To debata, która nigdy się nie kończy…
Czy te długie strony sprzedaży kopii faktycznie działają?
Czy ludzie naprawdę tak dużo czytają w dzisiejszych czasach?
I, co ważniejsze, czy faktycznie kupują od nich?
Odpowiedź:
Nie tylko pracują, często pracują lepiej.
Oczywiście, to tylko wtedy, gdy długa kopia jest właściwą decyzją i wykonana poprawnie.
Oto jak dowiedzieć się, czy długa kopia jest odpowiednia dla Ciebie, i sekret zrobienia tego dobrze.
Kiedy używać długiej kopii
Po pierwsze, nie wszystkie sytuacje wymagają długiej kopii. Oto niektóre z nich:
- Drogie – Gdy Twoja oferta ma wysoką cenę i chcesz, aby zakup odbył się online (w przeciwieństwie do innego kanału sprzedaży), sprzedasz Więcej z długą kopią.
- Informacje – Przy sprzedaży edukacji online lub innej formy produktu informacyjnego, im bardziej korzystna Kopia dostarczasz, tym więcej sprzedajesz.
- Bogate w funkcje – Kiedy to, co sprzedajesz, ma mnóstwo funkcji, będziesz potrzebował dużo kopii, aby wyjaśnić je wszystkie, a także wyraźne korzyści z każdej funkcji.
- Innowacyjny – Jeśli twój produkt robi coś nowego lub zaspokaja pragnienie w zupełnie nowy sposób, musisz dostarczyć ludziom wiele informacji zorientowanych na korzyści.
- Online – Może to wydawać się zbędne, ponieważ mówimy o sprzedaży online w ogóle. Ale ponieważ ludzie nie mogą fizycznie doświadczyć tego, co oferujesz, długa Kopia może być warta przetestowania przy sprzedaży prawie wszystkiego w Internecie.
Jak sprawić, by Twoja długa Kopia działała
Do tej pory skupiliśmy się na wykorzystaniu długiej kopii w stosunku do co sprzedajesz. Ale ważniejszym elementem jest kogo sprzedajesz.
Innymi słowy, sekret dawania ludziom wszystkich informacji, których potrzebują, aby kupić od ciebie, bez obrażania ich wrażliwości, jest taki sam, jak rozróżnienie Megamind na złoczyńcę i super złoczyńcę:
Prezentacja!
Oto, co to oznacza:
- Jeśli jesteś” guru “sprzedaży drogiego internetowego produktu informacyjnego do typów” możliwości biznesowych”, używasz jaskrawych kolorów, wykrzykników i żółtego zakreślacza, ponieważ to właśnie skłoniło tego typu osobę do zakupu ostatniego rozwiązania magic-bullet, które rzekomo nie wymaga czasu, umiejętności ani wysiłku.
- Jeśli jesteś Amazon sprzedaży drogiego i bogatego w funkcje nowego MacBooka Air, idziesz do znacznie więcej szczegółów niż “opis produktu” dla książki w miękkiej oprawie, ale wszystko w znanym i zaufanym środowisku zakupowym, że miliony sklep w codziennie.
- Jeśli sprzedajesz 37signals innowacyjną i miesięcznie rozliczaną usługę internetową Highrise, testujesz i odkrywasz, że long copy działa o 37,5% lepiej — o ile jest prezentowany w pięknie zaprojektowanym i funkcjonalnym stylu, którego oczekują fani 37signals.
Chodzi o kontekst
Długa Kopia działa, ponieważ ludzie chcą tyle informacji zorientowanych na korzyści, ile osobiście potrzebują, aby dokonać zakupu.
Niektórzy nie przeczytają zbyt wiele przed zakupem. Inni przeczytają każde słowo.
Najważniejsze jest, aby prezentacja tych informacji — Twojej kopii i elementów wizualnych strony-była odpowiednia. Musi wyglądać i czuć się tak, jakby Twoi odbiorcy oczekiwali treści od Ciebie.
Jeśli masz awersję do długiej kopii, spójrz jeszcze raz na przykłady Amazon i 37signals. Dźwięk i wygląd są całkowicie odpowiednie dla każdego odbiorcy. Dlatego to działa.
Jeśli spróbujesz rzucać jaskrawymi kolorami, wykrzyknikami i żółtym zakreślaczem w publiczność, gdy nie tego oczekują, przegrywasz. Na wiele sposobów.
Zachowaj kontekst i nie krępuj się mówić tyle, ile musisz sprzedać (dowiedz się przez testowanie). Możesz także odświeżyć swoje taktyki i strategie dzięki naszemu samouczkowi Copywriting 101.
Przy okazji, jeśli nie dostałeś Megamind referencji o” prezentacji ” powyżej (a nawet jeśli tak było), obejrzyj klip z filmu. To naprawdę niesamowite.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Copyblogger Media. Uzyskaj więcej od Briana na Google+.