jest spójny aż do końca, aby uniknąć dezorientacji klientów na kluczowym etapie.

15. Rozmiar ma znaczenie

Rozmiar ma znaczenie podczas projektowania strony cenowej.

Oto prosta prawda. Chcesz, aby ludzie najpierw zobaczyli ważne części, ponieważ to jest to, co musi pozostać przy nich najdłużej.

Pozwól mi wrócić do tej strony cenowej, aby pokazać, co mam na myśli:

image00

Co jest pierwszą rzeczą, na którą patrzysz, gdy widzisz tę stronę?

Prawdopodobnie kolumna Środkowa, koncentrując się na pakiecie “wzrostu” za $ 400 miesięcznie.

Dlaczego? Ponieważ wyskakuje z żywym niebieskim na bardzo jasnoszarym tle.

Plus, to większe niż inni. Rozmiar jest ważny. Jest również centralnie położony.

Wszystko to są kluczowe cechy różnicujące, które psychologicznie podkreślają wagę i wyższość tego planu.

Gdzie dokładnie ma znaczenie rozmiar?

  • Nagłówki
  • Przyciski Call-to-action
  • Pudełka cenowe (jak na zdjęciu powyżej)

Jak wyjaśniono w “Psychology in Action”, większe czcionki sprawiają, że wiadomości szybciej docierają do naszych mózgów, ponieważ nie musimy walczyć, aby je zobaczyć.

Ta ułamkowa różnica czasu i uwagi stawia stronę w logicznym i spójnym, podobnym do Feng Shui, porządku dla przeglądarek.

16. Oferty ograniczone czasowo

Jeśli ktoś uważa, że jego czas działania jest ograniczony, jest bardziej skłonny do podjęcia działań szybko niż opóźnić.

Kilka badań przyjrzało się, jak ograniczone oferty czasowe wpływają na nasze mózgi. Witryny takie jak eBay i Groupon praktycznie zbudowały imperia na tej koncepcji.

Zasadniczo sprowadza się to do podaży i popytu.

Gdy tworzysz niedobór, postrzegana wartość przedmiotu wzrasta. Nazywa się to teorią psychologicznej reaktancji, która wyjaśnia, dlaczego nie chcemy przegapić złotej okazji, gdy się z nią spotkasz.

Prawdopodobnie słyszałeś o strachu przed utratą, lub FOMO, prawda? Ten sam pomysł, inny kąt.

image16

Amazon wykorzystuje tę technikę do świetnego efektu dzięki ciągłym przypomnieniom o zapasach na każdym przedmiocie: “tylko 10 pozostało w magazynie – zamów wkrótce.”

To świetne wezwanie do działania.

image12

Choć wiemy, że jedno z największych centrów logistycznych na świecie z pewnością uzupełni zapasy dosłownie wszystkiego, czy stanie się to wystarczająco szybko? Czy możemy poczekać i czy następnym razem będzie drożej?

Dr Eldar Shafir z Princeton i dr Sendhil Mullainathan z Harvardu zbadali, jak działają umysły ludzi, gdy czują, że czegoś im brakuje. Postrzeganie niedoboru prowadzi ich do popełniania błędów lub złych decyzji finansowych, wydając więcej pieniędzy niż powinni.

Psychologia dzisiejszy autor Shahram Heshmat zauważa,

Niedostatek ukierunkowuje umysł automatycznie i z mocą ku niespełnionym potrzebom.

To również motywuje nas do priorytetyzacji naszych wyborów, np. jesteśmy bardziej oszczędni z pastą do zębów, gdy tubka jest prawie pusta, i spieszymy się z zakupem produktu lub usługi, aby uzyskać ofertę.

Wniosek

Psychologia jest ważna w projektowaniu stron internetowych i marketingu.

Na to, jak ludzie postrzegają markę, ma bezpośredni wpływ wygląd każdej strony docelowej, w tym Strony cen, kasy i potwierdzenia.

Jeśli chcesz zwiększyć współczynniki konwersji na stronie cen, musisz upewnić się, że Twoja strona Promuje zaufanie i przejrzystość.

Zbuduj tabelę porównawczą, która pozwala klientom przeglądać wszystkie swoje opcje na jednym ekranie.

Wykorzystaj swoją propozycję wartości.

Powiedz swoim klientom, co kupić, podkreślając swoją najlepszą opcję. Użyj tej strategii i innych taktyk, aby zachęcić ludzi do wydawania większych pieniędzy.

Zaoferuj bezpłatny okres próbny. Im droższa usługa, tym dłuższy powinien być okres próbny.

Ogranicz opcje na stronie cenowej. Mniej opcji spowoduje wyższe konwersje.

Stwórz dowód społeczny i uzasadnij swoje ceny. Upewnij się, że twoi klienci wiedzą, że ich bezpieczeństwo jest dla ciebie priorytetem.

Jeśli zastosujesz się do wskazówek, które opisałem powyżej, będziesz w stanie zwiększyć konwersje na stronie cenowej i wygenerować większą sprzedaż.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts