Facebook, Twitter i Instagram to platforma społecznościowa, która cieszy się sporym zainteresowaniem, ale nadal jest w cieniu innych sieci, takich jak Facebook, Twitter i Instagram.
Szkoda. Dlaczego? Ponieważ szczególnie w przestrzeni B2B uważam, że LinkedIn jest niezwykle skuteczny w profesjonalnym networkingu i marketingu w ogóle.
Z 450 milionami zarejestrowanych użytkowników w sierpniu 2016 r. i dwoma nowymi członkami dołączającymi co sekundę, LinkedIn ma ogromny potencjał.
Myślę, że wielu marketerów nadal niechętnie wchodzi na LinkedIn tylko dlatego, że nie rozumieją, jak prawidłowo go wykorzystać. Możliwe jest również, że nie rozumieją w pełni wszystkich możliwości, jakie daje.
Może to ze względu na jego solidny zestaw funkcji, nieodłączną krzywą uczenia się lub brak zrozumienia nakrętek i śrub platformy. Niezależnie od przyczyny, istnieje zdecydowana tendencja marketerów, którzy nie czerpią pełnego potencjału LinkedIn.
W rzeczywistości badanie przeprowadzone przez Content Marketing Institute wykazało, że przytłaczająca liczba użytkowników LinkedIn uważa go za nieskuteczne jako narzędzie marketingowe:
W szczególności marketerzy B2C w Ameryce Północnej osiągnęli jedynie ograniczone wyniki.
Ale co, jeśli powiem ci, że istnieje sposób na zabicie go na LinkedIn i wygenerowanie wartościowych, bieżących potencjalnych klientów dla Twojej firmy? Co, jeśli możesz uzyskać niesamowity zwrot z inwestycji, stosując dość prostą formułę?
To na pewno możliwe. Kluczem jest infiltracja grup LinkedIn.
Oto jak.
Dołączanie do grup
Masz dwie opcje z grupami LinkedIn.
Możesz założyć własną grupę lub dołączyć do istniejących grup odpowiednich dla Twojej branży.
Moim zdaniem ta ostatnia opcja jest najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz i masz ograniczoną sieć.
Łatwiej jest uzyskać przyczepność, a możesz uzyskać swoją markę przed setkami tysięcy, a nawet milionami potencjalnych klientów bez konieczności wykonywania całej pracy nóg.
Rozpoczyna się to od pierwszej wizyty w katalogu Groups.
Jak widać, możesz wybierać spośród wielu grup, a to tylko wycinek dostępnych grup.
Możesz przeglądać grupy według nazwy lub wpisać konkretną wyszukiwaną frazę w polu wyszukiwania u góry.
Jeśli grupa jest publiczna, po prostu kliknij “Dołącz” i jesteś w niej.
Jeśli grupa jest prywatna, musisz kliknąć “poproś o dołączenie”, a administrator będzie musiał zatwierdzić Twoją prośbę.
Odkryłem, że akceptacja nastąpi zwykle w ciągu dnia.
Trafność jest niezbędna
Jednym z najważniejszych aspektów marketingu w grupach LinkedIn jest dołączanie do grup, które są bardzo istotne dla Twojej branży.
Zapewni to interakcję i łączenie się z podobnie myślącymi osobami, które mają takie same zainteresowania jak ty.
Oznacza to również, że treści, które udostępniasz, częściej przyciągają uwagę i są udostępniane.
Pamiętaj o tym podczas wyszukiwania grup do dołączenia.
Co zrobić po dołączeniu?
Na pierwszy to, co będziesz chciał zrobić, to przejrzeć zasady i wytyczne grupy.
Aby zapobiec spamowi i zapewnić pozytywne wrażenia użytkownika, wiele grup ma ograniczenia dotyczące rodzaju treści, które możesz publikować, a których nie możesz publikować.
Oto o czym mówię:
Tutaj widać, że ta grupa nie zezwala na linki i promocje.
Najlepiej, aby grupy, do których dołączysz, pozwoliły na linki i niektóre rodzaje promocji, ale zawsze dokładnie sprawdź, zanim zaczniesz brać udział.
I wtedy zaproponuj poświęcenie czasu na zapoznanie się z dyskusjami. Zapoznaj się z rozmowami i omawianymi tematami.
Czy są jakieś trendy nadrzędne? Które rozmowy cieszą się największą reakcją?
Odpowiadanie na pytania
Kiedy dopiero zaczynasz z nową grupą, polecam poszukać odpowiedzi na pytania, które są w Twojej sterówce.
Spróbuj zidentyfikować temat, o którym masz wiedzę i do którego możesz dodać uzasadnioną wartość.
Oto przykład pytania z grupy HR:
Jeśli uda ci się go przybić i wymyślić odpowiedź, która jest na miejscu, natychmiast podniesiesz swoją wiarygodność, a inni członkowie zwrócą na to uwagę.
W ten sposób zaprezentujesz swoją wiedzę i zaczniesz budować przewagę.
Innymi słowy, to zwiększa twoją ” uliczną reputację.”
Wysyłanie pytań
Możesz również rozpocząć własną rozmowę z grupą na górze strony.
Jednym z najlepszych sposobów, aby dostać piłkę toczenia jest Zadać pytanie prowokujące do myślenia.
Upewnij się, że jest otwarty, aby członkowie byli zmuszeni zanurkować głęboko, a nie po prostu odpowiadać “tak” lub “nie”.”
Ale zanim opublikujesz pytanie, polecam skanowanie poprzednich rozmów, aby upewnić się, że nie zostało to już uwzględnione. W przeciwnym razie jego wpływ zostanie zmniejszony, a Ty prawdopodobnie będziesz wyglądać jak noob.
Zamieszczanie treści
Możesz również publikować treści, takie jak posty na blogu i artykuły, związane z Twoją branżą.
Chociaż polecam publikowanie treści od czasu do czasu, niezwykle ważne jest, abyś pozostał taktowny.
Co mam na myśli mówiąc taktowny?
Pierwszy wszystko, co publikujesz, powinno być hiper-istotne i dokładnie na cel z typem dyskusji członków.
Wszystko off topic nie będzie dodawać żadnej prawdziwej wartości i prawdopodobnie sprawi, że będziesz wyglądać źle.
Drugi, upewnij się, że nie przesadzasz podczas publikowania treści.
Nawet jeśli wszystko, co publikujesz, jest złotem, nie chcesz zatykać dyskusji grupowej nadmierną treścią. Chociaż to, co jest uważane za nadmierne, jest subiektywne, powiedziałbym, że jeśli publikujesz więcej niż trzy kawałki treści tygodniowo, to za dużo.
Po prostu wykorzystaj swój najlepszy osąd.
Trzeci, upewnij się, że nie jesteś zbyt promocyjne lub sprzedaży z treści.
Nadmierna promocja siebie i swojej marki jest niewybaczalnym grzechem marketingowym niezależnie od platformy, z której korzystasz, A grupy LinkedIn nie są wyjątkiem.
Członkowie grupy mogą wyczuć tego typu dupki milę stąd, a to zabije twoją reputację (i zwrot z inwestycji).
Chociaż promowanie marki jest w porządku (dlatego korzystasz z tej platformy), musisz być odpowiedzialny i pełen szacunku.
Oto kilka wskazówek dotyczących taktownej promocji:
- Ogranicz do minimum
- Upewnij się, że każda treść wiąże się z rozmową
- Upewnij się, że Twoje promocje dodają prawdziwej wartości
- Nie denerwuj członków grupy takimi wybrykami jak ” Kup Teraz!”
Innymi słowy, spokojnie.
Władza budowlana
Możesz porównać grupy LinkedIn do forum.
Na większości forów zwykle jest garstka osób, które zauważalnie przekazują wiele przydatnych informacji i są w rezultacie bardzo szanowane.
Chcesz zrobić wszystko, co możliwe, aby być jedną z tych osób, ponieważ utoruje to drogę do sukcesu w grupach LinkedIn.
To również zwiększy twój zwrot z inwestycji na dłuższą metę.
Jak można budować autorytet?
- Bądź aktywnym członkiem i nie znikaj przez wiele miesięcy
- Dołącz do rozmów, o których masz wiedzę, i pozwól innym członkom cię poznać
- Publikuj niesamowite treści z zasobów, które nie są Twoje
- Skoncentruj się bardziej na dostarczaniu wartości niż na bezwstydnej autopromocji
- Zachęcaj innych do dołączenia do grupy
Nawiązywanie połączeń
Kolejną wspaniałą cechą grup LinkedIn jest to, że daje możliwość łączenia się z innymi członkami w niezwykle wygodny sposób.
Sugeruję, żebyś w pełni to wykorzystał i postarał się być pierwszym, który się z tym skontaktuje.
Możesz skontaktować się z innymi członkami, przewijając listę członków:
Najedź kursorem na imię i nazwisko osoby, aby wyświetlić informacje o jej branży, regionie, umiejętnościach i grupach.
Możesz także sprawdzić ich profil, wysłać im wiadomość lub wysłać zaproszenie do nawiązania połączenia.
Ale zanim dotrzesz do nas, zwykle najlepiej jest wchodzić w interakcje z tym członkiem za pośrednictwem rozmów i budować przynajmniej mały kontakt.
Powoduje to, że proces staje się płynniejszy i powinno złagodzić wszelkie potencjalne niezręczności/graniczne pełzanie.
Jeśli od jakiegoś czasu kontaktujesz się z kimś z grupy, możesz chcieć połączyć się z nim również w innych sieciach.
Facebook, Twitter, Instagram lub inne konto, które może potencjalnie prowadzić do dodatkowych możliwości.
Wniosek
Podobnie jak w przypadku wielu innych technik marketingowych, zwykle zajmuje to trochę czasu, zanim rzeczy będą się żelować w grupach LinkedIn. To zajmie trochę czasu i wysiłku, zanim będzie można czerpać pełne nagrody.
Ale będąc aktywnym i pracując nad ustanowieniem obecności, możesz potencjalnie uzyskać masową ekspozycję dla siebie i swojej marki.
Dodatkowym plusem jest to, że możesz łączyć się z innymi profesjonalistami w tym samym czasie, zabijając dwie pieczenie na jednym ogniu.
Jeśli nie korzystasz obecnie z tego zasobu jako narzędzia marketingowego, zdecydowanie sugeruję, abyś zaczął jak najszybciej.
Dzięki odpowiedniemu podejściu możesz skutecznie promować swoją markę, jednocześnie rozwijając swoją sieć.
Czy masz jakieś konkretne techniki, które pomogły ci generować potencjalnych klientów na grupach LinkedIn?